Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

«Sparing» ja det er det de kaller det med 10. gangen tilbake. Selskapet har ikke konsesjon til å drive med spareprogram i Norge. Taperne er alle som setter inn penger og butikker som må gi «gratis varer» når alle skal prøve å få pengene tilbake i form av varer fra butikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-457060

De veksler mellom mange ulike begrep uten at jeg blir særlig sikker på at de egentlig vet hva de prater om. Investering, sparing, forskuttert handel, selvstendig næringsdrivende, selvstendig markedsførerer, entreprenører, visjonærer, gründere, nyskapere, bonus, avkastning, osv..

Endret av bruker-457060
Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

Det tror jeg du har helt rett i. Mye som går på repeat.

Som feks dette med selvstendig næringsdrivende, utrolig mange som endret denne statusen på fb etter at lotteritilsynet kom på banen og advokatfirmaet måtte komme med en redegjørelse. Men når det er sagt så er jeg litt usikker på om de vet helt hva klienten holder på med for det er noen svakheter og selvmotsigelser i besvarelsen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Jeg er veldig spent på hvilke tilbakemeldinger jeg vil få etterhvert. 

Jeg invisterte borti 20 000 for å hoppe rett til topps for 4-5 år siden. Jeg var inspirert og motivert, men det var ikke lett å få med seg noen - til å høre engang. Ikke interessert  i sånn pyramide, MLM, salg, party o l var ofte svar jeg mottok.

Etterhvert ble jeg sykmeldt fra jobben min, og Lyoness lå brakk for min del. 

Det vil si - jeg forsøkte en gang å komme i gang igjen. For å i det hele tatt få muligheten til inntjening, måtte jeg da investere ytterligere kr 2 500. Jeg spurte "upline" om dette, og jeg ville ha igjen for dette mange ganger, og dette var jo en engangssum, og en investering i egen bedrift. Jeg betalte (selv om jeg ikke hadde råd). Noe senere startet jeg også med - noe "de" kalte sparing. Dette var sparing som hvilken som helst annen sparing ved trekk i selvbestemt sum hver mnd. Samtidig som du sparte for x til ekstra pensjon, ville jeg bygge flere klosser i eget filma som ville gjøre utslag på utbetalingene mine.

 

Nå har jeg havnet i en noe uforskyldt - men allikevel reell - økonomisk krise, og trenger å ta ut alle sparte midler. Så jeg tok kontakt med "upline", og spurte hvordan jeg kunne få disse pengene ut.

 

Svaret var som følger; "Alle pengen du noen gang har satt inn er fortsatt dine, men du får ut hver eneste krone litt etter litt gjennom shopping, og sparing ( Easyshop)" 

Min respons til dette var; "Vil det si at de pengene jeg har spart hver mnd får jeg ikke ut i rene penger?"

Hvorpå vedkommende svarte; "Jo da; på bankkonto etterhvert som du handler."

 

Jeg har spart kr 400 x 2 pr mnd i et år pluss/minus. Ikke akkurat verdens største sparekonto, men for meg akkurat nå, betyr det å være eller og ikke være. Uansett om det er nå jeg trenger pengene - eller etter fyllt 67 - er målet med sparing å få ut med samme valuta  jeg sparte i - altså norske penger! Det er norske penger som betaler husleie, og det er norske penger som er valutaen vi betaler med.Det var ekte penger Lyoness trakk fra min konto hver mnd, og det er penger jeg vil ta ut. Jeg vil ikke ha tilbake pengene i form av hverken kuponger eller cash back. 

 

Status tilsier at jeg har alt og tape av ingenting, og nå er jeg lei av å bli lurt, eller bli holdt tilbake informasjon for. Jeg kommer til og forfølge egen sak inntil jeg får forvalte oppsparte midler slik jeg ønsker - når jeg ønsker det. 

