Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-457060

Med cashback generelt så refererte jeg ikke til lyoness.

 

Jeg tviler på at de kan eller vil motbevise noe som helst egentlig. De trenger heller ikke å bevise noe. De har jo ikke tatt seg bryet med å levere regnskap eller svare Lotteritilsynet i første omgang.. Sååå...

Akkurat nå så er det vel kun kick-off som gjelder.

Dette er ikke en organisasjon som har ett lederapparat basert på utdanning og erfaring. Claes Gunnarson er en vits.

Lenke til kommentar

Takk for en god tråd!

Har nå lest meg gjennom denne i sin helhet etter jeg ble "anbefalt" dette selskapet.

Det skrives mye om de økonomiske himmelforventingene som Lyoness/Lyconet/Cashback lover i øst og vest, og det er vel nå så veldokumentert som en kan forvente utifra hvor forbanna hinsides vanskelig det skal være å få harde tall på hvordan dette opererer.  EN matematiker ville jo fått hangover-skallebank av å prøve å få rede på disse tallene og hvor svimlende uoversiktlige de er. Jeg som hobby samfunnsøkonom lider en litt annerledes skjebne: jeg forstår at penger kan kun printes av en sentralbank, så hvor disse pengene Lyoness forsøker å påstå skal komme fra er meg helt forbausende uklart.

Sannheten er hvis NOEN i det hele tatt skulle tjene noe penger på dette, som det kun ser ut til å være enkelte strategiske nøkkelpersoner som faktisk gjør, så må andre robbes for penger eller bruke dem i svimlende summer eller... ack, hvem faen i helvete vet? 

Det er kun nevnt i noen omfang av brukeren tidligere som har gått på en reell økonomisk skade av dette, og det er utrolig trist og sørgelig.  En kan bare beklage så mye, og oppfordrer også som andre deg/vedkommende å ta kontakt med fri rettshjelp eller med Lotteritilsynet.

Jeg, på min side, har blitt "introdusert" til dette konseptet, sørgelig nok, fra det som nå har blitt min kjæreste siden ca sommer 2017.  Det kom opp først nå forrige uke, da jeg ble oppfordret om å bli med på det som også ble nevnt her: "kick-off" som tok sted like ved Gardermoen.  Det er som er så forbanna sørgelig er at utenom denne floken som først kom til lys nå nylig har vi hatt et veldig godt forhold og jeg er blitt mer og mer glad i henne, men dette har virkelig gitt en bulk i karosseriet—for å putte det slik.

Jeg har nøyet meg med at hun ser ut til å være litt høyere opp i rangeringene, men for eventuelle økonomiske "sammenslåinger" som forhold ofte kreves... å nei, en eller annen fast arbeidskontrakt med fast lønnsvilkår må være til grunn før en begir seg ut på et partnerforhold hvor den ene har en så streversk og upålitelig inntektsskilde. 

Men neida, alt som står på denne siden her er jo bare "folk på nettet som ikke har vært der!" og lignende virrvarr og sprøyt. Alexander Reitan er med på det! Advokaten til min beste venninne er med på det, og han vet jo sitt! Lederen i Steen & Strøm er med på det han også—dette er store mennesker med mektige CV-er og mye omdømme å bevare! Så de kan jo ikke ta feil.

Jeg har mye mer å dele, egentlig, men jeg og fruen har på en måte inngått et forlik—aldri sagt helt verbalt, men jeg tror hun har forstått at jeg ikke ønsker å prate om det ei heller lytte på pitchingen. Selv om jo hele tiden "insisterer" på at hun kun ønsker at jeg skal "forstå," og at jeg "behøver ikke være med hvis jeg ikke vil."

Faen ta dette jævla selskapet.  Jeg håper inderlig Lotteritilsynet stenger hele dritten slik min kjæreste blir nødt til å avvikle hele forholdet.

PS: jeg kommer til å fjerne denne posten etter kort tid, da jeg ikke ønsker hun skal finne denne posten (da jeg tross alt leste den foran øynene hennes første gang jeg fant den her; i alle fall de første 2-3 sidene...) og skape et brudd.  Ta kontakt på PM hvis den ønskes å lese i ettertid, så har jeg den lagret.

Endret av errante
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

Pm ? Du er ikke alene om å ha noen som tror mer på sliders enn nære relasjoner.

Reitan er bare en kylling i denne sammenheng... Og ingen å se opp til ?

 

Om du er i det vågale humøret så kan du jo spørre hva Lotteritilsynet mener??

