Gå til innhold

Slik avkristnes norge


Anbefalte innlegg

Tenk om jeg eller andre ville blitt frelst, blitt Kristne troende og fått Evig liv etter å ha lest den, en aha-opplevelse?

Men at bare de som  har råd, ja i det hele tatt koble en slik historie opp mot betaling, er ganske usmakelig gjort.

 

Du virker litt svak i troen. Tror du ikke den allmektige gud som kan gi evig liv er i stand til å spandere et pluss abonnement på sine utvalgte? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det er grunn til å anklage Dagbladet her, for å sette denne artikkelen på pluss siden.

 

Det kan jo være av livreddende betydning for enkelte å kunne lese den historien. Derfor burde den være

tilgjengelig for alle.

 

Tenk om jeg eller andre ville blitt frelst, blitt Kristne troende og fått Evig liv etter å ha lest den, en aha-opplevelse?

Men at bare de som  har råd, ja i det hele tatt koble en slik historie opp mot betaling, er ganske usmakelig gjort.

 

Jaja. Men det er strengt tatt en kvinnelig prest det dreier seg om.

Og kvinnelige prester innfører ofte ikke-kristelige elementer i kirka. Leste nylig om Sunniva Gylver som arrangerte yoga-gudstjeneste fordi noen som gikk på yoga hadde bedt henne om å gjøre det... Fysj.

Later til at kvinnelige prester har en veldig dårlig dømmekraft og lar seg lett forføre.

 

Likte godt artikkelserien om den filippinske babyen som ble funnet på kirkegården i Oslo, og ifjor intervjuet på Filippinene. Og etter hvert reiste til Norge for å møte de personene som reddet ham. For meg var dette en kristelig historie, fordi denne gutten Victor Olav nå var kristen og det ble brukt enkelte bibelvers i artiklene.

Lenke til kommentar

En kvinnelig prest er, uten å måtte tilføre noe mer et ikke-kristelig element i kirken.

 

En del kristne har fortsatt den oppfatning at kvinner er mindre egnet basert på kjønnet sitt til å ha autoritets stillinger der de må benytte egen dømmekraft fordi de lar seg lett forføre.

Heldigvis så var det sikkert en feilfri mann til stede i kirken så det ikke eskalerte fra gudstjeneste til yoga og fra yoga videre til en gag-mask-kirke-orgy.

 

Gud er en jente. Gud vil ta hevn på alle kristne med slike tanker om kvinner i det røde varme havet til evigheten når deres tid på kloden er forbi. Men må si jeg forstår henne, de kristne har tross alt undertrykt våre kvinner i snart 2000 år.

Allah er forøvrig også en jente.. og muslimene tror at de 72 jomfruene skal være snille med dem hehe :)

 

Gud/Allah ønsker alle små lam velkommen til evigheten:

 

top-12-sexiest-female-monsters.jpg

Lenke til kommentar

Jaja. Men det er strengt tatt en kvinnelig prest det dreier seg om.

Og kvinnelige prester innfører ofte ikke-kristelige elementer i kirka.

 

Er enig i synspunktene ang. kvinner som prester.  Men det har strengt tatt lite med saken her å gjøre.

Selv la jeg ikke engang merke til at hun var prest, før jeg kikket innom oppslaget en gang til, og noe annet fikk meg til å sjekke vedkommende litt nærmere.

Det dreier seg nok om en viss "Lizzard.no"( "firfisla") for de som kjenner igjen det nicket, fra et og annet forum noe tilbake i tid. Der hun gjorde seg ganske sterkt gjeldende. Sto jo veldig åpent fram med navn & nr dengang, så det skulle ikke være noe i veien for å nevne det.

 

Det er nå det.

Men uansett: En kvinne kan nok helt sikkert også formidle noe personlig i en positiv/Hellig forstand

(Prest som yrke eller ikke). Det var egentlig hele poenget i denne forbindelse.

Det vet vi forsåvidt ikke i dette tilfellet, den som har ører skal høre - den som har øyne skal se, som det vel heter.

Historien finnes forøvrig andre steder, for de som skulle se seg syn på å søke den opp.

 

 

Har lite med min tro å gjøre, mer med temaet.

 

Altså at en av grunnene til at Norge avkristnes er at kristen propaganda blir skjult bak en betalings mur. Og man risikerer å ende i helvete fordi man ikke har Dagbladet "pluss" abonnement?  :ohmy:

 

Dette blir selvfølgelig ( i såfall) en veldig banal forenkling. Men om du vil; I ytterste konsekvens - ja.

Tror dessverre ikke det er så mye hensikt i å forsøke forklare deg det der nærmere..

Lenke til kommentar

Det dere sier her tror jeg beror på misforståelser, blir misledende og forenklet.

