Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at det er snakk om store summer, men om man ser på det store bildet når det gjelder penger som flytter seg fra forbruker til bedrifter rundt i verden så er 150 millioner bare en dråpe i havet. Har noen egentlig prøvd å tenke hvor mye penger som omsettes til daglig i verden? Jeg tror det er noen tusen milliarder, kanskje til og med flere tusen milliarder.

 

Slik som jeg har skjønt så er produktene til Lyoness hva enn butikkene som er med selger. DVS at de har potensielt hvert produkt i verden med. Jeg hørte (ja, nå kommer jeg selv med en slik "jeg hørte," og det er slike ting jeg vil undersøke nermere) at snittet på de norske kortene er litt over 2000kr. 2000 x 160.000 kunder = 320 millioner kroner i produktsalg hos bedriftene, og av dette så går 10% tilbake til Lyoness i kommisjon, som deretter deles ut i cashback, vennebonus, SP og firmaet selv. Dersom snittet da på disse 8.5 millioner kundene omså bae er 1000 kroner så kan man jo gange 1000 med 8.5 millioner og se hva man får. (Jada, noen land er kommet lengre enn andre i oppbyggingen, men et snitt er et snitt.) Jeg så nylig at Inter Milan la ut bilder om at de hadde lansert samarbeid med Lyoness og Cashback World. Det får jeg jo til å tenke på hvorfor i all verden skal så store klubber hive seg med på noe dem vil tape penger på? Og ikke minst "rævkjøre" sine supportere? Mener det var et til lag i Italia som lanserte samarbeid før jul, men husker ikke navnet.

 

Så skriver jadajada her at Elkjøp og Jysk ikke er med. Dette var også et tema jeg har sett mange diskutere, og jeg sporte en person ang det.

Personen svarte meg: (Ikke direkte sitat, men lignende ordlyd) Vi lanserer gavekortavtaler med attraktive kjeder for å vise dem at vi skal klare å gi dem økt omsetning gjennom våre kunder. Gavekortavtalene skal fungere som som en inngangsportal slik at kjedene kan bruke resultatene for å avgjøre om de ønsker å komme inn som fullverdig partnerforetak. (Er det bare meg eller var det et logisk svar?)

 

Ja, Miven, jeg er rolig jeg. :D Jeg bare føler denne forumposten står å spøler på samme plass. Vi kommer ikke frem til fakta eller konkret informasjon, vi spekulerer for mye og på den måten kommer vi ikke frem til skikkelig info. Jeg synes dette er utrolig spennende, og derfor vil jeg komme til bunns, på en ordentlig måte. Jeg leser mye hat fra eks-medlemmer, men de har jo like lite å vise til som disse "tilhengerne" har.

 

Forstå meg rett: Selve konseptet er jo genialt. Kunder sparer penger, bedrifter øker omsetningen, og de som bygger det opp tjener penger på handelen de har skapt gjennom sine kunder og bedrifter, men om dette bare er en fasade for en større svindel er jo det vi alle ønsker å vite. Ihvertfall jeg. Om det ikke er svindel, så er jo dette en god mulighet for mange.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå må du gi deg!!

 

Kiwi selger gavekort for Elkjøp og Jysk. Begge selskapene har ikke noe med Lyoness å gjøre og ei heller Kiwi. Det høres dermed ikke logisk ut. Man må ikke samarbeide med noen for å lage en fasade.

Kiwi selger også gavekort for Netflix og Spotify: Er de partnere, da ?! Nei, nei, NEI!

Det var jo alle affiliatene " partnere" som fikk Lyoness opp og fram, altså tredjehånd selskap, som de ikke har noen avtale med, men som betaler Lyoness for å generere trafikk og handel. ViaTrumf, Norwegian, kampanjekoder osv.. har akkurat de samme avtalene.

 

Folk MÅ handle, men de må ikke handle via Lyoness.Maken til stråmann-argumentasjon!

 

Utbetalinger fra skyer, om de kommer er jo heller ikke ekte rene penger, men handlekuponger. Om man virkelig ser på driften så får man jo ikke penger ikke penger igjen. Bare Cashback gir kroner tilbake, men da har Lyoness tjent mer.

 

Facebook og Google er langt bedre selskaper for en bedrift å bruke. Annonser, Google Analytics, Hubspot osv gir verdi. Man betaler også her kun for resultater, men man får langt større verdi.

