Gå til innhold

Slik avkristnes norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og alikavel har vakttårnet vært NGO til FN og har utsendinger til møter i OSCE.

De endret fra å nekte siviltjeneste i 1996 da de holdt på å bli forbudt i Bulgaria.

Kom ikke å fortell meg at Jehovas organisasjon ikke deltar i politikk.

For ikke å snakke om alle aksjeandelene de eier i ymse selskaper som de har fått som donasjoner av folk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå i etterkrigstiden vil de forskjellige regjeringene i verden prøve å få alle folk til å støtte De forente nasjoners organisasjon. Deres forsøk på å forene folkene på den måten vil føre til at spørsmål som gjelder nasjonenes politikk, politisk forpliktelser og politiske hilseseremonier kommer mer i forgrunnen og får større betydning og interesse. De styrende vil som vanlig oppfordre alle mennesker til å ta del i disse tingene.

 

De vil ikke ta i betraktning at sendemenn eller ministre som er bosatt i de forskjellige land, vanligvis er fritatt for slike forpliktelser. Når folk av samvittighetsgrunner nekter å ta del i politisk, kommersiell og religiøs virksomhet, vil det føre til at de må svare på en del interessante spørsmål. La oss på forhånd undersøke hva bibelen sier om dette, så vi kan få vite hva som er Guds vilje angående disse viktige spørsmål.

 

Ordet minister betyr egentlig en tjener, og blir blant annet brukt om sendemenn. en sendemann eller en ambassadør er en tjenestemann av høy rang og i vår tid er han nesten alltid en fastboende representant for en fremmed regjering. Både ministre og ambassadører er tjenere for sitt statsoverhode i et fremmed land. Jehovas vitner i vår tid er tjenere og ambassadører for den allmektige himmelske Guds rike, hans teokratiske regjering under Kristus Jesus. Bibelen viser klart at en etterfølger av Kristus Jesus er et vitne for Jehova og i egenskap av det er han ambassadør eller sendebud for Guds rike. Jehovas regjering som skal bestå for evig, er den mektigste av alle regjeringer og derfor bør hans sendemann ha de samme rettigheter og fritagelser som denne verdens sendemann.

Lenke til kommentar

Norge: Den u-spesielt kristne nasjonen. :|

 

Som Cuadro skriver så er ikke gjennomsnitts nordmannen spesielt kristen, da spesielt i de større byene. Sørlandet (spesielt perler som Sarons Dal i Kvinesdal) og bygda forøvrig og da spesielt den eldre garde er fortsatt ganske så kristne selv i sekulære Norge - men disse vil dø ut av seg selv uten at de trenger noen større inngrep for å sette i gang "avkristningen".

 

Quad, det er da svært relativt hva "mange år siden" er og hva "spesielt kristent" er.

Det er mange som fortsatt er i livet som ble født og oppdratt på 60/70-tallet - en tid Norge fortsatt var en ganske så kristen nasjon.

Lenke til kommentar

Quad, det er da svært relativt hva "mange år siden" er og hva "spesielt kristent" er.

Det er mange som fortsatt er i livet som ble født og oppdratt på 60/70-tallet - en tid Norge fortsatt var en ganske så kristen nasjon.

 

Og nå er Norge en Satanistisk nasjon, hvor folk kun bryr seg om seg selv, om penger, hvor de lyger og manipulerer, hvor de tråkker på andre, driver nasjonale kriger og drap mot andre, tyranniserer og terroriserer andre nasjoner, dyrker grådighet, bruker drap og vold som underholdning, ler av andres lidelse, taler feigt bak ryggen på andre, driver hor og utroskap osv osv.

 

Mener du Norge har gått fra å være en Kristen nasjon til å bli en Satanistisk nasjon? Eller er det ateisme du snakker om?

Lenke til kommentar

Og er Norge en Satanistisk nasjon, hvor folk kun bryr seg om seg selv, om penger, hvor de lyger og manipulerer, hvor de tråkker på andre, driver nasjonale kriger og drap mot andre, tyranniserer og terroriserer andre nasjoner, dyrker grådighet, bruker drap og vold som underholdning, ler av andres lidelse, taler feigt bak ryggen på andre, driver hor og utroskap osv osv.

For noe tull.

