fo2re Skrevet 11. mai 2018 Skrevet 11. mai 2018 Hvem har bestemt at et land som sitter på nærmere 7000 atomvåpen, er venn med Israel som også har atomvåpen skal bestemme hvilke andre land som har lov til å ha det? Det gjorde verden, inklusive Norge, når de skrev under på en ikkespredningsavtale som forbød nye land å skaffe seg atomvåpen, men ikke påbød de gamle atommaktene å kvitte seg med sine. (Bare å "forhandle med ærlige hensikter" om å få det til.) Og ga de samme landene permanente plasser i FNs sikkerhetsråd, hvor de kan legge ned veto mot resolusjoner de ikke liker... Geir Takk for veldig bra informasjon der altså.
Maabren Skrevet 11. mai 2018 Skrevet 11. mai 2018 Hadde faktisk vore fint om vi kunne fått nokre forandringer i den norske grunnlova. Burde være ein menneskerett å kunne forsvare seg og sitt samt stå opp mot politikere som ødelegger landet. Hadde vert fint om du kunne holdt deg til trådens tema også. At du vil ha et mer voldelig og utrygt norsk samfunn, har lite med denne trådens tema å gjøre. Yepp, den er grei. Eg hadde muligens ikkje behøvd å svare deg om du hadde greidd deg med første setning. Det du derimot påstår i andre setning er ikkje riktig. Eg vil ha eit mindre voldelig og tryggere norsk samfunn. Det blir ikkje meir vold av at man har lov å forsvare seg og sitt. Samfunnet blir og tryggere når lovbrytere innser at di kan møte motstand. 1
Gunfreak Skrevet 11. mai 2018 Skrevet 11. mai 2018 Hadde faktisk vore fint om vi kunne fått nokre forandringer i den norske grunnlova. Burde være ein menneskerett å kunne forsvare seg og sitt samt stå opp mot politikere som ødelegger landet. Hadde vert fint om du kunne holdt deg til trådens tema også. At du vil ha et mer voldelig og utrygt norsk samfunn, har lite med denne trådens tema å gjøre. Yepp, den er grei. Eg hadde muligens ikkje behøvd å svare deg om du hadde greidd deg med første setning. Det du derimot påstår i andre setning er ikkje riktig. Eg vil ha eit mindre voldelig og tryggere norsk samfunn. Det blir ikkje meir vold av at man har lov å forsvare seg og sitt. Samfunnet blir og tryggere når lovbrytere innser at di kan møte motstand. Jo det blir det. Et land blir tryggere jo mer økonomisk likhet og trygghet alle har. Det blir ikke tryggere av at alle idioter kan løse sine krangler ved å plaffe ned hverandre. 2
Gabri3L Skrevet 11. mai 2018 Skrevet 11. mai 2018 (endret) Hva er det du sier? Har du ikke sett episoden av dokumentaren "South park" der alle skaffer seg skytevåpen? Endret 11. mai 2018 av Gabri3L
Skatteflyktning Skrevet 11. mai 2018 Skrevet 11. mai 2018 Jo det blir det. Et land blir tryggere jo mer økonomisk likhet og trygghet alle har. Det blir ikke tryggere av at alle idioter kan løse sine krangler ved å plaffe ned hverandre. Det ser kun ut som tomme påstander, eller baserer du deg på "South Park" som Gabri3l over?
Gunfreak Skrevet 11. mai 2018 Skrevet 11. mai 2018 Jo det blir det. Et land blir tryggere jo mer økonomisk likhet og trygghet alle har. Det blir ikke tryggere av at alle idioter kan løse sine krangler ved å plaffe ned hverandre. Det ser kun ut som tomme påstander, eller baserer du deg på "South Park" som Gabri3l over? South Park er 100 ganger bedre kilde enn trollinga di. 3
Skatteflyktning Skrevet 11. mai 2018 Skrevet 11. mai 2018 Det ser kun ut som tomme påstander, eller baserer du deg på "South Park" som Gabri3l over? South Park er 100 ganger bedre kilde enn trollinga di. Så det var kilden din, vel, vel ...