Det er ikke alle som pusher troen sin, og blir nok sjelden fanget opp av den type analyser.

intelligente personer kan absolutt ha en religiøs tro. Men de vil som oftest holde den som noe

personlig og privat.

Så er det ikke islam eller kristendom, siden dette er religioner hvis fundament er at det ikke er privat, det er bygget på å ikke holde det personlig og privat, men heller pushe troen på andre.
Lenke til kommentar

 

Det dere sier her tror jeg beror på misforståelser, blir misledende og forenklet.

Det er ikke alle som pusher troen sin, og blir nok sjelden fanget opp av den type analyser.

intelligente personer kan absolutt ha en religiøs tro. Men de vil som oftest holde den som noe

personlig og privat.

Så er det ikke islam eller kristendom, siden dette er religioner hvis fundament er at det ikke er privat, det er bygget på å ikke holde det personlig og privat, men heller pushe troen på andre.

 

 

De alltid settes konkrete båser? Det er ikke sånn det funger alltid for alle. Det er nok noe av poenget

for noen, at de mener det er feil/for primitivt tolket nettopp å gjøre det - samt 'gå i geledd' med andre troende, inbefattet å pushe den og så videre.

Man kan ha sin egen tro om hvorom allting er og hva som skjedde. Og det er heller ikke dermed sagt at det ikke kan være en Kristelig/kristus relatert tro.

Lenke til kommentar

Er selv ei dame som kanskje ikke klarer å holde kjeft i den grad jeg burde. Men er skeptisk til hvordan det fungerer med kvinnelige prester, og i noen grad kvinnelige politikere.

Vi så nylig en ung, kvinnelig prestinne som viet to homofile ved midnatt. Og vi så det kvinnelige likestillingsombudet eller diskrimineringsombudet skrive avisinnlegg etterpå, der hun var glad for at de homofile ikke skulle føle seg så veldig utenfor i kirka.

 

Har aldri hørt om lizzard.no. Om folk skal komme seg til himmelen ved å lese om hennes opplevelse, må de ha evnen til å lære av andres erfaringer. Den evnen er det dessverre ikke alle som har!

 

Forstår dem som melder seg ut av statskirka. Men det er også et element at gravlegging er en kommunal greie som blir dyrere for de etterlatte, hvis den avdøde har meldt seg ut av kirka.

Selvsagt kan ikke en kristen melde seg inn i et annet trossamfunn, så lenge vedkommende er medlem av statskirka.

 

Men frikirkene ligger vel kun cirka 20 år etter Statskirka når det gjelder liberalisering, kvinnelige prester o.a. Så sånn sett blir det nesten det samme å melde seg inn i ei frikirke.

 

Har foreløpig inntrykk av at det er mulig å være et Guds barn og være medlem av Statskirka, men en bør nok ikke involvere seg noe i gudstjenester eller verv i Statskirka.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 Statskirka når det gjelder liberalisering,

 

Frikirkene har aldri hatt kniven på strupen slik stats kirken har hatt. At statskirken fremdeles lever er et resultat av den liberaliseringen, for hadde de krevd å få følge og preke hatet og intoleransen i kristen tro så hadde hele gjengen vært kjeppjaget for lenge siden...

 

Kristne i dag, de fleste av dem, er ikke kristne. De lever ikke etter bibelens latterlige dårlige moral og etikk, de lever etter overlegne sekulære verdier som de TROR er kristne fordi fælt få av dem har lest bibelen og derfor ikke aner hva som kreves av dem av hat og intoleranse mot anderledes tenkende, halvparten av verdens befolkning og homofile... Hadde brorparten av de som kaller seg kristne i dag visst hva de faktisk tror på ville de rygget forferdet vekk fra sin tro, for de ville øyeblikkelig ha sett at jesus moralen de tror er så bra ikke når opp hos de aller fleste i vårt samfunn i dag. Muslimer har heller ingenting å vise til, der råder fremdeles matraet "Hold kjeft eller dø!" når det kommer til løgnene og overdrivelsene i deres tro, og på grunn av det er det oppstått en ukultur og umoral i den muslimske verden som omtrent er uten sidestykke i sinnsykhet... Bare se på barnebrudene i den religionen. Deres profet og leder hadde grove seksuelle avvik de fleste normale rygget tilbake fra, men på grunn av denne idioten opplever unge jenter et helvette fordi mye eldre menn gifter seg med dem og ligger med dem lenge før de er klare for seksuell samkvem. Organisert pedofili kan man vel kalle det... Der selv de som IKKE liker pedofili, aka de aller fleste muslimer, pent må gå med på dette fordi deres pedofile profet sa det var greit... Til å bli kvalm av!!!

