Gå til innhold

Hello innfører data rollover og fri roaming – og setter opp prisene


Anbefalte innlegg

Er det noen som har endret prisene sine etter EU, og faktisk er billigere enn Hello? For meg ser det ut som Hello er det eneste "billigselskapet" som er først ute.

 

Ice var først ute av "billigoperatørene" med å tilpasse prisene etter EU-direktivet og prisene er helt identiske med Hello sine. Telio har hatt tilbud en stund på 5 GB data med fri bruk i EU/EØS til 259 kr mnd (vært oppmerksom på at de har oppsigelsestid på inneværende + påfølgende måned, uansett hvilket tidspunkt du porterer bort fra dem).

 

Chess, OneCall, ChiliMobil og Komplett Mobil har ikke sluppet sine priser med inkludert EU/EØS-bruk enda.

 

Nestemann ut er Telipol som har annonsert de nye prisene sine på Facebook som svar til en potensiell kunde, postet litt lengre oppe i tråden. De virker å ha brukbare priser selv etter overgangen til inkludert EU/EØS:

 

Telipol har en mer spennede prisstruktur en Hello:

 

Den 1 mai endrer vi også våre abonnement, og inkluderer bruk i EU og Data Rollover. Dette legges ut på våre nettsider om kort tid.

1GB abonnementet vil ha samme pris som Hello/Ice, 129,- per måned.

 

Vi har derimot litt andre abonnement som ikke Hello/Ice tilbyr - for eks:

 

Medium: 79,- per måned (150min/sms/mms + 300MB data - inkludert EU og data rollover)

Fri 2GB: ny pris vi kan tilby her blir 199,- per måned (Fri bruk min/sms/mms + 2GB data - inkludert EU og data rollover)

 

Våre andre abonnement vil øke med følgende priser (og inkludere EU + Data rollover):

 

Fri 3GB: 249,-

Fri 5GB: 299,-

Fri 10GB: 399,-

Fri 20GB: 499,-

 

Hvis du bestiller abonnement nå, så vil du få nåværende priser på www.telipol.no ut april måned.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chilimobil HAR sluppet EU-prisene. Det gjorde de for flere måneder side.

 

Okay, de har fortsatt en valgfri EU-pakke du kan slå av og på dersom du bestiller abonnement hos dem i skrivende stund men da regner jeg med prisen inkludert EU/EØS-bruk blir 50 kroner + ordinær abonnementspris? Har du en lenke til dette?

 

Jeg glemte ellers Get som har innført inkludert bruk i EU/EØS men de er kun gunstig om du er Get-kunde på tv- og bredbånd slik at du får dobbel datamengde.

 

Edit: Det er det samme med Komplett Mobil, de har også en pakke per i dag som de må endre på før 15. juni for å følge direktivet.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Chilimobil HAR sluppet EU-prisene. Det gjorde de for flere måneder side.

Mener du eksisterende abonnementer? Det er jo bare vanlige abonnementer med EU pakker som valgfritt tillegg. De vil nok ikke tilfredsstille direktivet, men om dem derimot fjerner muligheten til å ta vekk EU pakka, da snakker vi boller, brus, rømme og syltetøy..

Lenke til kommentar

 

Da håper jeg flest mulig vil bytte til ICE, den eneste reelle konkurrenten til kartellene Telenor og Telia.

ICE har egne basestasjoner.

Er det noen måte å se om man faktisk bruker ICE sitt nett eller Telia sitt?

 

Hadde vært ganske bra om vi ICE fikk opp masse basestasjoner slik at de ikke var så avhengige av Telia. Liker og at de ikke fakturerer overforbruk og har vært billige så langt.

 

Så vidt meg bekjent - bruker du mobil surfer du/ringer du på Telias nett. Om du derimot bruker 4G bredbånd fra ICE bruker du deres eget nett (da deres basestasjoner går over 450 Mhz, 800 MHz, 900 MHz og 1800 MHz frekvensbåndet mener jeg å huske)

 

Tipper du har roaming-symbol når du bruker Telia-nett.

 

Du kan velge manuelt i telefonens trådløs-innstillinger.

... og hva skal man i så fall bytte manuelt til? Hvis man har ICE-abonnement samt en mobil der du kan låse til forskjellige frekvenser, kan man da bytte mellom ICE og Telia for surfing på 4G?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Da vedder jeg en bollepose på at Chilimobils EU-priser er de som er annonsert med EU-pakke inkludert, med andre ord må alle kunder ha EU-pakke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

For å presisere: Mitt tips er at Chilimobils priser etter 15.6 vil være de som er oppgitt, med EU-pakka som tvunget tilvalg for alle kunder. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg har sagt det før, og gjentar det gjerne: vent til 15.5 med å bytte operatør. Det er fristen for å publisere prisendringer som skal tre i kraft fra 15.6.

