Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Så vidt jeg husker så var spillet i pixel format eller noe lignende. På PC (der jeg spillte det)

Du så byen ovenfra, kunne velge mellom flere ting feks veier, gress, fortau og gjerder.

 

Du skulle bygge en by. Det spawnet dyr (Kaniner, og kuer så vidt jeg husker, kanskje andre dyr også.) I noen tidspunkt så kom superman og flyr rundt i byen.

Jeg tror også en av personene ble ordfører til slutt i byen også.

 

Har så lyst til å finne ut hva det heter, har søkt på google ved "hjelp" av nøkkelord, men fant fint lite.

_____________________________________________________________________

EDIT: Har ikke funnet ut av noe enda, lett gjennom flere "Old games library" uten å finne noe som kan ligne. Kan hende spillet var et limited greie i norge.

 

Husker ikke hvilket språk det var på..

_____________________________________________________________________

Endret av HanDuden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser etter spill som ble sluppet ut mellom 95 og 99 vil jeg tippe. Det var et slags robot/bil arena spill FPS style. Du kunne spile å unlocke masse sånne biler eller oboter å på hvert nye nivå måtte du kanskje drepe 10 slike roboter/biler for å komme videre. Husker det var sykt mange forskjellige å unlocke. Det var et PC spill...

 

Tror du fikk en liten video snutt når du unlocket en robot/bil også

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Prøver å koma på eit eldre spel. Det var kanskje Win 3.1-tider, eller 95/98.

 

Einaste eg hugsar er at du er ein gut, og eg trur du har mista hunden din, og skal leite etter den. Moglegvis snakk om aliens som tok den. Det eg hugsar av gameplay er at du skulle kome deg gjennom diverse brett. Det eg hugsar best er at du måtte flytte rundt på speglar for å dirigere laser/lys-strålar her og der for å koma deg vidare.

 

Eg trur det var ein slags 2D/3D der perspektivet var rett over, eller litt på skrått.

Lenke til kommentar

Nei. Det er eldre enn som så. Dette er det biletet eg har i hovudet. Dei svarte firkantane er hindringar du ikkje kan flytte, og dei lyseblå er speglar som du kan flytte og/eller snu på for å få denne lysstrålen ein eller anna plass.

 

post-20187-0-17899400-1395685896_thumb.png

Grafikkmessig kan eg tenke meg det liknar litt på Zelda. Eg trur ikkje det hadde kampelement, men kanskje patruljerande fiendar du måtte unngå.

 

Legend_of_Zelda_NES.PNG

Lenke til kommentar

Nei. Det er eldre enn som så. Dette er det biletet eg har i hovudet. Dei svarte firkantane er hindringar du ikkje kan flytte, og dei lyseblå er speglar som du kan flytte og/eller snu på for å få denne lysstrålen ein eller anna plass.

 

attachicon.gifspel.png

Grafikkmessig kan eg tenke meg det liknar litt på Zelda. Eg trur ikkje det hadde kampelement, men kanskje patruljerande fiendar du måtte unngå.

 

Legend_of_Zelda_NES.PNG

 

Kan det være fra Commander Keen serien? Er flere episoder av de som kom ut i 1990 og 91.

 

http://store.steampowered.com/app/9180/

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Prøver å koma på eit eldre spel. Det var kanskje Win 3.1-tider, eller 95/98.

 

Einaste eg hugsar er at du er ein gut, og eg trur du har mista hunden din, og skal leite etter den. Moglegvis snakk om aliens som tok den. Det eg hugsar av gameplay er at du skulle kome deg gjennom diverse brett. Det eg hugsar best er at du måtte flytte rundt på speglar for å dirigere laser/lys-strålar her og der for å koma deg vidare.

 

Eg trur det var ein slags 2D/3D der perspektivet var rett over, eller litt på skrått.

 

Gutt som leter etter savnet hund, aliens, speil og lasere. Det må jo være Rescue Rover.

https://www.google.no/search?q=rescue+rover&safe=off&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=rc8zU_7XF4SAywOH64D4AQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1824&bih=925

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Prøver å koma på eit eldre spel. Det var kanskje Win 3.1-tider, eller 95/98.

 

Einaste eg hugsar er at du er ein gut, og eg trur du har mista hunden din, og skal leite etter den. Moglegvis snakk om aliens som tok den. Det eg hugsar av gameplay er at du skulle kome deg gjennom diverse brett. Det eg hugsar best er at du måtte flytte rundt på speglar for å dirigere laser/lys-strålar her og der for å koma deg vidare.

 

Eg trur det var ein slags 2D/3D der perspektivet var rett over, eller litt på skrått.

