Gå til innhold

Hello innfører data rollover og fri roaming – og setter opp prisene


Anbefalte innlegg

 

 

Hva skjer med de som har smil (68,-/250MB/250min)? Vil de fortsatt beholde dette og bli sperret i utlandet?

Ja, det stemmer, og man vil ikke få ta med inneværende data til neste måned.

Synes egentlig det er et godt tilbud til de gamle kundene, men det må vel være mulig å kunne tilby ringing i utlandet etter prisene de operer med i dag.

 

Telipol har en mer spennede prisstruktur en Hello:

 

Den 1 mai endrer vi også våre abonnement, og inkluderer bruk i EU og Data Rollover. Dette legges ut på våre nettsider om kort tid.

1GB abonnementet vil ha samme pris som Hello/Ice, 129,- per måned.

 

Vi har derimot litt andre abonnement som ikke Hello/Ice tilbyr - for eks:

 

Medium: 79,- per måned (150min/sms/mms + 300MB data - inkludert EU og data rollover)

Fri 2GB: ny pris vi kan tilby her blir 199,- per måned (Fri bruk min/sms/mms + 2GB data - inkludert EU og data rollover)

 

Våre andre abonnement vil øke med følgende priser (og inkludere EU + Data rollover):

 

Fri 3GB: 249,-

Fri 5GB: 299,-

Fri 10GB: 399,-

Fri 20GB: 499,-

 

Hvis du bestiller abonnement nå, så vil du få nåværende priser på www.telipol.no ut april måned.

Hvor fant du denne infoen hos Telipol? Link...

Telipol skriver det til en kunde på veggen sin på Facebook ser der ut til.

 

post-13363-0-21179400-1491042933_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hva skjer med de som har smil (68,-/250MB/250min)? Vil de fortsatt beholde dette og bli sperret i utlandet?

Ja, det stemmer, og man vil ikke få ta med inneværende data til neste måned.

Synes egentlig det er et godt tilbud til de gamle kundene, men det må vel være mulig å kunne tilby ringing i utlandet etter prisene de operer med i dag.

 

Telipol har en mer spennede prisstruktur en Hello:

 

Den 1 mai endrer vi også våre abonnement, og inkluderer bruk i EU og Data Rollover. Dette legges ut på våre nettsider om kort tid.

1GB abonnementet vil ha samme pris som Hello/Ice, 129,- per måned.

 

Vi har derimot litt andre abonnement som ikke Hello/Ice tilbyr - for eks:

 

Medium: 79,- per måned (150min/sms/mms + 300MB data - inkludert EU og data rollover)

Fri 2GB: ny pris vi kan tilby her blir 199,- per måned (Fri bruk min/sms/mms + 2GB data - inkludert EU og data rollover)

 

Våre andre abonnement vil øke med følgende priser (og inkludere EU + Data rollover):

 

Fri 3GB: 249,-

Fri 5GB: 299,-

Fri 10GB: 399,-

Fri 20GB: 499,-

 

Hvis du bestiller abonnement nå, så vil du få nåværende priser på www.telipol.no ut april måned.

Hvis den prislisten stemmer, blir jeg kunde hos Telipol 1. mai. Jeg syns 5 GB er en helt ok kvote og til 299,-. Jeg hadde håpet at Hello ville gå for det samme, men nope. Jeg håper vitterlig Nalbant hos Hello tar til fornuft, og det litt kjapt. For jeg vil gjerne være lojal kunde, men ikke med abonnementsstørrelsene de fører nå, til den prisen.

Lenke til kommentar

Telipol skriver det til en kunde på veggen sin på Facebook ser der ut til.

 

attachicon.gifIMG_4236.PNG

Min datter har Telipol 5GB. Synd det stiger, men blir vel det beste tilbudet ser det ut til.

 

Jævla eu som innfører noe slikt tull. 100 kroner om året som hun slipper unne med nå (1GB EU-kvote og holder i massevis) blir til 600,- ekstra. Snakk om tullelov som slår helt feil. Må finnes andre måter å gjøre dette på  :nei:

Lenke til kommentar

Problemet er ikke fri roaming i EU.

Problemet er teleselskapene vrangforestilling om at kundene må svindles for enhver pris.

I sammenlignbare land får de mye bedre priser enn i Norge. Det handler nok om konkurransesituasjonen.
I Norge deler Telenor og Telia markedet mellom seg, og det finnes ingen reell konkurranse.
Frittstående konkurrenter blir oppkjøpt og slukt av gigantene, en etter en.
Banzai ble oppkjøpt av Talkmore, som er et datterselskap av Telenor.

Det finnes ingen konkurranse.

 

ICE er eneste gjenværende konkurrent som faktisk har egne basestasjoner. Derfor ønsker jeg å bli kunde hos dem neste gang.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

EU vedtaket er jo utrolig bra. Du må og huske at det finnes mange pakker nå når du drar til EU som er billigere enn enn prisøkningen vi nå ser, men det er en grunn til at de pakkene kom. De pakkene kom pga av EU. Det at mobiloperatører i Norge velger å sette opp prisene såpass mye er jo ikke akkurat EU sin feil. De bruker jo muligheten nå som de uansett må sette opp prisene litt pga EU, til å sette dem opp en del. F.eks for den "gratis" data rolloveren de lanserte "tilfeldigvis" rett før de økte prisene "bare" pga av EU.

 

Åpenbart om du ikke reiser til andre EU land, eller lite så vil det jo uansett ikke være et pluss for deg, men om du ser på tallene så reiser jo nordmenn en god del i Europa da. for øyeblikket taper jeg nok en del på det, men jeg er glad loven er der for fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var EU som satte i gang for å utjevne prisene, all honnør for det. Problemet er at loven er alt for streng. Jeg vet ikke helt hvordan de skulle løst det, men dette mellomtrinnet med billige pakker er jo vinn/vinn for forbrukerne. Slik det er nå er det vinn/vinn for teleselskapene.