 

Motivasjonen til de bak Lyoness er penger. Ikke noe annet. At de også har kvasi-veldedighet ( et påvirkningstriks, og et kvalmt et også) bekrefter poenget mer enn å motbevise det.

Inter Milan er ikke partnere. Sponsing og eller kjøpt profilering er noe annet.

 

Lyoness er luft. De produserer ikke noe. De skaper ikke noe, og ingen vil savne de når de forsvinner. Folka bak er mestere i manipulasjon, påvirkning og triksing med fakta og "virkeligheten".

 

Du argumenterer som et barn, har svært mye tom logikk, elendig hul retorikk, men samtidig en naiv og søt tro på et luftslott. Realiteten kommer til å smelle hardt. Ikke si at noen ikke sa noe, da.

 

De er verdens største affiliate, og det er ikke nødvendigvis noe å være stolt av. De tjener penger på å bidra til at noen handler, men skaper ikke noe, de er et fordyrende mellomledd. De tjener langt mer på at noen handler enn hva "du" og bedriften gjør.

Det er genialt, ja, men ikke på en positiv måte. Det er renbarka svindel. At de har fått noen til å betale for å få lov til å få folk til å skulle handle via de, når det finnes så mange andre alternativ er forbløffende, men de bruker alle triks i boka:

 

- Eksklusivitet ( knapphetsprinsippet)

- Autoriteter

- Sosial påvirkning ( verving av venner / tillitsforhold)

- Kvasi-veldedighet

- Gjensidighet: Når du får noe, så plikter du å gi tilbake. Avslag - så retret er vanlig. Vil du ha dette eller dette ? ( Ikke noe er ikke noe valg)

- Indre konsistens: De får deg til å bekrefte for deg selv at dette er bra. Det er flere måter de gjør dette på.

- Like og bli likt: Samhold, flahsing, forventningsbygging osv.

 

Robert Cialdini skriver godt om alt dette i sin bok; Påvirkning; Teori og praksis.

Denne kunne nesten vært Lyoness sin bibel, men det er ikke det.

 

Gøy at du også jobber med en artikkel. Min artikkel skal derimot knuse og avkrefte en hver myte om at Lyoness og alt rundt de er noe bra, på noen som helst måte. Jeg tror jeg får rett.

Endret av Luckstud
  • Liker 2
Lenke til kommentar

toppen av svindel må vel være selskapet påstår samarbeid med Mandela i Afrika og at kona hans nå har tatt over ..jeg tok dette opp med min uppline en tid tilbake og ville ha dokumentasjon på at det var et seriøst samarbeid med Nelson Mandela..ingen kunne skaffe slik dokumentasjon ..

Endret av Petter100
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hahaha! ? Verden vil bedras.

Jeg ser at de har bygget en skole og oppkalt den etter Nelson Mandela. Visjon Norge har på sin side også bygget skoler. Forskjellen mellom disse selskapene og en veldedig organisasjon er at de gjør det for å kunne si at de gjør det. Markedsføring forkledd som omsorg. Effekten av å sympatien de får for dette er stor.

Verdens største selskap på betalt flaskevann, Nestlé ( som kjøper rettigheter på vann i land og selger det tilbake til de) har prosjekter hvor de jobber for: Vann til verden. Prosjekt rent vann osv... Samme man mener rent vann ikke er noe menneskerett.

Investeingstips: Rent vann! Det kommer til å bli det nye gullet om noen år.

 

( Når man tenker over det er det derfor morsomt at vi hadde en søkemotor som het kvasir... :o)

Lenke til kommentar

Miven, hvor er det du mener jeg må regne om igjen?2000x160.000 = 320.000.000. Om det snittet de forteller stemmer, så blir det regnestykket alltid å ende på 320 mill. Nå veit ikke jeg NÅR de kunne vise til at snittet er over 2000. Om det feks var i desember 2017 eller Juli 2017 snittet nådde det. Ei vet jeg heller om det stemmer, men det er jo slike ting man må få UNDERSØKT, som jeg skriver flere ganger. Det nytter jo uansett ikke bruke tall fra 2016 da selskapet har vært i vekst siden 2016 og tallene fra 2016 derfor vil være urelevant om virksomheten IDAG.

