Gå til innhold

Tre av ti smartklokker har allerede havnet i en skuff


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bedre batteritid og/eller standardiserte ladeløsninger mener jeg er det viktigste som må på plass for at wearables skal ta helt av. Å kreve at man tar av seg sin wearable ofte er IKKE en god idé hvis man ønsker at den skal brukes.

Smartklokke er absolutt nyttig til måling av trening/helsedata og gi brukeren notifikasjoner. Alt utover dette blir gjerne for knotete for mannen i gata.

Endret av Khaffner
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv kjøpte jeg smartklokke først og fremst for å kunne benytte den som en klokke som man kunne endre utseende på. Design var derfor viktig så feks. Apple Watch var helt uaktuelt. Det ble en Samsung S2 som ser veldig ut som en "vanlig klokke". Bruker lite smartklokkefunksjonalitet, annet enn pulsmåler/skritt-teller/aktivitetsmåler samt til å lese enkelte meldinger nå og da. Er selv strålende fornøyd og så lenge man får tak i smartklokker av riktig størrelse og utseende så kommer jeg nok neppe til å bruke en vanlig klokke igjen.

Lenke til kommentar

De fleste som hang seg på bølgen gjorde det fordi de trodde det skulle gi dem et løft i status. Den finner veien raskt til skuffen når det går opp for dem at å gå rundt med en slik dings heller avslører deres tørst etter andres anerkjennelse.

 

Det gjør godt å kunne dytte noen ned og trø på dem, da kommer man høyere selv...

 

Jeg driter i hva andre synes om klokken jeg har på armen.

Tidligere brukte jeg digitalklokker, selv da de var ut, nå bruker jeg smartklokker fordi jeg er blitt avhengig.

Det er godt å slippe å vifte med mobilen hele tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det gjør godt å kunne dytte noen ned og trø på dem, da kommer man høyere selv...

Godt sagt, for det er nettopp det de gjør de som anskaffer det nyeste, uten å ha en anelse om hva det skal brukes til, annet enn å ha noe nytt å flashe. Mange tenker "for en idiot", men jeg prøver å se bak idiotien: Hvorfor har vedkommende dette behovet? De føler seg ikke på høyde med andre, og må ty til materielle ting for å komme seg ovenpå. En trist barndom ligger ofte bak.

Lenke til kommentar

Har en vanlig treningsklokke (Garmin Vivosmart HR). Bruker ikke trenningsklokkefunksjonene på den. MEN bruker den som klokke og varsling av ting på mobilen (samtale, meldinger etc). Det er det jeg trenger. Og den holder da to uker på en oppladning (finn en "smartklokke" som holder mer enn et par dager).

Lenke til kommentar

Kjøp en aktivitetsklokke med smartfunksjoner (f.eks. Garmin Vivoactive eller Fenix), og ikke en smartklokke med aktivitetsfunksjoner. Det er vel det beste tipset når det gjelder dette.

Plusset man får ved å velge f.eks. en av Garmin sine modeller er at batteriet varer opptil 5-6 uker. I tillegg har klokkene nok smarfunksjoner til å dekke det folk trenger, pluss at de har skreddersydd støtte for det som folk flest primært bruker slike klokker til, som er trenings- og aktivitetslogging.

Man trenger ikke Android på håndleddet...

Endret av BjartmarO
Lenke til kommentar

 

Det gjør godt å kunne dytte noen ned og trø på dem, da kommer man høyere selv...

Godt sagt, for det er nettopp det de gjør de som anskaffer det nyeste, uten å ha en anelse om hva det skal brukes til, annet enn å ha noe nytt å flashe. Mange tenker "for en idiot", men jeg prøver å se bak idiotien: Hvorfor har vedkommende dette behovet? De føler seg ikke på høyde med andre, og må ty til materielle ting for å komme seg ovenpå. En trist barndom ligger ofte bak.

Troll fail.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...