Gå til innhold

TEST: Huawei Mate 9 Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

- Huawei er fra før blant verdenslederne på å gi deg og meg litt for mye for pengene når telefon skal handles

 

 

.., i følge kundelisten til AdUps (via NYtimes)

Ingen Huawei telefoner har AdUps så vidt jeg har klart å finne.

 

Har Huawei selv så jeg ble litt bekymret, men ingen Huawei telefoner ser ut til å ha det i henhold til listene over rammede telefoner jeg har funnet.

Lenke til kommentar

Når ble Huawei et premium merke? 8000kr er definitivt premium pris...

 

De har flyttet prisen oppover etterhvert som de har klart å lage bedre telefoner. 8000kr er premiumpris, men tek.no har jo her også kåret den til den fjerde beste telefonen de har testet. De tre over den var også dyrere enn 8000kr da de ble lansert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huawei mobiler som har blitt fersket med software som sender personlig opplysninger til server i Kina.

 

Ikke riktig sånn det er, hvis du tenker på hendelsen i forrige uke... Det amerikanske selskapet BLU ble fersket med software som sender personlige opplysninger, og noen andre enda mindre kjente merker i samme slengen. Primært var disse telefonene laget i Kina. Noen hundre tusen telefoner, 120 000 fra BLU er så langt det største kjente tilfellet. Noen nettsider påsto 700 millioner Android-enheter, de tallene kom fra at AdUps skryter av å være i bruk på så mange enheter. [lenke] Programvaren var fra AdUps. AdUps hadde kundelister på sine nettsider. På kundelistene ramset de opp Huawei og ZTE. Derfra kommer mistanken til Huawei (og ZTE). 

 

Huawei har i ettertid nektet på at de har programvare fra AdUps på sine mobiler, samtidig som AdUps har fjernet kundelisten fra hjemmesiden. Så det eksisterer en mistanke, en mulig kobling mellom firmaene og en benektelse - Huawei er ikke fersket, men AdUps er.

 

Riktig nok ble det funnet spyware på 26 telefonmodeller i 2015, inklusive Huawei, Xiaomi og Lenovo. Så påstanden din er strengt tatt sann, bare ikke akkurat denne gangen. [lenke]

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Riktig nok ble det funnet spyware på 26 telefonmodeller i 2015, inklusive Huawei, Xiaomi og Lenovo. Så påstanden din er strengt tatt sann, bare ikke akkurat denne gangen. [lenke]

 

Heller ikke den gangen var Huawei skyldig, men enkelte tvilsomme nettbutikker. Problemet finnes forresten fortsatt i dag, jeg ville ikke handlet noe som inneholder programvare fra flere butikker, som f.eks. gearbest.com. "Forhandlere" på AliExpress.com er det også god grunn til å være skeptiske til og gjøre litt research på.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...