Zork Skrevet 11. mai 2018 Skrevet 11. mai 2018 Hadde faktisk vore fint om vi kunne fått nokre forandringer i den norske grunnlova. Burde være ein menneskerett å kunne forsvare seg og sitt samt stå opp mot politikere som ødelegger landet. Hadde vert fint om du kunne holdt deg til trådens tema også. At du vil ha et mer voldelig og utrygt norsk samfunn, har lite med denne trådens tema å gjøre. Yepp, den er grei. Eg hadde muligens ikkje behøvd å svare deg om du hadde greidd deg med første setning. Det du derimot påstår i andre setning er ikkje riktig. Eg vil ha eit mindre voldelig og tryggere norsk samfunn. Det blir ikkje meir vold av at man har lov å forsvare seg og sitt. Samfunnet blir og tryggere når lovbrytere innser at di kan møte motstand. All statistikk og forskning tilsier at det du påstår ikke stemmer (og det jeg sier i min andre setninger er korrekt) - men det er uansett en annen tråd og debatt. Du må gjerne starte den om du ønsker, men du finner nok av tidligere debatter rundt dette du kan bruke også. 1
Gunfreak Skrevet 11. mai 2018 Skrevet 11. mai 2018 Det ser kun ut som tomme påstander, eller baserer du deg på "South Park" som Gabri3l over?South Park er 100 ganger bedre kilde enn trollinga di.Så det var kilden din, vel, vel ... Nei. Men du snakket ned om south park. Når du aldri har gjort noe annet enn å trolle. Så du har ingen rett til å kritisere south park som kilde.
Skatteflyktning Skrevet 11. mai 2018 Skrevet 11. mai 2018 Det ser kun ut som tomme påstander, eller baserer du deg på "South Park" som Gabri3l over?South Park er 100 ganger bedre kilde enn trollinga di.Så det var kilden din, vel, vel ...Nei. Har du noen kilde da?
Maabren Skrevet 11. mai 2018 Skrevet 11. mai 2018 Hadde faktisk vore fint om vi kunne fått nokre forandringer i den norske grunnlova. Burde være ein menneskerett å kunne forsvare seg og sitt samt stå opp mot politikere som ødelegger landet. Hadde vert fint om du kunne holdt deg til trådens tema også. At du vil ha et mer voldelig og utrygt norsk samfunn, har lite med denne trådens tema å gjøre. Yepp, den er grei. Eg hadde muligens ikkje behøvd å svare deg om du hadde greidd deg med første setning. Det du derimot påstår i andre setning er ikkje riktig. Eg vil ha eit mindre voldelig og tryggere norsk samfunn. Det blir ikkje meir vold av at man har lov å forsvare seg og sitt. Samfunnet blir og tryggere når lovbrytere innser at di kan møte motstand. Jo det blir det. Et land blir tryggere jo mer økonomisk likhet og trygghet alle har. Det blir ikke tryggere av at alle idioter kan løse sine krangler ved å plaffe ned hverandre. Nope. Nå er det slik at det heile tida blir større økonomisk ulikhet og dermed mindre trygghet for di fleste samfunn, sjølv her i norge. Det må da gå ann å forsvare seg og sitt utan å bruke skytevåpen. 1
L4r5 Skrevet 12. mai 2018 Skrevet 12. mai 2018 (endret) Leser den godeste Trump skal ha vitsen om McCains helsetilstand. Det tror jeg var et feilsteg. McCain har stor respekt både blant partikollegaer og også blant mange demokrater.Ikke at jeg tror dette er det som tipper vektskåla, men jeg tror nok han skaffet seg noen motstandere der. Edit: Nevermind. Se korrigering lenger ned. Og tilgi meg. Klokka er kvart-over-halv-midt-i-natta. Endret 12. mai 2018 av L4r5
Gjest Slettet-YsznKkZxt0 Skrevet 12. mai 2018 Skrevet 12. mai 2018 En ting skal Trump ha, at han gjennomfører det han har sagt. Hvem er ikke lei av løgner i politikken?
