Gå til innhold

Barbermaskin er bedre enn høvel?


Kim1111

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs kva høvel du bruker, og kva barbermaskin du samanlikner med. I tillegg er det eit spørsmål om kva teknikk du bruker.

Eit typisk problem med barbermaskiner er er at det blir mykje friksjon sidan du ofte må dra fram og tilbake for å få med deg alt.

Joda men høvel er et mye skarpere produkt og det blir svært følsomt om man allerede har uren hud

Lenke til kommentar

Jeg har kviser og høvel forandrer ingenting. Hvis man får røde prikker el.l. når man bruker høvel så er det sensitiv hud som er problemet. Jeg har ikke fått noen "bedring" av å bruke maskin, eneste grunnen for at jeg bruker maskin er fordi jeg har lite skjeggvekst.

Ja det er sånne prikker jeg og får. Hvorfor får jeg det?

Lenke til kommentar

Det finst ulike barbermaskiner og ulike typer hud og hårvekst. Alt er induviduelt.

90% mener Braun 9 series er beste maskin. Kjøpte den på tilbud på BF til 3200 (koster 4500 ellers), så er det 450kr i cashback på den også.. Meeen min 10 år gammal philips gjør en bedre jobb. Så jeg kommer til å sende den tilbake.
Samtidig, så blir den nesten aldri brukt, da det går raskere og bedre med høvel, for min sin del.

Du skjønner vel poenget? Ingen her kan si kva vil fungere for deg. Du må berre prøve og se kva du liker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Et godt tips om man sliter med røde nupper, er å ta barberinga like i etterkant av en varm dusj. Da er huden og skjeggveksten som regel mjuk og man får ikke like enkelt nupper.

Jeg søkte fritak i militæret om å slippe å barbere meg hver eneste dag, ettersom det begynte å se ille ut etterhvert. Fikk bare beskjed av militærlegen om å stå opp 30 min før de andre, legge en varm klut i ansiktet og la den ligge der i en god del minutter og så barbere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...