Gå til innhold

Angrep i London - Den nye normalen?


Anbefalte innlegg

 

 Her må politistyrker inn og luke ut alle radikale religiøse ledere samtidig som man kjører landsdekkende opplysningskampanjer om hvordan verden egentlig henger i hop og hva Wahhabismen fører til. Der man brukte penger på bomber bruker man da penger på politimyndigheter, opplysningskampanjer og utdanning. Og da kanskje, bare kanskje, mennesker i midtøsten etterhvert kan ta til fornuft.

 

Dette var da veldig raust og soledarisk av deg da, invitere inn masse bråkmakere som resten av samfunnet skal få lov til å måtte ta seg av.

 

 

Du slår meg ikke umiddelbart som en som kjenner for mye til betydningen av raushet og solidaritet. Det er ingen som skal slippe bøller inn, det må derimot noen på plass for å holde dem i sjakk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du slår meg ikke umiddelbart som en som kjenner for mye til betydningen av raushet og solidaritet. Det er ingen som skal slippe bøller inn, det må derimot noen på plass for å holde dem i sjakk.

 

Ingen "bøller" skal få slippe inn.

 

Men vi må ha folk for å holde dem i sjakk. ?

Lenke til kommentar

 

Du slår meg ikke umiddelbart som en som kjenner for mye til betydningen av raushet og solidaritet. Det er ingen som skal slippe bøller inn, det må derimot noen på plass for å holde dem i sjakk.

 

Ingen "bøller" skal få slippe inn.

 

Men vi må ha folk for å holde dem i sjakk. ?

 

 

Jeg håper du forstår at vi snakker om midtøsten som i Syria og ikke Grønland i Oslo her nå? Isåfall må du lese hele resonnementet som du klippet ifra.

Lenke til kommentar

Jeg håper du forstår at vi snakker om midtøsten som i Syria og ikke Grønland i Oslo her nå? Isåfall må du lese hele resonnementet som du klippet ifra.

 

Disse folkene er jo allerede kommet hit, til et sted de ikke har noe å gjøre,

 

Og jo lengre tid det tar før man får dem ut igjen jo værre vil det bli for alle parter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg håper du forstår at vi snakker om midtøsten som i Syria og ikke Grønland i Oslo her nå? Isåfall må du lese hele resonnementet som du klippet ifra.

 

Disse folkene er jo allerede kommet hit, til et sted de ikke har noe å gjøre,

 

Og jo lengre tid det tar før man får dem ut igjen jo værre vil det bli for alle parter.

 

 

Hva faen vet du om "de" har noe har å gjøre eller ikke? Ut? Hvem og hvor? Sov på det til du kommer på noe konstruktivt å tilby verden og lukk låvedøra etter deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

De er født i Norge med norsk statsborgerskap. De er nordmenn. Innvandring fører ikke til uheldige konsekvenser. MENNESKER fører til konsekvenser. Uansett om det er Ola eller Ali. Tror du virkelig at uten en eneste innvandrer så hadde vi levd i Kardemommeby?

Nei, jeg sier ikke det, jeg bare sier at samfunnet hadde vært bedre og vi hadde unngått mange av de problemene vi har idag. Ved å unngå innvandring idag, kan vi unngå å skape unødvendige fremtidige problemer, men det virker ingen å bry seg om.

 

Og nei, de er ikke Norske bare fordi de er født i Norge av to utenlandske foreldre. Da er de f.eks Pakistaner født i Norge. Har de en pakistansk foreldre og en Norsk, så er de halvt Norsk, født i Norge.

 

 

Hva i alle dager er dette da Zeebra, du vet da faen så godt at man er en norsk om født her og norsk statsborger du? Eller prøver du å imponere nut-bag fascistene her som i geita_ og Tåkepratfyrsten hvorav mener at man ikke er norsk om man ikke er hvit og kristen eller noe??

 

Man blir ikke Norsk bare fordi man har Norsk statsborgerskap. Vil du diskutere akkurat det har vi en annen bedre tråd for den diskusjonen:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1765276

 

Ps. I motsetning til de fleste andre gir jeg blaffen i å imponere noen eller forsøke å "vinne" diskusjoner. For min del er sannheten det som teller, og logikk som former grunnlag for sannheten.

 

 

Ja og logikken din er langt vanskeligere å finne her enn motivet bak denne stygge holdningen man viser egne landsmenn. Respektløst fascist-vrøvl er det du driver med her, skjerp deg.

 

Fascistisk fordi jeg ikke er blind i forhold til innvandring? Eller fascistisk fordi jeg mener at et barn med 2 foreldre fra USA er Amerikansk selv om barnet er født i Norge?

 

 

Ps. I motsetning til de fleste andre gir jeg blaffen i å imponere noen eller forsøke å "vinne" diskusjoner. For min del er sannheten det som teller, og logikk som former grunnlag for sannheten.

Tja, da får jeg vel anbefale min logikk 101 til deg også.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1500489&page=1

 

Jaha? Jeg ser ikke hvordan det er relevant. Vi er alle verdensborgere, men innenfor det begrepet er det ikke tekniske avgjørelser som bestemmer folks opprinnelse, men foreldrene man er født av. Om jeg har 2 Spanske foreldre som er på ferie i Norge, så er jeg ikke Norsk fordi jeg ble født i Norge. Eller om 2 Spanske foreldre flytter til Norge, så er ikke de Norske selv om de får statsborgerskap i Norge, ei heller er barnet Norsk, barnet er av Spansk opprinnelse, født i Norge. Det er ikke statsborgerskap som avgjør hvor man er fra. Statsborgerskap er kun teknisk.

