Gå til innhold

Sendte epost til 840.000, så begynte irriterte mottakere å «svare til alle»


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg ikke husker helt feil er det begrensninger i lengde på headere i eposter. Så eposten ble nok sendt ut til rundt 100 stykker i slengen. Så det ble heldigvis neppe så ille som en skulle tro. :-)

Noen luringer gjorde det samme i min bedrift med ca 20k ansatte.

Alle fikk ørten e-poster og de som enten klaget eller prøvde seg med velmente råd trykket også på reply-all.

 

Stormen varte i noen timer, og de fleste på kontoret måtte bare ta fri :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har flere andre erfaringer med den "svar til alle"-knappen. Jeg klarer ikke med min beste evne å begripe hvordan noen får seg selv til å bruke den knappen.

 

For oss som vet når denne knappen skal brukes så fungerer den fint, men synes det er rart at det ikke er lagt inn ekstra dialog som spør om det er korrekt valg hvis det er mer enn 10 mottakere når man velger svar til alle.

 

I dag har vi datamaskiner med AI-hjelpere i lomma, og selvkjørende biler på veien, men epost-systemene er stokk dumme...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Har flere andre erfaringer med den "svar til alle"-knappen. Jeg klarer ikke med min beste evne å begripe hvordan noen får seg selv til å bruke den knappen.

 

For oss som vet når denne knappen skal brukes så fungerer den fint, men synes det er rart at det ikke er lagt inn ekstra dialog som spør om det er korrekt valg hvis det er mer enn 10 mottakere når man velger svar til alle.

 

I dag har vi datamaskiner med AI-hjelpere i lomma, og selvkjørende biler på veien, men epost-systemene er stokk dumme...

Nyere utgaver av Outlook er ikke så dum, nei

Lenke til kommentar

 

Har flere andre erfaringer med den "svar til alle"-knappen. Jeg klarer ikke med min beste evne å begripe hvordan noen får seg selv til å bruke den knappen.

 

For oss som vet når denne knappen skal brukes så fungerer den fint, men synes det er rart at det ikke er lagt inn ekstra dialog som spør om det er korrekt valg hvis det er mer enn 10 mottakere når man velger svar til alle.

 

I dag har vi datamaskiner med AI-hjelpere i lomma, og selvkjørende biler på veien, men epost-systemene er stokk dumme...

Dersom mailen blir send til ei distribusjonsliste så kan ikkje klienten vita antall mottakarar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker helt feil er det begrensninger i lengde på headere i eposter.

Neida, RFC 2822 har ingen total begrensning på lengde, men hver linje kan ikke være over 998 tegn, ekskludert linjeskift, men man kan fremdeles få med alle 840k epostadressene dersom man benytter "folding" av header'n.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har flere andre erfaringer med den "svar til alle"-knappen. Jeg klarer ikke med min beste evne å begripe hvordan noen får seg selv til å bruke den knappen.

 

Regner med at dette var ironisk!?

Reply all er en meget nyttig funksjon, og at det er en hendelse en og annen sjelden gang vil ikke dermed si at den må fjernes. Uten denne knappen så ville du måtte ha sittet å lagt inn manuelt hver gang du skal svare til flere som ligger som mottakere av en mail. Vanvittig tungvindt!

Lenke til kommentar

 

Har flere andre erfaringer med den "svar til alle"-knappen. Jeg klarer ikke med min beste evne å begripe hvordan noen får seg selv til å bruke den knappen.

 

For oss som vet når denne knappen skal brukes så fungerer den fint, men synes det er rart at det ikke er lagt inn ekstra dialog som spør om det er korrekt valg hvis det er mer enn 10 mottakere når man velger svar til alle.

 

I dag har vi datamaskiner med AI-hjelpere i lomma, og selvkjørende biler på veien, men epost-systemene er stokk dumme...

[/quote

 

Det er nok brukeren som er stokk dum, ikke systemet ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk en gang en mail fra en online-tjeneste. Det var utformet som et nyhetsbrev. Forskjellen fra dette nyhetsbrevet og alle andre nyhetsbrev var alle de 4000 andre mottakerne som også skulle få den stod i mottakerlisten.

