Gå til innhold

[Løst] Verdt å sende PC inn til reparasjon?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Min bærbare asus PC til 8000 begynner falle fra hverandre etter 2 år. Det ene feste som holder skjermen oppe er knekt, og litt av dekselet på skjermen begynner gå av.

 

Dette skjedde 1 måned etter garantien var gått ut.. veldig kjipt. Jeg skulle bare åpne skjermen, så knakk skjermfeste, selvom jeg var veldig forsiktig.

 

PCen fungerer helt greit ellers, men får ikke lukket skjermen lenger.

 

Hvor mye vil det koste å reparere tror dere? Siden den kostet 8000 og det bare har gått 2 år vil jeg fortsette bruke denne.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri brukt makt eller kraft når jeg håndterer PCen. Har aldri mistet PCen, den har stått omtrent på samme plass hele tiden. Jeg har heller aldri løftet den etter skjermen.

 

Jeg synes byggekvaliteten er dårlig, det var noe av det første jeg merket, at det var veldig tungt å åpne/lukke skjermen.

 

Kan jeg bruke reklamasjonsretten her? 

Lenke til kommentar

Hugs at du som regel må ut med nokre hundrelappar i "undersøkelsesgebyr" viss dei bestemmer seg for at brukarfeil er årsak til problemet/ne, evt. må du gå med på å betala for reparasjonen sjølv. Skadane du beskriv høyrest ut som ting dei fort kan finna på å skylda på deg. Ver i alle fall tydeleg på at du meiner skadane ikkje står i forhold til alderen og måten maskina er brukt på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Grunnen til at du har "hørt så mye rart om infocare" er fordi vanlige folk har ødelagt maskinen sin, så når de ikke får dekket dette på garanti  eller reklamasjon, så skylder de på verkstedet.

 

Infocare er vel et av få verksteder i norden, som de aller fleste butikker bruker, så da er det ikke rart at man hører mye negativt.

 

Sjeldent at folk legger opp tråder på forumet hvor de forteller om hvor fornøyde de er av infocare eller andre verksteder.. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis noen lurer, så tok det bare 1 uke å reparere PCen og det gikk på reklamasjon uten noe styr :) Har lest mye rart om Infocare, men er veldig fornøyd denne gangen hvertfall!

Tar det som eit teikn på at dei har skjerpa seg dei siste åra. Hadde sjølv ei maskin inne hos dei nyleg, og det gjekk sånn ca. likt som for deg. Verdt å nemna at eg definitivt har opplevt mykje "rart" med dei tidlegare (usemje om garanti/reklamasjonsrett har aldri vore tema dog).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...