 

Luckstud, du leser jo bare det du vil lese. Jeg skriver at jeg er lei av å bare høre den ene siden av ståa. Er det urimelig å ha lyst å finne ut hva selskapet selv sier om de samme tingene vi alle spekulerer på? Jeg bryr meg midt på kukstykket om de er værdens største affiliate-selskap eller ikke. Jeg ser bare at store selskap og klubber er med. Det er fakta du ikke kan mene ikke stemmer. HVORFOR velger styret og advokatene til disse selskapene å gå inn i noe som kan skade dem, skape dårlig renomé og omdømme ?? Det er sånne ting jeg ønsker å vite. Uansett hvor mye du, miven, meg selv og andre spekulerer, så lanseres det jo avtaler med store klubber. HVA er det dem ser som ikke vi ser?

 

Du sier jeg argumenterer som en naiv unge? Det var jo tidlig å starte med drittslengingen.

 

Jeg er enig i at folk ikke MÅ handle gjennom Lyoness, men noen BLIR å gjøre det, og flere gjør det allerede. Dersom du tror at jeg mener hele verden blir å handle gjennom Lyoness så er det jo ditt argument som er BS, fordi enehver oppegående person skjønner at det er nermest umulig å få til. En liten promille, ja, hele verden, NEI.

 

Når det gjelder gavekortene så synes jeg du skal lese det jeg skrev pånytt. Og enda en gang, og kanskje enda en gang slik at du kan ta til deg informasjonen. De ER ikke partner, men Lyoness ønsker å bli det, derfor selger de gavekort for å vise at de kan gi mersalg.

 

Inter Milan ikke partner?

 

Slenger med en skjermdump av sponsorsiden til Inter Milan. Der ligger Cashback World inne som Premium Partner.

post-330599-28774_thumb.png

Endret av Hvaforno
Lenke til kommentar

Cashback World er vel det selskapet i familien her som faktisk (så vidt jeg har fått med meg) er på den lovlige siden.

Og at en italiensk klubb lar seg kjøpe for penger er vel ikke noe nytt.

 

For øvrig har ikke Lyoness/Lyconet noe partnerskap med f.eks. Manchester United som de selv skryter på seg. Avtalen gjelder kun med United Direct (supportershoppen), så jeg kan anta det samme gjelder mange av de andre store navnene de presenterer som partnere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Miven, hvor er det du mener jeg må regne om igjen?2000x160.000 = 320.000.000. Om det snittet de forteller stemmer, så blir det regnestykket alltid å ende på 320 mill. Nå veit ikke jeg NÅR de kunne vise til at snittet er over 2000. Om det feks var i desember 2017 eller Juli 2017 snittet nådde det. Ei vet jeg heller om det stemmer, men det er jo slike ting man må få UNDERSØKT, som jeg skriver flere ganger. Det nytter jo uansett ikke bruke tall fra 2016 da selskapet har vært i vekst siden 2016 og tallene fra 2016 derfor vil være urelevant om virksomheten IDAG.

 

Luckstud, du leser jo bare det du vil lese. Jeg skriver at jeg er lei av å bare høre den ene siden av ståa. Er det urimelig å ha lyst å finne ut hva selskapet selv sier om de samme tingene vi alle spekulerer på? Jeg bryr meg midt på kukstykket om de er værdens største affiliate-selskap eller ikke. Jeg ser bare at store selskap og klubber er med. Det er fakta du ikke kan mene ikke stemmer. HVORFOR velger styret og advokatene til disse selskapene å gå inn i noe som kan skade dem, skape dårlig renomé og omdømme ?? Det er sånne ting jeg ønsker å vite. Uansett hvor mye du, miven, meg selv og andre spekulerer, så lanseres det jo avtaler med store klubber. HVA er det dem ser som ikke vi ser?

 

Du sier jeg argumenterer som en naiv unge? Det var jo tidlig å starte med drittslengingen.

 

Jeg er enig i at folk ikke MÅ handle gjennom Lyoness, men noen BLIR å gjøre det, og flere gjør det allerede. Dersom du tror at jeg mener hele verden blir å handle gjennom Lyoness så er det jo ditt argument som er BS, fordi enehver oppegående person skjønner at det er nermest umulig å få til. En liten promille, ja, hele verden, NEI.

