Gå til innhold

Hello innfører data rollover og fri roaming – og setter opp prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvorfor skal de som allerede har bruk i EU inkludert endre prisen?

 

Hvem er det du sikter til?

Jeg sikter til Get Mobil. Ganske ålreite priser. Forutsetter at du har tv og nett fra dem eller kjenner en som har. Abb mitt er 369 kr for 12 gb inkl EU og Kostnadsfritt datasim for nettbrett. Første tre mnd fikk jeg for 184,så ganske fornøyd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Lurer på om EU-direktivet forbyr å selge nye abonnement med inkludert bruk i EU hvor man kan ha som ekstratjeneste å skru av utenlandsbruk for å få ned prisen?

Altså, man bare snur litt på flisa!

 

Det vil jo fortsatt være mulig å ha gamle abonnement som ikke virker i utlandet, så hvorfor ikke...

Lenke til kommentar

Tok en titt på facebook sidene dems, ser ut som kundene raser, det ville jeg også gjort.

 

Dårlig taktisk valg av Hello å gjøre disse endringene såpass tidlig. Det kan godt hende de andre billigselskapene skrur opp prisene like mye, men å være en av de første til å gjøre det var neppe særlig smart.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal de som allerede har bruk i EU inkludert endre prisen?

Om du sikter til Komplett og Chili, har de en pakke som kan skrus av og på. Det vil ikke være godkjent av det nye EU direktivet som kommer 15.06, så også de vil måtte gjøre endringer.

 

 

På Komplett Mobil sin side på Facebook er de faktisk helt åpne om at det kommer til å bli en prisjustering. Spørsmålet er hvor mye.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt regnestykket til Hello. 

 

Chili tar 294 kr for 10 GB. De har et 54 kr for fri bruk i EU.

Komplett tar 299 kr for 10 GB. De tar 80 kr for fri bruk i EU.

 

Fri bruk i EU burde derfor ikke være i nærheten av 30-50% økning i prisene. Det kan nesten virke som om Hello har antatt at kundene til ICE er fornøyde, og har derfor kopiert og limt inn prisene deres.

Lenke til kommentar

Jeg har dessverre ikke teksten jeg postet hos Hello tilgjengelig, men ga fra meg en liten salve. :) Jeg skal personlig avvente til mai/juni før jeg tar et valg på operatør. Hello får beholde meg så lenge, men om noen kommer bedre ut enn Hello i kroner og øre, så velger jeg dem. Hello ble valgt fordi de var billigst, nå er ikke argumentet på pris der lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det må jo være hurlumhei over hele Europa nå da?

Tipper alle mobilselskap ser sitt snitt i å tjene litt ekstra penger akkurat nå. Trolig vil prisene synke etterhvert som de får et stabilt bilde av hvordan kostnadene forløper fremover.

Vel, enhver av oss får passe på handle der hvor man kommer best ut - kun på denne måten kan man påvirke prissettingen i fremtiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

For operatørene handler det om å skru opp prisene det de kan, nå som de har en gyllen sjanse. Plutselig kan det vise seg at gode, gamle Telia ikke er så dyre allikevel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Var det verkeleg dette som var intensjonen med den nye regelen? Kunne like godt ha vore som det var om alle operatørane berre set opp prisen.

Resultatet er at dei som reiser utanlands blir sponsa av dei som ikkje gjer det.

 

Ja, og takk for det. Jeg reiser mye så jeg er glad dere andre er med og betaler...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hva skjer med de som har smil (68,-/250MB/250min)? Vil de fortsatt beholde dette og bli sperret i utlandet?

Ja, det stemmer, og man vil ikke få ta med inneværende data til neste måned. 

Synes egentlig det er et godt tilbud til de gamle kundene, men det må vel være mulig å kunne tilby ringing i utlandet etter prisene de operer med i dag.

 

Telipol har en mer spennede prisstruktur en Hello:

 

Den 1 mai endrer vi også våre abonnement, og inkluderer bruk i EU og Data Rollover. Dette legges ut på våre nettsider om kort tid.

1GB abonnementet vil ha samme pris som Hello/Ice, 129,- per måned.

 

Vi har derimot litt andre abonnement som ikke Hello/Ice tilbyr - for eks:

 

Medium: 79,- per måned (150min/sms/mms + 300MB data - inkludert EU og data rollover)

Fri 2GB: ny pris vi kan tilby her blir 199,- per måned (Fri bruk min/sms/mms + 2GB data - inkludert EU og data rollover)

 

Våre andre abonnement vil øke med følgende priser (og inkludere EU + Data rollover):

 

Fri 3GB: 249,-

Fri 5GB: 299,-

Fri 10GB: 399,-

Fri 20GB: 499,-

 

Hvis du bestiller abonnement nå, så vil du få nåværende priser på www.telipol.no ut april måned.

Lenke til kommentar

 

Hva skjer med de som har smil (68,-/250MB/250min)? Vil de fortsatt beholde dette og bli sperret i utlandet?

Ja, det stemmer, og man vil ikke få ta med inneværende data til neste måned. 

Synes egentlig det er et godt tilbud til de gamle kundene, men det må vel være mulig å kunne tilby ringing i utlandet etter prisene de operer med i dag.

 

Telipol har en mer spennede prisstruktur en Hello:

 

Den 1 mai endrer vi også våre abonnement, og inkluderer bruk i EU og Data Rollover. Dette legges ut på våre nettsider om kort tid.

1GB abonnementet vil ha samme pris som Hello/Ice, 129,- per måned.

 

Vi har derimot litt andre abonnement som ikke Hello/Ice tilbyr - for eks:

 

Medium: 79,- per måned (150min/sms/mms + 300MB data - inkludert EU og data rollover)

Fri 2GB: ny pris vi kan tilby her blir 199,- per måned (Fri bruk min/sms/mms + 2GB data - inkludert EU og data rollover)

 

Våre andre abonnement vil øke med følgende priser (og inkludere EU + Data rollover):

 

Fri 3GB: 249,-

Fri 5GB: 299,-

Fri 10GB: 399,-

Fri 20GB: 499,-

 

Hvis du bestiller abonnement nå, så vil du få nåværende priser på www.telipol.no ut april måned.

 

Hvor fant du denne infoen hos Telipol? Link...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...