Lenke til kommentar

Trenden så langt den siste tiden har vært dyrere og mindre datapakker, der fri EU-roaming får skylda.

Men dette burde jo ikke komme som et sjokk på Telenor og Telia, som har hatt "Roam like Home" i et år allerede.

 

Tror du vi vil se større abonnement fra Telenor og Telia rundt denne datoen? Større enn nåværende, på henholdsvis 60 og 40 GB?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Genialt tidspunkt å annonsere rollover av data. Da kan man legge skyld i all prisøkning på nettopp dette, og derfor kamuflere oppgang i pris pga rollover. Neppe tilfeldig av ICE.

Jeg var veldig overrasket når jeg så at de plutselig bare gav det gratis, men jeg skjønte når jeg så denne artikkelen at det egentlig ikke er gratis. Vi betaler for det. Telia sine priser er ikke langt unna ICE for å si det sånn. Telenor YNG har sitt 6GB er lik pris som ICE. Telia sitt 15 GB er 50 kr dyrere enn ICE sitt 12 GB.

 

Jeg mener jeg har 1 GB abonnement så jeg kommer aldri til å bli svindlet til å kjøpe noe 1 GB fra Telia til 250 kr. Spesielt ikke når 3 GB koster 300 kr. Hvorfor engang ha 1 GB alternativ da? Du får 2 GB mer per mnd for 50 kr. Bedre enn Telenor da...

 

Hver gang Telenor ringte meg så sa jeg hadde 1 GB for 99 kr. Så de spurte jo alltid om jeg brukte det opp da, og så sa jeg de hadde tallene for hvor mye jeg brukte, og etter de så det sa hadde de ikke så mye mer å si. De skjønte at det å selge noe som kostet 150% mer kom til å bli litt utfordrerne. Telenor Yng sine priser er derimot ikke så ille nå med prisøkningen fra andre, men selvfølgelig må vi jo vente å se hva de andre gjenværende selskapene sine priser blir. Du kan få 3 GB for 249 kr hos Telenor om du har mindre enn 60 samtaler pr. mnd og er mellom 18-28. Ice tar til sammenligning 350. Ser ikke noe om data rollover da, vet ikke om de har eller ikke? Så Telia viste tydelig at de hadde og ville tippe Telenor og hadde gjort det om de hadde?

Lenke til kommentar

 

Første jeg gjorde når fikk mailen fra de var å bytte selskap. 105 kr i mnd økning på et abonnement er helt latterlig og absolutt ikke akseptabelt. Fikk et tilbud fra et annet selskap med 224kr for 5gb, datarollover, eu/eøs i 12 mnder, så får vi se hva det selskapet gjør etter 12 mnder. Ser ingen grunn for å være trofast mot et selskap, som gir blanke faen i deg som en kunde. Så hejdå Hello!

Hvem byttet du til?

 

Fikk et tilbud fra Talkmore, med litt forhandlinger ;)

Lenke til kommentar

 

 

Første jeg gjorde når fikk mailen fra de var å bytte selskap. 105 kr i mnd økning på et abonnement er helt latterlig og absolutt ikke akseptabelt. Fikk et tilbud fra et annet selskap med 224kr for 5gb, datarollover, eu/eøs i 12 mnder, så får vi se hva det selskapet gjør etter 12 mnder. Ser ingen grunn for å være trofast mot et selskap, som gir blanke faen i deg som en kunde. Så hejdå Hello!

Hvem byttet du til?

 

Fikk et tilbud fra Talkmore, med litt forhandlinger ;)

 

 

Jeg ville kanskje hatt litt is i magen frem til at de fleste endrer prisene sine etter de nye reglene som kommer i sommer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Kommer roam like home til å påvirke kontant kort abonnementer?

Mitt tips er at prisene vil bli de samme i hele EU/EØS, fordi det lovgivningen sier, er at det ikke er lov til å ta tillegg for roaming (ikke at prisen skal være null). Chilimobil og Telia tror jeg vil ha samme priser etter 15.6, mens f.eks. Chess trolig vil måtte sette dem opp. Dette vet vi senest den 15.5, fordi prisendringer må varsles en måned før de trer i kraft.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...