Gå til innhold

Angrep i London - Den nye normalen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Meg hører de ikke på uansett, problemet er heller at alt for mange hører på den lokale radikale mullah`n.

 

Og det er jo opp til oss hvite mennesker å redde de stakkars muslimene fra seg selv, på bekostning av vårt eget samfunn.

 

Nei takk. ;)

 

 

Ikke bland rase og hudfarge oppi dette er du grei, du reduserer deg brått til noe som bare kan fungere i låven.

Lenke til kommentar

 

Og det er jo opp til oss hvite mennesker å redde de stakkars muslimene fra seg selv, på bekostning av vårt eget samfunn.

 

Nei takk. ;)

 

Ikke bland rase og hudfarge oppi dette er du grei, du reduserer deg brått til noe som bare kan fungere i låven.

 

Rase og hudfarge er bare noe av det som separerer oss fra dem da.

Lenke til kommentar

 

 

Og det er jo opp til oss hvite mennesker å redde de stakkars muslimene fra seg selv, på bekostning av vårt eget samfunn.

 

Nei takk. ;)

 

Ikke bland rase og hudfarge oppi dette er du grei, du reduserer deg brått til noe som bare kan fungere i låven.

 

Rase og hudfarge er bare noe av det som separerer oss fra dem da.

 

 

Gjør du deg til igjen eller bare merker ikke at du blander korta her? Har aldri sett en hvit muslim eller en mørk kristen? Hva er problemet ditt med mennesker og hvorfor?

 

Eller er du langsint nok til å kunne sitte her og grine over at pakistaner gjengen gav deg buksevann på ungdomskolen?

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

 

Den statistikken viser vel stort sett til IRA, som egentlig var en krig, ikke terrorangrep. Det var bare et definisjonsspørsmål.

 

Et definisjonsspørsmål ja. Om man spør Daesh er det en krig, spør man en norsk politiker er det terror.

 

Det er ikke grunnlaget for handlingen som gjør det til terror, det er handlingen i seg selv som bestemmer om det er terror eller ikke. Man kan fint være terrorist selv om man kjemper for noe bra.

 

 

Men nå er IRA og ISIL to helt forskjellige ting. Situasjonen er også helt forskjellig. Jeg aksepterer at de kan telles som terror (IRA), men å sammenlikne disse blir for dumt.

 

Å sammenlikne ISIL med IRA og si at terrorangrep i Europa har gått nedover basert på det blir bare feil.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har aldri lest Koranen. Forbausende likt Bibelen!

Du trenger ikke å fortelle at du aldri har mest Koranen om du tror den er lik bibelen :)

 

 

Nu vel, i utgangspunktet er dette same shit different wrapping, vi har gjennom reformasjon bare håndplukket ut de spiselige delene av testamentene her for å ikke ende opp like sprø som de vi prøver å bekjempe. Det blir for mange likheter til at vi kan fordømme den ene og ta til oss den andre, det blir uærlig og dobbelmoralsk.

 

Jeg har faktisk lest begge. Og nei, det er overhode ikke det samme.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har aldri lest Koranen. Forbausende likt Bibelen!

Du trenger ikke å fortelle at du aldri har mest Koranen om du tror den er lik bibelen :)

 

 

Nu vel, i utgangspunktet er dette same shit different wrapping, vi har gjennom reformasjon bare håndplukket ut de spiselige delene av testamentene her for å ikke ende opp like sprø som de vi prøver å bekjempe. Det blir for mange likheter til at vi kan fordømme den ene og ta til oss den andre, det blir uærlig og dobbelmoralsk.

 

Jeg har faktisk lest begge. Og nei, det er overhode ikke det samme.

 

 

Jeg får stille deg samme spørsmål:

 

Du ser altså ingen likheter mellom de tre store Abrahamittiske religionene?

Lenke til kommentar

 

Joda har sett begge to. :)

 

Og ingen av dem har noe her å gjøre.

 

Om vi skal frata folk retten til å tro på hvilket spøkelse de vil, så tar vi et stort steg i feil retning (og tilbake i tid).

 

 

Ingen som skal hindre dem i å tro på noe som helst.

 

De får bare ikke gjøre det her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

La oss ikke glemme at de aller aller fleste irer (nytt ti-år:) muslimer er fredelige. Men det er naturligvis moro for enkelte å løpe rundt med håret i flammer straks de finner en plausibel unnskyldning for det, og da helst før første briefing av det lokale politiet.

 

 

De aller fleste er nok fredelige ja. Men hjelper det egentlig noe, når resultatet er det samme?

 

Lenke til kommentar

Du ser altså ingen likheter mellom de tre store Abrahamittiske religionene?

Jeg har dessverre ikke lest Jødenes egne skrifter. Faktisk ikke helt enkelt å få tak i utgaver som er på et språk jeg kan lese.

 

Eneste likheten mellom de 3 er vel egentlig Abraham som stamfar og mosebøkene som en sentral skrift. Uten å ha lest de Jødiske skriftene, vil jeg alikevel påstå at det er langt flere likheter mellom Jødedom og Kristendom enn det er mellom Islam og disse. Vi vet nok alle om hoveforskjellen mellom Jødedom og Kristendom, men det er ikke kun det som er forskjellene. Forskjellen er faktisk ganske store, selv om Kristne og Jøder deler det gamle testamentet.

 

Om noen vet hvor man kan få tak i en Talmud på engelsk, så send gjerne en PM.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Thoto79,

 

Hvor mange muslimer er enige med deg om at islam ligner på kristendom?

Forskjellene er faktisk så store at det hadde vært en fantastisk ting for verden om Muslimer konverterte til Kristendommen.

 

Nå vil ikke jeg dømme her eller snakke ille om deres religion, men noen påstår at Islam kan være djevelens verk.

Lenke til kommentar

Ingen som skal hindre dem i å tro på noe som helst.

 

De får bare ikke gjøre det her.

 

Religionsfrihet er (sammen med ytringsfrihet og personvern) blant de aller viktigste verdiene vi har. Om folk som deg ønsker å ta fra oss dette, så ser jeg på dere som en større trussel mot vestlig demokrati enn det islamister er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ingen som skal hindre dem i å tro på noe som helst.

 

De får bare ikke gjøre det her.

 

Religionsfrihet er (sammen med ytringsfrihet og personvern) blant de aller viktigste verdiene vi har. Om folk som deg ønsker å ta fra oss dette, så ser jeg på dere som en større trussel mot vestlig demokrati enn det islamister er.

 

Og hvilken av de verdiene er det Islam står for igjen ?

Lenke til kommentar

 

 

Ingen som skal hindre dem i å tro på noe som helst.

 

De får bare ikke gjøre det her.

 

Religionsfrihet er (sammen med ytringsfrihet og personvern) blant de aller viktigste verdiene vi har. Om folk som deg ønsker å ta fra oss dette, så ser jeg på dere som en større trussel mot vestlig demokrati enn det islamister er.

 

Og hvilken av de verdiene er det Islam står for igjen ?

 

 

Does not compute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...