Gå til innhold

TEST: Intel Core i7-7700K


Anbefalte innlegg

Nå skal min trofaste i5-3570K ut av huset etter mange års trofast tjeneste. Spørsmålet er bare om man skal gå for i7-7700K eller betale litt til å få en i7-6800K med 6 kjerner.. :hmm:

 

Spørsmålet er vel også om du kommer til å bruke dataen til noe anna enn spill? De "lærde" strides om flere enn 4 kjerner hjelper noe i spill VS høyere frekvens på nyere plattform eller ei.  For min del som driver med masse rart på dataen, så er det ikkje sjans at bruksmaskinen har 4 kjerner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel nettopp det jeg gjør og derfor jeg vurderer å gå over på 2011-3 plattformen. Tenker det er like greit å gå for en prosessor med 6 kjerner når gjerrigknarken endelig har bestemt seg for å oppgradere etter å ha irritert seg over at prosessoren kontinuerlig har ligget opp mot maks alt for lenge nå.

Lenke til kommentar

Det er vel nettopp det jeg gjør og derfor jeg vurderer å gå over på 2011-3 plattformen. Tenker det er like greit å gå for en prosessor med 6 kjerner når gjerrigknarken endelig har bestemt seg for å oppgradere etter å ha irritert seg over at prosessoren kontinuerlig har ligget opp mot maks alt for lenge nå.

 

Jeg har hatt de fleste av intel sine 4 kjernere og testet de grundig med sli/cfx. Ender alltid med å selge det etter å ha overklokket dritten ut av det. Hater når det kommer noen begrensninger, fordi jeg har flere m.2 ssder, sli og Raidkontroller som jeg vil ha på samme maskin. Da nytter det ikkje med noe anna enn x99.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel nettopp det jeg gjør og derfor jeg vurderer å gå over på 2011-3 plattformen. Tenker det er like greit å gå for en prosessor med 6 kjerner når gjerrigknarken endelig har bestemt seg for å oppgradere etter å ha irritert seg over at prosessoren kontinuerlig har ligget opp mot maks alt for lenge nå.

Enkelte av oss vil hevde at det er penger ut av vinduet å bytte fra 3570k til noe annet enn x99.

Lenke til kommentar

Så langt har det vel heller ikke kommet ett eneste DX12 spill som støtter SLI, en kan jo håpe at APIen utvikler seg dit at den faktisk kan gjøre slik microsoft sa den ville gjøre med multi GPU løsninger, men sålangt har det skuffet. 

 

BF1, Rise of the tomb raider, ashes of the singularity..er vel flere

Endret av Eldrach
Lenke til kommentar

 

Så langt har det vel heller ikke kommet ett eneste DX12 spill som støtter SLI, en kan jo håpe at APIen utvikler seg dit at den faktisk kan gjøre slik microsoft sa den ville gjøre med multi GPU løsninger, men sålangt har det skuffet.

 

BF1, Rise of the tomb raider, ashes of the singularity..er vel flere

Bf1 med dx12 sli funker ikkje nei ;)

Lenke til kommentar

Sitat fra overclock.net, 8pack:

 

Testet 300 CPU-er.

 

De dårligste, 3%, klarer 4,7Ghz.

 

Omtrent 45% klarer 5,0Ghz etter delidding.

Cirka 18-20% klarer 5.2 Ghz etter delidding.

Cirka 4% klarer 5.3Ghz etter delidding.

Cirka 1% klarer 5.4Ghz etter delidding.

 

Stabile 24/7, i Real Bench, XTU etc.

 

Resten klarer 4,8-4,9Ghz.

 

http://www.overclock.net/t/1620203/kaby-lake-5ghz-milestone/70

Endret av C64C
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er de 5% beste man vil ha.

Er det slemt å bruke angrerett til man får en 7700k brike som klarer 5ghz? Trenger høy mhz så jeg kan emulere gamle spill bra. Håper å spille Baldurs Gate Dark Alliance smertefritt med ny PC og 7700k @ 5ghz. :)

Kjøp en som greier 5.2-5.3 først som sist og betal for delid. Bruk google til å søk etter "buy binned cpu" så er du langt på vei, men det kan hende du må ha litt tålmodighet i påvente av nye partier dersom du skal ha en chip som greier >=5.2 GHz.

Lenke til kommentar

Hadde jeg heller aldri gidda, da hadde jeg først delidda, ser ut som det er der det er noe å hente uansett. Jeg syns heller ikke noe særlig om å bruke "komplett" (eller noen andre) som sin personlige binning-prosess. Om man får 4.9GHz, så er jo ikke dette noen sinke akkurat, CPUen er da fremdeles veldig rask - vi snakker 2% opp til 5.0GHz i teoretisk hastighet, og for det så er det mye styr med å tømme loopen osv - blir svett bare av å tenke på det, kanskje går man igjennom 5-10 CPUer før man finner "den riktige" :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde jeg heller aldri gidda, da hadde jeg først delidda, ser ut som det er der det er noe å hente uansett. Jeg syns heller ikke noe særlig om å bruke "komplett" (eller noen andre) som sin personlige binning-prosess. Om man får 4.9GHz, så er jo ikke dette noen sinke akkurat, CPUen er da fremdeles veldig rask - vi snakker 2% opp til 5.0GHz i teoretisk hastighet, og for det så er det mye styr med å tømme loopen osv - blir svett bare av å tenke på det, kanskje går man igjennom 5-10 CPUer før man finner "den riktige" :p

Hurtigkoplinger gjør at det tar et par minutter å skifte cpu :p

Lenke til kommentar

Dessuten de fleste som skryter av 5.0-5.2 Ghz på nettet med sine 7700K har vel ikke akkurat stresstesta dem noe særlig. Så derfor er nok 4800 MHz mer sannsynlig som en 100% stabil 24/7 setting for de aller fleste. Akkuat som 4.5-4.6 Ghz er det med 6700K, selv om noen chipper klarer mer selvfølgelig. Jeg hadde iallefall vært litt redd hvis jeg måtte kjøre disse 14nm CPU'ene på nær 1.4v for at dem er stabile.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...