Gå til innhold

Nintendo har bekreftet forskjellene mellom Wii U- og Switch-utgavene av det nye Zelda-spillet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Emulator er noe jeg aldri surrer med. Mister helt essensen av spillene for min del.

 

Støttes.

 

Med et hederlig unntak, nemlig gameboy-spill som krever få knapper og er helt greit å spille på tastatur. 

 

 

Emulatorer støtter joysticker, så man kan kose seg med masse gamle spill, med joypad, bedre grafikk om man vil, mere praktisk oppsett, osv. Hvor mange har egentlig stående en snes i stua i dag, med tilsvarende dill med analoge tilkoblinger? Jeg har en viss forståelse for at det er litt smådill på nye konsoller, men på gamle er det stort sett 100% og bare å sette i gang.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Fullstendig klar over at emulatorer støtter kontroller. Jeg har en SNES stående i stua i dag.

 

Det er ikke hvor enkelt eller vanskelig det er, for meg er det følelsen av det hele. Originale kontroller på original konsoll med originale spill vil alltid gi den beste opplevelsen i min bok. Det hele koker nok ned til at det er en smakssak. 

Lenke til kommentar

Fullstendig klar over at emulatorer støtter kontroller. Jeg har en SNES stående i stua i dag.

 

Det er ikke hvor enkelt eller vanskelig det er, for meg er det følelsen av det hele. Originale kontroller på original konsoll med originale spill vil alltid gi den beste opplevelsen i min bok. Det hele koker nok ned til at det er en smakssak. 

 

Jada, jeg skjønner forsåvidt det, men da er det opplevelsen som mister noe, ikke spillene, med moderne emulatorer på ting som ens kan du sette det opp så man ikke ville merket forskjell på spillet i seg selv. Forstår at det ikke er for alle, og skal ikke tvinge noen til å gjøre noe, men jeg mistenker at mange ikke er som deg, de liker ikke emulatorer, men resultatet er at de ikke bruker konsollen i det hele tatt.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Fullstendig klar over at emulatorer støtter kontroller. Jeg har en SNES stående i stua i dag.

 

Det er ikke hvor enkelt eller vanskelig det er, for meg er det følelsen av det hele. Originale kontroller på original konsoll med originale spill vil alltid gi den beste opplevelsen i min bok. Det hele koker nok ned til at det er en smakssak. 

 

Jada, jeg skjønner forsåvidt det, men da er det opplevelsen som mister noe, ikke spillene, med moderne emulatorer på ting som ens kan du sette det opp så man ikke ville merket forskjell på spillet i seg selv. Forstår at det ikke er for alle, og skal ikke tvinge noen til å gjøre noe, men jeg mistenker at mange ikke er som deg, de liker ikke emulatorer, men resultatet er at de ikke bruker konsollen i det hele tatt.

 

AtW

 

 

Det er i så fall trist. Emulatorer er en strålende måte å oppleve spill og konsoller man ikke har. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, klarer og vente som med andre Zelda spill .

Eventuelt bare vente på emolator til wii u kommer

 

Var faktisk imponert at kjørte skyward sword MYE bedre imot orginalen. både i kontroll og fps.

 

For min del etter spillt dei fleste spill til 60+ fps som orginalt er capped på 30 fps, med bedre kontroller(wii mote virker bedre med en ok bluetooth remote vs "motion baren") med emolator, synest er trist ikkje orginal systemet kunne heller fokusert på bedre kvalitet på opplevelsen contra å bruke på alt gimmik.

 

Skulle ønske at orginalen var det som var best, men med hvert år som går er det mindre sant og mer nostalgi og psykologisk at er "bedre".

 

Helt ærlig trur jeg det blir mindre tal som kommer til å dra rundt på switchen rundt om kring mer en kansje par ganger før den blir grod fast i stua.

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Nå har vel ikke Zelda og Nintendo vært spesielt fremme på grafikkfronten siden GameCube, men ffs. I 2017 burde 1080p si seg selv. Port eller ei. For min del blir nok portabiliteten begrenset til distansen sofaen --> dass --> tilbake til sofa :D

 

Blir spennende om de har samme unnskyldning ved det neste Zelda som er på ryktebørsen til Switch. Uansett håper jeg på en remake av SS, da Wii-kontrollen fullstendig ødela spillet for meg.

Endret av Lutra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden Cemu får så mye skryt her, måtte jeg selvfølgelig teste den nyeste versjonen.

Nope, fortsatt drit. Xenoblade X er et stutter-helvete uten like, og FPS faller jevnt og trutt fra 30 til hele 5.

 

On-topic: Lansere en konsoll i 2017, hvor spill kjører i 900p og 30FPS? Selv om det er en glorifisert Gameboy så er dette helt uaktuelt for min del.

Leser også at Nintendo skal ta hele $40 for SF2.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Siden Cemu får så mye skryt her, måtte jeg selvfølgelig teste den nyeste versjonen.

Nope, fortsatt drit. Xenoblade X er et stutter-helvete uten like, og FPS faller jevnt og trutt fra 30 til hele 5.

 

Det er mer stutters første gang man spiller..? Shader cache. Jeg kan ikke mye om det, men er iallefall noe av grunnen.

Mario Kart 8 funker ganske bra, det ser dog helt strålende ut. 

Cemu får skryt, mest pga hva den har fått til på kort tid. Det betyr ikke at den er der den skal være, det er nok alle enige om. Men har trua at flere Wii U klassikere kan få skinne i 4K (eller mer) med relativt fin bildeflyt som tida går fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...