Gå til innhold

Angrep i London - Den nye normalen?


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Jeg antar du prater om studiekamerater og kollegaer i eget og andre firma? 

 

Det jeg etterlyser er om du har kjennskap til kulturer som er vesentlig ulik vestlig kultur :)

 

 

Ja i tillegg til frivillig arbeid vedrørende flyktninger. Så ja, jeg har kjennskap til det, de er rundt oss hele tiden. Det er ikke verre enn å prate med dem. 

 

Jeg har vært på nattklubber hvor helt "ferske" flyktninger er ute for å more seg men så for å blir mobbet i barnehage stil på grunn av at de ikke drikker og er der for å finne fylle Norske jenter å utnytte. Det er hårreisende. De er normale folk, som oss andre. De er bare vokst opp på en annen måte, det må vi respektere. Klart, det finnes idioter der også på samme måte som det finnes ekstremt mange idiotiske "ola nordmanns". 

 

 

 

Hva syntes du om flyktninger som kommer hit med barnebruder? 

 

Skal norsk lov følges og disse tiltales for overgrep mot barn?

 

Eller er de ikke "normale folk som oss andre" og fortjener derfor spesialbehandling og rett til å begå overgrep mot barn? :)

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Hva syntes du om flyktninger som kommer hit med barnebruder? 

 

Skal norsk lov følges og disse tiltales for overgrep mot barn?

 

Eller er de ikke "normale folk som oss andre" og fortjener derfor spesialbehandling og rett til å begå overgrep mot barn? :)

 

 

Jeg kjenner ingen flyktninger som kommer her med barnebruder. De som kommer her skal såklart forholde seg til Norske lover, som meg og deg. Og det er min oppfatning at de fleste gjør det, på lik linje med nordmenn. 

 

Så nei, ingen skal få noen særbehandling. 

 

Forøvrig ser jeg ikke poenget i denne diskusjonen. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hva syntes du om flyktninger som kommer hit med barnebruder? 

 

Skal norsk lov følges og disse tiltales for overgrep mot barn?

 

Eller er de ikke "normale folk som oss andre" og fortjener derfor spesialbehandling og rett til å begå overgrep mot barn? :)

 

 

Jeg kjenner ingen flyktninger som kommer her med barnebruder. De som kommer her skal såklart forholde seg til Norske lover, som meg og deg. Og det er min oppfatning at de fleste gjør det, på lik linje med nordmenn. 

 

Så nei, ingen skal få noen særbehandling. 

 

Forøvrig ser jeg ikke poenget i denne diskusjonen. 

 

 

Vi kan være enige om det :)

 

Men det ser ut til at Norske lover gjelder for nordmenn, særbehandling gjelder for utlendinger.

 

Poenget er at dette er en del av en fremmed kultur. Kan du tenke deg hva slags forhold du vil ha til en voksen mann med en kone på under 15 år? 

Det ville kanskje satt toleransen din på prøve :)

 

http://www.vl.no/nyhet/unicef-best-at-barnebruder-i-norge-blir-i-ekteskapet-1.682954

 

På verdensbasis er det over 700 millioner jenter og kvinner som lever i dag, som er blitt gift som barn. Av disse har 250 millioner giftet seg før de fylte 15 år. Barneekteskap er utbredt i flere land og regioner der det nå går store flyktningstrømmer til Europa.

 

– For barn under 18 år skal man uansett vurdere hva som er barnets beste, med hensyn til omsorg og beskyttelse. Da er det vesentlig at barnevernet har god nok kapasitet til å vurdere hva som er best for hvert enkelt barn, sier Agerbak-Jensen i Unicef.

 

Skal ikke barnet beskyttes fra overgriperen? Eller kan det være i barnets beste å la overgriper sørge for "omsorg og beskyttelse" :)

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

 

Etter din definisjon kan det kanskje være normalt å brenne hekser på bålet? :)

 

Eller normalt at mange flere dør i trafikken?

 

 

Sannsynligheten for å bli drept i terrorangrep er forsvinnende liten foreløpig, men det kan endre seg - f.eks. vil den øke hvis vesten fortsetter å krige i andre land.

 

Jeg synes du deflekterer spørsmålet mitt. Terrorangrep i vesten av typen du snakker om er mindre vanlig i dag enn det var før, og ekstrapoleringen du gjør fra 2000 og oppover er et dårlig utgangspunkt.

 

terror20161220-i2.png

 

Den statistikken viser vel stort sett til IRA, som egentlig var en krig, ikke terrorangrep. Det var bare et definisjonsspørsmål.

 

Men som jeg har sagt, så viser jo din egen statistikk at 1990 tallet var fredeligere og at angrepep av den typen som har blitt normalen nå, ikke har vært normalen tidligere på 2000 tallet, eller 1990 tallet.

 

En annen ting. Statistikken beviser jo det jeg alltid sier, at terror er uviktig, og en årsak til svært få dødsfall i forhold til masse andre ting. Hvorfor skal vi da bruke så enormt mye energi på terror, mens samfunnet forøvrig kollapser?

