Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er visst ikke helt god på dette - sorry! Skulle quote et tidligere innlegg av en eller annen «høyt utdannet»... som skrev et langt innlegg om hva andre ikke skjønner..

jeg vet veldig mye om dette her, har hatt en sunn skepsis hele tiden og ser nå at systemet er «genialt kynisk»!! Siste ord er ikke sagt fra min side - Lyconet i Østerrike venter på min oppsummering om hva jeg er blitt fortalt. Skal bare lade opp litt batterier i julen...

nei kom dere ut, alle som en! Jeg går muligens glipp av mange millioner men prisen er for høy uansett, når greia er å bruke venner og familie på en så kynisk måte.

Lenke til kommentar

Poenget var at jeg klagde - og fikk medhold. Så såvidt mange har skrevet om fortvilte situasjoner. Men det er altså mulig å komme ut med pengene i behold.

Hva var det som gjorde at du trakk deg ut? Du nevner også at de er kynisk. Kan du utdype litt? Hadde du disse skyene? Er nokk flere her som ønsker å vite mer konkret om hvordan det funker. Er du villig til å forklare så vi andre skipper å spekulere så mye? :) Altså, hvor kommer pengene fra 10 gangen fra?

Lenke til kommentar

 

Poenget var at jeg klagde - og fikk medhold. Så såvidt mange har skrevet om fortvilte situasjoner. Men det er altså mulig å komme ut med pengene i behold.

Hva var det som gjorde at du trakk deg ut? Du nevner også at de er kynisk. Kan du utdype litt? Hadde du disse skyene? Er nokk flere her som ønsker å vite mer konkret om hvordan det funker. Er du villig til å forklare så vi andre skipper å spekulere så mye? :) Altså, hvor kommer pengene fra 10 gangen fra?

Det er mange grunner til det. Jeg har da ingen tro på at man får 10 gangen tilbake - stilte spørsmålet mange ganger og fikk like mange varianter til svar. Uansett - jeg er ute og det var det jeg ønsket å formidle!

Hvis noen vil vite hvordan så send meg PM.

 

Og - det er bortkastet tid å spekulere. Dem skjuler «penger» og «investering» bak masse andre begreper som «forhåndsbetaling av egen handel», rabattkuponger og sp etc. Kunne skrevet en avhandling om dette men ser ikke vitsen. Hvis noen fortsatt lurer så akter jeg ikke å prøve å motbevise.

Jeg så noen skrive at man ikke kommer ut uten å tape pengene sine. Det stemmer altså ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

Kjempebra at du fikk de ut :) Da kan det være håp for flere andre også :) Det er en del som ikke har samme erfaring som deg så kjempefint at du har lykkes og vil dele :)


Lotteritilsynet skal konkludere på nyåret, jeg snakket med dem senest i går.
Ikke sitt og lure folkens. Hvis noe lukter fisk så er det fisk, sant?
Send meg en PM for info.
(Ja er ny bruker.. ble nettopp gjort oppmerksom på dette forumet).

Vet enkelte spekulerer vel mye rundt nye brukere men det er ikke noe å bry seg om :) Ett sted må alle begynne :)
Og om noen ønsker å framsnakke Lyconet så for all del, en diskusjon kan vi vel ønske velkommen? :rofl:

 


Her er den jadajada referte til vil jeg tro :)
Jeg har hatt stor personlig glede av dette innlegget i hele min medlemsperiode i dette forumet. Haters gonna hate. :rofl: Pffffff..... Not at all :rofl: Jeg må ærlig innrømme jeg mest av alt ler av slike argumenter :w00t: Og så blir jeg litt lei meg for de som blandes inn i dette.

 

 

 



