Gå til innhold

ANMELDELSE: For Honor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare meg som synest det ser kjedelig ut? Tok meg ikke bryet å laste ned betaen en gang.

 

Tja. Spillet har en en fordel og ulempe i at det er gjentakende og avgrenset, mens MMO'er har et tidsluk, har dette spillet en motsats at det å greit å spille noen runder før det blir nok for dagen. Men greit å slippe å gjøre daily quests for repair og dagens fangst av poeng.

 

Alt fokuset i dette spillet har gått inn i kampsystemet og pen grafikk. Kartene er også gode (få som nevner det siste). Det det dog skorter på synergieffekter. Abilities bidrar lite til teamet og klasser fyller alle den samme funksjonen. Det er viktig å ikke være i undertall i kampene ellers så er det lite teamplay. Derfor tenker jeg at en videreutvikling av serien kunne blitt mer spennende.

Evt. om noen plukker opp denne kampteknikken, som tross alt er en evolusjon i slossespillsjangeren, og lager en egen serie. Men jeg trodde det samme ville skje med AC og det gjorde det jo ikke.

Lenke til kommentar

Årets spill for min del. Stor suksess online. Absolutt det beste melee spillet med det beste kampsystemet hittil.

 

Jeg vet ikke om "matche"-systemet fikk plass i anmeldelse, men det bør det ha. Overraskende ofte at man spiller med bot'er så tidlig etter launch. Så er jeg klar over at det det er en P2P-ordning, men igjen er det pussige ting der. Igår ble jeg pug'et inn i en gruppe briter som nok hadde teamet opp om igjen og om igjen. De spilte på hver sine lag og chat'et iløpet av kampen. Eneste mulighet jeg vet om der er T, og det er jo bare til team. Føltes som om jeg hadde blitt portet til et LAN-party i UK. I det minste burde skandinaver vært koblet etc. (hvis det ikke er mindre enn 8 som spiller i hele Europa da ;) )

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Fantastisk spill. Men helt klart ikke for dem som ikke vil investere tid på å mestre kamp systemet. Dem som er fan av spill som Nioh og Dark Souls serien pga vanskelighetsgraden vil nok forelske seg i kamp systemet som byr på vesentlig mer variasjon mot gode spillere en Nioh eller Dark Souls serien noen gang vil gjøre.

 

Skal bli spennende å se hva Ubisoft gjør videre med spillet siden det får så bra anmeldelser. Får bare håpe dem får mer kontroll på serverene sine. 

Lenke til kommentar

Koser meg glugg ihjel med spillet, men det har helt klart en læringskurve som få andre spill. Å bli totalt eid gang på gang før man bestemmer seg for to smarte valg;

1) Gå i øvingsområdet og tren på en karakter

2) Velg én karakter å bli god med først, så test ut flere,

ja det tok tid å forstå. Ville teste alle karakterene i starten, og med tanke på at de fleste har sykt forskjellige egenskaper og spillemåter ble det et problem å holde på slik. Valgte til slutt og fokusere på Kensei og Peacemaker, og trives veldig godt med disse to.

 

Det største problemet til spillet er "serverne". Fytti grisen det blir ofte tull, og dette burde Ubisoft virkelig unngått. Har aldri opplevd mer trøbbel med ett spill enn dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fantastisk spill. Men helt klart ikke for dem som ikke vil investere tid på å mestre kamp systemet. Dem som er fan av spill som Nioh og Dark Souls serien pga vanskelighetsgraden vil nok forelske seg i kamp systemet som byr på vesentlig mer variasjon mot gode spillere en Nioh eller Dark Souls serien noen gang vil gjøre.

 

Skal bli spennende å se hva Ubisoft gjør videre med spillet siden det får så bra anmeldelser. Får bare håpe dem får mer kontroll på serverene sine. 

 

Vet ikke om det er riktig å sammenligne kampsystemene i Nioh/Dark Souls med For Honor, det er i all hovedsak to helt forskjellige ting. Den eneste fellesnevneren er vel at man låser seg til en fiende og slåss med nærkampsvåpen.

 

Nioh har et minst like komplekst og spennende kampsystem som For Honor, og jeg finner meg selv i å like begge to av helt forskjellige grunner. I For Honor er det duellene med andre spillere, det å vente ut, forutse og finte ut fienden som er moro.

 

I Nioh er det hele andre ting, og mye av dette skyldes også at For Honor er online mot andre folk, mens Nioh ikke er dette.

Lenke til kommentar

Det har jeg ikke opplevd. Spilte over 50 kamper igår. Men har opplevd å blitt låst mot spesifikke folk i matchmaking og dem er langt høyere level enn meg. Så det er noe rart som skjer men regner med d blir fikset.

 

Ja, det også! Du må ha vært veldig heldig hvis du ikke har spilt med eller mot bot'er. Antar du spiller på pc, men kan være at det er noe bedre matchmaking på ps4.

 

Dette med at de er de samme spillerene gjør også at det etaleres en slags "ikke angrip en på andre laget i dominion prøver å duelere". igjen en litt LAN-holdning der man finner på reglene og kotyme underveis etter å ha spilt mot hverandre mange ganger på rad.

 

Det største problemet til spillet er "serverne". Fytti grisen det blir ofte tull, og dette burde Ubisoft virkelig unngått. Har aldri opplevd mer trøbbel med ett spill enn dette.

 

Aye, det hørtes mer kjent ut ja.

 

Hadde håpet dere i gamer.no kunne kommentere hvorfor de ikke tok med det i omtale. :-)

Lenke til kommentar

Har lyst på spillet, men vet ikke om det er noe som vil fenge meg. Har stor sans for Nioh og souls -serien. Er det et godt utgangspunkt?

Er det slik at spillet har lite å by på om jeg ikke gidder å spille mp 5 timer om dagen? Er det lett på ps4 å spille med venner? 

 

Som jeg har pekt på oppe i tråden, er nettopp det en av fordelene med spillet at man kan spile lite. Det er lite gear-sentrisk og har ikke repair (såvidt jeg kan se). Så, nei 5 timer er ikke nødvendig.

 

Såvidt jeg vet er det en social funksjon på ps4 også for å teame opp. Må selvsagt ha PS+ da. Men dette har jeg ikke prøvd selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...