Gabri3L Skrevet 12. mai 2018 Skrevet 12. mai 2018 Leser den godeste Trump skal ha vitsen om McCains helsetilstand. Det tror jeg var et feilsteg. McCain har stor respekt både blant partikollegaer og også blant mange demokrater. Ikke at jeg tror dette er det som tipper vektskåla, men jeg tror nok han skaffet seg noen motstandere der. Mener du i tillegg til den kvinnelige Trump medarbeideren som hadde sagt noe slikt som: "McCain doesn't matter because he's dead soon anyway"?
L4r5 Skrevet 12. mai 2018 Skrevet 12. mai 2018 Mener du i tillegg til den kvinnelige Trump medarbeideren som hadde sagt noe slikt som: "McCain doesn't matter because he's dead soon anyway"?Jeeeesus. Note to self: Ikke post klokka fire på natta etter bare å ha skummet en artikkel. Ja, du har selvsagt rett. Det var ikke Trump selv. Redigerer posten min. Tror fortsatt det ikke akkurat gjør "Trump-leiren" (for å bruke et begrep jeg stadigvekk ser slengt rundt) har blitt styrket av dette.
Gabri3L Skrevet 12. mai 2018 Skrevet 12. mai 2018 (endret) En ting skal Trump ha, at han gjennomfører det han har sagt. Hvem er ikke lei av løgner i politikken? Skal han virkelig ha det? Jeg mener, til og med om det var sant, så er det noe av det dummeste jeg hører. På siden av: "Noe må vi jo gjøre!". For å rettferdiggjøre de dummeste tingene man har bestemt seg for å gjøre. "Yeah, we decided we had to do something to end world hunger, so we're all jumping into this active volcano!". Jeg kan forøvrig lett nevne andre rasshøl som gjennomførte det de hadde sagt.. Hint; de har en del liv på samvittigheten.. Endret 12. mai 2018 av Gabri3L 1
After Dark Skrevet 12. mai 2018 Skrevet 12. mai 2018 Lurer på hvor mye Trump skal ødelegge... USA stanser program for overvåking av klimagasser Programmet undersøkte blant annet hvor det blir av karbonet vi slipper ut. Kanselleringen blir beskrevet som en «alvorlig feil». – Nå kan det bli vanskelig å bekrefte utslippskuttene landene ble enige om gjennom Parisavtalen, sier Kelly Sims Gallagher, direktør ved Center for International Environment and Resource Policy ved Tufts University, til Science. – Programmet er et opplagt mål for Trump-administrasjonen på grunn av tilknytningen til klimaavtaler, sier presidenten i Woods Hole Research Center, Phil Duffy, til magasinet. https://www.nrk.no/urix/usa-stanser-program-for-overvaking-av-klimagasser-1.14046535
xRun Skrevet 12. mai 2018 Skrevet 12. mai 2018 (endret) Siste:Irans "supreme leader" Ayatollah Ali Khamenei har kanskje lest "The Art of the Troll" når han poster et bilde av seg selv med nesen i "Fire and Fury", som er full av sladder om Trumps WH fra mange av de som jobbet der mens den ble skrevet. Foto: Iran's supreme leader shares photo reading Michael Wolff's "Fire and Fury"https://www.cbsnews.com/news/irans-supreme-leader-ayatollah-ali-khamenei-photo-reading-fire-and-fury-michael-wolff-trump-book/"Iran Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei shared an image of himself reading the Persian-language edition of Michael Wolff's 2018 book "Fire and Fury: Inside the Trump White House" on Friday, just days after President Trump pulled the U.S. out of the Iran nuclear agreement." Endret 12. mai 2018 av xRun 2
Gunfreak Skrevet 12. mai 2018 Skrevet 12. mai 2018 (endret) Jaja, at han hadde humor viste jeg ikke. Pluss i boka for den brutale diktatoren. Snart lærere vi vel at Kim Jong Un er super fan av Jimmy Carr også. Endret 12. mai 2018 av Gunfreak
After Dark Skrevet 12. mai 2018 Skrevet 12. mai 2018 Siste: Irans "supreme leader" Ayatollah Ali Khamenei har kanskje lest "The Art of the Troll" når han poster et bilde av seg selv med nesen i "Fire and Fury", som er full av sladder om Trumps WH fra mange av de som jobbet der mens den ble skrevet. Hva forventer du med tanke på måten Trump oppfører seg på ovenfor Iran?
Anbefalte innlegg