Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Trump ikke sagt noe rasistisk om Obama.

Bortsett fra at han nektet å tro at Obama var født i USA, og det var kun på grunn av hudfargen. Det er flere hvite presidenter eller presidentkandidater som har hatt et langt mer tvilsomt fødested, og da har rasistjævelen holdt kjeft.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjønn er i likhet med alder et medisinsk faktuelt begrep

Alder er et tall. To personer som har levd like lenge kan vært vidt forskjellige. Noen 70-åringer ligger utmagret og syke på sykehus. Andre 70-åringer ser ut som dette:

 

http://data1.ibtimes.co.in/cache-img-0-450/en/full/536210/1410521339_70-year-old-body-builder-sam-sonny-byrant-jr.jpg

 

Så dette med alder var ikke så absolutt og klart likevel, gitt.

Lenke til kommentar

 

Kjønn er i likhet med alder et medisinsk faktuelt begrep

Alder er et tall. To personer som har levd like lenge kan vært vidt forskjellige. Noen 70-åringer ligger utmagret og syke på sykehus. Andre 70-åringer ser ut som dette:

 

http://data1.ibtimes.co.in/cache-img-0-450/en/full/536210/1410521339_70-year-old-body-builder-sam-sonny-byrant-jr.jpg

 

Så dette med alder var ikke så absolutt og klart likevel, gitt.

 

 

 

 

Jo, alder er definitivt. Er du 70 år, så er du 70 år. Er du 10 år, så er du 10 år. Er du gutt, så er du gutt. Er du jente, så er du jente.

Lenke til kommentar

Jo, alder er definitivt. Er du 70 år, så er du 70 år. Er du 10 år, så er du 10 år. Er du gutt, så er du gutt. Er du jente, så er du jente.

 

 

Men alder er jo nettopp ikke en medisinsk definisjon. Har du leverkreft, så har du det enten du er 10 eller 70. Har du angst eller andre psykiske lidelser, er alder egentlig irrelevant. Bortsett fra puberteten, er det ingenting medisinsk som skiller aldrene. Ei heller psykologisk, det er derfor den franske statsministerfruen kan være like gammel som min kone, mens han selv er yngre enn vår datter.

 

Levetid er selvsagt ikke uvesentlig, jo lenger du har levet, jo mer vil organer og ledd være preget av det. Og vi som er blitt noen år liker å tro at livserfaringen har gjort oss smartere. :)

 

Og en gang skal vi dø. Min kompis Vidar ble noen og tyve, min mor ble 59. Noen blir over 100.

 

Men ellers forteller alder ingenting om hvem du er, bare hvor lenge du har vært det.

 

På samme måte er ikke kjønn i seg selv et medisinsk begrep. Det er et sosialt begrep, og det oppstod lenge før man visste om kromosomer. Noen hadde utovertiss og noen innover, og sammen kunne de lage barn. Men så ar det noen som hadde utovertiss og ikke ville lage barn, og det var ikke noe problem for urfolkene, så lenge de bidro på andre måter.

 

Behovet for å skille mellom mann og kvinne kom antagelig med religionene. Bibelen sier at Gud skapte oss sånn, og dermed dyrene også. Den medisinske forklaringen er som kjent en helt annen, etter at evolusjonslæren fikk fotfeste og forskerne fant at vi var dyr, og fant både organismer som var enkjønnede og tvekjønnede og som skiftet kjønn underveis.

 

Stort sett kan leger og jordmødre se på et barn og si "det er en gutt" eller "det er en jente", men det er etter en hastig sjekk av tilstedeværelsen av en utovertiss. Noen (kanskje et dusin hvert år her i landet) klarer de ikke å si det sikkert om. Da har løsningen så langt vært å tvinge foreldrene til å velge. (Stort sett jente, det er lettere å kappe noe vekk enn å legge noe til.)

 

Noen ganger er ikke kromosomene entydige. Og noen ganger er ikke hjernen enig med kromosomene. Det kan være fordi det fysiske kjønnet bestemmes tidlig i svangerskapet, mens den kognitive delen av hjernen utvikles mye senere. Hva om det påvirkes av morens hormoner på de forskjellige tidspunkt?

 

Så kan vi selvsagt gjøre som vi alltid har gjort: Se etter utovertiss og si "Det ble en gutt", fordi det er enkelt og logisk for vår hjerne. Men hvis det slett ikke er logisk for guttens hjerne?

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Siste:

Anthony Scaramucci har tilbragt morgenen på telefon med diverse TV-kanaler og latt seg interviewe om intriger og lekkasjer i WH. Han karakteriserer forholdet mellom seg og Reince Priebus som broderlig, men i den forstand at det handler om Kain og Abel (hvor den ene ifølge bibelen drepte den andre).

Han kaller mengden lekkasjer fra WH latterlig, og karakteriserer en del av seniorstaben som illojale, upatriotiske, paranoide og forræderiske, at flere av dem ville blitt hengt om dette var for 150 år siden, og dette er bare hans første uke.

https://www.rawstory.com/2017/07/watch-panicked-scaramucci-goes-down-in-flames-on-cnn-trying-to-clean-up-last-nights-train-wreck-priebus-tweet/

 

Det går for seg, får'n si. Spent på hvor han er etter en måned.

 

Fargerike folk han drar inn i det hvite hus ja.... Eneste positive som har kommet ut av sleivkjeften til Scaramucci til nå er når han i full offentlighet lirte av seg:

 

"I'm not Steve Bannon, I'm not trying to suck my own cock"

 

  :rofl:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke tro at jeg må si dette, men er du x antall år, måneder, dager, timer så er du det. Det er direkte målbart og fullstendig basert på fakta. Kjønn er like faktuelt og beviselig. Du er enten mann eller kvinne. Jeg ønsker et godt liv for alle transpersoner, og at de har alle rettighetene alle andre har, men jeg er ikke for å endre fakta og være anti-vitenskap for at noen skal føle seg bedre. Det er bare tull.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det høyere selvmordsrate? Nettopp på grunn av slike som deg, som gjør at de føler seg uønsket og hetset.

