Gå til innhold

Angrep i London - Den nye normalen?


Anbefalte innlegg

 

Og kaster man ut muslimene samt nekter nye å komme hit vil man ikke behøve å måtte "forberede" seg på slike angrep. ;)

 

Neida, for det skaper jo ikke problemer. Hvor forvrengt er virkelighetsbildet ditt egentlig? Mange terrorist situasjoner oppstår nettopp på grunn av dette, husker du personen som knivstakk en bråte mennesker på kystbussen for en tid tilbake?

 

Og hva så ?

 

Nå er vi ikke der helt enda, men kanskje om noen år. Hvem vet. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

London-ordførerens uttalelse fremstår på en litt annen måte om man tar den i kontekst, og ikke bare som en del av en setning i et photoshoppet meme med tillagt egen tolkning. 

http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/sadiq-khan-london-mayor-terrorism-attacks-part-and-parcel-major-cities-new-york-bombing-a7322846.html

 

 

Og kaster man ut muslimene samt nekter nye å komme hit vil man ikke behøve å måtte "forberede" seg på slike angrep.

 

 

Det du virker til å ha vondt for og forstå er at de fleste her i landet, inkludert meg selv, har langt mer til felles med en liberal muslim enn vi har med en bibeltro kristen.

 

Det jeg kanskje kjenner meg minst igjen i av alt er denne ekle kristenfascismen som går i front i en slags religionskrig mot Islamistene. Snakker om å fortjene hverandre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei, la år 2000 være midt i tidsperioden, altså +- ~20 år.

Hvordan definerer du forresten terrorangrep i krig? Er motstandskamp terror? :)

 

Jeg mener terrorangrep i Frankrike, Tyskland og Storbritannia, her har det vært alvorlige angrep blant annet med lastebiler.

 

Hvorfor velger du å ekstrapolere bare 20 år med data når du har mye mer tilgjengelig?

 

Men ja. Terrorangrep type lastebiler og bomber i vestlige byer er mye mindre vanlig i dag enn det var på 80-tallet.

Etter din definisjon kan det kanskje være normalt å brenne hekser på bålet? :)

 

Eller normalt at mange flere dør i trafikken?

 

 

Sannsynligheten for å bli drept i terrorangrep er forsvinnende liten foreløpig, men det kan endre seg - f.eks. vil den øke hvis vesten fortsetter å krige i andre land.

Lenke til kommentar

 

Og kaster man ut muslimene samt nekter nye å komme hit vil man ikke behøve å måtte "forberede" seg på slike angrep.

 

Det du virker til å ha vondt for og forstå er at de fleste her i landet, inkludert meg selv, har langt mer til felles med en liberal muslim enn vi har med en bibeltro kristen.

 

Det jeg kanskje kjenner meg minst igjen i av alt er denne ekle kristenfascismen som går i front i en slags religionskrig mot Islamistene. Snakker om å fortjene hverandre...

 

Det dere virkelig har til felles er jo å ville bo i et vestlig samfunn bygd og holdt holdt oppe av vestlige mennesker, historie og kultur samtidig som dere jobber med å rive det ned innenfra.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Etter din definisjon kan det kanskje være normalt å brenne hekser på bålet? :)

Eller normalt at mange flere dør i trafikken?

 

 

Sannsynligheten for å bli drept i terrorangrep er forsvinnende liten foreløpig, men det kan endre seg - f.eks. vil den øke hvis vesten fortsetter å krige i andre land.

 

Jeg synes du deflekterer spørsmålet mitt. Terrorangrep i vesten av typen du snakker om er mindre vanlig i dag enn det var før, og ekstrapoleringen du gjør fra 2000 og oppover er et dårlig utgangspunkt.

 

terror20161220-i2.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grafen din viser markant økning i islamistiske angrep, det er grunn for bekymring.

 

Ringer du brannvesenet når kjøkkenet brenner eller venter du til hele blokken står i full fyr og flamme? :)

 

 

Hvordan defineres forresten terrorangrep i grafen? Er definisjon blitt endret underveis?

Har du en graf over hvor mange som er skadde? Moderne sykehus gjør at mange flere overlever :)

Endret av IntelAmdAti
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Og kaster man ut muslimene samt nekter nye å komme hit vil man ikke behøve å måtte "forberede" seg på slike angrep. ;)

 

Neida, for det skaper jo ikke problemer. Hvor forvrengt er virkelighetsbildet ditt egentlig? Mange terrorist situasjoner oppstår nettopp på grunn av dette, husker du personen som knivstakk en bråte mennesker på kystbussen for en tid tilbake?

