Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Imponerende og ambisiøst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Nintendo har laget et mesterverk her. Er uenig med artikkelen som mener det er stort og tomt. Verden er proppfull av ting å gjøre og overraskelser, noe få open world-spill klarer.

 

Jeg føler Zelda er 70% løping i tomt landskap. For all del, det er noe jeg bedriver på fritiden. Lange gåturer med telt på ryggen i norske fjell. Men hvis spillene også skal bestå av det, så kan jeg like gjerne kjøpe flyreiser i stedet for Switch og spill?

Spiller du Zelda BOTW?, eller synser du bare, for nettopp disse anmelderne sier jo at denne verden absolutt IKKE er tom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nesten alle på metacritic har gitt spillet 10/10, ingen lavere enn 9/10. Ettersom skribentene i Gamer.no har tendenser til å ville markere seg og vil vise at de ikke følger saueflokken vil spillet få 8/10 av gamer.no.

 

Er egentlig veldig uinteressant hvordan spillet gjør det på metacritic. Inflasjon har uansett ødelagt karakterskalaen, så det er mye mindre prestisje enn det var før. Jeg synes gamer.no er flinkere til å bruke skalaen, men for min del kunne de like gjerne droppet karaktersystemet. Da kunne folk fokusert mer på selve anmeldelsen og vi slipper hylekoret hvis spillet ikke får minst 9.

Lenke til kommentar

 

Nesten alle på metacritic har gitt spillet 10/10, ingen lavere enn 9/10. Ettersom skribentene i Gamer.no har tendenser til å ville markere seg og vil vise at de ikke følger saueflokken vil spillet få 8/10 av gamer.no.

 

Har vi oss en helt egen Nostradamus her?

Nostrodatamus. (Sorry! Sorry! Ja, jeg vet. Den var dårlig)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Stiller meg 100% bak denne artikkelen. En skal ha låst fast Nintendo brillene ganske hardt om en ikke er i stand til å se hva som blir nevnt i artikkelen. 

 

Men dem fleste av oss viste jo at Switch ville være langt ifra en kraftig maskin. Det er tross alt en tablet vi snakker om her og ikke en stasjonær maskin. Men Breath of the Wild hadde nok tjent på å gått for en enda mer tilgivelig stil. Noe ala Wind Waker fks. 

 

Men tross denne svake grafikken så har spillet bøtter med sjarm. Men endel hardcore Nintendo fans burde kanskje roe ned med denne "et av dem peneste spillene" spinnen dem prøver å overbevise seg selv og andre om. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Synsrekkevidden er til tider tvilsom, og selv om det ikke er noe galt med de individuelle fargene i spillet, føler jeg at hele bildet er blast og ute av stand til å levere de ordentlige fargene man er ment å se. Kanskje det aller verste på grafikksiden er den fullstendige mangelen på kantutjevning, som gjør at bildet til enhver tid «knitrer»."

 

Sukk...ble litt roligere etter tilbakemeldingene i Switch tråden, men så leser jeg igjen det jeg hele veien har fryktet ut i fra de grusomme trailerene :p

Fines bare en måtte fine ut det på, kjøpe deg switch å zelda ikke vent det er gøy :w00t: , jeg STOR koser meg både på pc kjermen min å i hånden, selv om jeg dør dør dør i spillet lynet drepte meg sist gang. :lol:

Lenke til kommentar

Sitter klistret til spillet, men synes ikke det er uten feil/mangler. Spiller selv på Wii U og framedrops skjer ganske ofte og er iriterende. Dette skjer spesielt i kamper og i byer hvor det er mye som skjer. Liker forsåvidt grafikkstilen, men det er i overkant kantete, men ser for meg at det ville hakket ganske mye mer med AA. Satser på at en i fremtiden en gang kan nyte det oppskalert med AA på emulator.

 

Eller passer det meg dårlig at "dukke" ligger på styrespaken. I kampenes hete når jeg skal hoppe unna angrep klarer jeg rett som det er å dukke i stedet og blir sittende åpen for angrep. Har gått med en del helse på slikt "tull".

Synes paraglider av og på burde vært på samme knapp og ikke på motsvarende knapp (løpeknappen). Tilsvarende er hopping plassert motsvarende av løping (ja de kan byttes om, men det hjelper ikke synes jeg) og det er tungvint.

Lenke til kommentar

Jeg storkoser meg med spillet så langt. Nå er dette utrolig nok mitt første Zeldaspill så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag. Jeg prestert det mesterstykke at jeg har eid alle Nintendokonsoller siden NES, med unntak av GameCub og har likevel ikke spilt et eneste Zeldaspill...

 

Har jo spilt mange "open-world" spill, ala The Witcher 3, Shadow of Mordor, Skyrim osv osv.. Lista er temmelig lang. Og testet litt Horizon Zero Dawn på PS4 Pro. Og det er jo liten tvil om at grafikken her er langt simplere og hundreganger med "stylized" men den har jo mengder med sjarm som overgår alle de andre.

 

Eneste "problemet" jeg har med det visuelle er mangelen på anti-aliasing så når det er mye gress osv så ser det ikke spesielt bra ut. Utenom det så fungerer grafikkstilen knallbra spør du meg. Men er litt skuffet over at Nintendo insisterer på at spillet skal kjøre 900P når Switch er docket kontra 720P i handheld. Det vel også noen ekstra effekter aktivert når den er docket. Det føler jeg er veldig unødvendig når det føler til frame-drops her og der som jeg egentlig aldri merker i handheld. De burde unngått å skru opp oppløsningen osv når det ikke klarer å holde en stabil 30 FPS.