 

Jeg tror også de utnytter situasjonen til å putte litt ekstra i lommene til sine aksjonærer, og at det i alt for stor grad er snakk om Telenor og Telia sine aksjonærer. Men noe av problemet er også at teleselskapene ikke vet hvor mye denne loven vil koste for dem. Derfor virker det som at de skrur på godt for å være sikker på å ikke tape (heller vinne). De som har mye data reiser ikke mer til EU, og skulle normalt ikke bruke mer i EU, men for å være sikker så drar Hello opp prisen med 150,- for 5GB mot 30 ,- for 1GB... Der virker det som Telipol tar en sjanse på at bruken ikke er så stor, og slår på "bare" 50,- for 5GB.

 

Selv bruker jeg ICE 1GB til 99,- og det har jeg tenkt å beholde. Den ene turen til EU i året greier jeg meg helt fint med wifi. Man er tross alt ikke avhengig av telefonen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Går an å ha et kontantkort på siden også, om man går for det valget du har. Jeg har et kontantkort fra Telia. Det har så langt kostet meg 50,-, og det var da jeg fylte på kortet i fjor høst. Skal ta en sånn påfylling i sommer igjen for å beholde nummeret. Denne virker uansett i utlandet..

Lenke til kommentar

 

 

Hva skjer med de som har smil (68,-/250MB/250min)? Vil de fortsatt beholde dette og bli sperret i utlandet?

Ja, det stemmer, og man vil ikke få ta med inneværende data til neste måned.

Synes egentlig det er et godt tilbud til de gamle kundene, men det må vel være mulig å kunne tilby ringing i utlandet etter prisene de operer med i dag.

 

Telipol har en mer spennede prisstruktur en Hello:

 

Den 1 mai endrer vi også våre abonnement, og inkluderer bruk i EU og Data Rollover. Dette legges ut på våre nettsider om kort tid.

1GB abonnementet vil ha samme pris som Hello/Ice, 129,- per måned.

 

Vi har derimot litt andre abonnement som ikke Hello/Ice tilbyr - for eks:

 

Medium: 79,- per måned (150min/sms/mms + 300MB data - inkludert EU og data rollover)

Fri 2GB: ny pris vi kan tilby her blir 199,- per måned (Fri bruk min/sms/mms + 2GB data - inkludert EU og data rollover)

 

Våre andre abonnement vil øke med følgende priser (og inkludere EU + Data rollover):

 

Fri 3GB: 249,-

Fri 5GB: 299,-

Fri 10GB: 399,-

Fri 20GB: 499,-

 

Hvis du bestiller abonnement nå, så vil du få nåværende priser på www.telipol.no ut april måned.

Hvis den prislisten stemmer, blir jeg kunde hos Telipol 1. mai. Jeg syns 5 GB er en helt ok kvote og til 299,-. Jeg hadde håpet at Hello ville gå for det samme, men nope. Jeg håper vitterlig Nalbant hos Hello tar til fornuft, og det litt kjapt. For jeg vil gjerne være lojal kunde, men ikke med abonnementsstørrelsene de fører nå, til den prisen.

 

 

Den største skaden har nok allerede skjedd. Løpet av få dager har det kommet hundrevis av 1-ere på Hello sin Facebook-gruppe, og tror mange av disse kundene allerede har tatt steget med å bytte mobiloperatør. 

Lenke til kommentar

Jeg håper bare operatørene driter i å ta så mange omveier fof at vi skal få større kvoter. Å kjøre på med netflix, spotify osv bundling og fortsatt ha mikroskopiske pakker, vil gjøre meg veldig grinete. Nå har dem gått ned på kvotestørrelsene igjen, så får vi se hva som skjer fremover.

 

Jeg hadde f.eks netcom flexitalk i 2011. Kostet 249,-/mnd og ga meg 5 GB kvote. Det får man ikke i dag fordi så mye annet tull er baket inn og brukes som argument for at vi ikke får så mye data.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Første jeg gjorde når fikk mailen fra de var å bytte selskap. 105 kr i mnd økning på et abonnement er helt latterlig og absolutt ikke akseptabelt. Fikk et tilbud fra et annet selskap med 224kr for 5gb, datarollover, eu/eøs i 12 mnder, så får vi se hva det selskapet gjør etter 12 mnder. Ser ingen grunn for å være trofast mot et selskap, som gir blanke faen i deg som en kunde. Så hejdå Hello!

Lenke til kommentar

Første jeg gjorde når fikk mailen fra de var å bytte selskap. 105 kr i mnd økning på et abonnement er helt latterlig og absolutt ikke akseptabelt. Fikk et tilbud fra et annet selskap med 224kr for 5gb, datarollover, eu/eøs i 12 mnder, så får vi se hva det selskapet gjør etter 12 mnder. Ser ingen grunn for å være trofast mot et selskap, som gir blanke faen i deg som en kunde. Så hejdå Hello!

Hvem byttet du til?

Lenke til kommentar

Da håper jeg flest mulig vil bytte til ICE, den eneste reelle konkurrenten til kartellene Telenor og Telia.

ICE har egne basestasjoner.

Er det noen måte å se om man faktisk bruker ICE sitt nett eller Telia sitt?

 

Hadde vært ganske bra om vi ICE fikk opp masse basestasjoner slik at de ikke var så avhengige av Telia. Liker og at de ikke fakturerer overforbruk og har vært billige så langt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...