Gå til innhold

Angrep i London - Den nye normalen?


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Vesten er i krig i midøsten, en av konsekvensene av dette er strengere grensekontroll.

 

Terrorister hater ikke tilfeldige land/folkeslag :)

 

Da får vel vesten se til å dra seg hjem til vesten, og slutte å lage bråk hos de i midtøsten ..

 

Og det finnes vel bare folk som gjør ting som kalles terror

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Noe er fundamentalt galt. Det er heller ingen religioner som oppfordrer til drap. Helt uforståelig.

 

Nåja. 

 

 

Quran 8:12

"I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them"

 

Feks.

 

 

 

Ja og det er mer hvor det kom ifra for å si det pent... Spesielt i Hadith som er ett "vedlegg" til koranen får man virkelig anledning til å lese seg opp i Islamske bestialiteter og brått skjønner man litt mer av tegninga. Jihadister er ikke nødvendigvis gale, men heller bare pliktoppfyllende.....  :innocent:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jihadister er ikke nødvendigvis gale, men heller bare pliktoppfyllende.....  :innocent:

 

Dette er det jo viktig at du forteller til alle de moderate muslimene, altså at de rett og slett er dårlige muslimer.

 

 

Meg hører de ikke på uansett, problemet er heller at alt for mange hører på den lokale radikale mullah`n.

 

Det vil alltid bli vanskelig å overbevise alle innen for en bestemt religion noe annet enn det som står skrevet i de "hellige" tekstene, det er bare å takke lavere makter for at ikke flere faktisk tar det hele bokstavelig som jo også mange religiøse ledere krever av dem.

 

Når det er sagt så går jo også denne radikaliseringen i takt med at bombene faller selvfølgelig, så både vesten og den muslimske verden har en jobb å gjøre da dette vil neppe gå riktige (moderate) veien helt av seg selv.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

 

Noe er fundamentalt galt. Det er heller ingen religioner som oppfordrer til drap. Helt uforståelig.

 

Nåja. 

 

 

Quran 8:12

"I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them"

 

Feks.

 

 

 

I will. Med det menes at Gud skal straffe de som ikke tror. Det er ikke en befaling.

Lenke til kommentar

 

 

Noe er fundamentalt galt. Det er heller ingen religioner som oppfordrer til drap. Helt uforståelig.

Nåja.

 

 

Quran 8:12

"I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them"

 

Feks.

 

I will. Med det menes at Gud skal straffe de som ikke tror. Det er ikke en befaling.

Det er ikke det som står der :)

 

Kjærlig og tilgivende gud forresten :)

Lenke til kommentar

 

 

Noe er fundamentalt galt. Det er heller ingen religioner som oppfordrer til drap. Helt uforståelig.

 

Nåja. 

 

 

Quran 8:12

"I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them"

 

Feks.

 

 

 

I will. Med det menes at Gud skal straffe de som ikke tror. Det er ikke en befaling.

 

 

Det sier jo litt om guden man tilber. Ellers:

 

“Fight against those who do not obey Allah and do not believe in Allah or the Last Day and do not forbid what has been forbidden by Allah and His messenger even if they are of the People of the Book until they pay the Jizya with willing submission and feel themselves subdued.”

 

9:29

 

Det er dessverre veldig mange vers i Koranen som oppfordrer, enten direkte eller indirekte, til drap og vold mot visse typer mennesker. Selv om veldig mange muslimer ikke tar disse versene seriøst, eller tolker ordene på en annen måte, er det ikke til å komme utenom om at de islamske tekstene gir terrorister en viss "teologisk backup". 

 

Endret av Tempelhof45
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Meg hører de ikke på uansett

 

Nei, og det kan jo være at er sånn fordi muslimer flest kan mer om islam enn deg(?).

 

 

Garantert, når man må pugge vrangforestillinger side for side parallelt med inntak av morsmelken så lærer man seg nok dessverre innholdet etterhvert. Det største problemet med det er at av mange blir makkverket tatt bokstavelig da hjernevasken fungerer ypperlig når utført på barn.

