Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den tidligere førstedamen døde ikke i en annen presidentperiode. Trenger jeg å rettferdiggjøre at det nevnes? Ville du hatt innvendinger mot at det ble nevnt om hennes umiddelbare etterfølger som førstedame hadde dødd?

Jeg bare lurte på hva det hadde med Donald Trumps presidentperiode å gjøre. Det er det denne tråden handler om.

Jeg forklarte det tidligere. Bush gjorde politiske selvmord for å forbedre landet. Gjør Trump noe annet enn å tenke på seg selv?
Skrevet (endret)

For mange amerikanere minnes Barbara Bush om perioden når presidenter tenkte mindre på seg selv enn på landet uansett deres politikk.

Det kalles respekt for stillingen og ansvar for landet ovenfor personlig interesser/nevroser.....

Det jeg har lest så langt er at hun minnes for å være en familiemor samt for humanitære bidrag. Uansett har det ingen ting å si siden hun ikke var president. Presidentperioden til George H. W. Bush er absolutt verdig en diskusjon, men da i en egen tråd.

Hva jjkoggan ser ut til å påpeke er at Bush 41's presidentperiode, paret som bodde i WH i hans periode, som inkluderer Barbara Bush, er egnet som en illustrativ motvekt, en radikal counterpart til den type politikk og adferd man ser under Trump.

Hvis den tidligere førstedamens død ikke kan nevnes uten relevans, så ligger det en der.

Forøvrig er det ikke uvanlig at den andre ektefellen i et aldrende ektepar faller fra i tiden etter sin ektefelle gjorde det, som kan bety at vi om ikke så lenge kanskje ser en statlig begravelse av Bush 41, som er 93 år gammel, med kisten oppstilt for et siste farvel i en føderal bygning eller monument i DC, og kortesje med siste reise gjennom hovedstaden etc. 

Dersom de ikke har spesifisert andre planer da.

Endret av xRun
Skrevet

Både herr og fru Bush senior har vært inn og ut av sykehus i flere år nå. De er nå i den alderen/formen at forkjølelse blir til lungebetennelse og potensiell død osv. Så er vel bare tilfelle at fruen gikk før mannen.

Men er ikke det faktum at Trump greide å gi en normal kondolanse en ting verdig å diskutere? Alle vet at Bush (uansett hvem av dem) ikke er fan av Trump. Skulle nesten forvente at Trump brukte døde av til Barbra til å påpeke at Bush senior er en "big looser and a huge lier"

Skrevet (endret)

Trump i dag:

Litt historiereviderende gaslighting på morrakvisten.

Dette går mot hans egen forklaring under interviewet med Lester Holt, og det går imot notatene fra hans møte med Lavrov og Kisliyak i WH dagen etter han sparket Comey, hvor han snakket om sparkingen av Comey til russerne.

Illustrerer også hvorfor hans advokater ikke ønsker at han skal avgi forklaring til Mueller, ved at han motsier sine egne dokumenterte uttalelser, og risikerer å motsi seg selv foran Mueller.

Endret av xRun
Skrevet
Jeg forklarte det tidligere. Bush gjorde politiske selvmord for å forbedre landet. Gjør Trump noe annet enn å tenke på seg selv?

Ser fortsatt ikke hvorfor det er relevant til Trumps presidentperiode.

Skrevet

Har det plutselig ikke blitt relevant å sammenligne Donald med andre presidenter? Han ligger riktignok klasser under enhver tidligere president, men han må fortsatt finne seg i å bli sammenlignet med dem, selv om det bare er på vondt og lite på godt.
Skrevet (endret)

Barbara oppdro den eneste presidenten som kan konkurrere med Trump om tittelen for verste president i nyere amerikansk historie (og vi trenger sikkert ikke kvalifisere det med 'nyere' heller), så det er nå litt relevant...

Endret av Zork
Skrevet

Har det plutselig ikke blitt relevant å sammenligne Donald med andre presidenter? Han ligger riktignok klasser under enhver tidligere president, men han må fortsatt finne seg i å bli sammenlignet med dem, selv om det bare er på vondt og lite på godt.

Nja han ligger ganske likt med Andrew Jackson og den "amerikanske" presidenten Jefferson Davies.

Men Trump lever 150-200 år etter disse så han taper vel med tanke på kunnskapene han har tilgjengelig men gidder å lære, som de to andre bare kunne drømme om.

Skrevet (endret)

Siste:
Trump skal ha kontaktet en av sine tidligere advokater Jay Goldberg for å rådføre seg vedr. Cohens sak. Det er Goldberg selv som skal ha sagt dette "on the record" til Wall Street Journal.
Dette er samme advokat som håndterte minst en av Trumps skilsmisser, og han har vært en rådgiver i mange år lengre enn Cohen har jobbet hos Trump. Goldberg advarer Trump om at Michael Cohen, som er under føderal kriminell etterforskning i New York, sannsynligvis vil flippe og vitne mot Trump.

