Gå til innhold

Elsker å bruke Rust, misliker Visual Basic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Påstand: at stadig flere ønsker hjemmekontor er proporsjonal med bruk av kontorlandskap

Påstand: at stadig flere ønsker hjemmekontor fordi mange ikke får jobbet en full dag mens de er på jobb p.g.a. henting/bringing til barnehage/skole, og fordi hvis man skal få noe familietid før ungene skal legge seg, må man ofte ta igjen tapt arbeidstid på kvelden

Påstand: at stadig flere ønsker hjemmekontor er fordi man rett og slett ikke får gjort nok ila. av en normal arbeidsdag (7,5-8 timer). 6-timersdagen er en utopi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Påstand: at stadig flere ønsker hjemmekontor er proporsjonal med bruk av kontorlandskap

 

Det rare er at så mange firma tror på at kontorlandskap er lønnsomt. Sist jeg havnet i et kontorlandskap lurte jeg veldig på hvorfor et firma ville lønne meg godt, for deretter ta bort 30-40% av min arbeidskapasitet med å putte meg i et kontorlandskap der ingen fikk arbeidet godt fordi det var så bråkete. Kunnskapsarbeidere har det best på små kontorer eller helst enekontorer etter min mening. Jeg har prøvd enekontor, to-mannskontor, kontorlandskap med 10 andre, kontorlandskap med 50 andre og hjemmekontor. Kontorlandskapene var aldri vellykket for meg sammenlignet med hjemmekontor, to-manns kontor eller enekontor. Jeg tviler på at det lønner seg å kutte på kontorkostnaden for å få mindre ut av de ansatte.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dersom dere skal oversette en sak, er det greit å gjøre det ordentlig. Artikkelen sier: from 213 countries and territories around the world. Sist jeg sjekket var det 193-198 land, og en haug med tterritorier... Ikke 213 land

 

Ikke akkurat en oversettelsesfeil, bare en detalj jeg ikke registrerte i farten. Men rett skal være rett, så jeg har korrigert i saken.

Lenke til kommentar

Nå er det jo slik at mange liker ideen om Rust, ikke nødvendigvis å jobbe med språket. 

 

Jeg krysset selv av på Rust som et av språkene jeg liker, men jeg bruker det jo egentlig aldri, å kan fint lite av det, selv om jeg vet hva det er og sånn omtrent hvordan det virker.

 

Mye tyder på at mange har gjort det samme, Rust taggen på SO er fint lite aktiv, det er snakk om noen få spørsmål daglig, og aktiviteten er så lav at en av hovedutviklerne bak Rust, Huon Wilson, ser ut til å svare på det aller meste.

 

I språk som Javascript, C# osv stilles det til sammenligning mange tusen spørsmål daglig. Likevel svarer altså 73.1% av SO brukere som deltok i årets avstemming at de liker Rust ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Et er også verd å merke seg at de med 0-5 års erfaring nå er et flertall av kvinner.

 

Det er heller ikke overraskende at Python kommer såpass høyt på listene da mange universiteter og høyskoler har gått over fra Java til Python i undervisningen. I tillegg har språket hatt en veldig aktiv og positiv utvikling de siste årene.

 

Jeg ble også overrasket over at AngularJS ligger såpass høyt da man hører langt mer om React for tiden på alle fronter. Jeg har jobbet mest med Angular 1 og 2 selv og trodde det var en liten minoritet.

Lenke til kommentar

 

Påstand: at stadig flere ønsker hjemmekontor er proporsjonal med bruk av kontorlandskap

Det rare er at så mange firma tror på at kontorlandskap er lønnsomt. Sist jeg havnet i et kontorlandskap lurte jeg veldig på hvorfor et firma ville lønne meg godt, for deretter ta bort 30-40% av min arbeidskapasitet med å putte meg i et kontorlandskap der ingen fikk arbeidet godt fordi det var så bråkete. Kunnskapsarbeidere har det best på små kontorer eller helst enekontorer etter min mening. Jeg har prøvd enekontor, to-mannskontor, kontorlandskap med 10 andre, kontorlandskap med 50 andre og hjemmekontor. Kontorlandskapene var aldri vellykket for meg sammenlignet med hjemmekontor, to-manns kontor eller enekontor. Jeg tviler på at det lønner seg å kutte på kontorkostnaden for å få mindre ut av de ansatte.

Det har med blåruss å gjøre....

 

Påstand: Blårussen skjønner ikke naturen til arbeidet som utviklerne gjør, og de skjønner dermed ikke behovet for langvarige perioder med konsentrasjon uten avbrytelser.

 

Påstand: Blårussen er litt "redde" for utviklere, fordi de driver med noe som blårussen ikke har noen som helst mulighet til å kontrollere. Utvikleren skriver 1000 linjer med kode. Blåruss-lederen hans har absolutt ingen mulighet til å vurdere om koden er godt skrever, dårlig skrevet, eller midt på treet godt skrevet. Det med kontorlandskap er delvis en slags "krampetrekning" for i alle fall å prøve å få til et snev av noe som ligner på kontroll. Man tenker da at man i alle fall skaffer seg kontroll over at utviklerne jobber, i form av at man ser om de sitter ved pulten sin, og i form av at man ser om de konsentrerer seg om en oppgave ved datamaskinen sin.

 

Jeg tror det er disse to faktorene som gjør at utviklere settes i kontorlandskap, på tross av at det jo, som du sier, fort kutter opp mot 40% av nytteverdien til utvikleren. I tillegg kommer diffuse skadevirkninger som misfornøyde ansatte, lav motivasjon, høyere sykefravær, etc. etc.

Endret av BjartmarO
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Platform: Linux Desktop: 26% of all respondents.

Ganske bra.

:love:

 

Du kan smile mer enn som så for uvikleres tilnærming til Linux desktop stopper ikke der, ta også en kikk under «Most Loved, Dreaded, and Wanted Platforms»

 

Loved: Helt på topp finner vi Linux Desktop med 69.6%

Dreaded: Linux Desktop gjør det klart best her også, helt nederst på listen med 30.4%

Wanted: Linux Desktop havner her på en 5. plassering med 9.6%, foran både Mac OS (6.6%) og Windows Desktop (3.9%). Eller en 1. plassering om vi kun regner desktop.

 

Linux desktop er dermed den nest mest brukte plattformen, den mest elskede, minst fryktede, og blant desktops den mest ettertraktede plattformen.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...