Endret av bruker-457060
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har vært med og angrer på det ..et jevla mas om verving hele tiden og lureri med kjøp av skyer ..venter spent nå på om dette blir stoppet i Norge og blir det det vil jeg kreve mine penger tilbake ..blir det ikke stengt lar jeg det gå en stund til ..og h is dere lurer så har jeg vært dum og kjøpt skyer selv ..styr unna dette folkens ..terje Duesund på toppen har drevet med pyramide siden han gikk i kortbukser

  • Liker 1
Lenke til kommentar

problemet i norhe har vært de fra dag 1 har vært mest opptatt av verve nye msrkedsførere og selge skyer og ikke gjort det de burde nemmelig og få tak i butikker som vil være med og ikke minst dele ut kort og app til handlende kunder ..siden 2011 har de ikke klsrt skaffe ner en 780 butikker og 163000 medlemmer ..det burde vært minst 500000 medlemmer og minst 5000 butikker..derfor så ligger de så lavt på handel i norge ..kravet er minst 50 % fra lotteritilsynet mens fakta er kun 9 % og resten er verving og penger fra salg av skyer ..jeg tror det er ca 20000 markeds fører i Norge og det er jo vilt mange ..som sagt så angrer jeg på jeg ble med ..jeg er ikke aktiv mer ..

Lenke til kommentar

målet i Norge er 1 million brukere og 10000 butikker innen 2020 ..det kommer aldri til og skje ..et annet problem er det er veldig få av de 163000 medlemmer som overhodet har brukt kort heller app en eneste gang og de vil heller aldri trolig gjøre det..et spill hele greia ..rett og slett et pyramide spill..

Lenke til kommentar

Jeg veit de verver enda og det så det gnistrer ..tror de har et ønske om klare holde på til mars hvor den tyske skyen blir lagt ut og prosjekt x begynner ..det er skyer tilgjengelig i app ang både Italia og Spania/ Portugal og et østblokk bolk igjen ..prosjekt x er penger ut livet i himmelen ..halleluja sekta dette her heller som de kaller de i Sverige klappmongo..når jeg ble med i 2016 trodde jeg på prosjektet om tjene på handel utført av venner og skyer med sugerør i fremtidig handel ..jeg var naiv og rett og slett stokk dum ..pengene fra skyer og verve nye premie msrkedsførere går til lønne folk oppover i systemet ..

Lenke til kommentar

Jeg veit de verver enda og det så det gnistrer ..tror de har et ønske om klare holde på til mars hvor den tyske skyen blir lagt ut og prosjekt x begynner ..det er skyer tilgjengelig i app ang både Italia og Spania/ Portugal og et østblokk bolk igjen ..prosjekt x er penger ut livet i himmelen ..halleluja sekta dette her heller som de kaller de i Sverige klappmongo..når jeg ble med i 2016 trodde jeg på prosjektet om tjene på handel utført av venner og skyer med sugerør i fremtidig handel ..jeg var naiv og rett og slett stokk dum ..pengene fra skyer og verve nye premie msrkedsførere går til lønne folk oppover i systemet ..

Hei, har sendt deg en pm, ville du tatt ein kikk også svart meg?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

Det er i deres fulle rett å vente til fristen går ut. De har to valg akkurat nå, be om utsettelse eller svare tilsynet på en tilfredsstillende måte. Det har de ikke gjort til nå så tviler vel på en ny kurs. Vi får se hva de ønsker å gjøre.

Når en leser varslinga så har de klart ett stykke arbeid foran seg. Selv om de har ett advokatfirma til å presentere tilsvar

etc så er det klientens ansvar å skaffe tilveie grunnlaget. Ikke imponert så langt.

Duesund har brukt mye tid i Norge og erfaringene hans er nyttige, spesielt ift til å drøye.

 

Lykke til Petter :)

Lenke til kommentar

Takk for en god tråd!

 

Har nå lest meg gjennom denne i sin helhet etter jeg ble "anbefalt" dette selskapet.

 

Det skrives mye om de økonomiske himmelforventingene som Lyoness/Lyconet/Cashback lover i øst og vest, og det er vel nå så veldokumentert som en kan forvente utifra hvor forbanna hinsides vanskelig det skal være å få harde tall på hvordan dette opererer.  EN matematiker ville jo fått hangover-skallebank av å prøve å få rede på disse tallene og hvor svimlende uoversiktlige de er. Jeg som hobby samfunnsøkonom lider en litt annerledes skjebne: jeg forstår at penger kan kun printes av en sentralbank, så hvor disse pengene Lyoness forsøker å påstå skal komme fra er meg helt forbausende uklart.

 

Sannheten er hvis NOEN i det hele tatt skulle tjene noe penger på dette, som det kun ser ut til å være enkelte strategiske nøkkelpersoner som faktisk gjør, så må andre robbes for penger eller bruke dem i svimlende summer eller... ack, hvem faen i helvete vet? 

 

Det er kun nevnt i noen omfang av brukeren tidligere som har gått på en reell økonomisk skade av dette, og det er utrolig trist og sørgelig.  En kan bare beklage så mye, og oppfordrer også som andre deg/vedkommende å ta kontakt med fri rettshjelp eller med Lotteritilsynet.

 

Jeg, på min side, har blitt "introdusert" til dette konseptet, sørgelig nok, fra det som nå har blitt min kjæreste siden ca sommer 2017.  Det kom opp først nå forrige uke, da jeg ble oppfordret om å bli med på det som også ble nevnt her: "kick-off" som tok sted like ved Gardermoen.  Det er som er så forbanna sørgelig er at utenom denne floken som først kom til lys nå nylig har vi hatt et veldig godt forhold og jeg er blitt mer og mer glad i henne, men dette har virkelig gitt en bulk i karosseriet—for å putte det slik.

