Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

The longest journey?

Ikke Den Lengste Reisen, men takk for forslaget. Tørr ikke si 100% at spillet var norsk, og spillet var ikke veldig fokusert på grafikk. Det var tross alt et "barnespill".

 

Jeg husker ihvertfall at åpningen av spillet var at vi stod ute og så på huset, før vi (gjengen) gikk inn og begynte å lete etter hint om hva som kan ha skjedd med gutten. Det var som sagt flere minispill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på et spill som jeg spilte for cirka 10 år siden.

 

Det handlet om en gutt som hadde forsvunnet. Du var flere forskjellige dyr (blant annet en mygg?) som rotet rundt i huset, for å finne ut hva som hadde skjedd med han. Faren var tryllekunstner om jeg husker riktig? Det var masse mini-spill man kunne prøve seg på, og blant annet en katt som jagde deg. Spillet var mye preget av at faren var tryllekunstner tror jeg.

 

Mot slutten av spillet husker jeg at jeg (et av spillfigurene) sank langt langt langt nedover havet til jeg traff bunnen hvor jeg dro ut en propp, om jeg husker riktig.

 

Noen som kjenner igjen dette spillet?

 

Magnus og Myggen? :tease:

Lenke til kommentar

Jeg fant disse spillene på første forsøk. Noe kjent med titlene?

Re-Volt

Realrace G1 og G2

Virtual RC Racing

Clearview RC Car simulator

3D Rc racing

 

 

 

 

Kan med 99.99% sikkerhet si det var Re-volt, husker jeg spilte det mye selv.

 

Er 100% sikker på at det ikke er Re-volt eller noen av de andre spillene på lista.

 

Bilene så ikke ut som rc biler. Banene (etter det jeg kan huske) ganske detaljerte og var på en måte litt sci-fi. husker en av bilene var en gul pickup

spillet prøvde liksom ikke å være en rc sim mer en "elbil racer :P"

 

Bilene var ikke modelert etter noen biler i virkeligheten og var lit met buggy aktig (jeg kan bare huske to av bilene men det var en "buggy" og en pickup)

 

grafikk stilen er veldig vanskelig å beskrive men den var ikke laget for å se ut som in real life.

 

man styrte ikke rc biler i et oppskalert mijø men "elbiler" i 1:1 skala miljøer.

 

haha ble lit vanskelig det her... men det som er viktig var at det ikke var en RC sim :p

Endret av MaTiZZ96
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Ikke Den Lengste Reisen, men takk for forslaget. Tørr ikke si 100% at spillet var norsk, og spillet var ikke veldig fokusert på grafikk. Det var tross alt et "barnespill".

 

Jeg husker ihvertfall at åpningen av spillet var at vi stod ute og så på huset, før vi (gjengen) gikk inn og begynte å lete etter hint om hva som kan ha skjedd med gutten. Det var som sagt flere minispill.

Jeg søkte etter norsk produserte spill. Dumt det ikke er en komplett liste med norske spill

Lenke til kommentar

 

Magnus og Myggen? :tease:

Ikke Magnus og Myggen, nei :wee:

 

Jeg søkte etter norsk produserte spill. Dumt det ikke er en komplett liste med norske spill

Et godt forsøk, ihvertfall! Spillet har tydligvis aldri blitt stort, da jeg enda ikke har hørt om noen som har spilt samme spill. Takk for forsøket, uansett.

Endret av Darkbuster
Lenke til kommentar

Ikke Den Lengste Reisen, men takk for forslaget. Tørr ikke si 100% at spillet var norsk, og spillet var ikke veldig fokusert på grafikk. Det var tross alt et "barnespill".

 

Jeg husker ihvertfall at åpningen av spillet var at vi stod ute og så på huset, før vi (gjengen) gikk inn og begynte å lete etter hint om hva som kan ha skjedd med gutten. Det var som sagt flere minispill.

 

Kan du seie noko meir om korleis spelet såg ut? Var det 3D? Du spelte det for om lag 10 år sidan, altså tidleg 2000-tal, men veit du om spelet var nytt då?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Et godt forsøk, ihvertfall! Spillet har tydligvis aldri blitt stort, da jeg enda ikke har hørt om noen som har spilt samme spill. Takk for forsøket, uansett.

Alundra 2?

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

 

Kan du seie noko meir om korleis spelet såg ut? Var det 3D? Du spelte det for om lag 10 år sidan, altså tidleg 2000-tal, men veit du om spelet var nytt då?