Ifølge Goldberg, som også har bakgrunn som aktor, er det mindre enn 1/100 sannsynlighet for at Cohen forblir lojal og beskytter Trump, når han kommer under press fra statsadvokaten. Han forteller Trump at Cohen overhodet ikke er til å stole på, når det kommer til stykket.

Hvilken effekt dette har på hvordan Trump forholder seg til saken i New York fremover, vil vise seg etterhvert.

Cohen Would Turn Against President if Charged, Counselor Warned Trump
- Former prosecutor Jay Goldberg says he cautioned president that his personal lawyer, Michael Cohen, could be compelled to cooperate with prosecutors 
https://www.wsj.com/articles/cohen-would-turn-against-president-if-charged-counselor-warned-trump-1524093151
"One of President Donald Trump’s longtime legal advisers said he warned the president in a phone call Friday that Michael Cohen, Mr. Trump’s personal lawyer and close friend, would turn against the president and cooperate with federal prosecutors if faced with criminal charges.
Mr. Trump made the call seeking advice from Jay Goldberg, who represented Mr. Trump in the 1990s and early 2000s. Mr. Goldberg said he cautioned the president not to trust Mr. Cohen. On a scale of 100 to 1, where 100 is fully protecting the president, Mr. Cohen “isn’t even a 1,” he said he told Mr. Trump.
"

Endret av xRun
  • Liker 1
Skrevet

Å sammenligne Trump med andre presidenter er ABSOLUTT relevant, men hva har en tidligere førstedames død med Trumps presidentperiode å gjøre?

Skrevet

Barbara oppdro den eneste presidenten som kan konkurrere med Trump om tittelen for verste president i nyere amerikansk historie (og vi trenger sikkert ikke kvalifisere det med 'nyere' heller), så det er nå litt relevant...

George H. W Bush var ikke noen spesielt dårlig president.

Skrevet

Å sammenligne Trump med andre presidenter er ABSOLUTT relevant, men hva har en tidligere førstedames død med Trumps presidentperiode å gjøre?

Paradokset her er åpenbart: Hadde du ikke kommentert den første posten der xRun nevnte hennes bortgang så hadde det antagelig blitt med det innlegget. Men siden du gjorde det, så ble det tema for brorparten av de neste to sidene, og kanskje flere. Hvorvidt det er "relevant" kan selvsagt diskuteres, men det er en metadebatt. Debatten om debatten kan med fordel tas andre steder.

Så hvis du mener at tråden burde dreie seg om helt andre ting, så er løsningen opplagt: Snakk om andre ting, og ikke hold denne debatten i live...

Geir :)

• Liker 7
Skrevet

George H. W Bush var ikke noen spesielt dårlig president.

Nei, så var det ikke mannen sin hun oppdro heller.

• Liker 2
Skrevet

Paradokset her er åpenbart: Hadde du ikke kommentert den første posten der xRun nevnte hennes bortgang så hadde det antagelig blitt med det innlegget. Men siden du gjorde det, så ble det tema for brorparten av de neste to sidene, og kanskje flere. Hvorvidt det er "relevant" kan selvsagt diskuteres, men det er en metadebatt. Debatten om debatten kan med fordel tas andre steder.

Så hvis du mener at tråden burde dreie seg om helt andre ting, så er løsningen opplagt: Snakk om andre ting, og ikke hold denne debatten i live...

Spørsmålet mitt var hvorfor hennes død var relevant til Trumps presidentperiode.

Da du selv var moderator skrev du at det var tillat å delta i en tråd og si at man ikke syntes dette var en stor sak. Kan linke til tråden om du vil.

Da er det vel også lov å spørre hvorfor dette er relevant til tråden!?

Skrevet

Spørsmålet mitt var hvorfor hennes død var relevant til Trumps presidentperiode.

Ja, og ved å spørre inviterte du til svar, som du igjen besvarte. Og så ble det tema for tråden, enten det var relevant eller ikke.

Da du selv var moderator skrev du at det var tillat å delta i en tråd og si at man ikke syntes dette var en stor sak. Kan linke til tråden om du vil.

Da er det vel også lov å spørre hvorfor dette er relevant til tråden!?

Selvsagt. Nå er jeg ikke moderator aller admin lenger, så det er for så vidt ikke opp til meg. Jeg bare påpekte paradokset. Jeg antok at du spurte fordi du synes det ikke hørte hjemme i tråden. Da hadde det vært lurere å ignorere det, eventuelt rapportere det. Men det kan selvsagt hende at du har lyst til å diskutere dette. I så fall må du bare fortsette for min skyld... 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...