 

Jeg har nøyet meg med at hun ser ut til å være litt høyere opp i rangeringene, men for eventuelle økonomiske "sammenslåinger" som forhold ofte kreves... å nei, en eller annen fast arbeidskontrakt med fast lønnsvilkår må være til grunn før en begir seg ut på et partnerforhold hvor den ene har en så streversk og upålitelig inntektsskilde. 

 

Men neida, alt som står på denne siden her er jo bare "folk på nettet som ikke har vært der!" og lignende virrvarr og sprøyt. Alexander Reitan er med på det! Advokaten til min beste venninne er med på det, og han vet jo sitt! Lederen i Steen & Strøm er med på det han også—dette er store mennesker med mektige CV-er og mye omdømme å bevare! Så de kan jo ikke ta feil.

 

Jeg har mye mer å dele, egentlig, men jeg og fruen har på en måte inngått et forlik—aldri sagt helt verbalt, men jeg tror hun har forstått at jeg ikke ønsker å prate om det ei heller lytte på pitchingen. Selv om jo hele tiden "insisterer" på at hun kun ønsker at jeg skal "forstå," og at jeg "behøver ikke være med hvis jeg ikke vil."

 

Faen ta dette jævla selskapet.  Jeg håper inderlig Lotteritilsynet stenger hele dritten slik min kjæreste blir nødt til å avvikle hele forholdet.

 

PS: jeg kommer til å fjerne denne posten etter kort tid, da jeg ikke ønsker hun skal finne denne posten (da jeg tross alt leste den foran øynene hennes første gang jeg fant den her; i alle fall de første 2-3 sidene...) og skape et brudd.  Ta kontakt på PM hvis den ønskes å lese i ettertid, så har jeg den lagret.

 

Vel, nå får du ikke gjort det siden jeg har sitert og du ikke får slettet mine innlegg ;)

Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

takk miven..det er vist en drøss folk som vil ut nå og bakgrunnen er dette begynner ta en utvikling seriøse folk ikke liker være med på

Deler din oppfatning der så du får vurdere om du skal starte prosessen med å få avsluttet dette nå. Det går en form for kampanje på fb som kan virke litt krampaktig men som sikkert kan føles som en trygghet for enkelte samt kanskje rekruttere nye.

Jeg tviler litt men som du sier så tråes det litt vann nå. Viktig å få drøyet prosessen.

Lenke til kommentar

det som er mest trist her er folk har lånt flere hundre tusen kr på huset og kjøpt skyer ..noen har lånt penger bak ryggen på sine kjære og mange har vervet sine barn og foreldre..her kan det få tragiske følger med sår som aldri vil gro og i værste fall skilsmisser og selvmord..ang Duesund er han den mest sleipe fyren jeg veit om ..trir faktisk han kunne solgt sin egen mor 2 ganger til samme person og ment seriøst han gjorde noe bra for fattige barn i Afrika..profilbilde hans ned en ung afrikansk gutt på fanget er til bli kvalm av rett og slett..han selv er skatte flyktning og rømt landet og te ler først på seg selv så på seg selv og til slutt på seg selv ..alarm klokker burde ringt for meg når jeg så han var på toppen i Norge ang lyconett ..hsn er en slange i skinnjakke den fyren ..oh nå sikkert så sint at han eter glass pga dette får til helvete i Norge som selvsagt får følger for hans lommebok

Lenke til kommentar

Dette her er det mest geniale og kyniske spill satt i system, ja så regner det en liten dråpe og en slant på noen innimellom, men jeg har sett en, som økte rammelånet sitt på 200.000 - løp på møter og satte alle kluter til for å få mest mulig lærdom og kunnskap, kort fortalt ble han en «dust» hos de store gutta.. ingen av dem klarte å gi samme svar på det han spurte om.

Nå vet jeg faktisk at dette er en del av beregningen. Mye er ren LØGN men det de vet er hva vi mennesker lar oss lede av. Store ord og lette penger.

Tro meg, dette er et kynisk jævela spill! Kom dere ut!! Jeg fikk så vond følelse i fjor høst, skjedde masse som jeg ikke orker o skrive, men fikk tilbak hver krone. Både jeg og de andre som ville ut med meg.

 

Bare en ting jeg faktisk lurer på,,,, har jo hele tiden hørt at Manchester er inne og så og si alt av italienske klubber.... synes jo dem gjør lite vesen av det i forhold til hva de gjør på møter? Manchester er IKKE med... det har jeg funnet ut. Første løgn jeg avslørte.

 

Dette er helt bevisst - hva dem sier - dem er drillet i manipulering!! Jeg har mailer dra Duesund hvor han pepper folk på å dra potensielle nye medlemmer med, og jeg har også info fra han som beskriver hvor utrolig smart det er å låne penger. Flere scenarier... at man nesten er dum hvis man ikke skjønner... typ.... blir kvalm av sånne mennesker og er såååååå glad jeg er ute!!!!!

Endret av Jada jada jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...