Gå til innhold

Angrep i London - Den nye normalen?


Anbefalte innlegg

 

 

 

Antall terrorangrep og ofre er i sterk økning.

Hva tror du skjer om utviklingen akselererer og fortsetter i 10 eller 20 år til?

 

Siden når?

 

 

Gavekort, Hvis du kan ansette de dyktigste blant 5 milliarder er det bedre enn de dyktigste blant 5 millioner.

 

Jeg er ikke sikker på hva du mener med det. Hvilket tidsrom er det du tar referanser til når du seier at terror har økt?

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Antall terrorangrep og ofre er i sterk økning.

Hva tror du skjer om utviklingen akselererer og fortsetter i 10 eller 20 år til?

Siden når?

Gavekort, Hvis du kan ansette de dyktigste blant 5 milliarder er det bedre enn de dyktigste blant 5 millioner.

Jeg er ikke sikker på hva du mener med det. Hvilket tidsrom er det du tar referanser til når du seier at terror har økt?

Du kan regne fra før og etter årtusenskiftet.

 

Se hvor mange håndgranatangrep som skjedde i Sverige da, eller hvor ofte politiet i Norge var bevæpnet, eller hvor vanlig det var å se sikkerhetsstyrker med våpen på flyplasser eller strender i Europa.

 

Foreløpig er det nesten ingen som dør eller blir såret i terroristangrep, likevel er det dramatiske hendelser som preger nyhetsbildet.

 

Selv om det i dag er ubetydelig sannsynlighet for å bli rammet av terrorangrep så er det en utvikling som er mildt sagt uønsket :)

Lenke til kommentar

 

Jeg er ikke sikker på hva du mener med det. Hvilket tidsrom er det du tar referanser til når du seier at terror har økt?

Du kan regne fra før og etter årtusenskiftet.

 

Så du mener altså at terrorangrep er mer vanlig i 2017 enn det var mellom perioden 1940 og 1980? Fordi det er nemlig objektivt feil. Er det terrorangrep på vesten eller alle terrorangrep du referer til da?

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

 

 

Angrep i London. Flere påkjørt av bil. To personer skutt. Politimann knivstukket. Titalls skadd

http://www.dagbladet.no/nyheter/flere-skutt-utenfor-parlamentet-i-london/67421672

 

Ja.. Er dette den nye normalen i samfunnet de bygger for oss?

 

Tatt i betraktning at slike ting har begynt å bli helt normalt nå og skjer overalt.

 

 

Om du tror dette er noe nytt (og med nytt tenker jeg år 2000) så tar du grundig feil. Terror er ikke noe nytt, og frekvensen er ikke dramatisk høyere enn tidligere heller.

 

Frekvens og skala er langt høyere enn på 1990 tallet eller 2000 tallet også forsåvidt.

Lenke til kommentar

Noen vil si at dette er noe du bare skal bli vant med.

Det er totalt uakseptabelt i min bok. Jeg vil ikke akseptere å bli vant med slik iallefall.

 

Jeg tviler på at du med hånden på hjertet kan si at du ikke er vant til terrorangrep. Det er så vanlig at det ikke er like sjokkerende som for et par tiår siden, da er man desverre vant til det.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er ikke sikker på hva du mener med det. Hvilket tidsrom er det du tar referanser til når du seier at terror har økt?

Du kan regne fra før og etter årtusenskiftet.

Så du mener altså at terrorangrep er mer vanlig i 2017 enn det var mellom perioden 1940 og 1980? Fordi det er nemlig objektivt feil. Er det terrorangrep på vesten eller alle terrorangrep du referer til da?

Nei, la år 2000 være midt i tidsperioden, altså +- ~20 år.

 

Hvordan definerer du forresten terrorangrep i krig? Er motstandskamp terror? :)

 

Jeg mener terrorangrep i Frankrike, Tyskland og Storbritannia, her har det vært alvorlige angrep blant annet med lastebiler.

Lenke til kommentar

 

 

Noen vil si at dette er noe du bare skal bli vant med.

Det er totalt uakseptabelt i min bok. Jeg vil ikke akseptere å bli vant med slik iallefall.

 

 

Jeg tviler på at du med hånden på hjertet kan si at du ikke er vant til terrorangrep. Det er så vanlig at det ikke er like sjokkerende som for et par tiår siden, da er man desverre vant til det.