 

Når det gjelder gavekortene så synes jeg du skal lese det jeg skrev pånytt. Og enda en gang, og kanskje enda en gang slik at du kan ta til deg informasjonen. De ER ikke partner, men Lyoness ønsker å bli det, derfor selger de gavekort for å vise at de kan gi mersalg.

 

Inter Milan ikke partner?

 

Slenger med en skjermdump av sponsorsiden til Inter Milan. Der ligger Cashback World inne som Premium Partner.

 

Dette blir jo bare bedre og bedre! Grunnen til at de ligger inne som parter på siden til Inter Milan er: De SPONSER dem! De betaler penger for at Inter Milan skal promotere deres varemerke fordi a) Italia er et stor marked b) fordi slike som deg skal kjøpe det og tenke det du tenker nå. Det skumle ? De lykkes jævlig bra med det. Dette er grunnen til at andre store klubber er med. Når de skulle ha møte i Praha i U2 ( der var jeg som observatør for å se hvordan dette foregår) så sponset de det lokale laget i forkant for å lage blest om seg selv og selskapet. Fordi du ikke vet hvordan markedsføring foregår, og hva kynisme er, så trenger du ikke å motsi meg.

 

Ta av deg hatten, Sherlock Holmes. Du bryr deg katta om å "undersøke" og "finne ut" sannheten om dette selskaper. Du prøver å renvaske de fordi du trolig har noen interesser i dette selskapet.

 

Å synse om tall omsetning osv blir meningsløst, fordi: det er en stor forskjell på om handlen skjer via en nettbutikk, hvor Lyoness er affiliate og i en partner-butikk hvor Lyoness er verver og rekrutterer. At du skal blande tissen din borti dette er jo litt rart det også.

Du vet kanskje ikke hva affiliate er ? Det er litt av det samme som Sophie Elise driver med i bloggen sin. Basert på ordvalg så er du kanskje nordfra du også ? ( Ikke noe vondt om folk nordfra, altså. Jeg generaliserer ikke).

Å synse om tall blir også meningsløst fordi at, ved mindre vi er langt inne i selskapet, det er vanskelig å vite akkurat hvordan de tjener per handel og på omsettning. Det spiller heller ikke noen rolle - fordi det er SVINDEL. DE bruker DEG for å tjene penger.

 

Ja, noen "blir" å gjøre det fordi a) de ikke vet om andre altnerativ b) fordi de kjenner noen andre som gjør det og blir sosialt påvirket c) fordi de tror at de kan tjene en masse penger på å gjøre det d) de vet ikke bedre ??? e) en salig blanding av de nevnte og noe annet.

 

Fordi noen gjør noe som er dumt, som mange mennesker gjør, så blir det ikke noe mer riktig av det. Det kalles et bias i psykologien, og med det så menes en vurderingsskjevhet. Noe som underbygger min påstand om at noen blir påvirket mot bedre vitende eller lurt.

 

Du må gjerne forsøke å få meg til å tro at du sitter med kongepar på hånda, men det hjelper ikke når jeg vet at du sitter med 72o - for å bruke pokerterminologi.

Endret av Luckstud
Lenke til kommentar

Susekopp, at ingen bruker Lyoness kan simpelten ikke stemme.

Om de sitter igjen med en kommisjon på 15 Mill(ref lottstift sin rapport) så betyr det at de har formidlet kunder i Norge som har handlet for nermere 150.000.0000 dersom provisjonen er på 10%, som mange viser til. Dersom tallene fra lottstift er fra 2016, og vi nå er i 2018 med vekst av medlemmer og bedrifter i mellom, så kan tallene være høyere nå. ( de fikk tallene før 2017 var over og som regel er ikke årsregnskap for 201X ferdig før litt ut i neste år)

 

NoTrace, med den argumenteringen så er det jo bare å kalle alle klubber i hele verden for sellout, fordi alle klubber trenger inntekt i form av sponsormidler.

 

Jeg ser også at MUN Direct er med. Hva om dette er en del av den totale prossessen med å gå inn i samarbeid med CBW. Hva OM disse lagene senere i år annonserer/offentliggjør samarbeid med CBW, hva skal vi si da? At «oi, var litt raske med å trekke konklusjonene om at de løy.» Jeg er ikke ukjent med markedsføring og jeg veit at fra noe blir signert, avtalt eller pitchet, så kan det ta laang tid før det blir en total realitet. Bare for at det ikke er et offentlig samarbeid idag, betyr det ikke at det aldri KAN skje.