 

Men den dagen det går opp for de "kristne" hva for en primitiv middelalder moral og etikk de støtter vil nok utmeldingene begynne å øke i tempo også. For den moralen bibelen fremmer kan ikke forsvares lenger, den må enten sekulæriseres, som i dag, der "kristne" innbilles at det var jesus som var mot slaveri, som var for likestilling og var for kvinnelige prester og at homofile kan gifte seg i kirken og at kristendom kom med alt det gode i vårt samfunn, eller forkastes om de finner ut hva de faktisk støttes...

 

Kristendommen her i landet er såunik at det faktisk er ignoranse som får folk inn i den troen OG det er ignoranse som får folk til å bli der! For de vet ikke hva bibelen sier fordi de aldri har lest en bokstav i den boka. Har ikketall på alle de sjokkerte ansiktene jeg har sett i diskusjoner f2f med såkalt hengivne kristne når jeg har dratt et eller flere av bibelen sitater. "Å nei, det tror jeg ikke står i bibelen nei!", er som regel det første de sier, for de nekter til og med å innse det. Da bruker jeg å le og si vennlig at de faktisk burde lese boka de tror så mye på, og at jeg vet hva jeg sier nei til der de ikke aner hva de sier ja til.... Prester i dag kjører jesus reklame, der alle bitene som fremdeles kan passere som bra blir pøst ut over menighetene... Alle de menneskefientlige og hatefulle bitene holder de klokelig kjeft om og det syntes i dag på den gjengen som kaller seg kristne. De kan pokker ikke en dritt om egen tro engang, men jammen er de sikre på at de har valgt det rette altså... Fy pokker for ignoranse....

 

 

Lenke til kommentar

Islam øker hjelp av selvmorder og bombe

 

Islam taper på grunn av kunnskap og sunn fornuft

 

Jehovas vitner øker på grunn av kunnskap

Kunnskap?

I følge Jehovas vitner gikk verden under i 1878, 1814, 1918, 1925, 1975...

regner med at "kunskapen" i Jehovas vitner en dag vil gjette noe som er riktig istedenfor å trekke fakta ut fra løse lufta

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Utdanning er så mangt i dag og jeg kan finne mange momeneter og aspekter som er mindre heldige, så uten at jeg vet hva JH mener, er jeg ellers enig med dem i at utdanning er ett fint verktøy for å hjernevaske folk

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Slik kan det ses, og så er ikke det hele problemet ved utdanning av i dag. Utdanning er også ment å skape nyttige samfunnsborgere som følger beskjeden de får av overmakten, ellers blir de utsatt for trusler og vold av den samme makten. 

Lenke til kommentar

 

 

 Statskirka når det gjelder liberalisering,

 

Frikirkene har aldri hatt kniven på strupen slik stats kirken har hatt. At statskirken fremdeles lever er et resultat av den liberaliseringen, for hadde de krevd å få følge og preke hatet og intoleransen i kristen tro så hadde hele gjengen vært kjeppjaget for lenge siden...

 

Kristne i dag, de fleste av dem, er ikke kristne. De lever ikke etter bibelens latterlige dårlige moral og etikk, de lever etter overlegne sekulære verdier som de TROR er kristne fordi fælt få av dem har lest bibelen og derfor ikke aner hva som kreves av dem av hat og intoleranse mot anderledes tenkende, halvparten av verdens befolkning og homofile... Hadde brorparten av de som kaller seg kristne i dag visst hva de faktisk tror på ville de rygget forferdet vekk fra sin tro, for de ville øyeblikkelig ha sett at jesus moralen de tror er så bra ikke når opp hos de aller fleste i vårt samfunn i dag. Muslimer har heller ingenting å vise til, der råder fremdeles matraet "Hold kjeft eller dø!" når det kommer til løgnene og overdrivelsene i deres tro, og på grunn av det er det oppstått en ukultur og umoral i den muslimske verden som omtrent er uten sidestykke i sinnsykhet... Bare se på barnebrudene i den religionen. Deres profet og leder hadde grove seksuelle avvik de fleste normale rygget tilbake fra, men på grunn av denne idioten opplever unge jenter et helvette fordi mye eldre menn gifter seg med dem og ligger med dem lenge før de er klare for seksuell samkvem. Organisert pedofili kan man vel kalle det... Der selv de som IKKE liker pedofili, aka de aller fleste muslimer, pent må gå med på dette fordi deres pedofile profet sa det var greit... Til å bli kvalm av!!!

 

Men den dagen det går opp for de "kristne" hva for en primitiv middelalder moral og etikk de støtter vil nok utmeldingene begynne å øke i tempo også. For den moralen bibelen fremmer kan ikke forsvares lenger, den må enten sekulæriseres, som i dag, der "kristne" innbilles at det var jesus som var mot slaveri, som var for likestilling og var for kvinnelige prester og at homofile kan gifte seg i kirken og at kristendom kom med alt det gode i vårt samfunn, eller forkastes om de finner ut hva de faktisk støttes...

