Gå til innhold

TEST: Huawei Mate 9 Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klar vinner denne,. mindre enn Iphone og mye større skjerm. uten spyware som sender intel til USA osv,

 

Kommer den i en vanilla utgaven med normal pris, mindre minne og lagring? og ikke minst flat skjerm.....

 

Nå skal jeg innrømme at jeg er en sterk motstander av buede skjermer, og synes f.eks S7 edge var ganske tåpelig og upraktisk. Men på Mate 9 pro synes jeg det funker. Buen er såpass svak at man i praksis ikke legger særlig merke til det, men den ligger ekstra godt i hånden pga det. MYE mindre bøy enn Samsungene har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Riktig nok ble det funnet spyware på 26 telefonmodeller i 2015, inklusive Huawei, Xiaomi og Lenovo. Så påstanden din er strengt tatt sann, bare ikke akkurat denne gangen. [lenke]

Heller ikke den gangen var Huawei skyldig, men enkelte tvilsomme nettbutikker. Problemet finnes forresten fortsatt i dag, jeg ville ikke handlet noe som inneholder programvare fra flere butikker, som f.eks. gearbest.com. "Forhandlere" på AliExpress.com er det også god grunn til å være skeptiske til og gjøre litt research på.

 

Det er det som er det store problemet. Det finnes veldig mange nettbutikker som selger kinesiske mobiler, men ikke før de har stappet dem fulle med søppel og spyware osv. Så hvis du kjøper mobil fra en slik butikk, får du garantert spyware og søppel. Kjøper du den samme Xiaomi modellen rett fra sidene deres derimot, så har den ikke det. Så som du sier så er det veldig viktig å kjøpe fra skikkelige butikker, for uavhengig av produsent så kommer en telefon fra en mer useriøs nettbutikk til å putte inn spyware. Så lenge de får penger, legger de det inn. Husker ITavisen testet en slik Xiaomi telefon fult med søppel fra nettbutikken de kjøpte fra. Merkelig at Anandtech aldri har hatt slike problemer :)

 

 

 

8000 kr for en kinamobil... LOL

Hater å bringe deg dårlige nyheter men alle mobiler er kinamobiler.

 

 

Det meste er laget i Kina. Til og med Volvo er kinesisk i dag. Men det er fortsatt et kvalitetsstempel på kinamobiler og kinabiler laget av kinesiske selskaper som ikke er verdt 8000 kr.

 

Så hva skal til da? Huawei har fått toppscore at tek i flere år nå, og har alltid høy kvalitet på mobilene sine. Så hvor mange år må de lage høy kvalitets mobiler før du kan akseptere dem som høy kvalitet?

 

Ellers har HTC solgt høy kvalitets mobiler lenge, de er kinesiske.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Så hva skal til da? Huawei har fått toppscore at tek i flere år nå, og har alltid høy kvalitet på mobilene sine. Så hvor mange år må de lage høy kvalitets mobiler før du kan akseptere dem som høy kvalitet?

Uten at jeg skal gå inn på om Huawei har høy kvalitet eller ei, skal det mye mer til enn en god anmeldelse. Anmeldelser har store, store problemer med å avdekke virkelig kvalitet. Spørsmål som hvor lenge produktet varer, hvor godt det holder seg etter to år, småproblemer, forekomster av produksjonsfeil osv. kan ikke en anmeldelse svare på. "Kvalitetsmerker" har nettopp rykte på seg å holde lenge og ha få produksjonsfeil. Det tar tid å bygge opp dette ryktet, fordi det tar tid for folk å finne ut om dette stemmer. Anmeldelser holder absolutt ikke. Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Du har et godt poeng der, helt enig med deg. Enig i at påstanden min om at hvis den får bra omtale i anmeldelser, så har den høy kvalitet blir feil.

 

Sjekket Huaweis første smartmobil nå, og den første Honor mobilen ble lansert september 2011. Mate kom i begynnelsen av 2013. Samtidig kan en vel si at det ikke var før Honor 6 at de ble virkelig kjent i Norge. Som er to år siden nå. Og såvidt jeg vet så har de enda ikke hatt noen store problemer med mobilene sine. Samtidig er det jo sant at andre merker har vært på markedet betydelig lengre.

 

Får se hvordan det går da. Huawei har jo lagd dyrere og dyrere mobiler år etter år. Eller måned etter måned? Nå har de skikkelig toppmodellpris. Så da er det opp til kundene å bestemme om de føler Huawei har levert kvalitet lenge nok til at de stoler på at dette og blir kvalitet. For å si det slik, du sparer ikke penger på å kjøpe denne over en Galaxy S6 Edge, så det er langt ifra en billig kopi.

 

Og Huawei er jo faktisk mye større enn Sony, LG, HTC tilsammen, og har fortsatt rask vekst. Så det betyr at det er mange som har kjøpt og har Huawei, som betyr at de faktisk har mange potensielle kunder om de var fornøyde med sin forrige Huawei. Nå har jeg aldri hatt en, så jeg vet ikke, men jeg har heller ikke sett folk klage noe videre på Huawei. Ikke at det er bevis for noe. Så når Huawei selv mener de har holdt på lenge nok til å slippe mobil til 8000 kr, så er det jo ganske sannsynlig at de har.

 

 

Vi har og 3 selskaper som er klart store innen mobil: Samsung, Apple og Huawei. Og når det gjelder konstruksjonsfeil i år, så ligger Huawei ganske godt an i forhold til konkurrentene sine for å si det sånn :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Så hva skal til da? Huawei har fått toppscore at tek i flere år nå, og har alltid høy kvalitet på mobilene sine. Så hvor mange år må de lage høy kvalitets mobiler før du kan akseptere dem som høy kvalitet?

Uten at jeg skal gå inn på om Huawei har høy kvalitet eller ei, skal det mye mer til enn en god anmeldelse. Anmeldelser har store, store problemer med å avdekke virkelig kvalitet. Spørsmål som hvor lenge produktet varer, hvor godt det holder seg etter to år, småproblemer, forekomster av produksjonsfeil osv. kan ikke en anmeldelse svare på. "Kvalitetsmerker" har nettopp rykte på seg å holde lenge og ha få produksjonsfeil. Det tar tid å bygge opp dette ryktet, fordi det tar tid for folk å finne ut om dette stemmer. Anmeldelser holder absolutt ikke.

Kan bekrefte at Huawei er av høy kvalitet. Har i senere tid hatt en LG som var noe møl, så tenkte jeg skulle få tak i en toppmodell fra Huawei siden jeg hadde hørt bare bra ting om de. Har hatt P8 i et drøyt år og herjet ganske masse med den. Klarte å miste den fra litt over en meters høyde i sommer hvor den landet med hjørnet rett på en stein. Fryktet at skjermen var knust, men var ikke annet å se enn en liten bulk på aluminiumsrammen. Mobilen har heller ikke blitt noe tregere siden jeg kjøpte den, noe som var et stort problem med LG'en jeg hadde tidligere...

Lenke til kommentar

At det den ikke kommer med støtte for minnekort er skuffende. Ble glad når jeg se spec listen på gsma. Men etter å ha sjekket Huawei sin side ble jeg skuffet.

Så prisen ville jeg ikke forsvart nå.

Samsung sin edge frister ikke ,men å se denne på bilder og rl blir kanskje ikke det samme? Så langt den peneste telefonen fra Huawei syns nå jeg.

 

Allerede ute i Danmark .

Lenke til kommentar

At det den ikke kommer med støtte for minnekort er skuffende. Ble glad når jeg se spec listen på gsma. Men etter å ha sjekket Huawei sin side ble jeg skuffet.

Så prisen ville jeg ikke forsvart nå.

Samsung sin edge frister ikke ,men å se denne på bilder og rl blir kanskje ikke det samme? Så langt den peneste telefonen fra Huawei syns nå jeg.

 

Allerede ute i Danmark .

 

Står 20 desember her da.   http://www.recordere.dk/2016/11/huawei-har-loeftet-sloeret-deres-nyeste-flagskib/

Lenke til kommentar

Fin telefon men må jo bare innse at det er en kopi av s6 edge...

Jeg forstår ikke hvorfor de har fingeravtrykk leseren på fremsiden i steden for baksiden som jeg synes er mye bedre, da hadde de også sluppet kopi stempelet....

8000 kr er vel også å strekke strikken litt langt men skyldes vel en stor del den svake krona.

Ellers kan jo de som er forsiktige med telefonen velge s7 edge som også er vanntett alternativt huawei p9 pluss som også er en veldig bra telefon....

Lenke til kommentar

 

En del synes det er kronglete å måtte ha alt innholdet sitt på hjemmeskjermene i kinesiske Android-modeller.

Jamen kjære vene, legg ikonene i mapper, da. Dra to ikoner oppå hverandre.

Hvis du hadde lest testen så ville du sett at appskuff kan aktiveres i nye EMUI, som da bla. er på telefonen som er testet. Ellers testes bla. Honor 8 med Nougat og EMUI 5 nå. Men mapper fungerer også fint da :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...