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Jeg blir kvalm av media mest når det er terrorhandlinger. Det virker som om de skal melke det for alt det er verdt for egen vinning. Hvis de VIRKELIG er opptatt av terror ville de dekket det mer da det er mye terror i dag som aldri havner på forsiden av VG. Det er kun terroren som "selger" som blir dekket i hue og ræva. Ja det er forferdelig at noe sånt skjer, men media gjør bare vondt verre. Det er så mange mennesker som får irrasjonelle tanker og blir skremt av dette, men det er egentlig ingen grunn til å frykte terror. Skal du være redd for noe så bør det da heller være bilen du setter deg inn i eller hamburgeren du spiste til middag. Ser mange reagerer på uttalelser som "det må man regne med når man bor i en storby". Det er helt riktig! For det er KLIN umulig å forhindre slike angrep. Om det er en enkelt person som planlegger en slik handling i hode hvordan skal et samfunn klare å stoppe det? Det er klart vi kan forhindre mange angrep, men det er UMULIG å stoppe det helt. Så derfor MÅ du bare akseptere det. Du liker det kanskje ikke, men du kan ikke stoppe det.

Lenke til kommentar

 

Det var en engelskmann

Som om det unnskylder eller endrer noe som helst.

Bare en enda bedre grunn til å stenge grensene slik at ikke flere terrorister blir født i england.

 

Du blir ikke født terrorist. Samme som du ikke blir født rasist, homofob eller annet møkk. Det er samfunnet rundt deg som former deg, og det er vi som et samfunn som må sørge for at slike handlinger ikke skjer igjen. Det klarer du ikke ved hat, frykt og murer

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg blir kvalm av media mest når det er terrorhandlinger. Det virker som om de skal melke det for alt det er verdt for egen vinning. Hvis de VIRKELIG er opptatt av terror ville de dekket det mer da det er mye terror i dag som aldri havner på forsiden av VG. Det er kun terroren som "selger" som blir dekket i hue og ræva. -----

 

Vel, jeg ble for min del mer kvalm over at Dagbladet idag hadde ryddet forsiden til noe agurgnytt av noe piss mens London Terroren fikk en liten sidespalte....

Lenke til kommentar

 

Jeg blir kvalm av media mest når det er terrorhandlinger. Det virker som om de skal melke det for alt det er verdt for egen vinning. Hvis de VIRKELIG er opptatt av terror ville de dekket det mer da det er mye terror i dag som aldri havner på forsiden av VG. Det er kun terroren som "selger" som blir dekket i hue og ræva. -----

 

Vel, jeg ble for min del mer kvalm over at Dagbladet idag hadde ryddet forsiden til noe agurgnytt av noe piss mens London Terroren fikk en liten sidespalte....

 

Det kan jeg forstå og være enig i, men det gjelder heller den massive dekningen av agurknytt. Det er jo egentlig ingen andre å skylde på enn oss selv dessverre. Avisene vil tjene penger, da må de ha klikk og klikker inn på ting som egentlig ikke har noen nyhetsverdi

Lenke til kommentar

 

Det klarer du ikke ved hat, frykt og murer

Ja du kan jo synge barn av regnbuen og vise kjærlighet og se om det endrer noe. Vi andre vil gjerne ha mer logiske og effektive metoder for å holde vårt nå skjøre vestlige samfunn trygt.

 

Har aldri sagt det hjelper å synge en sang, men din eller "deres" (hvem nå resten er) metode om å straffe en nasjon/folkeslag/religion basert på en enkeltmanns handling er så langt fra logisk som man kommer. Jeg kan umulig tro samfunnet vårt i dag hadde klart å fungere uten EN eneste innvandrer. Er ikke sikkert du eller jeg hadde vært født engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det klarer du ikke ved hat, frykt og murer

Ja du kan jo synge barn av regnbuen og vise kjærlighet og se om det endrer noe. Vi andre vil gjerne ha mer logiske og effektive metoder for å holde vårt nå skjøre vestlige samfunn trygt.

Eller gjøre som alle velstående land med lite terrorisme, ha grensekontroll som funker :)

Lenke til kommentar
Den statistikken viser vel stort sett til IRA, som egentlig var en krig, ikke terrorangrep. Det var bare et definisjonsspørsmål.

 

IRA, GRAPO, RAF, Action Direkte, and the list goes on.

 

Terror og krig er to forskjellige ting, og det er de i dag også.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

 

Det var en engelskmann

Som om det unnskylder eller endrer noe som helst.

Bare en enda bedre grunn til å stenge grensene slik at ikke flere terrorister blir født i england.

 

 

Det er åpenbart mange engelskmenn som blir født terrorister selv om foreldrene ikke var på flukt en gang i tiden, ref tidligere statistikker. 

 

Poenget var at det tidligere i tråden henviste til helt andre ting. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...