Jeg kan prøve. Det var veldig simpel grafikk, type Josefine spillene med enkle farger, og lignende. Nei, jeg har dessverre ingen idé om spillet var nytt da eller ikke, men jeg tror det må ha kommet ut på sent 90-tallet, eller tidlig 2000. Jeg husker ikke om du styrte figuren(e) (som jeg mener bare var dyr (for eksempel en mygg)), men i siste "oppdrag" før du fant gutten styrte du ihvertfall en figur ned langs "havet" for å komme til bunn å dra ut en propp.

Det var også alltid en katt som var fienden din, sikkert fordi man var et dyr.

Syntes forøvrig det er hyggelig at dere tar en så stor interesse i å finne spillet! Jeg har lett etter spillet i altfor lang tid nå.

 

Bare å spørre om det er noe mer jeg kan prøve å beskrive. Det ligger litt tynt i minnet, men jeg skal svare etter beste evne.

 

 

Alundra 2?

Nei, dessverre. Det var enklere grafikk enn dette, og jeg tror ikke man skulle drepe fiender eller lignende. Men tusen takk for forsøket. :wee:

 

EDIT: Jeg skal hjem en tur til mor og far imorgen, og kan høre om de vet noe. Har allerede prøvd min mor, med lite hell.

 

En av spillfigurene var som tidligere nevnt en kvinnelig mygg med rød leppestift og trutmunn, i en rød kjole med hvite prikker om jeg husker riktig. Hun hadde også en sløyfe over hodet. En av minispillene var å hindre henne i å bli truffet av blenderen med musa. Om dette skulle være til hjelp.

Endret av Darkbuster
Lenke til kommentar

Hei,

 

leter etter et fotballspill (ikke managerspill), som ligner på sensible soccer, og jeg mener å ha spilt demoen fra en cd som var med i et pc-magasin på midten av 90-tallet. mener at demo av worms var på samme cd, så da snakker vi 1995 kanskje?

 

- ligner på sensible soccer

- en hund kom ut på banen midt i kampen

- andre "rare" hendelser under kampen

 

Har googlet meg ihjel nå, uten hell.

 

Forslag?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Spilte et spill for en veldig god stund siden. Husker at det er et adventure spill, og at en går rundt på en øy, eller noe. Husker veldig lite siden jeg spilte det når jeg var liten. Noen som vet hvilket spill jeg tenker på?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Spilte et spill for en veldig god stund siden. Husker at det er et adventure spill, og at en går rundt på en øy, eller noe. Husker veldig lite siden jeg spilte det når jeg var liten. Noen som vet hvilket spill jeg tenker på?

Monkey island?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

Spilte et spill for en veldig god stund siden. Husker at det er et adventure spill, og at en går rundt på en øy, eller noe. Husker veldig lite siden jeg spilte det når jeg var liten. Noen som vet hvilket spill jeg tenker på?

Monkey island?

 

 

Nei, det var faktisk ganske grei grafikk på det spillet dersom jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Spilte et spill for en veldig god stund siden. Husker at det er et adventure spill, og at en går rundt på en øy, eller noe. Husker veldig lite siden jeg spilte det når jeg var liten. Noen som vet hvilket spill jeg tenker på?

Monkey island?

 

 

Nei, det var faktisk ganske grei grafikk på det spillet dersom jeg husker riktig.

 

Er det dette? fant akkurat ut om spillet som er fra 2005

 

http://www.youtube.com/watch?v=iRQqVsSAYpc

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

 

 

Spilte et spill for en veldig god stund siden. Husker at det er et adventure spill, og at en går rundt på en øy, eller noe. Husker veldig lite siden jeg spilte det når jeg var liten. Noen som vet hvilket spill jeg tenker på?

Monkey island?

 

 

Nei, det var faktisk ganske grei grafikk på det spillet dersom jeg husker riktig.

 

Er det dette? fant akkurat ut om spillet som er fra 2005

 

http://www.youtube.com/watch?v=iRQqVsSAYpc

 

 

Niks, dersom jeg husker rett så var det spillet i first person.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

 

 

Spilte et spill for en veldig god stund siden. Husker at det er et adventure spill, og at en går rundt på en øy, eller noe. Husker veldig lite siden jeg spilte det når jeg var liten. Noen som vet hvilket spill jeg tenker på?

Monkey island?

 

 

Nei, det var faktisk ganske grei grafikk på det spillet dersom jeg husker riktig.

 

Er det dette? fant akkurat ut om spillet som er fra 2005

 

http://www.youtube.com/watch?v=iRQqVsSAYpc

 

 

Niks, dersom jeg husker rett så var det spillet i first person.

 

Myst? eller dette? http://www.youtube.com/watch?v=sz6YaNbPiDM eller the journeyman project?

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...