Hadde overlevd denne kneika om jeg hadde fått tilbake alt jeg har investert - hvilket jeg på det tidspunktet ble fortalt - at jeg når som helst ville få tilbake pengene om jeg valgte å hoppe av Lyoness karusellen. 

Det stemmer ikke. Du gjøre ikke det. Du får ikke tilbake ei krone - uten at du handler, og får noen kroner som - er for lite til å få utbetalt - i cash back. Da må jeg igjen bruke mer penger!

 

 

Vil anbefale deg å ta kontakt med Lotteritilsynet. Ville ringt direkte til hun damen som står som saksbehandler på "lyoness"-saken for tiden... Monica Alisøy Kjelsnes heter hun. Kan være hun har råd angående hvordan du skal gå frem, og uansett hadde nok Lotteritilsynet satt pris på å få høre din historie slik at de evt. kan ta den med videre i sin saksbehandling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjedelig at så mange får problemer pga feilaktig informasjon rundt denne "organisasjonen".
Det er ett dårlig tegn at det er vanskelig å forklare inntjeningen, og at de som promoterer dette heller ikke virker å skjønne hva det går ut på. Det var det første som fikk alarmklokkene til å ringe for min del.

Det andre er den utstrakte bruken av memes....

Det finnes x antall som åpenbart appellerer til de som har kjøpt dette.

Noen av de kan lett slå tilbake, slik som denne :rofl:post-226106-0-47474900-1513729390_thumb.jpg

 

Please do! Bytt vennekrets! Det kan kanskje være til det beste for alle at Lyconet medlemmer kun leker med hverandre. Ingen venn av meg ville ha vågd å komme med dette... En trenger strengt talt ikke slike folk rundt seg. Men "venner" er relativt for denne gjengen, det er i allefall sikkert. :rofl:

 

Om noen lurer på hva dette er for noe så spør vedkommende som vil ha deg med om hvorfor det er så viktig. Om det er for din del så skygg banen. Det er ikke for din del, det er for deres.

Om det er for gode rabatter ifm fremtidig handel? Sjekk ut andre rabattkort hvor en kan få bedre rabatt og det uten å forskuttere.

Om det er for fremtidig rikdom og ett liv i sus og dus? Nope... Du får det du betaler for, og du må betale. Du betaler for en fremtidig vare, en vare som du kanskje ikke trenger en gang.

Om vedkommende som prøver å få deg med viser til ulik litteratur av fremgangsrike "how-to"-ere?
Vel.. Ett enkelt søk og forfatteren av en av "biblene" ble erklært personlig konkurs etter boklansering.
Tittelen på boka er herlig ironisk.

Om du må få med flere for å tjene penger? Du kan ende opp med å bli anmeldt selv.

 

Gjør hva dere vil, men sjekk litt før dere begir dere ut på dette. Selv om det er vanskelig å forklare for den jevne markedsfører så sier det MEST om vedkommende. Det kreves ikke så mye matte for å forstå regnestykket.
Det finnes massevis av informasjon tilgjengelig, bruk nettet. Stol ikke ett sekund på det du får presentert. Jeg vet av enkelte som går vel langt for å få med folk.
Og er du i tvil?
Kontakt lotteritilsynet, og vær spesifikk.

Det er ikke bare Lyconet som er i søkelyset her.
Enhver markedsfører kan anmeldes og dømmes ift pyramidevirksomhet.

 

Første gangen jeg hørte om dette så lot jeg det gå.

Om jeg får en ny henvendelse så er jeg ikke i tvil om hva jeg vil gjøre.

 

Det blir anmeldt.
Det vil virkelig få bort de som liker å tro at de har både innflytelse og venner :rofl:

 

 

 

 


Anonymous poster hash: 72d3a...bac



Anonymous poster hash: 72d3a...bac
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er litt av hvert å velge i, men er det denne du tenker på?

post-468929-0-00118900-1513790147_thumb.gif :)

Muligens litt korttenkt å "bruke" en fallert stjerne, men på den andre side så er vel Eddie Murphy kjent for å omgåes ja mennesker og dyrke sin egen genialitet :rofl:

Likhetstrekkene er der..... 