Til dere alle som ikke vet hva pyramidespill er for noe, og ikke klarer å skille på ting. Jeg har selv høy utdanning noe som tydeligvis var veldig viktig her inne. Grunnen til at dere ikke får noe svar fra folk som har veldig høy utdanning er fordi at de er for smarte til å svare dere uten utdanning som sitter på rommene deres og antar ting som dere ikke har noe form for dekning å argumentere. Slike kvasi vitere som ikke vet hva et pyramidespill er engang. Først så må dere klare å lage en skille på noe som heter lyoness og lyconet. Bare her ble dette for innviklet. Lyoness fungerer da som en medlemsbase på samme linje og vilkår som coop har valgt å gjøre sitt lojalitetsprogram. Hos coop får man 1% kjøpeutbytte, og det koster da 100,- å melde seg inn. Dette kortet fungere kun på de butikker som coop har avtale med og bare i Norge. Hos Lyoness vil man få en viss % kjøpeutbytte der også. Her bruker man kortet uansett om en vare koster 20,- eller 1000,- og da vil man få % ut fra hvor stor den handelen i den butikken var. Så handler man i en butikk som gir 4% kjøpeutbytte og 5 shopping poeng. Og da får å få fullt utbytte av dette så handler man for 800,- handler man for mer ja så får man mer i kjøpeutbytte og mer SP. Dette tilsvarer da i penger som vil komme inn på din medlemskonto før utbetaling. 40,- i kjøpeutbytte og 400,- i SP. Dette er da altså en dårlig deal? hadde du gjort det samme kjøpet uten medlemskort så hadde ikke du fått noe tilbake. Hos coop vil du da for samme kjøp få 8,- i kjøpeutbytte. Dette er da lyoness som er for medlemmer som ønsker å spare penger på sine kjøp i hverdagen. Så over til lyconet som da er forretningsdelen av dette. Her må man signere på at man er enig i at man går over til å drive dette som en jobb og at man da blir selvstendig næringsdrivende. Og alle som ønsker å starte sin egen bedrift i Norge vet at det å drive eget det innebærer da kostnader knyttet til det å drive og starte et foretak. I usa så koster det ca 65 000 dollar å starte en bedrift. Dette er da penger som de bare bruker. Så kommer alle utgifter utenom. Her kan man da altså for 830.- koble seg på et program som gir deg eget oppøæringsprogram, utdanning og det du måtte trenge. Og da helt uten noe form for risiko. Du slipper alt av risiko om du finner ut at du ikke ønsker å jobbe med dette mer. Det kan man ikke om man starter egen restaurant eller butikk. Det eneste du mangler er da egne kunder. Og for de 830,- du betaler så vil du få tilsendt en pakke der du selv har mulighet til å få dine første 15 kunder. Hvor mange kunder vil du ha i din bedrift? ja opp til deg. Du får da muligheten til å fronte noen av de store merkenavnene der ute og da vil du få betalt for at du får andre til å gå i den butikken du anbefaler. I USA så har de store selskapene valgt å ansette egne folk som driver med nettverksalg. Og det utbetales da ca 200 millioner kroner hver mnd til de som får folk til å gå å handle i de butikker. Dette er fremtiden folkens og man kan drive butikk på en helt annen måte enn tidligere. Slik fungerer det altså i Norge også. Alt folk sier at når noe er for godt til å være sant så må det jo være det. Nei det er så forbaska feil. Alt handler kun om 1 ting. Knallhard jobbing. ingenting annet. Så må man tåle å få motgang. Da vil lønnen komme. tåler man ikke å jobbe og ikke takler motgang nei da er heller ikke nettverksmarkedsføring noe for deg heller. De som sier at de tjener gode penger uten å gjøre noe særlig. det er de som lyver og ikke har skjønt noe. Penger kommer aldri lett. Det må jobbes for de penger man vil ha basta. Da er all diskusjon om lyoness helt avsluttet. Og til dere haters der ute. Slutt å gjem dere bak pcen deres og ikke skriv noe om pyramide eller noe dere ikke vet hva det betyr. Pyramidespill i Norge er fullstendig straffbart og kan straffes med bøter og fengsel. Dette har nå eksistert i Norge og andre land i 14 år. Om dere vil ha info og vil jobbe å få ekstra penger hver mnd. så ta kontakt med meg og dere vil få full opplæring om alt
Endret av bruker-457060
Lenke til kommentar

 

I dag hørte jeg rykter om at en eller annen sky hadde startet utbetaling. Folk skal vistnokk ha betalt 36K for to år siden og fikk idag nesten 20K av det tilbake, som avtalt etter 2-3 år med "oppsamling" av disse shopping poengene. Resten skulle komme neste måned, og da skulle alle ha fått tilbake sitt innskudd, investering, forskudd eller hva de kaller det. Slik skulle den fortsette i 4 år, 

Kan dette stemme? Noen som vet?

 

Aner ikke. Men det er ikke sånn at skyer "starter" utbetalinger. 

36k er imidlertidig ingenting mtp investeringssum, og 20k tilbake er vel ikke akkurat imponerende?

Tipper den egentlige investeringen ligger rundt 200k. 

Endret av saga---
Lenke til kommentar

 

I dag hørte jeg rykter om at en eller annen sky hadde startet utbetaling. Folk skal vistnokk ha betalt 36K for to år siden og fikk idag nesten 20K av det tilbake, som avtalt etter 2-3 år med "oppsamling" av disse shopping poengene. Resten skulle komme neste måned, og da skulle alle ha fått tilbake sitt innskudd, investering, forskudd eller hva de kaller det. Slik skulle den fortsette i 4 år, 

Kan dette stemme? Noen som vet?

