Gå til innhold

TEST: Nvidia GTX 1080 Ti «Founders Edition»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får bli Hybrid-versjon med dei temperaturane der, trur eg.

 

Ser 980Ti ligger på 83c i samme grafen der. Mine 980Ti (referanse) er klokket til 1400mhz og med custom viftehastighet så ligger de på rundt 70c i BF4 med 22c i rommet. Så det skal vel gå ann å få 1080Ti FE ned på en grei temp vil jeg tro om man lager en profil selv i Afterburner f.eks.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Samme støy og temperatur som amd 290? Nei takk! Venter til AMD kommer med 490x

 

Og ikke minst høyere strømforbruk enn amd 290. Hva er det Nivida heller på med?

 

Ja fortsett og vent du...

 

Strømtrekket på toppkortene til Nvidia har holdt seg på ~250W de siste 4 årene så det burde ikke komme som noen overraskelse.

Nvidia stiller spenning og clock frekvens automatisk på disse kortene til de når 84C noe de også har gjort de siste årene så igjen, ingen overraskelse.

Lenke til kommentar

Hvorfor er G-sync ett pluss? Det er da standar nvidia nå!?

Det er et pluss fordi skjermen, enkelt forklart, ikke oppdaterer bildet før den har fått et nytt bilde fra skjermkortet. Du unngår derfor riving i bildet. Det hjelper ikke om ikke skjermen har en g-sync-modul i seg :)

Endret av kaldviking
Lenke til kommentar

 

Hvorfor er G-sync ett pluss? Det er da standar nvidia nå!?

Det er et pluss fordi skjermen, enkelt forklart, ikke oppdaterer bildet før den har fått et nytt bilde fra skjermkortet. Du unngår derfor riving i bildet. Det hjelper ikke om ikke skjermen har en g-sync-modul i seg :)

 

 

Jeg tror Tekkys poeng var at man ikke får Nvidia skjermkort uten G-Sync støtte. Så hvordan er det et pluss da? Om noe, med tanke på at man får Freesync skjermer mye billigere enn G-Sync skjermer. Så er det jo egentlig et minus med G-Sync. Støtte for Freesync skjermer kunne Nvidia lagt inn i driverne sine. Men det lar de selvfølgelig være av åpenbare grunner..

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor er G-sync ett pluss? Det er da standar nvidia nå!?

Det er et pluss fordi skjermen, enkelt forklart, ikke oppdaterer bildet før den har fått et nytt bilde fra skjermkortet. Du unngår derfor riving i bildet. Det hjelper ikke om ikke skjermen har en g-sync-modul i seg :)

 

 

Jeg tror Tekkys poeng var at man ikke får Nvidia skjermkort uten G-Sync støtte. Så hvordan er det et pluss da? Om noe, med tanke på at man får Freesync skjermer mye billigere enn G-Sync skjermer. Så er det jo egentlig et minus med G-Sync. Støtte for Freesync skjermer kunne Nvidia lagt inn i driverne sine. Men det lar de selvfølgelig være av åpenbare grunner..

 

 

Godt mulig at jeg misforstod poenget hans, og derfor svarte jeg ut i fra slik jeg tolket spørsmålet :)

 

Det er, som du sier, et minus at g-sync-modulen i en skjerm koster skjorta og driver prisene på de skjermene opp på loftet. Det fikk lommeboka smertelig erfare når jeg kjøpte skjerm med sistnevnte modul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...