Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fikk ikke julegave!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er han ellers? Jeg vil ikke si at oppførsel 2-3 ganger i året skal definere målestokken for hva han føler for deg. Jeg antar imidlertid at du gir han gaver og oppmerksomhet ved disse anledningene, og det er jo riktignok litt spesielt om han ikke yter det samme tilbake.

 

På min forrige bursdag i sommer valgte jeg å ikke nevne noe om det til dama, og det ble vel rundt 4-5 tida på ettermiddagen før hun husket på det da hun snakket med noen andre og ble minnet på det. Jeg drøyde det ut av nysgjerrighet, var underholdende. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke noe nytt i år! Håpet i det lengste på en gave under juletreet i år, men nei...

 

Er ikke dette litt unormalt? Han gir meg aldri noe på valentin eller til bursdag heller, men han påstår at "I am the one". Hvordan er det mulig?

 

*forvirret*

 

Anonymous poster hash: 1ce03...d3c

Mange har det synet at presanger som dette er poengløst. Om ein ser logisk på det kan ein sjå det slik. Eg gir deg ein hundrelapp, og på min bursdag får eg den tilbake. Man gir eigentlig det samme frem og tilbake. Om han ser det slik, er det forståelig kvifor det er skjedd slik. Men det er slik dere må snakke om når det er forskjellige synspunkter. 

Lenke til kommentar

Siden du skriver her, og siden du later som om du er "overrasket " antar jeg at du ikke har sagt klart ifra at du må få gaver og ting for å like ham.

 

Merk at dette sannsynligvis er grunnen til at han anser deg for å være "the one".

 

Dermed har du valget:

Bli sur, passiv aggressiv, mas etter TING, vis ham hva som virkelig betyr noe for deg, og hvor overfladisk du egentlig er - og mist ham.

 

Eller fortsett og fôr ham med løgnen om at du elsker ham og ikke pengene hans.

 

Oppsummert: you reap what you sow.

 

God jul.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor lenge har dere vært sammen da? jeg stiller meg bak det som ble nevnt over: det virker som fyren mangler litt antenner. Det er relativt unormalt å ikke gi julegave eller bursdagsgave til kjæreste/samboer.

Nå må du rulle inn litt, litt vell å si at han mangler "antenner" ved å ikke gi gaver.. Personlig slet jeg som faen for å få råd til noe til min egen frue.. Heldigvis har jeg en familie som kunne hjelpe meg noe økonomisk så jeg ikke skuffet samboeren..

 

Men jeg er fy faen så skuffet over at noen sier at de mangler antenner siden de ikke skaffer kjæresten gaver på diverse høytider.. Og jeg hater egentlig alle som forventer at de skal få noe av meg... Desember mnd er den største i antall selvmord nettop pga at folk ikke føler at de strekker til... Den beste gaven man kan gi til noen, er å si at du er nok alene...Ikke en fjasete gave de egentlig ikke har råd til..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Begge deler kan jo være sant. Altså 1) at han mangler litt sosiale antenner og 2) at han ikke vil være med på den materialistiske karusellen. Dere skjønner sikkert hvor jeg står. Ser viiiirkelig ikke poenget i å gi folk en haug med ting de kanskje ikke engang har tenkt på å skaffe seg. Og da hadde de fortrinnsvis antagelig vært flinkere til å plukke ut noe for seg selv.

MEN... jeg hadde jo gjort dette kjent for dama. Ellers fremstår man jo som kjip/ubetenksom.

Lenke til kommentar

Kjøpepress er provoserende.

Jeg liker ikke å gi en gave når det er forventet av meg.

 

Jeg gir gjerne når jeg føler for det men jeg må også ha inspirasjon fordi jeg liker ikke å bare overføre penger. En gave mellom par skal for meg ha personlig verdi og ikke handle om økonomi.

 

Selv liker jeg ikke å motta gaver. Det kjekkeste jeg kan få på bursdagen min er en ekstra kåt og hengiven kjæreste.

Den beste gaven jeg selv har gitt kjæresten min synes jeg er en blank bok hvor jeg skriver ned positive tanker til henne i ny og ne. Koster lite.

 

Kanskje han er lik meg og ikke tenker på det? Eller gir han aldri noe?

Lenke til kommentar

Nå må du rulle inn litt, litt vell å si at han mangler "antenner" ved å ikke gi gaver.. Personlig slet jeg som faen for å få råd til noe til min egen frue.. Heldigvis har jeg en familie som kunne hjelpe meg noe økonomisk så jeg ikke skuffet samboeren..

 

Men jeg er fy faen så skuffet over at noen sier at de mangler antenner siden de ikke skaffer kjæresten gaver på diverse høytider.. Og jeg hater egentlig alle som forventer at de skal få noe av meg... Desember mnd er den største i antall selvmord nettop pga at folk ikke føler at de strekker til... Den beste gaven man kan gi til noen, er å si at du er nok alene...Ikke en fjasete gave de egentlig ikke har råd til..

 

Hvis kjæresten til TS har dårlig råd bør det ikke komme som noen overraskelse at hun ikke fikk gave. 

Lenke til kommentar

 

Hvor lenge har dere vært sammen da? jeg stiller meg bak det som ble nevnt over: det virker som fyren mangler litt antenner. Det er relativt unormalt å ikke gi julegave eller bursdagsgave til kjæreste/samboer.

Nå må du rulle inn litt, litt vell å si at han mangler "antenner" ved å ikke gi gaver.. Personlig slet jeg som faen for å få råd til noe til min egen frue.. Heldigvis har jeg en familie som kunne hjelpe meg noe økonomisk så jeg ikke skuffet samboeren..

 

Men jeg er fy faen så skuffet over at noen sier at de mangler antenner siden de ikke skaffer kjæresten gaver på diverse høytider.. Og jeg hater egentlig alle som forventer at de skal få noe av meg... Desember mnd er den største i antall selvmord nettop pga at folk ikke føler at de strekker til... Den beste gaven man kan gi til noen, er å si at du er nok alene...Ikke en fjasete gave de egentlig ikke har råd til..

 

 

En gave trenger ikke å koste noe særlig. Det er tanken som teller. Han kunne ha gitt et gavekort på "opplevelser" eller massasje eller what so ever. Rammet inn et bilde av dem eller skrevet et fint kort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke noe nytt i år! Håpet i det lengste på en gave under juletreet i år, men nei...

 

Er ikke dette litt unormalt? Han gir meg aldri noe på valentin eller til bursdag heller, men han påstår at "I am the one". Hvordan er det mulig?

 

*forvirret*

 

Anonymous poster hash: 1ce03...d3c

 

Anbefaler deg å lese denne: 

http://www.familieverden.no/Samliv/Parforhold/Hvilket-kjarlighetssprak-snakker-du/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...