Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Gjest bruker-457060

 

 

Tragisk folk som blir lurt til dette

Ja det er tragisk.

Det er likevel greit å understreke at rabattprogrammet deres, som er det legitime dekket for denne virksomheten, er harmløst all den tid en har ett forbruksmønster hvor behov en har kan bli billigere ved å bruke cashback-kortet. Alle kan melde seg inn gratis, men det er det INGEN av de øvrige medlemmene som "ønsker" at du skal gjøre på egen hånd. Da havner en inn under konsernet. Alle ønsker at innmelding skal skje "inn" under en selv som markedsfører, og det er der vervingen til Lyconet starter, og illusjonene om enorm rikdom skapes.

 

Så har du Lyoness/Cashback kortet så kan du få enkelte rabatter avhengig av hvor i landet en bor, mens Lyconet er i mine øyne rein skjær svindel.

 

 

Man får vel et akkurat likt rabattkort med bedre rabatter.

 

Helt klart!

I tillegg UTEN å måtte delta på ukentlige møter. Men det er der rekrutteringen til Lyconet foregår.

Lyoness/Cashback er rekrutteringsarenaen til den virksomheten hvor drømmer skapes og illusjoner bygges, selvfølgelig mot at en betaler. En betaler for muntlige garantier, ett nettverk som bygger deg opp og tar deg i mot uansett sosial status, ett fellesskap hvor alle skal bli rike og leve livet.

Registrerer at enkelte her har tatt til orde for hardt arbeid, men dette er ett e-kurs for å oppnå marketer status (det er det du betaler ca 900,- for som startpakke). I tillegg forplikter du deg til å betale inn en månedlig sum. Resten består i å sørge for å ha flest mulig under deg i ditt nettverk, samt sørge for å få flere lokale bedrifter med.

Klarer du ikke å skaffe deg de du trenger så kan du kjøpe dem.

Det er dette som avgjør grunnlaget for din profitt for fremtiden. Ditt månedlige innskudd i kombinasjon med de du har under deg sin handel. Dvs i teorien, ca 2 år frem i tiden. 

 

Fram til da så inviteres du med på ukentlige møter med den herlige gjengen, du får hilse på de store gutta, se og kanskje kjøre raske biler, få eksklusive invitasjoner til unike muligheter, reiser, ulike titler i organisasjonen etc.

Betaler du så blir du HOT STUFF, får "fordeler", ambassadør/ledertittel, og er Home Free.

Jo mer vellykket du fremstår, jo flere vil du tiltrekke deg.

Det er i alle fall kongstanken.

 

Ser det er gjort ett poeng tidligere i tråden her at de som er høyt utdannet ikke gidder å svare, men jeg tror en med fordel kan holde akkurat det argumentet utenfor. Det er ganske så gjennomsiktig hvem som er med på dette, og utdanning er ikke ett felles trekk.... Foruten å organisere dugnad i barnehagen så har ingen av de noe som helst i ett lederapparat å gjøre. Men men....

En hver får bruke pengene sine på hva de vil :) Vil du blendes, så blir du blenda :)

Endret av bruker-457060
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Frist til 3. novermber på å fremlegge dokumentasjon på at inntektene til selskapet i hovedsak stammer fra salg av "varer og tjenester" etc. Dette skal de, etter slik jeg har oppfattet selskapet, slite med. Men vi får se da, om denne gjengen klarer å vikle seg ut av floken igjen!

 

En annen ting som blir spenennde, er om ungdommene som har blitt lovet "bonuser" på titalls millioner sommeren 2018 blir skuffet eller ikke.

Lenke til kommentar
Hei,
 

i sommer ble det skrevet to saker om nevnte selskap:

 

 
 
Sist denne måneden sendte lottertilsynet et nytt brev i formodning om å få klarhet:
 
 
En tredje lesning som kan være interessant:
 
 
 
 
Grunnen til at jeg sender denne mailen er at jeg vet at dette nå begynner å bli veldig utbredt i Oslo. Nylig ble jeg kontaktet av en bekjent og han har gått all-in.
 
Det er snakk om Lyoness, Cashback World og Lyconet. Hele greia er satt opp på en merkverdig suspekt måte og overlappingene forkler og gjør ting uskyldig.
 
