Gå til innhold

Erfaringer fra betaen til Ghost recon wildlands


Anbefalte innlegg

Vel hva synes folket? Har prøvd det på både PC og PS4Pro nå og visuelt imponert. Men coop biten er veldig turnoff for min del og selv om spillet kan spilles alene så er det helt klart et spill som er best og designet for å spille med andre.

 

Og det er nok grunnen til at jeg ikke kjøper spillet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

laggete dessverre... virker veldig dårlig optimalisert :hm:

Funker knall på PS4 Pro heldigvis. Var tre kompiser i coop i kveld og storkoste oss.

 

Jeg testet betaen på Xbox One S og PS4Pro. Ingen tvil om at det ser bedre ut og har bedre føling med kontrollen på PS4 Pro.

 

Forhåndsbestilte det hos Elkjøp for 549,- for gold utgaven.  Og avbestiller nok ikke selv jeg ikke er helt overbevist.  Syntes det ga nok glede til at jeg kommer nok til å bruke tid på det.  Og håper at Ubisoft tar noe av helgens erfaring/kommentarer til følge ;-)

Det gjorde jeg også.

Fikk med meg den "prisbug-en" hos Elkjøp som gjortde at jeg kunne bestille Gold-utgaven til Xbox for 548,-

Men nå er jeg veldig i tvil.

Etter å ha spilt betaen på både PS4Pro og Xbox One S, er det ikke tvil og at det er PS4Pro-utgaven jeg foretrekker.

Men da går jeg "glipp" av å få Gold i prisen, og kommer nok til å kjøpe standardutgaven til PS4.

tenke tenke......

 

Ellers enig med det mange skriver. Idiot-ai. Stadig vekk er mine AI-team mates fast bak et gjerde, bak et fly eller kommer seg ikke videre.

Å styre helikopter er helt håpløst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jeg hadde litt troen på at dette kunne bli grei underholdning, men så feil kan man ta! Utrolig lite inspirerende og gørr kjedelig. 

Det er vel mer eller mindre Far Cry i coop -historie +bugs avhengig av hvilken build betaen er og hva som har blitt rettet før og siden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk veldig godt inntrykk av "open beta". Eneste bug jeg traff på var at skjermen ble svart av og til og da måtte jeg alt-tabbe ut og så tilbake igjen. Kontrollene funker greit bortsett fra at helikopteret er helt idiotisk å styre. Selve spillet virket også som fin underholdning, åpen verden hvor man velger progresjonen selv. AI er ikke av den beste riktignok. Virker ikke som de engang legger merke til når deres egne plutselig ligger døde på bakken. Helt kompisk når fi kommer gående rundt et hushjørne hvor det plutselig ligger 2 stk av hans egne døde på bakken. "Pytt pytt, sånt skjer, sikkert ikke noe fare på ferde" !

Lenke til kommentar

Jeg lot det meste av negative inntrykk av Closed Beta ligge og bega meg ut på Open Beta i helgen. 

 

Det gikk ikke veldig mange minuttene før jeg begynte å kjede meg igjen. Tanken bak spillet er veldig bra. Men klumsete kontroller og en massiv verden som er fullstendig uten sjel finnes ikke inpirerende i det hele tatt. Cover systemet er for dårlig, AI er lotto og spillet byr på veldig liten belønning når det kommer til å snike seg gjennom en base. 

 

Det er mulig jeg kommer til å plukke opp dette spillet om et år til gi bort pris. Men dessverre så prøver Ubisoft alt for hardt i å lykkes og ender opp med å gjøre det mest halvveis. 

 

Vi får håpe Styx og Mass Effect leverer i stede 

Lenke til kommentar

Oppsummering etter open beta.

 

Open beta solgte spillet til meg rett og slett. Vi var 4 venner som spilte samens stort sett hele tiden og ga oss når 12 timer hadde gått. Lenge siden vi har ledd og hatt det så gøy i et co-op spill. Spille taktisk når vanskelighets graden er skrudd opp og når alt går perfekt var en jævla kul følelse. 

 

Eller å bare leke seg i verden med alt det uforutsigbare som skjer når en går bananas var sabla gøy. Spilte også med endel fremmede folk og møtte overaskende på mye hyggelige folk. Hylende unger som skal løpe rundt som Rambo møtte jeg ikke. Det virket som det var mye modne spillere utifra samtalene jeg hadde.

 

Prøvde en stund alene også. Men da ble det straks en noe kjedeligere of mer forutsigbar spill opplevelse. Helt klart et spill som gjør seg best med andre spillere. Og aller helst venner...

 

Skal bli spennende å se hvor mange bekjente som kaster seg på spillet. Hvis ikke så har spillet en veldig bra side hvor du lager en Task Force. Der kan en rekruttere spillere og planlege spill dager. Så det å finne en gruppe spillere som en kommer overens med blir nok en stor greie i tiden fremover. 

 

Alt er selvfølgelig ikke bare positivt. Helikopteret trenger endel justering. Og det er endel hardware optimalisering som må til. Og så skal det jo bli spennende å se hvordan oppdragene osv blir utover. Hvor flinke Ubisoft har vært til å lage spennende scenarioer og utfordringer. 

 

Men alt i alt veldig imponert og det skal bli spennende å se hvordan det blir videre. 

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spilte veldig lite Coop selv, så kan ikke si så mye om den, men SP fungerte helt greit. Selv om fi sin AI virket dum til tider ble det ofte ganske vanskelig siden samme AI skulle være "lagkamerater". Ble faktisk overrasket noen ganger og tatt i bakholdsangrep. Og dersom "Unidad" begynte å bli litt agressive og tilkalle masse forsterkninger var det stort sett bare å trekke seg tilbake for å forsøke på nytt. Kommer helt klart til å kjøpe dette. Kartene virket bra også, selv om det trolig var en svært liten del man fikk se i betaen.

Lenke til kommentar

Oppsummering etter open beta.

 

*snip*

Helikopteret trenger endel justering.

*snip*

 

Når jeg endelig skjønte hvordan helikopteret fungerte så syntes jeg ikke det var så halvveis galt allikevel. Man har faktisk bedre kontroll på taktisk kjøring i lav høyde med dagens kontrollsystem, faktisk bedre enn i Just Cause 3.

 

Nøkkelen ligger i å forstå at når helikopteret når en viss hastighet så endres kontroll metoden fra helikopterstyring til flystyring. Dette signaliseres (dårlig) ved at kameraet skifter vinkel et lite sekund. Hvis man skal hurtig inn for landing fra maks hastighet så fant jeg ut at man måtte slippe gass-knappen ca 250m fra målet, så var det bare å gå inn for landing. Jeg håper de beholder kontrollmåten!

Lenke til kommentar

Merket etterhvert selv også at det "endret kontroll" ved en bestemt hastighet. Ble litt mindre irriterende da, men synes det er lite intuitivt å ha en slik endring i lufta. Men det går forsåvidt greit når man har vent seg til det. Testet spillet såvidt idag og det er fortsatt samme kontroll som i betaen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...