 

Egentlig burde vi bare lukke denne posten frem til all fakta ligger på bordet. Da vil en av sidene kunne si «hva var det jeg sa,» og noen må desverre svelge stoltheten sin. Hvem av sidene det blir bryr jeg meg ikke om, så lenge fakta er kommet frem. Vi trenger ikke flere kommentarer om at dette er ditt og datt, vas og ball, uten å kunne vise til noe. Gjelder begge parter.

 

Locktrace, du trenger ikke havne på deffansiven. Du virker mer opptatt av å håne folk enn å føre en god debatt. Er ingen fan av Sophie Elise, men at hun tjener mer penger enn oss alle er nesten 100% sikkert, uten at jeg aner om din Pokerkarriære blomstrer. Det betyr også at SE har klart noe vi andre ikke har klart, å komme oss ut av den tradisjonelle arbeidstakermentaliteten i Norge. I realiteten så er det ingen av oss som burde uttale oss fordi ingen her inne kan kalle seg ekspert på denne type markedsføring. (affiliate marketing, network marketing etc) Det du egentlig sier (siden du håner min interesse av å fakisk ha litt kildekritikk) er at jeg burde ta det du, på et forum sier er 100% fakta. DET blir for domt. Selvom noen er dumme å velger å ta forumposter for god fisk, så trenger ikke alle gjøre det. Og JA SELVFØLGELIG er det en INTERESSE for meg å finne ut om dette er en god mulighet for Hvermannsen, eller om det er tull og vas!! Hvorfor skulle det IKKE være det?

 

Med mindre noen her inne kan vise til Doktorgrad og +10 år innen denne typen markedsføring så kommer jeg ikke til å ta det uten å være kritisk til det.

 

7-2 har slått Konger før. Det er ikke kortene du skal spille, det er spilleren.

Lenke til kommentar

Hæhæhæ... Du er herlig rett på sak Luckstud. Love it!

 

Susekopp, at ingen bruker Lyoness kan simpelten ikke stemme.

Om de sitter igjen med en kommisjon på 15 Mill(ref lottstift sin rapport) så betyr det at de har formidlet kunder i Norge som har handlet for nermere 150.000.0000 dersom provisjonen er på 10%, som mange viser til. Dersom tallene fra lottstift er fra 2016, og vi nå er i 2018 med vekst av medlemmer og bedrifter i mellom, så kan tallene være høyere nå. ( de fikk tallene før 2017 var over og som regel er ikke årsregnskap for 201X ferdig før litt ut i neste år)

 

NoTrace, med den argumenteringen så er det jo bare å kalle alle klubber i hele verden for sellout, fordi alle klubber trenger inntekt i form av sponsormidler.

 

Jeg ser også at MUN Direct er med. Hva om dette er en del av den totale prossessen med å gå inn i samarbeid med CBW. Hva OM disse lagene senere i år annonserer/offentliggjør samarbeid med CBW, hva skal vi si da? At «oi, var litt raske med å trekke konklusjonene om at de løy.» Jeg er ikke ukjent med markedsføring og jeg veit at fra noe blir signert, avtalt eller pitchet, så kan det ta laang tid før det blir en total realitet. Bare for at det ikke er et offentlig samarbeid idag, betyr det ikke at det aldri KAN skje.

 

Egentlig burde vi bare lukke denne posten frem til all fakta ligger på bordet. Da vil en av sidene kunne si «hva var det jeg sa,» og noen må desverre svelge stoltheten sin. Hvem av sidene det blir bryr jeg meg ikke om, så lenge fakta er kommet frem. Vi trenger ikke flere kommentarer om at dette er ditt og datt, vas og ball, uten å kunne vise til noe. Gjelder begge parter.