Cashback world er et uskyldig cashback system hvor lyconet operer i den rollen at man kan bli markedsfører for dette, skyte inn penger og forvente stor avkastning når det er nok folk..
 

Håper dere snuser litt på saken og lager en artikkel som kan slå vett i hodet på min bekjente. Min overtalelsesevne fungerer ikke.

 

 

---

 

Sendte akkurat denne til noen journalister i håp om at de kan greve litt mer enn hva vi evner via forumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere burde alle komme dere på et fellesmøte/fremføring av selskapet før dere uttaler dere om ting. Og jeg er helt sikker på at ingen av dere som sier det er pyramidespill faktisk har vært på et slikt møte. Få fakta før du går ut med noe!

 

Hvem ønsker vel ikke opptil 15% besparelse ved hvert kjøp i dagens 47 land (Cashback & Shoppingpoeng)? Men Trumf til 1% cashback, det skal dere ha! Hvor er logikken?? Det er gratis å registrere deg.

 

Noen ganger syntes jeg det er artig å lese at mennesker sier der er pyramidespill fordi jeg vet det er feil, men jeg syntes så utrolig synd på dere som ikke griper sjansen til å kunne SPARE mer!

 

Og hva sjelner dette Lyoness da fra liknende rabattmedlemskap egentlig? Alt i fra Coop medlemsbonus, hvor jeg ikke tror at alle medlemstilbudene er like mye penger å spare på, til kanskje Groupon, som jo ikke har like kjente røtter for folk flest..

Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

Det som skiller Lyconet fra andre er at du er så heldig at du får betale inn. Og så får du en lovnad om fremtidige bonuser.

I tillegg får du en rekke dårligere rabatter enn om du går for andre kort.

Lenke til kommentar

I og med at det fortsatt er noen her som er positive til Lyoness så jeg føler at jeg må komme med et motsvar:

 

1. Coop er et dårlig eksempel, i allefall når man bare tar utgangspunkt i at man får 1% tilbake på det man handler for. Verdien ligger i kupongene man får, samt medlemstilbud og at man for eksempel får 1.5% tilbake på forskingspremien hos IF, samt gratis bilnøkkelforsikring. Et annet poeng er at dette er noe Coop GIR, det er altså ikke en fordel som går på bekostning av noen andre slik som post 2.

 

2. Mange drar frem disse shoppingpointsa som jo har en verdi, men den er ikke direkte målbar. Den tar utgangspunkt i at du må benytte de på en håndfull bedrifter på DERES bekostning. Det blir altså feil å hevde at det er noe man får av Lyoness. Bedriften får ikke noe igjen for disse poengene og kunne gitt denne prisen / tilbudet til hvermannsen; disse er altså ubrukelige.

 

3. For at man skal ( fortsette å ) tjene penger på Lyoness så er evig vekst en forutsetning. Evig vekst er teoretisk umulig. Uten vekst vil selskapet stoppe opp fordi " foretningsideen" er rotasjon av friske penger.

 

4. Ikke et pyramidespill ?! Hva var det da som finansierte bilen til Duesund til flere millioner ? Jo, det var folk som la penger inn i selskapet, men ikke lykkes. De som har de høyeste nivåene får mest og de som er level 8 tjener penger på bortimot hvert eneste nye medlem. Slutt også å blande inn Cashback world. Det er ikke verdt kortet man får engang. ViaTrumf og Trumf har mye større verdi.

 

5. Jeg håper virkelig at selskapet blir felt av Lotteritilsynet for dette er lureri!

Det aller, aller, aller, aller dummeste er at man skal kjøpe skyer i ulike land og får penger for handelen som er generert. Hvis man tjener på at folk handler; hva skjer med det man har investert ? Den lille delen som Lyoness sitter igjen med etter en handel er jo allerede låst opp til administrasjonskostnader, overskudd og cashback. Det blir rett og slett ikke noe igjen.... Ved mindre det er disse skyene som finansierer " festen" alternativt blir pengene investert i eiendom eller fond, men det er noe man kunne gjort selv også..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

  Krav om dokumentasjon

Lotteritilsynet krev i brev av 06.10.2017 at selskapa Lyoness Norway AS og Lyoness Europe AG dokumenterer at inntektene selskapa har hatt i Norge kjem frå sal eller forbruk av varer, tenester eller andre ytingar, og ikkje frå verving av andre til systemet. Les heile brevet her.

