Gå til innhold

Mcash er dødt - leve Vipps


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Hva tjener det norske markedet på at en dansk løsning som MobilePay skulle ta over fremfor Vipps? Og hvorfor skulle vi som sluttbrukere og forbrukere være interessert i slike løsninger fremfor løsninger som Apple Pay, Android Pay og Samsung Pay?

 

Er jo greit med mangfold og konkurranse, så lenge det ikke går utover forbrukere. Altså at de forskjellige tjenestene faktisk blir utbredt og stortsett er tilgjengelig overalt så vi forbrukere ikke blir tvunget til å bruke den ene løsningen på Rema 1000, og den andre på Coop osv.. Men så langt så har jeg testet MobilePay i butikk (var vel Rema1000 og 7-Eleven) og sammenlignet med Apple Pay i USA så var det jo temmelig tungvindt med pin-kode + bluetooth og på 7-Eleven så var det jo scanning av QR-kode involvert.. Tilsammenligning så kunne jeg på Disney World i USA bruke fingeravtrykk og bare "tappe" telefonen bortom betalingsterminalen også var vi ferdig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mobilepay er ikke så aller verst så lenge det er NFC terminal, men det er ganske håpløst at man da i tillegg til å låse opp telefonen skal være nødt til å starte opp et eget program for å kunne betale. Tipper man må taste inn en kode for å starte opp programmet også? Det hele blir bare en mer tungtvint løsning enn å dra kortet, taste kode. Håpløst.

Lenke til kommentar

Hva tjener det norske markedet på at en dansk løsning som MobilePay skulle ta over fremfor Vipps? Og hvorfor skulle vi som sluttbrukere og forbrukere være interessert i slike løsninger fremfor løsninger som Apple Pay, Android Pay og Samsung Pay?

En av fordelene vil jo være om man hadde fått på plass en god norsk løsning som benyttet BankAccept i stede for Visa/MasterCard. Med det på plass kunne jo alle telefoner med NFC bli benyttet på samme måte som et kontaktløst kort, med dagens kortterminaler. 

Lenke til kommentar

Hva tjener det norske markedet på at en dansk løsning som MobilePay skulle ta over fremfor Vipps? Og hvorfor skulle vi som sluttbrukere og forbrukere være interessert i slike løsninger fremfor løsninger som Apple Pay, Android Pay og Samsung Pay?

 

Er jo greit med mangfold og konkurranse, så lenge det ikke går utover forbrukere. Altså at de forskjellige tjenestene faktisk blir utbredt og stortsett er tilgjengelig overalt så vi forbrukere ikke blir tvunget til å bruke den ene løsningen på Rema 1000, og den andre på Coop osv.. Men så langt så har jeg testet MobilePay i butikk (var vel Rema1000 og 7-Eleven) og sammenlignet med Apple Pay i USA så var det jo temmelig tungvindt med pin-kode + bluetooth og på 7-Eleven så var det jo scanning av QR-kode involvert.. Tilsammenligning så kunne jeg på Disney World i USA bruke fingeravtrykk og bare "tappe" telefonen bortom betalingsterminalen også var vi ferdig.

 

Mobilepay fungerer med NFC på min telefon og er raskt og grei i bruk. Hvorfor skal vi gå for produsenter av mobiltelefoner sine løsninger når bankene sine løsninger fungerer helt fint?

 

Og kan du bruke vennebetaling i Apple Pay, Android Pay eller Samsung Pay? Kan en føre regnskap over utgifter slik som i Mobilepay? (Via weshare app'en)

Lenke til kommentar

Hva tjener det norske markedet på at en dansk løsning som MobilePay skulle ta over fremfor Vipps? Og hvorfor skulle vi som sluttbrukere og forbrukere være interessert i slike løsninger fremfor løsninger som Apple Pay, Android Pay og Samsung Pay?