 

Når det har sagt så har jeg selv lest det truende absurderiet, har den stående i hylla ved siden av Evolusjon av Eirik Tunstad for å prøve å kompensere for noe av galskapen. Jeg kan bekrefte at vi kommer fryktelig dårlig ut om muslimer flest skulle ta det alle vers på alvor, så heldigvis er dette ett svinnende lite mindretall men som dessverre klarer å utgjøre stor skade.

 

Og bare for å rydde det av veien, aldri vil jeg kritisere en muslim som jeg forstår er offeret for dette her og som må skjermes ifra doktrinene og selvfølgelig støttes, og da ikke straffes på noen måte for å ha blitt forledet. Altså stikk motsatt taktikk av hva Guden deres ønsker meg som den vantro hund man er.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

 

Jeg har aldri lest Koranen. Forbausende likt Bibelen!

Du trenger ikke å fortelle at du aldri har mest Koranen om du tror den er lik bibelen :)

 

 

Nu vel, i utgangspunktet er dette same shit different wrapping, vi har gjennom reformasjon bare håndplukket ut de spiselige delene av testamentene her for å ikke ende opp like sprø som de vi prøver å bekjempe. Det blir for mange likheter til at vi kan fordømme den ene og ta til oss den andre, det blir uærlig og dobbelmoralsk.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har aldri lest Koranen. Forbausende likt Bibelen!

Du trenger ikke å fortelle at du aldri har mest Koranen om du tror den er lik bibelen :)

Nu vel, i utgangspunktet er dette same shit different wrapping, vi har gjennom reformasjon bare håndplukket ut de spiselige delene av testamentene her for å ikke ende opp like sprø som de vi prøver å bekjempe. Det blir for mange likheter til at vi kan fordømme den ene og ta til oss den andre, det blir uærlig og dobbelmoralsk.

At begge er oversatt til mange språk? :)

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

 

 

Du trenger ikke å fortelle at du aldri har mest Koranen om du tror den er lik bibelen :)

Nu vel, i utgangspunktet er dette same shit different wrapping, vi har gjennom reformasjon bare håndplukket ut de spiselige delene av testamentene her for å ikke ende opp like sprø som de vi prøver å bekjempe. Det blir for mange likheter til at vi kan fordømme den ene og ta til oss den andre, det blir uærlig og dobbelmoralsk.

At begge er oversatt til mange språk? :)

 

 

Du ser altså ingen likheter mellom de tre store Abrahamittiske religionene?

Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte at vi kommer fryktelig dårlig ut om muslimer flest skulle ta det alle vers på alvor, så heldigvis er dette ett svinnende lite mindretall men som dessverre klarer å utgjøre stor skade.

 

Men synes du ikke det er litt arrogant å hevde at du forstår koranen bedre enn den store majoriteten av verdens muslimer? Tror du ikke muslimer som ikke er ekstremister tar "alle vers på alvor"?

Lenke til kommentar

 

Jeg kan bekrefte at vi kommer fryktelig dårlig ut om muslimer flest skulle ta det alle vers på alvor, så heldigvis er dette ett svinnende lite mindretall men som dessverre klarer å utgjøre stor skade.

 

Men synes du ikke det er litt arrogant å hevde at du forstår koranen bedre enn den store majoriteten av verdens muslimer? Tror du ikke muslimer som ikke er ekstremister tar "alle vers på alvor"?

 

 

Nei overhodet ikke og jeg må vel ærlig innrømme at jeg forstår fint lite av den. Men jeg må jo lese den i lys av meg og min virkelighet, alt annet blir umulig. Alvorsgraden til muslimer jeg har omgått dundrer langt inn i det sekulære, altså muslimer som lever som oss med øl og mus og what not, en typisk norsk muslim. Islam har ikke ett overhodet som paven, om du definerer deg selv som muslim så er du en fullgod muslim om så disse wahhabistene vi må til livs aldri så mye skulle mene noe annet.

Lenke til kommentar

Den statistikken viser vel stort sett til IRA, som egentlig var en krig, ikke terrorangrep. Det var bare et definisjonsspørsmål.

 

 

Et definisjonsspørsmål ja. Om man spør Daesh er det en krig, spør man en norsk politiker er det terror.

 

Det er ikke grunnlaget for handlingen som gjør det til terror, det er handlingen i seg selv som bestemmer om det er terror eller ikke. Man kan fint være terrorist selv om man kjemper for noe bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...