Bakgrunnen for kravet om dokumentasjon er at Lotteritilsynet vil vurdere om Lyoness er eit pyramideliknande omsetningsystem.

Mange spørsmål frå publikum

Lotteritilsynet får dagleg spørsmål og tips om desse selskapa frå publikum. Vi har hatt dialog med selskapet om dette sidan april 2017. Kopi av breva Lotteritilsynet har sendt Lyoness finn du her.

Du kan be om innsyn i svarbreva frå Lyoness via vår postjournal.

Vår vidare handsaming av saka er avhengig av kva dokumentasjon Lyoness legg fram.

Lyoness har fått utsett fristen med ei veke, til 10. november 2017, for å svare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Denne fristen gikk ut for 4 dager siden, lurer på hvordan det gikk.

 

Det er ikke registret noe "inn-brev" fra Lyoness eller advokatene deres de siste par dagene; så sannsynligvis har de ikke overholdt den utsatte fristen.

Endret av Slettet-EkRmMDKFIU
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vært spennende å høre om noen her inne faktisk har tjent mye penger på dette, og hvordan de har tjent det. Hva satte dere inn, hva gjorde dere, hvor mye jobbet dere også videre. Ser at de eneste som har noe konkret og håndfast å komme med er de dere Lyoness-tilhengere mener er "lavtutdannede kritikere". 

 

Dere har så mye fint å si om det dere påstår at ikke er et pyramidespill, men dere klarer dessverre ikke å bevise noe. Likevel rakker dere ned på alle som ikke blir like lett blendet av all svadaen. Blir bare mer skeptisk til hele konseptet jo mer jeg leser. 

Endret av hypes
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

De kan ikke ha latt være å forholde seg til fristen, det kan de da umulig våge så det kommer nok noe etterhvert. Edit,de søkte om ny utsettelse og fikk det til 15 november. Med påfølgende møte 22.ende. Svarbrev ser jeg er unntatt offentligheten så det forklarer at de ikke er lagt ut.

Endret av bruker-457060
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

De kan ikke ha latt være å forholde seg til fristen, det kan de da umulig våge så det kommer nok noe etterhvert. Edit,de søkte om ny utsettelse og fikk det til 15 november. Med påfølgende møte 22.ende. Svarbrev ser jeg er unntatt offentligheten så det forklarer at de ikke er lagt ut.

 

 

Selv om svarbrevet er unntatt offentligheten så vil det _ALLTID_ uansett være presentert i postlisten.

 

Alle brev skal i postlisten uansett; men brev som er unntatt offentligheten/avskjermet vil bli nektet utlevert på forespørsel. Altså ville vi uansett ha sett at det var kommet et svar; men ikke fått tilgang til innholdet (evt. deler av innholdet om det kun er aspekter av brevet som er skjermingsverdig).

 

Hvordan vet jeg dette? Har arbeidet med offentlige postjournaler og arkiv- og saksbehandlingssystemer :)

Endret av Slettet-EkRmMDKFIU
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Det høres bra ut, men jeg ser ikke at det er tilfellet her. Men nok om det.

 

Poenget er at om det hadde kommet et tilsvar så ville det ha ligget i postlisten.

 

Ligger det ikke i postlisten betyr det at Lyoness ikke har svart enda; evt. at de ikke har svart via advokatselskapet (ingen grunn til å ikke gjøre det - siden all annen korrespondanse har gått den veien).

 

Sånn. Nok om det :)

Endret av Slettet-EkRmMDKFIU
Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

Min bekjente fra lyoness som gikk inn med i underkant av 100 000 kr har iallefall sluttet helt med lyoness og fjernet alt fra diverse sosiale medier. Regner med at han ikke hadde gjort dette om han tjente gode penger, eller penger generelt :)

100 000? Ble level 2 da, vet du det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Skjerp deg. Det ligger ute.

 

Ufin tone? 

 

Link?

 

Edit: Brevet er datert 16.11 (og ble nok lagt ut i postlisten på mandag; etter diskusjonen vår knyttet til om brevet var sendt eller ikke).

Endret av Slettet-EkRmMDKFIU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...