 

 

Hva gjelder ytelsen på Switch så nok ikke den representativ for hva Switch egentlig er god for. Zelda Breath of the Wild er jo et Wii:U spill som har blitt portert til Switch og det lider nok av det. De har nok ikke brukt like mye tid på porteringen som de kanskje burde som et resultat av at Wii:U ble en fiasko og de ville skyve ut Switch så raskt som mulig og de ville ha Zelda som en ren konsollselger i starten. Det å portere fra Wii:U som er AMD X86 maskinvare over til Switch som er NVIDIA ARM er nok ikke noe som går av seg selv når maskinvaren er såpass forskjellig. I utgangspunktet så skal vel Switch ha over dobbelt så mange TFLOPs sammenlignet med Wii:U så det at spillene kjører såpass likt på begge konsollene uten at det er store forskjeller i grafikken tyder jo på at porten holder igjen ytelsen på Switch i en eller annen grad.

 

 

 

Men ytelsen er ikke med på å spolere det som føles som bunnsolid gameplay med tonn av sjarm. Det at såpass mange gir spillet 10/10 sier jo sitt. Det er jo ikke sånn at alle nettsider er hjernevasket av Nintendo....

Lenke til kommentar

Spillet har noe Zelda sjarm det er sant, men det preges av dårlige forsøk på å prøve å være flere spill samtidig. Ofte ender jeg opp å sukke når jeg ser hvor langt borte shrines er. Verdenen er for stor og tom og main quests ser ut til å være få. 120 shrines som ser akkurat like ut vil bli tungt i lengda også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-sDLjFF

Da er det bare å vente på at gamer.no gir nok et Nintendo-spill langt under snittet av alle andre anmeldere i verden. Siden det har 98 i snitt på Metacritic, med 90 som laveste, tiper jeg det blir en 8er.

Lenke til kommentar

Spilt zelda et par timer nå, ikke nok for et skikkelig inntrykk men har merket et par ting.

Spillet kan lugge her og der, spesielt i grass.

Visuelt ser spillet vassent ut så langt, litt uklart og slikt men ser fortsatt godt nok ut til at jeg ikke bryr meg om det, liker stilen om man ser bort fra det negative. (jeg spiller på switch forøvrig).

 

Bortsett fra det er gameplay morro, kan klatre overalt, utforske det jeg vil, er ting å finne overalt også. Det at fiender mister våpen er kult au.

 

Førsteinntrykket er at det blir et meget morsomt og spennende spill. Selv om problemene anmelderen nevner har blitt opplevd, så setter ikke dette en nevneverdig demper på opplevelsen.

 

Kontrollene sitter som støpt og, lett å lære med enkle og gode tastetrykk for å bruke funksjonene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Da er det bare å vente på at gamer.no gir nok et Nintendo-spill langt under snittet av alle andre anmeldere i verden. Siden det har 98 i snitt på Metacritic, med 90 som laveste, tiper jeg det blir en 8er.

Snittet på Metacritic er som kjent det objektive målet på hvor godt et spill er. Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

CelShading er noe man enten liker eller ikke liker virker det som.

Selv er jeg egentlig glad for at de igjen har gått for denne stilen.

Se bare på TP, det har ikke holdt seg godt grafisk sett, mens eks WW er like pent i dag som da det var nytt.

Lenke til kommentar

Spillet er bra, grafikken er svært skuffende. Man kan si hva man vil om at gameplay trumfer grafikk, jo, det er jeg forsåvidt enig i, men når man blir sår i øynene av alle kantene, null AA, dårlig oppløsning, og vanvittig varierende frame rate er det problematisk. Blir trist også, kommer fra Horizon på PS4 som bare er helt vanvittig nydelig i 4K og med HDR, drømmer omtrent om natta om hvor magisk Zelda ville sett ut med samme specs.

 

Får vente på Cemu, Wii U emulatoren, også satser vi på å kjøre Zelda i 4K på PC :) 

 

Fortell meg hvilken ps4 som kjører spill i native 4k?

Lenke til kommentar

 

Fortell meg hvilken ps4 som kjører spill i native 4k?

 

 

Her er noen.

 

The Last of Us

The Elder Scrolls Online

Skyrim

Assassin's Creed: the Ezio Collection

The Witness

FIFA 17

Hustle Kings

Mantis Burn Racing

NBA 2K17

Neon Chrome

Pro Evolution Soccer 17

Rez Infinite

Thumper

Viking Squad

Wheels of Aurelia

Resogun

 

Og listen over checkerboard rendering øker også og er strengt tatt det som er mest interessant og hva vi vil også mest trolig se mest av på Microsoft sin kommende Project Scorpio også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Spillet er bra, grafikken er svært skuffende. Man kan si hva man vil om at gameplay trumfer grafikk, jo, det er jeg forsåvidt enig i, men når man blir sår i øynene av alle kantene, null AA, dårlig oppløsning, og vanvittig varierende frame rate er det problematisk. Blir trist også, kommer fra Horizon på PS4 som bare er helt vanvittig nydelig i 4K og med HDR, drømmer omtrent om natta om hvor magisk Zelda ville sett ut med samme specs.

 

Får vente på Cemu, Wii U emulatoren, også satser vi på å kjøre Zelda i 4K på PC :)

Fortell meg hvilken ps4 som kjører spill i native 4k?

 

Ingen.

PS4Pro kan i spill som er laget for det bruke checkerboard rendering.

Så vidt jeg kan forstå er dette en mye mer avansert måte å oppskalere på enn vanlig oppskalering og resultatet blir mye mer lik nativ 4K rendring.

Om det er mulig for folk flest å se forskjell på checkerboard rendering og native 4K vet jeg ikke eller har lest noe om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...