SailorMoon Skrevet 29. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2017 (endret) Hei hvordan får jeg fjernet belegg som har lagt seg inni vannkoker? Endret 29. mars 2017 av Hårek Tråden splittet ut fra "Snedige ting du lurer på V.2" Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2017 (endret) Kjør en runde med eddik eller kjøp en ny vannkoker. Endret 29. mars 2017 av Emancipate 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2017 (endret) Kommer litt an på vannkokeren. Har du en vannkoker med element som ikke stikker ut, kan du vaske nedi der med oppvaskbørste og salo. Det har jeg gjort, og det fungerte fint. Husk å skylle ordentlig. Ellers går det an å bruke eddik, som nevnt over, og det går også an å bruke bakepulver. Endret 29. mars 2017 av RRhoads Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 29. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2017 Jeg foretrekker å bruke sitronsaft fremfor eddik, det stinker litt mindre død og begravelse. Du trenger heller ikke sette den på til kok, det er nok å ha i vann til alle flater med belegg er dekket, og så hive oppi en god klunk sitronsaft og la det stå en dag eller to. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 29. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2017 Maskinoppvaskpulver og bittelittegrann vann. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. april 2017 Rapporter Del Skrevet 2. april 2017 Maskinoppvaskpulver og bittelittegrann vann. Oppvaskpulveret er basisk akkurat som kalken. Man trenger eddik-/sitron-syre for å løse opp kalken. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 2. april 2017 Rapporter Del Skrevet 2. april 2017 Joa, men planen min var å utnytte den slipende effekten i maskinoppvasken. BTW, jeg sjekket to esker jeg fant i skapet. Den ene var ikke CLP-merket, den andre var merket irriterende. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 2. april 2017 Rapporter Del Skrevet 2. april 2017 Man kan også bruke stålull på metallflater, men helst ikke på plast. Lenke til kommentar
SailorMoon Skrevet 17. april 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2017 Takk for tips Lenke til kommentar
naldy Skrevet 17. april 2017 Rapporter Del Skrevet 17. april 2017 Sun Ultra aka. vaskemiddel til oppvaskmaskin. Mikses i vann, må stå og virke en stund. Alternativt kan du tømme Coca Cola i den og la det stå over natten. Skyll rent. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 18. april 2017 Rapporter Del Skrevet 18. april 2017 Jeg synes å huske at det stod man skulle bruke Eddik i bruksanvisningen til min. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 19. april 2017 Rapporter Del Skrevet 19. april 2017 Maskinoppvaskpulver og bittelittegrann vann.Oppvaskpulveret er basisk akkurat som kalken. Man trenger eddik-/sitron-syre for å løse opp kalken. Hvorfor antar du at det er kalk i vannkokeren? Kalk er kun et problem hvis man har hardt vann. Det er en problemstilling i mange land med mer kalkrik grunn enn Norge og der man bruker vann fra borede brønner framfor innsjøer, samt for noen få mindre norske vannverk og enkelthusholdninger med egen boret brønn. Men de fleste i Norge får levert bløtt vann i krana og beleggene man evt får i vannkoker og dusj er IKKE kalk. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 19. april 2017 Rapporter Del Skrevet 19. april 2017 Vil tro at dette fungerer fint i en vannkoker https://www.bryggselv.no/five-star-chemicals/700027/pbw-450g Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. april 2017 Rapporter Del Skrevet 19. april 2017 Hvorfor antar du at det er kalk i vannkokeren? Fordi det er den eneste typen belegg jeg har opplevd i en vannkoker. Riktignok bare et sted med egen brønn og hardt vann. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 20. april 2017 Rapporter Del Skrevet 20. april 2017 (endret) Vil tro at dette fungerer fint i en vannkoker https://www.bryggselv.no/five-star-chemicals/700027/pbw-450g "Inneholder sodium metasilicate og sodium carbonate". Når skal Google Translate få et realistisk forhold til sodium? Eller utenlandske måleenheter: "55 gram PBW pr 3.8 l" Endret 20. april 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 23. april 2017 Rapporter Del Skrevet 23. april 2017 Funker veldig bra å ha enten sitronsaft eller eddik blandet ut i vann. Kok opp og la stå i 5 minutter. Skinnende rent Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. april 2017 Rapporter Del Skrevet 23. april 2017 Men hva slags belegg er det i ts sin vannkoker? Er det gråhvitt pga kalk eller er det brunt pga vannet? For de som er plaget av brunt belegg, så er det beste forslaget å forebygge det ved å tømme vannkokeren helt snarest etter bruk. Har sett en del vannkokere som har stått lenge med vann i og som er skikkelige ufyselige... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå