Gå til innhold

Lars Lagerbäck | Norges landslagstrener


Latias

  

39 stemmer

  1. 1. Hvem bør bli ny landslagstrener?

    • Ståle Solbakken
    • Ole Gunnar Solskjær
    • Trond Sollied
    • Kjetil Rekdal
    • Tom Nordlie
    • Lars Lagerback
    • Erik Hamren
      0
    • Andre (nevn i tråden)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Flott med Lagerbäck. Mitt førstevalg. Blir spennende å se hva han kan gjøre :)

Flott for Norge. Kanskje den beste vi kunne fått. Men jeg skjønner ikke helt at han vil dette. Sjansen for å lykkes er veldig liten.

 

 

Han hadde fått mange tilbud, men så kun denne jobben som "fotball-messig" interessant. Selv penger hadde mindre betydning.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Veldig positiv avslutning på kvaliken med 3 seire på de siste 4. Hadde NFF fått ut fingeren etter Ungarn-nederlaget i playoff eller til og med etter bortetapet mot Aserbajdsjan så tror jeg vi hadde hatt playoff nå. Jaja, lite man får gjort med det nå.

Dette var viktige seiere med tanke på det som skjer videre. Vi havner i UEFA Nations League C, altså på det tredje nivået av UEFAs nye divisjonssystem. Så er spørsmålet hvilket pot vi får. Vi ligger og vipper mellom pot 2 og 3, det endelige svaret får vi nok tirsdag kveld. Format og konsept er forklart på lenken over, men kort fortalt vil hver divisjon ha fire grupper. Gruppevinnerne rykker opp til divisjonen over og jumboen rykker ned. De som gjør det best i hver divisjon vil også få muligheten til å spille playoff til EM, dersom man ikke skulle kvalifisere seg via den vanlige kvaliken. 

 

Heldigvis er ikke trekningen til EM-kvaliken før i desember 2018, altså etter at gruppespillet i Nations League er konkludert. Om trekningen hadde vært nå i desember (slik den har pleid å være) så ville vi vært i pot 4. Men nå vil vi med hjelp av Nations League ha muligheten til å jobbe oss oppover mot pot 3.

 

Blir spennende å se hva slags motstand vi møter frem til sommeren. Ekstra viktig å bruke denne tiden godt ettersom dette er siste sesong med privatlandskamper. Alle landskamper etter det vil enten være divisjonsspill, kvalik eller mesterskap. Vi har allerede begynt å se tendenser av strukturen og innsatsen svensken krever, har trua på at han kan lede oss til EM 2020!

Endret av Latias
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det med privatkamper har jeg ikke fått med meg. Høres ut som et spennende konsept! :)

 

Forøvrig er jeg enig med deg om Lagerbäck. Han har gjort mye bra, bortsett fra Tyskland-kampen i september.

Jeg forventer ikke en dritt mot Tyskland. Enten kan vi bare sitte oss bak hele kampen og kanskje tape 2-0, eller prøve å få til noe og feile totalt. Tyskland er milevis bedre enn oss og det vil de alltid være, hva som skjer i den kampen er totalt irrelevant i forhold til hvordan det norske landslaget skal vurderes.

 

Hadde Høgmo blitt sparket når han burde ha blitt det, hadde vi hatt em plass nå. Laget våres er ikke så dårlig at vi ikke fortjener å være med i konkurransen. Startet uten spiss mot Ungarn, noen som forsatt husker det?

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...