 

Fikk en beklagelse ca 12 timer senere (med kun meg som mottaker). Håper de ikke satt og sendte disse en og en for hånd.

 

Hver gang jeg skulle søke etter et ord dukket denne mailen opp. Så jeg slettet den til slutt.

Lenke til kommentar

 

Har flere andre erfaringer med den "svar til alle"-knappen. Jeg klarer ikke med min beste evne å begripe hvordan noen får seg selv til å bruke den knappen.

Regner med at dette var ironisk!?

Reply all er en meget nyttig funksjon, og at det er en hendelse en og annen sjelden gang vil ikke dermed si at den må fjernes. Uten denne knappen så ville du måtte ha sittet å lagt inn manuelt hver gang du skal svare til flere som ligger som mottakere av en mail. Vanvittig tungvindt!

 

ja. helt fantastisk om folk hadde skjønt hvordan man brukte den. 

 

Ganske irriterende å få en masse epost som ikke har noe med meg å gjøre pga folk som har svart til alle ...

Lenke til kommentar

En av de store epostsendingene var hos IBM hvor det ble lagt ved et lite script hvor julehilsen ble videresendt til alle i mottakerens kontaktliste. Hele deres nettverk ble lammet fra avsenderen tok juleferie til ut på nyåret. SMTP- protokollene for epost er fra de tidligste internett-tider, lenge før www, og stadig i bruk. Prøv med en masseutsendelse en gang, og kryss av for både leveringsbekreftelse og lesebekreftelse :-)

Lenke til kommentar

 

 

Har flere andre erfaringer med den "svar til alle"-knappen. Jeg klarer ikke med min beste evne å begripe hvordan noen får seg selv til å bruke den knappen.

Regner med at dette var ironisk!?

Reply all er en meget nyttig funksjon, og at det er en hendelse en og annen sjelden gang vil ikke dermed si at den må fjernes. Uten denne knappen så ville du måtte ha sittet å lagt inn manuelt hver gang du skal svare til flere som ligger som mottakere av en mail. Vanvittig tungvindt!

 

ja. helt fantastisk om folk hadde skjønt hvordan man brukte den. 

 

Ganske irriterende å få en masse epost som ikke har noe med meg å gjøre pga folk som har svart til alle ...

 

 

Å bruke reply all er veldig nyttig, men det hjelper selfølgelig lite om man i utgangspunktet legger inn mottakere i hytt og tyttevær! Bevisshet om hvem man sender til er meget viktig og også noe som vi her på jobb må friske opp litt innimellom.

Prøver selv å være bevisst på det når jeg sender mail ved at jeg ved svar på mail tar en vurdering om det er alle som ligger som mottakere som virkelig trenger mailen.

 

Ved litt fokus på det så synes jeg det her har blitt mye bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QVZmonLc

Britiske helsevesenet driftes av samme firma som har slått seg sammen med HPe, og skal drifte Helse Sør-Øst.

 

De har nylig hatt massive problemer i Danmark, og har gjentatte ganger blitt tatt og straffet med bøter og fengsel for omfattende svindel og økonomisk triksing. De ble til og med nylig dømt til bøter i USA for økonomisk manipulasjon og svindel over hele verden.

 

Styret i Helse Sør-Øst må snart forklare hvorfor de skal kaste milliarder av skattekroner i bedrifter som er dømt som forbrytere, gjentatte ganger har bevist sin udugelighet og er i enorme økonomiske problemer. Videre står det i avtalen at driften skal sendes til Bulgaria og Malaisya etter et år som tilsier at de 150 som outsources mister jobben, etter først å ha mistet 1/5 del av lønna under overgangen.

 

Meget bra samfunnsansvar, Helse Sør-Øst!

Kjøpt og betalt og i lomma på HP i årevis.

 

Var vel derfor Marianne Hornes plutselig nylig opprettet og uten videre ga en stilling som viseadministrerende direktør til tidligere amd.dir i HP.

 

Kammeratgjengen belønner og sørger for seg selv med dine penger og helse som valutta. Helse Sør-Øst er kapert av en korrupt gjeng busser og har en regjering i ryggen som er tilsvarende opptatt av å selge ut landet for egen personlig vinning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...