Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jakter på en shoot em' up side scroller til PC, mener å huske at jeg spilte det rundt 2000 (mulig før, Windows 98 var i alle fall høyaktuelt den gang).

 

Det kan minne en del om Jets 'n' Guns. Man kunne kjøpe oppgraderinger til romskipet før oppdraget, som våpen, skjold og motorer.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Er på jakt etter ett spill fra sent 80 tallet / tidlig 90 tallet,
det er enten NES eller Amiga 500,
eneste jeg husker er at spillet starter med at man skal snike seg forbi noen lyskastere,
og man er nødt til å gjemme seg i skyggen.

Tror det også er ett nivå der man skal skalere enn bygning og så entre bygningen gjennom ett vindu.

Lenke til kommentar

Jakter på en shoot em' up side scroller til PC, mener å huske at jeg spilte det rundt 2000 (mulig før, Windows 98 var i alle fall høyaktuelt den gang).

 

Det kan minne en del om Jets 'n' Guns. Man kunne kjøpe oppgraderinger til romskipet før oppdraget, som våpen, skjold og motorer.

 

Høres ut som et standard shoot 'em up. Men kan det være Stargunner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er på jakt etter ett spill fra sent 80 tallet / tidlig 90 tallet,

det er enten NES eller Amiga 500,

eneste jeg husker er at spillet starter med at man skal snike seg forbi noen lyskastere,

og man er nødt til å gjemme seg i skyggen.

 

Tror det også er ett nivå der man skal skalere enn bygning og så entre bygningen gjennom ett vindu.

Du tenker på Hostages - det spilte jeg mye. Det kom en oppfølger: Alcatraz, som var ganske lik.

https://www.youtube.com/watch?v=iYtQGzV_kEk

Endret av H.A.M.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker et gammel bilspill hvor man kunne kjøre fritt i Los Angeles. Husker spesielt de bratte bakkene man kunne rett og slett hoppe ned med bilen hvis man kjørte fort nok. Fikk gjort det samme i GTA V i går, og tenkte på det spillet med en gang.

Jeg er litt usikker på om man kunne få politiet etter seg hvis man kjørte for fort. Usikker på om det er et eller annet Test Drive spill eller noe annet, og jeg husker også at man kunne spille splitscreen og over nett. Spillet var til Windows, mener jeg og brodern spilte det enten til Windows 95, eller Windows 98.

Lenke til kommentar

Husker et gammel bilspill hvor man kunne kjøre fritt i Los Angeles. Husker spesielt de bratte bakkene man kunne rett og slett hoppe ned med bilen hvis man kjørte fort nok. Fikk gjort det samme i GTA V i går, og tenkte på det spillet med en gang.

Jeg er litt usikker på om man kunne få politiet etter seg hvis man kjørte for fort. Usikker på om det er et eller annet Test Drive spill eller noe annet, og jeg husker også at man kunne spille splitscreen og over nett. Spillet var til Windows, mener jeg og brodern spilte det enten til Windows 95, eller Windows 98.

 

Eneste som jeg vet om som ligner er Midtown Madness 2,

forskjellen er at man kjørte rundt i San Francisco og London,

ikke Los Angeles.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Husker et gammel bilspill hvor man kunne kjøre fritt i Los Angeles. Husker spesielt de bratte bakkene man kunne rett og slett hoppe ned med bilen hvis man kjørte fort nok. Fikk gjort det samme i GTA V i går, og tenkte på det spillet med en gang.

Jeg er litt usikker på om man kunne få politiet etter seg hvis man kjørte for fort. Usikker på om det er et eller annet Test Drive spill eller noe annet, og jeg husker også at man kunne spille splitscreen og over nett. Spillet var til Windows, mener jeg og brodern spilte det enten til Windows 95, eller Windows 98.

Eneste som jeg vet om som ligner er Midtown Madness 2,

forskjellen er at man kjørte rundt i San Francisco og London,

ikke Los Angeles.

 

Der er den ja! :D Tusen takk! Blanda sammen San Francisco og Los Angeles. 

Lenke til kommentar

 

Jakter på en shoot em' up side scroller til PC, mener å huske at jeg spilte det rundt 2000 (mulig før, Windows 98 var i alle fall høyaktuelt den gang).

