Gå til innhold

Oppkjøring, føler jeg kommer til å stryke


Hemmligfyr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

...har en følelse på at jeg kommer til stryke...

Da tar du definitivt flere kjøretimer!

 

Ikke møt opp med den følelsen du har nå iallefall...

Kjørelærern skrøyt av meg jeg har ikke tatt en eneste kjøretime extra bare det obligatoriske. Bare føler at jeg kommer til å dumme meg på en liten ting som jeg egentlig kan fra før.

Lenke til kommentar

...har en følelse på at jeg kommer til stryke...

Da tar du definitivt flere kjøretimer!

 

Ikke møt opp med den følelsen du har nå iallefall...

Kjørelærern skrøyt av meg jeg har ikke tatt en eneste kjøretime extra bare det obligatoriske. Bare føler at jeg kommer til å dumme meg på en liten ting som jeg egentlig kan fra før.

 

Vanlig å stryke pga. det, men den risikoen vil alltid være der og det er lite du kan gjøre for å øve deg på oppkjøringssituasjonen bortsett fra å ta oppkjøring....

Lenke til kommentar

Stalltips, 95% av kjørerutene på oppkjøring har med stopp-skilt. 

De prøver å ha med så mange skilt som mulig, av å se på rutene så har alle disse skiltplan , for eks stopp, fletting, innkjøring forbudt osv. 

 

Typisk "kjør rett frem" så er det tvungen høyre eller innkjøring forbudt osv 500m frem. '

 

Da skal du liksom se dette selv om han/hun sa kjør rett frem. 

Lenke til kommentar

 

Da skal du liksom se dette selv om han/hun sa kjør rett frem.

Sensor sier ikke "kjør rett frem", spesielt ikke når det strider mot hva som er lov. Man skal derimot kjøre rett frem når ikke annen beskjed er gitt.

 

Kjør rett frem til jeg sier noe annet sa han, 500m frem var det innkjøring forbudt. 

Om jeg måtte ta høyre eller venstre da var opp til meg. 

Lenke til kommentar

Om du ikke følger anvisningene til sensor (f.eks. kjør inn første til høyre) så er faktisk det ikke trekk - han kan ikke stryke deg på det. Så om du er i tvil; spør eller kjør dit du tror du skal (så lenge det er lovlig å kjøre dit). 

Lenke til kommentar

Om du ikke følger anvisningene til sensor (f.eks. kjør inn første til høyre) så er faktisk det ikke trekk - han kan ikke stryke deg på det. Så om du er i tvil; spør eller kjør dit du tror du skal (så lenge det er lovlig å kjøre dit). 

 

Husker jeg var ute med kjørelærer'n på landeveiskjøring og ikke så veien der jeg skulle ta til høyre. Han skrek høyt "hvorfor tar du ikke av" (eller noe ala det) og bråbremset. Jeg ble helt satt ut :p

 

TS får satse på at det ikke skjer på oppkjøringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...