 

Locktrace, du trenger ikke havne på deffansiven. Du virker mer opptatt av å håne folk enn å føre en god debatt. Er ingen fan av Sophie Elise, men at hun tjener mer penger enn oss alle er nesten 100% sikkert, uten at jeg aner om din Pokerkarriære blomstrer. Det betyr også at SE har klart noe vi andre ikke har klart, å komme oss ut av den tradisjonelle arbeidstakermentaliteten i Norge. I realiteten så er det ingen av oss som burde uttale oss fordi ingen her inne kan kalle seg ekspert på denne type markedsføring. (affiliate marketing, network marketing etc) Det du egentlig sier (siden du håner min interesse av å fakisk ha litt kildekritikk) er at jeg burde ta det du, på et forum sier er 100% fakta. DET blir for domt. Selvom noen er dumme å velger å ta forumposter for god fisk, så trenger ikke alle gjøre det. Og JA SELVFØLGELIG er det en INTERESSE for meg å finne ut om dette er en god mulighet for Hvermannsen, eller om det er tull og vas!! Hvorfor skulle det IKKE være det?

 

Med mindre noen her inne kan vise til Doktorgrad og +10 år innen denne typen markedsføring så kommer jeg ikke til å ta det uten å være kritisk til det.

 

7-2 har slått Konger før. Det er ikke kortene du skal spille, det er spilleren.

 

Å bruke "whataboutisam" ( hva om noen som blir sponsa har lyst til å samarbeide med et luftslott) i samme artikkel som du skriver om kildekritikk er jo festlig. Dette med sponsing, merkevarebygging, sportsbiler som gis bort og svære arrangement er en del av illusjonen og merkevarebyggingen.

 

Ja, jeg har vært litt drøy, men du har vært uærlig med ditt motiv, og det var voldsomt provoserende. Dersom du ærlig hadde forklart hvorfor du hevder det du hevder, så ville det vært greit. Jeg kan dog beklage for å ha vært ufin.

 

Hvorfor skal vi vente til fakta ligger på bordet ? LT har sagt at dette er et pyramidespill og svindel. Det er opp til Lyoness å bevise at de ikke er det. Hvilket ess skal de trekke opp fra hatten, som vi ikke kjenner til fra før ?

 

Ja. Sophie Elise tjener mye mer enn jeg noen gang har vært i nærheten av å tjene, og jeg er svært glad du ser det, fordi:

Det handler om ledd der også. Ja, det gjør faktisk det! Hun tjener mer enn leseren og folk flest, men Nettavisen sin eier Egmont Publishing, som faktisk er dansk :O tjener jævlig mye mer! Det sitter dansker og spiser hummer og røde pølser med begge hender som de skyller deg med bayer og tenker at: Det er jaggu godt å være dansk i Norge også. Annonsørene tjener mer på å bli anbefalt eller å ha en affliate-link i bloggen til SE enn hun gjør selv. HUN ER OGSÅ EN VARE!

Det er det jeg har forsøkt å få frem. Mange sparer og tjener på Lyoness, mange u-land blir hjulpet, mange har tjent seg søkrike ved å jobbe sinnsykt hardt ( og lurt venner, familie, andre butikker osv) så Lyoness har vært nyttige for noen ( og det har jeg aldri benektet) men motivet, for alt sammen, grunnen til at de gjør det er: PENGER. VANVITTIG MYE PENGER!

 

De startet med å få avtale med alle online-affiliateselskap som man kan få. I ulike land. På ulike språk. Brukte litt bitte litt på markedsføring, skapte et rykte, litt blest og kjørte noen stunts. De hadde jo ikke avtaler med noen, men gjennom tredjepartsselskaper så kunne de bruke logoen til kjente merkevarer og tjene penger på å generere handel. De ble lagt merke til og vokste raskt, fordi ingen hadde tenkt på dette før. I hvert fall ikke i stor skala, slik som dette. Når alle online-nettbutikker var tatt, så begynte de på andre nettbuttiker før noen en dag foreslo: Hva med vanlige butikker, da ? Vi har jo bygget oss opp ganske bra nå. Jeg tror at folk tror at vi har disse andre som partnere også. Vi skal ikke bare prøve, da ? JO! Det gjør vi.

Vi får også andre med til å verve butikker, og lar de tjene penger på det, bygger en bevegelse. JA, god idè.

Hvordan skal vi ekspandere nå, tro ? Hva er folk opptatt av: Sport, miljø og u-landsproblematikk. Vi sponser klubber, bruker litt penger på miljø, støtter fattige barn og bygger noen skoler. Genialt! :D Abrakadabra så er selskapet verdt mer enn 10 milliarder kroner og kjent i store deler av verden - men det er like fullt svindel. W.G.I. var akkurat like kjent, men hvordan gikk det med de ?