 

Og hva så ?

 

Nå er vi ikke der helt enda, men kanskje om noen år. Hvem vet. :)

 

 

Hva så? Hva så om folk blir drept? Trodde liksom det var dette "dere" var opptatt av, elendigheten. Men det viser seg jo bare å være r kortet alikevel.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Neida, for det skaper jo ikke problemer. Hvor forvrengt er virkelighetsbildet ditt egentlig? Mange terrorist situasjoner oppstår nettopp på grunn av dette, husker du personen som knivstakk en bråte mennesker på kystbussen for en tid tilbake?

 

Og hva så ?

 

Nå er vi ikke der helt enda, men kanskje om noen år. Hvem vet. :)

 

 

Hva så? Hva så om folk blir drept? Trodde liksom det var dette "dere" var opptatt av, elendigheten. Men det viser seg jo bare å være r kortet alikevel.. 

 

 

Empati og menneskelig medfølelse er nok ikke den overhengende grunnen til at de gutta der er veldig opptatt av dette her...

 

Det kan nesten virke som at de gleder seg over slike angrep da de ser det som en bekreftelse på at sin politiske overbevisning er helt riktig. Det de derimot ikke har kapasitet til er å tenke seg til er at det vi ser faktisk kan være konsekvensene av de samme hatefulle holdninger.

 

Men det desidert største problemet er nok enda at de ikke klarer og skille den vanlige muslim i gata ifra Islamistiske terrorister, utrolig nok.

Lenke til kommentar

 

Og hva så ?

 

Nå er vi ikke der helt enda, men kanskje om noen år. Hvem vet. :)

 

Hva så? Hva så om folk blir drept? Trodde liksom det var dette "dere" var opptatt av, elendigheten. Men det viser seg jo bare å være r kortet alikevel..

 

Vi er da såpass soledariske at vi skal nok klare å ordne flyttehjelp der det trengs. :)

Lenke til kommentar

Er det noen her som er anti-rasister? Jeg har noen spørsmål til dere :)

Omgås dere med noen flyktninger i hverdagen, f.eks. fra krig i Syria eller Afrika?
Kan de snakke norsk eller engelsk?
Omgås dere innvandrere som tilhører en annen kultur?

Hvor mange asylmottak har dere vært på? Hva syntes dere om behandlingen Norge gir til de som bodde der?

 

 

Det jeg tror er at dess mindre kontakt noen har med med andre kulturer dess mer positive innstilt er de til disse, og at mer informasjon om kulturen (hvis den ikke er kompatibel) fører til mindre positiv innstilling.

 

 

Og jeg forventer at mange som tror de er tolerante egentlig ikke er det - de har møtt utlendinger med ganske lik levemåte/kultur som de selv men har ikke vært eksponert for annerledes kulturer.

 

 

Jeg har mistet en venn til en annerledes kultur, etterhvert som jeg ble bedre kjent med han oppdaget jeg følgende:
Nasjonale lover var uviktige, guds lover var de som var viktig å følge

Kvinner som ikke går tildekket må forvente å bli voldtatt

Lav terskel for å komme med ganske spesifikke drapstrusler, skryter av våpensamling og våpenerfaring

Har aldri forberedet et måltid til seg selv (det er under en manns verdighet)
Kan ikke jobbe eller oppholde seg der det serveres alkohol

Jeg skulle gjerne likt å se en av de tolerante i denne tråden bli venn med denne mannen, men det kan ikke være en homofil person for han hater homofile.

Jeg tror mange trenger å lære at toleranse må gå begge veier, og kulturer kan faktisk være inkompatible med hverandre. Hvis kona di er gravid og 12 år gammel da er Norge kanskje ikke stedet for deg (enda) :)

Endret av IntelAmdAti
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen her som er anti-rasister? Jeg har noen spørsmål til dere :)

 

Omgås dere med noen flyktninger i hverdagen, f.eks. fra krig i Syria eller Afrika?

Kan de snakke norsk eller engelsk?

Omgås dere innvandrere som tilhører en annen kultur?

 

 

Det jeg tror er at dess mindre kontakt noen har med med andre kulturer dess mer positive innstilt er de til disse, og at mer informasjon om kulturen (hvis den ikke er kompatibel) fører til mindre positiv innstilling.