 

Kristendommen her i landet er såunik at det faktisk er ignoranse som får folk inn i den troen OG det er ignoranse som får folk til å bli der! For de vet ikke hva bibelen sier fordi de aldri har lest en bokstav i den boka. Har ikketall på alle de sjokkerte ansiktene jeg har sett i diskusjoner f2f med såkalt hengivne kristne når jeg har dratt et eller flere av bibelen sitater. "Å nei, det tror jeg ikke står i bibelen nei!", er som regel det første de sier, for de nekter til og med å innse det. Da bruker jeg å le og si vennlig at de faktisk burde lese boka de tror så mye på, og at jeg vet hva jeg sier nei til der de ikke aner hva de sier ja til.... Prester i dag kjører jesus reklame, der alle bitene som fremdeles kan passere som bra blir pøst ut over menighetene... Alle de menneskefientlige og hatefulle bitene holder de klokelig kjeft om og det syntes i dag på den gjengen som kaller seg kristne. De kan pokker ikke en dritt om egen tro engang, men jammen er de sikre på at de har valgt det rette altså... Fy pokker for ignoranse....

 

 

 

 

Snakk om å snu ting på hodet.

 

Å lyve/vri på bibelen (ordet er det som frelser) til homofile om hva Guds vilje for våre liv er, er ikke kjærlighet, det er det motsatte, bl.a feighet, og å lulle andre inn i en falsk illusjon. Og bibelen fordømmer feighet. Det står ikke at homofile havner i helvete i bibelen, det står at det er en synd på linje med å snakke usant, feighet, utroskap og mye annet, og utro er den som så mye som ser på en kvinne han ikke er gift med (med sexuelle baktanker) ifølge Jesu egne ord, noe samtlige hankjønn over 10-års alderen er skyldige i, MED UNNTAK av homofile.

 

Ergo er homofile stengt ute fra himmelen, så er jeg det også. Men det står: "...MEN FOR GUD ER ALT MULIG!" og det står også: "VED TRO ER VI FRELST, IKKE VED ARBEID, SÅ INGEN KAN SKRYTE!" og "FRELST ER DEN SOM TROR PÅ JESUS, OG BEKJENNER DET MED MUNNEN!" ... det er ikke noe mer enn det.

 

Med andre ord, det dette handler om er at homofile skal komme inn i kirken, kreve at en prest skal stå og lyve til dem om hva Guds vilje er, og kaste velsignelse over noe bibelen sier er synd. Ifølge bibelen er ekteskapet til for mann og kvinne for å bli "ett kjød", og en seriøs forpliktelse om gjensidig kjærlighet for de det involverer. Å gå bort fra dette her, blir som om jeg skulle startet en kirke og kalt det for "morderkirken" hvor en prest står og velsigner drapsmenn for drapene de har begått. Det er FEIL, drapsmenn kommer til kirka for å få TILGIVELSE for drapene de har begått - ikke rettferdiggjøre praksisen. Til og med hvis det er en praksis de ikke klarer å slutte med, kan det tilgis, men man skal aldri si det er noe Gud synes er HELT GREIT og IVERTFALL ikke noe som skal velsignes i en sermoni. Og vi har ALLE ting vi sliter med. Homser har sitt, jeg har mitt, vi er alle syndere, og akkuratt derfor trenger vi Jesus. 

 

Dessuten går man går bort fra bibelen som troa hviler på, for det er vårt dokument mellom Gud og menneske. En ting er å si eller tenke feil i forhold til bibelen - det gjør alle, men her lager godt beleste prester sermonier og kaster velsignelser over ting som bibelen klart og tydelig sier er en av de mer alvorlige tingene som har skilt menneske fra Gud med fult overlegg. De ugyldiggjør derfor bibelen, og dermed står de i fare for å ugyldiggjøre sin egen tro, mange av disse "prestene" som gjør dette her gir jo inntrykk av at de egentlig ikke tror på det som står i bibelen og er egentlig bare teologer som er i kirka for å heve lønn. Og derfor skaper det rabalder.

 

Jeg mener også å huske at det står dette her er noe vi kan forvente å se, vi som ser etter tegn på endetiden.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Ja mennesker i alle tider har sett tegn på endetiden. Du ser sikkert sånne tegn også? Det vil dine barnebarns barnebarn også gjøre. Og dine etterkommere om 1000, 2000 og 3000 år til. Akkurat som dine forgjengere for tusenvis av år siden.

 

Finnes det noe mer intetsigende enn tegn på endetiden?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...