 

Jeg har aldri hevdet at det jeg skriver er fakta, det er min subjektive tolkning, men jeg tror jeg ha belegg for mine påstander, og skriver samtidig naturlig overbevisende. Esay as that! :)

 

For øvrig så spiller jeg ikke poker lenger. 7-2 har slått konger før, noen har spilt og vunnet i lotto før og mange har kommet unna ved å rane en bank, men spesielt lurt er det ikke.

 

Edit: Ut over nevnte bok, litt sunn fornuft og etter å ha bladd igjenom en del filosofi og psykologibøker, så vet jeg ikke så mye mer enn det. Jeg har verken doktorgrad eller 10 års erfaring på dette, men det jeg har lang erfaring i og med er å forstå hvordan kapitalisme og markedsliberalisme fungerer - og det kjenner jeg igjen når jeg ser det. Det er ikke JEG som må legge fram bevis for hvorfor Lyoness er svindel når et statlig norsk organ har erklært at de er det. Det er Lyoness og Cashback World som på bevise at de opererer lovlig og redlig. Du var bedre på retorikk enn jeg trodde, for du hadde meg nesten er lite øyeblikk.

Endret av Luckstud
Lenke til kommentar

Luck, det har ikke vært meningen å virke uærlig. Jeg snublet over denne forumposten litt før jul, etter jeg som mange andre ble bedt på et møte. Jeg takket nei til møte etter å ha lest på forumet, men etterhvert som jeg fulgte tråden så merket jeg at ingen aner egentlig hva de prater om. Der først startet interessen av å finne ut hvorfor er det slik at det er et elsk-hat forhold til selskapet. Jeg lot vær å skrive noe mer her inne fordi jeg ville snakke med folk jeg viste drev på, hadde drevet på eller kjente bedrifter i systemet. Jeg har ingen økonomiske interesser inne i firmaet. Jeg kom aldri så langt.

 

For meg handler det bare om å finne til god informasjon. Jeg skriver jo selv flere ganger at jeg ikke har nokk info til å bygge en stor «artikkel» om hvordan dette fungerer, og jeg skriver selv flere ganger at jeg ikke vet selv om tallene stemmer dersom jeg ikke har kilde, men da forteller jeg vertfall at jeg ikke har kilde slik at folk skjønner at det jeg skriver kan være feil.

 

Hadde man bare fått tid til å snakke med en av disse Presidentene, gjerne anonymt, så kunne man jo kanskje fått litt bedre innsikt fra en person som har jobbet +5 år for selskapet. Jeg er også en av dem som mener at «nye» folk ikke heller nødvendigvis er gode kilder, fordi slik som jeg skjønne denne bransjen, om det måtte være herbalife, amway, tupper eller Mary kay, så skjønner jeg at det krever en viss innsats over tid i slike bransjer. At en som betalte 1000kr og føler dem er tapt etter 6 måneder med «pittelitt» innsats med små resultater mener jeg også blir feil. Har man da lilsom tatt det som en «2 timer i uka jobb» eller har man tatt det som en 8-16-jobb? Jeg tenker jo de som virkelig tjener på dette har gått «all in» som de skriver lengre opp.

Lenke til kommentar

Luck, det har ikke vært meningen å virke uærlig. Jeg snublet over denne forumposten litt før jul, etter jeg som mange andre ble bedt på et møte. Jeg takket nei til møte etter å ha lest på forumet, men etterhvert som jeg fulgte tråden så merket jeg at ingen aner egentlig hva de prater om. Der først startet interessen av å finne ut hvorfor er det slik at det er et elsk-hat forhold til selskapet. Jeg lot vær å skrive noe mer her inne fordi jeg ville snakke med folk jeg viste drev på, hadde drevet på eller kjente bedrifter i systemet. Jeg har ingen økonomiske interesser inne i firmaet. Jeg kom aldri så langt.