 

Noxhaven: Du har forsåvidt helt rett i at det er svært relativt. Personlig tenker jeg at når man har forbigått en hel generasjon med veldig lav kristen tilhørlighet, og har startet på neste deretter igjen, så er det veldig mange år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Quad, det er da svært relativt hva "mange år siden" er og hva "spesielt kristent" er.

Det er mange som fortsatt er i livet som ble født og oppdratt på 60/70-tallet - en tid Norge fortsatt var en ganske så kristen nasjon.

 

 

Og nå er Norge en Satanistisk nasjon, hvor folk kun bryr seg om seg selv, om penger, hvor de lyger og manipulerer, hvor de tråkker på andre, driver nasjonale kriger og drap mot andre, tyranniserer og terroriserer andre nasjoner, dyrker grådighet, bruker drap og vold som underholdning, ler av andres lidelse, taler feigt bak ryggen på andre, driver hor og utroskap osv osv.

 

Mener du Norge har gått fra å være en Kristen nasjon til å bli en Satanistisk nasjon? Eller er det ateisme du snakker om?

Alt dette du ramser opp her kan du jo lese om i det gamle testamentet også. Moralen var jo mye verre på den tiden. I vikingetiden var vel heller ikke moralen så mye bedre enn i dag. Jeg tror du må se litt mere nøye på menneskets historie over lang tid så vil du finne ut at vi ikke er så verst alikevel i dag.

Lenke til kommentar

 

 

Quad, det er da svært relativt hva "mange år siden" er og hva "spesielt kristent" er.

Det er mange som fortsatt er i livet som ble født og oppdratt på 60/70-tallet - en tid Norge fortsatt var en ganske så kristen nasjon.

 

Og nå er Norge en Satanistisk nasjon, hvor folk kun bryr seg om seg selv, om penger, hvor de lyger og manipulerer, hvor de tråkker på andre, driver nasjonale kriger og drap mot andre, tyranniserer og terroriserer andre nasjoner, dyrker grådighet, bruker drap og vold som underholdning, ler av andres lidelse, taler feigt bak ryggen på andre, driver hor og utroskap osv osv.

 

Mener du Norge har gått fra å være en Kristen nasjon til å bli en Satanistisk nasjon? Eller er det ateisme du snakker om?

Alt dette du ramser opp her kan du jo lese om i det gamle testamentet også. Moralen var jo mye verre på den tiden. I vikingetiden var vel heller ikke moralen så mye bedre enn i dag. Jeg tror du må se litt mere nøye på menneskets historie over lang tid så vil du finne ut at vi ikke er så verst alikevel i dag.

 

 

Tss. Selv vikingene hadde langt sunnere verdier og mer balansert samfunn enn det vi har idag, såvidt meg inneforstått. Lojalitet og broderskap og slike ting var da veldig viktig på den tiden.

 

Idag er stort sett alt sentrert rundt egoet, jeg og meg.

 

Selv "familien" er i ferd med å kollapse.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Tss. Selv vikingene hadde langt sunnere verdier og mer balansert samfunn enn det vi har idag, såvidt meg inneforstått. Lojalitet og broderskap og slike ting var da veldig viktig på den tiden.

 

Idag er stort sett alt sentrert rundt egoet, jeg og meg.

 

Selv "familien" er i ferd med å kollapse.

Ok, og det du leser i gamle testamentet, var moralen bedre da også enn nå?

Endret av Larzen_91
Sitatpyramide fjernet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, og det du leser i gamle testamentet, var moralen bedre da også enn nå?

 

Jeg kan ikke huske nok av det gamle testamentet til å svare på det, men på mange måter var vel det samfunnet som ble utryddet av flommen like syndig som samfunnet idag. Såvidt jeg husker fra det gamle testamentet beskriver det både gode og dårlige verdier som rådet.

 

Men vi kan like gjerne flytte oss til vår del av verden. Selv det Romerske samfunn hadde mer sunne verdier enn det vi har i dagens samfunn, selv om det var et svært syndig samfunn.

 

Jeg kan iallefall ikke komme på mange sunne gode verdier som gjennomsyrer dagens samfunn. Ikke engang lojalitet eller ære som var gjeldende da, er gjeldende nå.

 

 

Kan godt ta det videre på denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1756599

Endret av Larzen_91
Sitatpyramide fjernet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...