 

Nå måtte jeg tenke meg om en gang til. Men jeg står for det jeg sa. Jeg nekter å bli vant til at slikt skjer. Vi må gjøre noe med det. Vi kan ikke tillate at det blir det nye normalen.

Lenke til kommentar

Hvis dere prøver å normalisere terroren på badestrender og julemarkeder så kan dere spørre bestefedrene deres om det er vanlig. Jeg tror nok de vil svare nei :)

Her på tråden er det tydeligvis noen som er villig til å forsvare terrorisme og innvandring til en slik grad at de påstår at dette altid har vært normalt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei, la år 2000 være midt i tidsperioden, altså +- ~20 år.

Hvordan definerer du forresten terrorangrep i krig? Er motstandskamp terror? :)

 

Jeg mener terrorangrep i Frankrike, Tyskland og Storbritannia, her har det vært alvorlige angrep blant annet med lastebiler.

 

 

Hvorfor velger du å ekstrapolere bare 20 år med data når du har mye mer tilgjengelig?

 

Men ja. Terrorangrep type lastebiler og bomber i vestlige byer er mye mindre vanlig i dag enn det var på 80-tallet.

Lenke til kommentar

 

Pussig, ettersom han sitter i fengsel ... han fikk to år for å ha reist på ferie.

 

http://metro.co.uk/2017/03/22/man-incorrectly-named-as-london-terror-attacker-still-in-prison-6527748/

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bildet kan ha vært tatt i et uheldig øyeblikk. Synes uansett ikke man skal henge ut privatpersoner på den måten. 

 

Nå gikk det mer på hva ordføreren i London sa om å leve i store flerkulturelle byer. :)

 

Her må man bare godta terror i dagliglivet fordi "sånn er det bare", som om det ikke er noe man kan gjøre.

 

Når virkeligheten er at løsningen på problemet til vesten er veldig enkel.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

WMiv7GG.jpg

 

Londons ordfører... :)

 

"Integrerte muslimer er akkurat som oss selv"

And your fallacy is quoting out of context

https://en.wikipedia.org/wiki/Quoting_out_of_context

 

Sadiq Khan has said he believes the threat of terror attacks are “part and parcel of living in a big city” and encouraged Londoners to be vigilant to combat dangers.

 

The Mayor of London revealed he had a “sleepless night” after the recent bombing in New York, and said major cities around the world “have got to be prepared for these sorts of things” to happen when people least expect them.

 

“That means being vigilant, having a police force that is in touch with communities, it means the security services being ready, but it also means exchanging ideas and best practice”, Mr Khan told the Evening Standard shortly before a meeting with New York mayor Bill de Blasio.

http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/sadiq-khan-london-mayor-terrorism-attacks-part-and-parcel-major-cities-new-york-bombing-a7322846.html#gallery

 

 

 

Link til video av selve intervjuet>

http://www.standard.co.uk/news/world/new-york-explosion-sadiq-khan-says-terror-attacks-are-part-and-parcel-of-life-in-a-big-city-a3347891.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar

London-ordførerens uttalelse fremstår på en litt annen måte om man tar den i kontekst, og ikke bare som en del av en setning i et photoshoppet meme med tillagt egen tolkning. 

http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/sadiq-khan-london-mayor-terrorism-attacks-part-and-parcel-major-cities-new-york-bombing-a7322846.html

 

 

Og kaster man ut muslimene samt nekter nye å komme hit vil man ikke behøve å måtte "forberede" seg på slike angrep.

Endret av geita_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

London-ordførerens uttalelse fremstår på en litt annen måte om man tar den i kontekst, og ikke bare som en del av en setning i et photoshoppet meme med tillagt egen tolkning. 

http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/sadiq-khan-london-mayor-terrorism-attacks-part-and-parcel-major-cities-new-york-bombing-a7322846.html

 

 

Og kaster man ut muslimene samt nekter nye å komme hit vil man ikke behøve å måtte "forberede" seg på slike angrep. ;)

 

 

Neida, for det skaper jo ikke problemer. Hvor forvrengt er virkelighetsbildet ditt egentlig? Mange terrorist situasjoner oppstår nettopp på grunn av dette, husker du personen som knivstakk en bråte mennesker på kystbussen for en tid tilbake? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...