Gå til innhold

Nintendo har bekreftet forskjellene mellom Wii U- og Switch-utgavene av det nye Zelda-spillet


Anbefalte innlegg

Jeg tror nok mange her glemmer at Nintendo faktisk planla å utgi Zelda-spillet for Wii U så derfor la meg få minne om denne visningen fra 2014:

 

Merk at det spilles på en Wii U, og dette spillet er gigantisk. Det er ikke laget på et par dager. Om de skulle da porte spillet over og få et 10 ganger bedre spill så må noen ta seg en realitetssjekk. Nintendo Switch er ikke bakoverkompatiblet, men det er Wii U.

 

Jeg ser for meg at absolutt hele stilen og grafikken skulle reformeres - det ville ha tatt ekstremt mye lengre tid for å lage spillet til Nintendo Switch (jeg kan tenke meg et par ekstra år med tanke på lang tid de brukte for å lage det opprinnelig til Wii U).

 

Just saying.

 

 

PS: en av tingene som der merkbart bedre er f.eks. eksplosjonene på Switch kontra Wii U. Det er en langt bedre flyt på de på Switch kontra Wii U. På Wii U så ser du tydelig at det er mer oppstykket.

 

Denne videoen viser det langt bedre:

 

Merk gjerne forskjellen på bevegelsesanimasjonen også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Fysiske Switch versionen vil kreve 0 installasjon av selve spillet  da det allerede ligger på et minnekort på sett og vis. Vertfall slik jeg har forstått det. 

 

Det er tanken, men tror denne 3GB gjelder kun Zelda spillet da det er port fra WiiU, sånn har jeg forstått. Ellers er det ingen install på andre spill.

 

https://mynintendonews.com/2017/01/17/zelda-breath-of-the-wild-wii-u-requires-3gb-install/

 

edit:

 

ser det står wii u, kanskje jeg har lest feil da.

 

Wii U bruker en dvd lignede plate så du må instalere ofte brukte filer for å ungå grusome lastetider.

Switch bruker minnekort så dette er unødvendig, å fjerne install kravet er en veldig enkel del av portingen.

Lenke til kommentar

Noen få spill er veldig spillbare, noen er spillbare med noen bugs, andre loader bare, og flere funker ikke i det hele tatt. Men Emulatoren har kommet veldig langt i forhold til hvor lang tid slikt pleier å ta. 

 

Wii emulering krever veldig bra CPU, så man må passe på å ha det i stand på sin side også :)

Lenke til kommentar

Med unntak av DS modellene så synes jeg Nintendo har kavet i overkant mye siden Wii. Motion kontrollerne var artig men det ble en gimmik man fort ble lei av. Det som dog virkelig gjorde at folk flyktet fra Nintendo og Wii var den håpløst dårlige kapasiteten til konsollen som bød på så mange utfordringer og dårlige titler at man lurte på om Nintendo visste hva de drev med.

 

Wii U og Switch bærer preg av det samme. Nintendo fom. Wii er et godt eksempel på selskaper som ikke klarer å fornye seg riktig men går i desp-modus med "vi må finne på noe nytt til enhver pris" og lager løsninger som ikke har noen fremtid, allerede er utdaterte og i noen tilfeller som folk aldri har ønsket eller bedt om. Det er ikke snakk om gode vågale løsninger som Oculus Rift men helt tøysete satsinger.

 

Det er noen i Nintendos styre og stell som har missforstått konseptet rundt nyskapning og at det er viktig å konsentrere seg om å ha de grunnleggende tingene på stell før man går helt bananas med ideer. DS satsingen til Nintendo var bra men konsollene kunne de egentlig spart seg for og hvem er det som vil gå rundt med en Switch som en håndholdt gaming enhet?

 

Noen burde også vurdere om Nintendo skal omprofileres til "Zelda Inc" eller "Super Mario Brothers & CO" for det er helt utrolig hvor mange ganger de klarer å selge disse og særlig sistnevnte såpass utvannet at det sjelden smaker. Hmm mulig et ennå bedre valg "Nostalgia Inc".

 

Jeg håper Nintendo kvitter seg med en del folk som ikke vet hva de driver med og kommer seg på bena igjen, men jeg tror det må skje fort for det er ikke lenger levevilkår for slik hodeløs management.

 

 

PS.

Når dette er sagt så var motion kontrollerne til Wii en katalysator for mange andre produkter som viste seg å skulle bli viktig for god VR med Rift Touch og motion kontrollerne til de andre VR løsningene fra HTC og  PS. Kinnect og Move kom pga. Wii og selv om det ikke hadde all verden for seg den gang så ser vi at det har stor betydning nå innen VR immersion.

Men i dette sterkt voksende markedet er jo ikke Nintendo med sin Switch som minner om noe som ble "oppfunnet" i forrige tiår.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi erfaringsmessig fungerer det aldri like godt som om jeg hadde plukket opp kontrollen og spilt spillet på TV. Tolmodigheten min rundt å tweake kontrollere og annet dritt for at ting skal fungere er svunnet hen. Men så har jo av den gryn ikke rørt en emulator på PC på mangfoldige, da behovet heller ikke har vært til stede.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi erfaringsmessig fungerer det aldri like godt som om jeg hadde plukket opp kontrollen og spilt spillet på TV. Tolmodigheten min rundt å tweake kontrollere og annet dritt for at ting skal fungere er svunnet hen. Men så har jo av den gryn ikke rørt en emulator på PC på mangfoldige, da behovet heller ikke har vært til stede.

 

Det varier, mange spill fungerer (minst) like godt som originalt, spesielt på eldre spill. Synes det er en i overkant bred uttalelse å si "Emulator er noe jeg aldri surrer med. Mister helt essensen av spillene for min del."

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...