 

Aner ikke. Men det er ikke sånn at skyer "starter" utbetalinger. 

36k er imidlertidig ingenting mtp investeringssum, og 20k tilbake er vel ikke akkurat imponerende?

Tipper den egentlige investeringen ligger rundt 200k. 

 

Vi den forstetter med månedlig utbetaling på mellom 5000,- til 20000,- hver måned i 4 år fram i tid så vil jeg vel påstå de 36000,- er ein god "investering" eller hva pokker de kaller det ;P

Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

 

 

I dag hørte jeg rykter om at en eller annen sky hadde startet utbetaling. Folk skal vistnokk ha betalt 36K for to år siden og fikk idag nesten 20K av det tilbake, som avtalt etter 2-3 år med "oppsamling" av disse shopping poengene. Resten skulle komme neste måned, og da skulle alle ha fått tilbake sitt innskudd, investering, forskudd eller hva de kaller det. Slik skulle den fortsette i 4 år, 

Kan dette stemme? Noen som vet?

 

Aner ikke. Men det er ikke sånn at skyer "starter" utbetalinger. 

36k er imidlertidig ingenting mtp investeringssum, og 20k tilbake er vel ikke akkurat imponerende?

Tipper den egentlige investeringen ligger rundt 200k. 

 

Vi den forstetter med månedlig utbetaling på mellom 5000,- til 20000,- hver måned i 4 år fram i tid så vil jeg vel påstå de 36000,- er ein god "investering" eller hva pokker de kaller det ;P

 

 

Tja... Det kan jo se slik ut, men om du regner litt på det så skal det ett enormt forbruk til for å generere utbetalinger i en slik størrelse alene.

Så da kommer en til hovedpoenget, en må verve andre inn under seg + kjøpe andeler i skyer. Dette vil være det beste for deg selv og vedkommende som har rekruttert deg.  

Alle de en verver må dog være aktive, likeså de i den delen av kontinentet en velger å kjøpe seg inn i.

Resultatet av dette "harde arbeidet" vil påvirke ett eventuelt "opprykk" i systemet hvor belønningen består av alt fra ett diplom, en pin, klokke og en bil.

Det er ganske så høy champagneføring rundt de som er særs involvert. Og det er en del av pakken, en del av imaget.

Men skal en dømme etter dresskvaliteten til gutta og jentene så er jeg ikke så veldig imponert.

Mye staffasje for ingenting.

Så kun 36k? Neppe.

 

Hadde jeg fått en tier for hvert medlem på lavere nivå som "frir" til sine venner på fb om å kontakte dem for å bli medlem?

Hah... Monaco neste :)

 

Ønsker du å bli medlem så finnes det flust av oppfordringer til å ta kontakt på pm. INGEN oppfordrer deg til å bli medlem via

hjemmesiden. INGEN vil at du skal registrere deg uten en referanse. Hvorfor ikke?

For da tjener de ingenting på deg.

Medlemskortet i Lyoness er forøvrig gratis, så ser du at du kan ha nytte av det så registrer deg.

Men Lyoness er egentlig ingenting annet enn en rekrutteringsarena for Lyconet.

Og ser du nærmere etter så får du bedre tilbud uten :)

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest bruker-457060

Ikke enig Hvaforno.

Dette er jo gode nyheter. De kjører Kick off til helgen etter å ha arrangert noe de kalte mini-tour i Trondheim, Oslo, Stavanger og Bergen. Dette vil vel prege Halleluja- stemningen noe, men jeg tviler på at de som har litt innssikt i dette ble særlig overrasket. De må ha visst hvilken vei det bar.

Siste ord er vel ikke sagt i denne saken, men de har fått noe å jobbe med.

Imaget har fått seg en skikkelig knekk, og de som har tvilt vil nok nå forlate skuta. Om de klarer å snu vet jeg ikke, men det vil bli spennende å følge.

 

I realiteten så er det full stopp fra nå av. At vedtaket er varslet innebærer bare at de har en måned til å komme med innsigelser.

 

"Varsla vedtak betyr at all verving av deltakarar og lojalitetsbedrifter til CashBack World og Lyconet, og all omsetning og bruk av fordelskort, rabattkupongar, andeler i kundeskyer, gåvekort, marknadsføringsmateriell, seminar og andre produkt i verksemda må avsluttast."

Endret av bruker-457060
Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

Jeg aner ingen ting om Lyoness, men merker meg at tilsynet slår ned på bl.a. ording med bonus/cashback. Betyr dette cashback via kredittkort eller tjenester som www.kickback.no nå er i ferd med å bli definert som ulovlig?

Neida. Det er Lyoness/Lyconet som er vurdert her, ikke cashback generelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...