 

Om du prøver å snu det på hodet slik som du gjør med all annen faktainformasjon, så nærmer du deg nok sannheten ;)

 

geita_ som sitter fast oppi låven sin og jeg som er født og oppvokst i Oslo sentrum beviser vel mye akkurat det. Det er nok heller disse som ikke har eller noengang har hatt kontakt med muslimer eller våre nye landsmenn som gjerne er disse samme fremmedfryktige engstelige mørkeblå småjentene her..

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det noen her som er anti-rasister? Jeg har noen spørsmål til dere :)

 

Omgås dere med noen flyktninger i hverdagen, f.eks. fra krig i Syria eller Afrika?

Kan de snakke norsk eller engelsk?

Omgås dere innvandrere som tilhører en annen kultur?

 

 

Det jeg tror er at dess mindre kontakt noen har med med andre kulturer dess mer positive innstilt er de til disse, og at mer informasjon om kulturen (hvis den ikke er kompatibel) fører til mindre positiv innstilling.

 

Om du prøver å snu det på hodet slik som du gjør med all annen faktainformasjon, så nærmer du deg nok sannheten ;)

 

geita_ som sitter fast oppi låven sin og jeg som er født og oppvokst i Oslo sentrum beviser vel mye akkurat det. Det er nok heller disse som ikke har eller noengang har hatt kontakt med muslimer eller våre nye landsmenn som gjerne er disse samme fremmedfryktige engstelige mørkeblå småjentene her..

 

 

 

Du er vel ganske tolerant?

 

Har du noen asylsøker-venner fra fremmede* kulturer? Har du vært på noen asylmottak?

 

*Kultur vesentlig forskjellig fra norsk kultur

 

Jeg vil anta nei og at dette forklarer din positive innstilling :-)

 

 

 

Jeg prøver å ha et balansert og korrekt syn. Jeg kan legge til at en av de snilleste mennesker jeg kjenner var offiser som har både tatt og reddet liv men tapt krigen og i flukt siden de ikke lenger har noe land.

Og jeg kan legge til at jeg også har møtt utenlandske (og selvfølgelig norske også) mennesker jeg helst ikke vil ha som nabo - husk at flyktninger gjerne flykter ifra farlige mennesker og disse bør du stanse på grensen.

Lenke til kommentar

 

 

Omgås dere med noen flyktninger i hverdagen, f.eks. fra krig i Syria eller Afrika?

Kan de snakke norsk eller engelsk?

Omgås dere innvandrere som tilhører en annen kultur?

Hvor mange asylmottak har dere vært på? Hva syntes dere om behandlingen Norge gir til de som bodde der?

 

 

 

  1. Ja, både på skole og ellers i hverdagen møter jeg folk som har vært flyktninger. 
  2. Snakker flere språk, inkludert Norsk. 
  3. De fleste innvandrere tilhører vell en annen kultur? 
  4. Har ikke vært på noen asylmottak. 
Lenke til kommentar

 

 

Omgås dere med noen flyktninger i hverdagen, f.eks. fra krig i Syria eller Afrika?

Kan de snakke norsk eller engelsk?

Omgås dere innvandrere som tilhører en annen kultur?

Hvor mange asylmottak har dere vært på? Hva syntes dere om behandlingen Norge gir til de som bodde der?

 

 

 

  1. Ja, både på skole og ellers i hverdagen møter jeg folk som har vært flyktninger. 
  2. Snakker flere språk, inkludert Norsk. 
  3. De fleste innvandrere tilhører vell en annen kultur? 
  4. Har ikke vært på noen asylmottak. 

 

 

 

Kan jeg stille deg et spørsmål til? 

Tror du at ulike hudfarger i din omgangskrets gjør deg til en tolerant person?

 

Isåfall tror jeg ikke du har opplevd eller forstår hva kulturforskjeller er. Toleranse er når en annen hater deg fordi du er homofil, eller når noen mener du fortjener å voldtas fordi kroppen din ikke er helt tildekket :)

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvis de er oppvokst i Norge tilhører de gjerne norsk kultur, iallefall delvis, da har du kanskje ikke noen særlig kjennskap til andre kulturer og følgelig blir du positiv til de :)

Det handler ikke om hudfarge men kulturell tilhørighet.