 

Er jo greit med mangfold og konkurranse, så lenge det ikke går utover forbrukere. Altså at de forskjellige tjenestene faktisk blir utbredt og stortsett er tilgjengelig overalt så vi forbrukere ikke blir tvunget til å bruke den ene løsningen på Rema 1000, og den andre på Coop osv.. Men så langt så har jeg testet MobilePay i butikk (var vel Rema1000 og 7-Eleven) og sammenlignet med Apple Pay i USA så var det jo temmelig tungvindt med pin-kode + bluetooth og på 7-Eleven så var det jo scanning av QR-kode involvert.. Tilsammenligning så kunne jeg på Disney World i USA bruke fingeravtrykk og bare "tappe" telefonen bortom betalingsterminalen også var vi ferdig.

 

Vel, vi slipper i alle fall den irriterende skrivefeilen. Bare fordi det var noen andre som hadde registrert det før. Da burde de heller funnet på et annet navn. Den skrivefeilen irriterer meg så mye at jeg kun bruker Vipps når jeg ikke har noe annet valg (som så langt kun har skjedd én gang).

Lenke til kommentar

ja, kanskje.

 

Det sentrale ville vært å hatt en løsning som gjorde at alle kunne sendt penger til alle som hadde registrert seg, uansett hvilken app sender og mottaker hadde valgt å bruke. Så måtte appene konkurrert på brukeropplevelsen. Nå blir det vel (inntil videre) mer eller mindre et de-facto monopol, siden brukermassen er det mest avgjørende.

Endret av HawP
Lenke til kommentar

Får ikke Vipps til å fungere nå heller, klager bare på at telefonen min er roota. Noe som den ikke er, eller noengang har vært.

 

Kan det være at du har en overlay av et slag? Selv hadde jeg en powerbutton overlay som hindret vipps i å fungere. Avinstallerte det og etter en dag ca. så virket vipps igjen.

Lenke til kommentar

Det sentrale ville vært å hatt en løsning som gjorde at alle kunne sendt penger til alle som hadde registrert seg, uansett hvilken app sender og mottaker hadde valgt å bruke. Så måtte appene konkurrert på brukeropplevelsen. Nå blir det vel (inntil videre) mer eller mindre et de-facto monopol, siden brukermassen er det mest avgjørende.

Bitcoin!

Lenke til kommentar

 

 

Tre blir til to. Nå håper jeg bare Nordea og Danske Bank tar til fornuft og blir med på vipps prosjektet, eller får mobile pay til å fungere 100% med vipps og motsatt.

Når bank for smiler slik de gjør her, betyr det at det er penger i sikte. MobilePay og den Danske bank har vært motvekten til Vipps. Nå er det bare snakk om tid før Vipps transaksjoner koster i begge ender.

Vipps var uaktuelt for meg da de tok gebyr for transaksjoner uansett beløp. 

Gjør de det? Aldri betalt en krone, jeg  :hmm:

Lenke til kommentar

 

Hva tjener det norske markedet på at en dansk løsning som MobilePay skulle ta over fremfor Vipps? Og hvorfor skulle vi som sluttbrukere og forbrukere være interessert i slike løsninger fremfor løsninger som Apple Pay, Android Pay og Samsung Pay?

 

Er jo greit med mangfold og konkurranse, så lenge det ikke går utover forbrukere. Altså at de forskjellige tjenestene faktisk blir utbredt og stortsett er tilgjengelig overalt så vi forbrukere ikke blir tvunget til å bruke den ene løsningen på Rema 1000, og den andre på Coop osv.. Men så langt så har jeg testet MobilePay i butikk (var vel Rema1000 og 7-Eleven) og sammenlignet med Apple Pay i USA så var det jo temmelig tungvindt med pin-kode + bluetooth og på 7-Eleven så var det jo scanning av QR-kode involvert.. Tilsammenligning så kunne jeg på Disney World i USA bruke fingeravtrykk og bare "tappe" telefonen bortom betalingsterminalen også var vi ferdig.

 

Vel, vi slipper i alle fall den irriterende skrivefeilen. Bare fordi det var noen andre som hadde registrert det før. Da burde de heller funnet på et annet navn. Den skrivefeilen irriterer meg så mye at jeg kun bruker Vipps når jeg ikke har noe annet valg (som så langt kun har skjedd én gang).

 

Ordet "Sne" er vel en skrivefeil det og men du bruker det flittig.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...