 

Det kan minne en del om Jets 'n' Guns. Man kunne kjøpe oppgraderinger til romskipet før oppdraget, som våpen, skjold og motorer.

 

Høres ut som et standard shoot 'em up. Men kan det være Stargunner?

 

Spot on! Tusen takk! Har (ikke) søkt (godt nok) som en tulling etter dette spillet.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

På let etter spill... Spilte det som liten kar, er nesten sikker på at det var på Amiga.

Beklager på forhånd at det er veldig defuse minner :)

 

1. Det var ett slott med snø på bakken. Slottet var veldig høyt og hadde flere dører/porter man kunne gå inn i. Mener å huske disse dørene ledet inn til forskjellige levler

2. Figuren man spilte kunne gjøre seg høyere? Holdt inne en knapp så vokste magen på han som ett rør rett opp. (Ble UTROLIG høy og). Kunne ikke bevege seg når han gjorde seg høyere, men kunne da nå ting i høyden.

3. Noen av banene flydde man ett rødt gammelt fly.

 

FANT. "James Pond II" selvfølgelig :)

Endret av PerAndre123
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Leiter etter et spill som jeg og brodern hadde demo fra en k-cd (fra Komputer tror jeg bladet het). Demoen starta med at vi fløy i et romskip og måtte skyte ned asteroider for å komme fram til en romstasjon. Den delen var 3D (tror jeg). Man kunne bygge og designe romstasjonen når man hadde kommet fram. Vil tippe at vi spilte den demoen for 10-20 år siden.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg leter etter et spill!

 

Dette spillet er ca 10 år gammelt kanskje mer. Det var til PC.

Jeg husker jeg spillte det via en demo cd som man fikk med Pc mag eller liknende før i tia.

 

Man styrte noen gule runde menn. Husker veldig lite, men man kunne blant annet få tak i en boomerang for å bruke til å ta ut fienden med. Det var singleplayer mot AI som styrte oransje menn som så like ut.

 

Minner litt om Worms, men var 3d kart og realtime styring. Mindre våpen og mer "puslespill" for å vinne.

 

Aner ikke hvordan jeg skal forklare dette noe bedre.

 

Noen som har noen ideer hva dette heter?

Lenke til kommentar

Hei! Jeg leter etter et spill!

 

Dette spillet er ca 10 år gammelt kanskje mer. Det var til PC.

Jeg husker jeg spillte det via en demo cd som man fikk med Pc mag eller liknende før i tia.

 

Man styrte noen gule runde menn. Husker veldig lite, men man kunne blant annet få tak i en boomerang for å bruke til å ta ut fienden med. Det var singleplayer mot AI som styrte oransje menn som så like ut.

 

Minner litt om Worms, men var 3d kart og realtime styring. Mindre våpen og mer "puslespill" for å vinne.

 

Aner ikke hvordan jeg skal forklare dette noe bedre.

 

Noen som har noen ideer hva dette heter?

 

Tror jeg har en anelse om hva du snakker om,

husker desverre ikke navnet selv,

men mener å huske at de som ble beiseret ble gjort om til en dam og så kunne man bruke sugerør på de for å få ekstra menn? :p

Lenke til kommentar

 

Hei! Jeg leter etter et spill!

 

Dette spillet er ca 10 år gammelt kanskje mer. Det var til PC.

Jeg husker jeg spillte det via en demo cd som man fikk med Pc mag eller liknende før i tia.

 

Man styrte noen gule runde menn. Husker veldig lite, men man kunne blant annet få tak i en boomerang for å bruke til å ta ut fienden med. Det var singleplayer mot AI som styrte oransje menn som så like ut.

 

Minner litt om Worms, men var 3d kart og realtime styring. Mindre våpen og mer "puslespill" for å vinne.

 

Aner ikke hvordan jeg skal forklare dette noe bedre.

 

Noen som har noen ideer hva dette heter?

Tror jeg har en anelse om hva du snakker om,

husker desverre ikke navnet selv,

men mener å huske at de som ble beiseret ble gjort om til en dam og så kunne man bruke sugerør på de for å få ekstra menn? :p

 

Ja! Det stemmer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...