 

Jeg har en asylsøker venn som ble skadet av granat i krig, han sier vi må ha bedre kontroll på grensene. Hva er vitsen med å flykte fra fiender hvis fienden bare følger etter? De bor i Norge men vil vekk siden de ikke føler seg trygge her.

 

Jeg er enig med de, jeg tror at vi bør hindre innpassering av de som jager mennesker som flukt :)

 

 

Jeg møter på folk som både er født og oppvokst her samt mennesker som har kommet her i voksen alder, er ikke noen gjennomgående forskjell. 

 

Skjønner godt de ikke føler seg trygge her, bare se på diskusjonene på nett. Det er hårreisende, så lenge en har kjennskap til koranen er en terrorist. Norge er blitt en rasistisk dritt plass, mest på grunn av at vi oppfostrer så mange halvnakker som ikke klarer å holde styr på hva som er rasjonelt og ikke. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvis de er oppvokst i Norge tilhører de gjerne norsk kultur, iallefall delvis, da har du kanskje ikke noen særlig kjennskap til andre kulturer og følgelig blir du positiv til de :)

Det handler ikke om hudfarge men kulturell tilhørighet.

 

Jeg har en asylsøker venn som ble skadet av granat i krig, han sier vi må ha bedre kontroll på grensene. Hva er vitsen med å flykte fra fiender hvis fienden bare følger etter? De bor i Norge men vil vekk siden de ikke føler seg trygge her.

 

Jeg er enig med de, jeg tror at vi bør hindre innpassering av de som jager mennesker som flukt :)

 

 

Jeg møter på folk som både er født og oppvokst her samt mennesker som har kommet her i voksen alder, er ikke noen gjennomgående forskjell. 

 

Skjønner godt de ikke føler seg trygge her, bare se på diskusjonene på nett. Det er hårreisende, så lenge en har kjennskap til koranen er en terrorist. Norge er blitt en rasistisk dritt plass, mest på grunn av at vi oppfostrer så mange halvnakker som ikke klarer å holde styr på hva som er rasjonelt og ikke. 

 

 

 

Jeg antar du prater om studiekamerater og kollegaer i eget og andre firma? 

 

Det jeg etterlyser er om du har kjennskap til kulturer som er vesentlig ulik vestlig kultur :)

 

 

Bare et eksempel, jeg kjenner en som ble skadet i krig og operert på sykehus i Norge. Han tapte krigen og er på flukt - har ikke lenger noe land å dra til. Han skulle ønske vi stengte grensene for de han flykter fra.

Jeg mener vi bør stenge grensene for de som jager andre mennesker på flukt. Hva syntes du om det? Skal vi stenge grensen for noen eller skal den være åpen for alle? :)

Denne personen har naturligvis drept mange i krigen. Jeg sier ikke at det er noe galt i det, nordmenn drepte også under andre verdenskrig. Men for nordmenn er det vanskelig å forestille seg situasjonene folk flykter fra. Det hadde vært enklere for oss å forestille oss om alle flyktet fra naturkatastrofe som jordskjelv eller flom, men krig er forårsaket av mennesker - som også slippes inn.

 

Det er dette jeg skulle ønske at flere forstod, ikke alle mennesker er like snille. De fleste er det men hvor mange urokråker trenger du for å skape uro i et klasserom? Du trenger ikke mange slemme mennesker for å gjøre tilværelsen sur.

Dess bedre vi kan kontrollere de som kommer til landet dess bedre vil alle få det. Det handler ikke om å stenge grenser men om kontroll for å sile ut farlige og kriminelle mennesker.

 

Hvis du er dømt for mord i et land og flykter fra politiet, hvor drar du? Til Norge såklart :)

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg antar du prater om studiekamerater og kollegaer i eget og andre firma? 

 

Det jeg etterlyser er om du har kjennskap til kulturer som er vesentlig ulik vestlig kultur :)

 

 

Ja i tillegg til frivillig arbeid vedrørende flyktninger. Så ja, jeg har kjennskap til det, de er rundt oss hele tiden. Det er ikke verre enn å prate med dem. 

 

Jeg har vært på nattklubber hvor helt "ferske" flyktninger er ute for å more seg men så for å blir mobbet i barnehage stil på grunn av at de ikke drikker og er der for å finne fylle Norske jenter å utnytte. Det er hårreisende. De er normale folk, som oss andre. De er bare vokst opp på en annen måte, det må vi respektere. Klart, det finnes idioter der også på samme måte som det finnes ekstremt mange idiotiske "ola nordmanns". 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...