 

For meg handler det bare om å finne til god informasjon. Jeg skriver jo selv flere ganger at jeg ikke har nokk info til å bygge en stor «artikkel» om hvordan dette fungerer, og jeg skriver selv flere ganger at jeg ikke vet selv om tallene stemmer dersom jeg ikke har kilde, men da forteller jeg vertfall at jeg ikke har kilde slik at folk skjønner at det jeg skriver kan være feil.

 

Hadde man bare fått tid til å snakke med en av disse Presidentene, gjerne anonymt, så kunne man jo kanskje fått litt bedre innsikt fra en person som har jobbet +5 år for selskapet. Jeg er også en av dem som mener at «nye» folk ikke heller nødvendigvis er gode kilder, fordi slik som jeg skjønne denne bransjen, om det måtte være herbalife, amway, tupper eller Mary kay, så skjønner jeg at det krever en viss innsats over tid i slike bransjer. At en som betalte 1000kr og føler dem er tapt etter 6 måneder med «pittelitt» innsats med små resultater mener jeg også blir feil. Har man da lilsom tatt det som en «2 timer i uka jobb» eller har man tatt det som en 8-16-jobb? Jeg tenker jo de som virkelig tjener på dette har gått «all in» som de skriver lengre opp.

 

Ok. Fair enough, dog så leser du ikke hva jeg skriver.

 

Lyoness og Lyconet er noe man fint kan tjene ( mye) penger på. Det er ikke lett, men mulig. Jobber man hardt så lykkes man. Ingenting Eric Worre har sagt er direkte løgn, i verste fall er det pynting på sannheten. Det er likevel slik at selv om du, presidenten eller noen andre tjener penger, så tjener de som eier og er i toppen av selskapet definitivt mest. "Du" ( ikke deg) er dermed en viktig brikke i spillet for at de skal tjene penger. De produserer ingenting, så de er avhengig av evig vekst og stadig økende handel, for å holde hjula i gang.

For å bli mer populære har de gjort mange markedsføringstiltak og stunt som jeg har forklart tidligere, noe mange har hatt glede av, men: for å fortsette så er de avhengig av stadig økende vekst, noe som er umulig. For de produserer ikke noe; de er et mellomledd.

 

Du trenger ikke å snakke med en president for å finne ut av dette. Selskapet er hva det er. En mulighet, under visse forutsetninger, for å tjene penger. Det er ikke etisk, ikke lovlig, ikke fornuftig, men fullt mulig!

 

Nå har jeg skrvet nok i denne tråden.

Lenke til kommentar

litt om den italienske skyen..den ble lagt ut i slutten av mai i 2017 og ble kalt big mamma ..duesund var helt klar på at denne måtte vi alle kjøpe og ha pengene klare på konto når skyen ble lagt ut pga denne ville bli solgt bort på ca 3- 4 uker..88888 andeler av kr 12000 norske ble lagt ut i følge pyramide kongen selv og den skulle garantert gi minst 10 ganger tilbake og start i juni 2020 ..det som da skurrer er den enda ikke er utsolgt og det til tross for ca 200 tusen markedsfører i verden som hadde mulighet til kjøpe denne ..mitt ? blir da ..kan vi stole på at kun 88888 andeler ble lagt ut og de ikke fyller på enda ..den er fremdeles til salgs og ventes utsolgt i mars..mye skurrer med lyoness og lyconett ..

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest igjennom tråden. Jeg har lest veldig mye i mitt liv, og avdekket mye svindel i jobbsammenheng. Jeg er veldig god på å lese hvordan folk uttrykker seg og hvilke ord de bruker.

 

Det morsomme er at de som later som de ikke vet noe om noe, ikke klarer å uttrykke seg på en måte som overbeviser om at man ikke vet noe. Man kan ikke glemme det man vet at man vet.

Ordvalg viser også motiv. Det er nesten en form for kroppsspråk.

 

Jeg kan dermed, med ganske klar sikkerhet, påstå at Hvaforno visste langt mer om Lyoness enn han ønsker å late som, når han skrev i denne tråden for første gang.

Ordvalgene dine og retorikken din går mer ut på å forsvare enn å kritisere. I de verste tilfellene har du vært nøytral. En som har kjent til selskapet, uten noen rolle i det, i noen få måneder, ville ikke kjempet så hardt for noe som ikke gir deg noe. Den personen ville nok også blitt litt mer overbevist av gode poeng og argumenter enn å sette seg i posisjon til å skulle motbevise de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...