 

Jeg ville ha gått min egen vei om noen av mine venner hadde postet denne:
post-468929-0-26644100-1513790499_thumb.gif

 

:rofl:

Mulig jeg hadde spandert på en  :tease:  i samme slengen   :rofl:

Jeg er helt enig med deg i det at de kan holde seg til hverandre, og dyrke sin felles kilde til både det ene og andre. Men.. Det blir det jo IKKE penger av, gjør det vel? :nei:

- Ingen penger uten verving. 

- Ingen penger uten at de en verver investerer.

Dette er en kjennsgjerning de ikke kan prate seg bort fra.

 

En får de vennene en fortjener. Kanskje jeg skal lage en meme...

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

I dag hørte jeg rykter om at en eller annen sky hadde startet utbetaling. Folk skal vistnokk ha betalt 36K for to år siden og fikk idag nesten 20K av det tilbake, som avtalt etter 2-3 år med "oppsamling" av disse shopping poengene. Resten skulle komme neste måned, og da skulle alle ha fått tilbake sitt innskudd, investering, forskudd eller hva de kaller det. Slik skulle den fortsette i 4 år, 
Kan dette stemme? Noen som vet?

Lenke til kommentar

I dag hørte jeg rykter om at en eller annen sky hadde startet utbetaling. Folk skal vistnokk ha betalt 36K for to år siden og fikk idag nesten 20K av det tilbake, som avtalt etter 2-3 år med "oppsamling" av disse shopping poengene. Resten skulle komme neste måned, og da skulle alle ha fått tilbake sitt innskudd, investering, forskudd eller hva de kaller det. Slik skulle den fortsette i 4 år,

Kan dette stemme? Noen som vet?

Ny bruker, kun 1post og “framsnakker” et MLM selskap?

Sorry for å være skeptisk, men det er ikke første gang det skjer?? Mulig jeg tolket deg feil, men du utbetaling som i at folk starter å tjene penger på dette, eller angående de som har vunnet gjennom med klagen/søksmålet og nå får igjen det de har tapt?

 

Uansett, svar på spørsmålet:

Helt ærlig jeg vet ikke. Ikke hørt noe og ikke fulgt med i det siste. Jeg venter heller i spenning på at lotteritilsynet skal ta dem en gang for alle. MLM bransjen generelf burde bare bli lagt ned og gjort ulovlig på lik linje med pyramidespill (fordi det i praksis er det samme)

 

 

Anonymous poster hash: d2f00...8ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

I dag hørte jeg rykter om at en eller annen sky hadde startet utbetaling. Folk skal vistnokk ha betalt 36K for to år siden og fikk idag nesten 20K av det tilbake, som avtalt etter 2-3 år med "oppsamling" av disse shopping poengene. Resten skulle komme neste måned, og da skulle alle ha fått tilbake sitt innskudd, investering, forskudd eller hva de kaller det. Slik skulle den fortsette i 4 år, 

Kan dette stemme? Noen som vet?

 

Aner ikke. Men det er ikke sånn at skyer "starter" utbetalinger. 

36k er imidlertidig ingenting mtp investeringssum, og 20k tilbake er vel ikke akkurat imponerende?

Tipper den egentlige investeringen ligger rundt 200k. 

Lenke til kommentar

Lotteritilsynet skal konkludere på nyåret, jeg snakket med dem senest i går.

Ikke sitt og lure folkens. Hvis noe lukter fisk så er det fisk, sant?

Send meg en PM for info.

(Ja er ny bruker.. ble nettopp gjort oppmerksom på dette forumet).

 

Har du noen mulighet til å dokumentere at du har investert og faktisk tjent penger på dette? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...