 

Ps. Det er langtfra alt byråkratiet og domstolen dømmer som er riktig, selv om det må bli akseptert, ofte kan det være tekniske avgjørelser som er direkte feilaktige.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

 

Jeg håper du forstår at vi snakker om midtøsten som i Syria og ikke Grønland i Oslo her nå? Isåfall må du lese hele resonnementet som du klippet ifra.

 

Disse folkene er jo allerede kommet hit, til et sted de ikke har noe å gjøre,

 

Og jo lengre tid det tar før man får dem ut igjen jo værre vil det bli for alle parter.

 

 

Hva faen vet du om "de" har noe har å gjøre eller ikke? Ut? Hvem og hvor? Sov på det til du kommer på noe konstruktivt å tilby verden og lukk låvedøra etter deg.

 

Selvfølgelig har de ingenting her å gjøre. De flykter fra USA sine kriger. De hører til i sine hjemland som USA har ødelagt. Istedenfor å ta folk inn her, bør vi forhindre at USA ødelegger enda flere land. Det er angt viktigere, og har høyeste prioritet i forhold til flyktninger.

Lenke til kommentar

 

Det var en engelskmann. Deretter sier du at dette er en enda bedre grunn til å stenge grensene for å unngå at flere terrorister blir født i England. Da er spørsmålet mitt igjen: Hvordan skal det å stenge grensene hindre at engelskmenn blir født?

 

Terrorister kan ha religioner som eksempelvis kristen, jødedom, islam, buddhisme, sekulære osv. Terrorister kan også være sekulære, venstreorienterte og høyreorienterte. Dette burde man forvente at du visste.

"Engelskmann", ved å stenge grensene så slipper man at fremtidige "engelskmenn" av samme type blir født.

 

Ja terrorister kan være alt mulig, men når den store majoriteten er islamister så velger jeg å fokusere på det.

Hva får du ut av å forsvare islamister på denne måten ved å bytte fokus til at det også finnes terrorister fra andre ideologier?

 

Jeg forsvarer ikke islamister ved å påpeke dine faktafeil. Jeg siterer deg igjen hvor du implisitt hevder at terrorister bare har en type religion: "Mennesker? Vi snakker om terrorister, og alle vet jo hva slags religion de kommer fra."

 

Storbritannia vet kanskje spesielt godt at dette ikke stemmer. Det finnes "engelskmenn" som er terrorister. "Irer" som er terrorister. "Unionister" - "Nasjonalister". 

 

Jeg forventer derfor også at du kan forklare hvordan det å stenge grensen da vil kunne hindre terrorisme fra mennesker som du da anser som "ekte" engelskmenn (evt. briter/irer). For de finnes de også.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Hva faen vet du om "de" har noe har å gjøre eller ikke? Ut? Hvem og hvor? Sov på det til du kommer på noe konstruktivt å tilby verden og lukk låvedøra etter deg.

 

Det jo noe man tar stilling til etter at nok folk er enige om at noe må gjøres. :)

 

Vi lever jo tross alt i et demokrati.

Lenke til kommentar

Det rare er at de rammer jo helt uskyldige med terroren. Hensikten er helt uforståelig. Vanlige mennesker som går på gaten kan jo ikke gjøre noe fra eller til. Det må være hjernevaskede folk som utfører terror. Enten det eller åndssvake.

Hensikten tror jeg er å bli belønnet i paradiset etter døden.

Hjernevasket er en veldig god beskrivelse.

 

Det er veldig rart å snakke med mennesker som frykter ingenting annet enn straff fra en gud, jeg tror du må oppleve det for å tro det er mulig :)

Lenke til kommentar

Jeg forventer derfor også at du kan forklare hvordan det å stenge grensen da vil kunne hindre terrorisme fra mennesker som du da anser som "ekte" engelskmenn (evt. briter/irer). For de finnes de også.

Man kan ikke forhindre det, på samme måte som vi ikke kunne forhindre breivik. Derfor setter jeg fokus på det man faktisk kan forhindre, og ikke minst det som er største trussel i europa per dags dato.

Lenke til kommentar

Selvsagt kan man forhindre det som skjer nå. 

 

For all del kom gjerne med dine forenklede løsninger, men om du tror ingen har begynt i den enkle enden og etterhvert funnet ut at det ikke var så lett allikevel, så har du sovet de siste årene.

 

Debatten på NRK igår illustrerte vel greit at det er endel ting man må ta til betrakning her, ting som du tydeligvis ikke har satt deg for dypt inn i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange land i verden klarer å demme opp for terrorisme, kanskje vesten kan lære noe? :)

 

Morsomt at du nevner demme opp for terrorisme.. :)

 

Israel laget en fin mur som stoppet immigranter og voila, terrorangrep gikk drastisk ned.

 

Må legge til at de er ganske flinke med å få folk ut igjen som også hjelper på.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Noe er fundamentalt galt. Det er heller ingen religioner som oppfordrer til drap. Helt uforståelig.

 

Nåja. 

 

 

Quran 8:12

"I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them"

 

Feks.

 

Endret av Tempelhof45
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...