 

Gutt som leter etter savnet hund, aliens, speil og lasere. Det må jo være Rescue Rover.

https://www.google.no/search?q=rescue+rover&safe=off&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=rc8zU_7XF4SAywOH64D4AQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1824&bih=925

 

 

JA! Der har du den. Då var hukommelsen ikkje så halvgalen likevel.

 

Tusen takk! :w00t:rep_up.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Prøver å koma på eit eldre spel. Det var kanskje Win 3.1-tider, eller 95/98.

 

Einaste eg hugsar er at du er ein gut, og eg trur du har mista hunden din, og skal leite etter den. Moglegvis snakk om aliens som tok den. Det eg hugsar av gameplay er at du skulle kome deg gjennom diverse brett. Det eg hugsar best er at du måtte flytte rundt på speglar for å dirigere laser/lys-strålar her og der for å koma deg vidare.

 

Eg trur det var ein slags 2D/3D der perspektivet var rett over, eller litt på skrått.

 

Gutt som leter etter savnet hund, aliens, speil og lasere. Det må jo være Rescue Rover.

https://www.google.no/search?q=rescue+rover&safe=off&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=rc8zU_7XF4SAywOH64D4AQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1824&bih=925

 

Den der fortjener du medalje for :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hei husker fra min glade barndom da jeg hadde en win 95 og et spill som handlet om en feit fyr som gikk fra stat til stat i USA og drepte spøkelser som holdt kompisene hans som gisler (ironisk nok i alle 50 delstater)

Var et 2D platform spill (type Mario & Donkey Kong). Et av kjennemerkene at at når han hang i en stige så viste han rumpesprekken og stønnet og peste.

 

Noen som vet?

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Husker nå litt mere av spillet. i midten av det ene brettet var det en elektrisk stol ( sånn for henrettelse). Satt et spøkelse i stolen og fikk små støt av ett annet spøkelse.

 

Husker også nå at hovedpersonen i spillet hadde rød caps og blå genser.

 

Vet ikke om dette hjalp noen, men syns det var vært å nevne.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Hei :)

 

Jeg leter etter et spill som jeg spilte for mange år siden. Spillet stratet med en film om en gutt som lekte med hunden sin, så ble hunden bortført av noen svarte skapninger. Mener og huske at de ikke var menneskelige, de hadde hvis jeg husker riktig lange armer, og var veldig spinkle.

 

Tror spillet kom ut på 90 tallet. Noen som vet hva det heter? :)

Gutten hadde rød/blå caps, blondt hår, hvit t-skjorte og olabukse.

Lenke til kommentar

Hei husker fra min glade barndom da jeg hadde en win 95 og et spill som handlet om en feit fyr som gikk fra stat til stat i USA og drepte spøkelser som holdt kompisene hans som gisler (ironisk nok i alle 50 delstater)

Var et 2D platform spill (type Mario & Donkey Kong). Et av kjennemerkene at at når han hang i en stige så viste han rumpesprekken og stønnet og peste.

 

Noen som vet?

 

Kan det være Arcade America du leter etter?

 

https://www.youtube.com/watch?v=k5Smz0KMQCA#t=348

(stigeklatring og rumpesprekk fra ca 1:50) :)

Endret av Houdini
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei :)

 

Jeg leter etter et spill som jeg spilte for mange år siden. Spillet stratet med en film om en gutt som lekte med hunden sin, så ble hunden bortført av noen svarte skapninger. Mener og huske at de ikke var menneskelige, de hadde hvis jeg husker riktig lange armer, og var veldig spinkle.

 

Tror spillet kom ut på 90 tallet. Noen som vet hva det heter? :)

Gutten hadde rød/blå caps, blondt hår, hvit t-skjorte og olabukse.

 

Du leter vel ikke etter samme spille som Zeph, se post 1849 litt lengre opp på denne siden.

Lenke til kommentar

 

Hei :)

 

Jeg leter etter et spill som jeg spilte for mange år siden. Spillet stratet med en film om en gutt som lekte med hunden sin, så ble hunden bortført av noen svarte skapninger. Mener og huske at de ikke var menneskelige, de hadde hvis jeg husker riktig lange armer, og var veldig spinkle.

 

Tror spillet kom ut på 90 tallet. Noen som vet hva det heter? :)

Gutten hadde rød/blå caps, blondt hår, hvit t-skjorte og olabukse.

 

Du leter vel ikke etter samme spille som Zeph, se post 1849 litt lengre opp på denne siden.

 

Kunne vært samme spill, men det er desverre ikke det. Det høres veldig likt ut, men er ikke det.

 

Fant ut at det var Heart of Darkness :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...