 

Sludder og vås.

 

Hvorfor går selvmordsraten enda høyere opp etter at de har fått en kirurg til å bytte deres "kjønnsorganer" i så fall ?

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Hvorfor går selvmordsraten enda høyere opp etter at de har fått en kirurg til å bytte deres "kjønnsorganer" i så fall ?

 

 

 

Som noen sa (i denne eller en annen tråd, husker ikke): Operasjonen hjelper kanskje på identiteten, men det betyr desverre lite hvis samfunnet og miljøet rundt deg ikke aksepterer det. Før operasjonen kunne de i hvert fall late som, spille rollen, som komfortable med sitt fysiske kjønn. Det samme kunne deres foreldre og bekjente, arbeidsgivere og kolleger. Etter operasjonen har de ikke den muligheten lenger. Da har du annonsert ditt dilemma for "hele verden", og det skjer ikke gratis.

 

Det gjelder i så mange sammenhenger, det kan være "lettere" å leve en løgn en å ta belastningen med å si sannheten.

 

Nå vet jeg ikke om selvmordsraten går opp, er det noen som har dokumentert det før i tråden?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Hvorfor er det høyere selvmordsrate? Nettopp på grunn av slike som deg, som gjør at de føler seg uønsket og hetset.

 

Sludder og vås.

 

Hvorfor går selvmordsraten enda høyere opp etter at de har fått en kirurg til å bytte deres "kjønnsorganer" i så fall ?

 

 

Fordi dette er en misforståelse som kommer ut av at 'folk som deg' deler en misforståelse som kom fra å cherry-picke detaljer fra én eneste rapport, som sammenlignet selvmordsraten til post-opererte med befolkningen for øvrig, og ikke uopererte transseksuelle?

 

Her er den ene rapporten, som utløste all denne misforståelsen:

 

http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0016885

 

Relevant sitat:

Participants

 

 

All 324 sex-reassigned persons (191 male-to-females, 133 female-to-males) in Sweden, 1973–2003. Random population controls (10∶1) were matched by birth year and birth sex or reassigned (final) sex, respectively.

 

 

Results

The overall mortality for sex-reassigned persons was higher during follow-up (aHR 2.8; 95% CI 1.8–4.3) than for controls of the same birth sex, particularly death from suicide (aHR 19.1; 95% CI 5.8–62.9). Sex-reassigned persons also had an increased risk for suicide attempts (aHR 4.9; 95% CI 2.9–8.5) and psychiatric inpatient care (aHR 2.8; 95% CI 2.0–3.9). Comparisons with controls matched on reassigned sex yielded similar results. Female-to-males, but not male-to-females, had a higher risk for criminal convictions than their respective birth sex controls.Conclusions

 

 

 

Conclusions

Persons with transsexualism, after sex reassignment, have considerably higher risks for mortality, suicidal behaviour, and psychiatric morbidity than the general population. 

Altså:

 

324 post-opererte transseksuelle ble sammenlignet med 3240 tilfeldig utvalgte innbyggere i Sverige med samme alder som de opererte, for å bedømme risiko for selvmord og voldelig kriminalitet hos de opererte, i forhold til befolkningen for øvrig.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke tro at jeg må si dette, men er du x antall år, måneder, dager, timer så er du det. 

 

Ja, og så? År og måneder og dager er begreper vi mennesker har skapt fordi vi føler behov for å kunne holde rede på tiden, den har jo ingen funksjon ut over det. Vi ser sånn omtrent hvor ofte det blir vinter, og sier det er et år mellom hver gang. Praktisk selvsagt, men ikke noe mer.

 

Det er direkte målbart og fullstendig basert på fakta. 

 

 

Det er som sagt fakta basert på en arbitrær målestokk. Hadde jorden beveget seg litt fortere, hadde jeg vært 80 nå og ikke 60. Det hadde ikke gjort meg til noen annen person. Når jeg ble 60 så spurte folk meg: "Hvordan er det å bli 60?" Når min sønn ble 30 spurte vi: "Hvordan er det å bli 30?" Til det kan man finne på mange morsomme svar, men sannheten er at det er akkurat som å være 59 og 29. Alderen i seg selv gjør deg ikke til noe annet menneske. Erfaring og sykdom kan gjøre det, men hverken erfaringer eller sykdommer rammer mennesker likt.

 

Kjønn er like faktuelt og beviselig. Du er enten mann eller kvinne. 

 

 

Hvordan beviser du det da? Og hvilke fakta legger du til grunn? At noen har bestemt at det er slik? Det er i så fall en definisjon, akkurat som lengden på et år.

 

Jeg ønsker et godt liv for alle transpersoner, og at de har alle rettighetene alle andre har, men jeg er ikke for å endre fakta og være anti-vitenskap for at noen skal føle seg bedre. Det er bare tull.

 

 

Da gjenstår det i så fall å dokumentere at du har vitenskapen på din side. Vitenskap er å finne ut hvorfor ting skjer, ikke å akseptere gårsdagens forklaringer som uforanderlige sannheter. Det kalles religion...

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke tro at jeg må si dette, men er du x antall år, måneder, dager, timer så er du det. Det er direkte målbart og fullstendig basert på fakta. Kjønn er like faktuelt og beviselig. Du er enten mann eller kvinne. Jeg ønsker et godt liv for alle transpersoner, og at de har alle rettighetene alle andre har, men jeg er ikke for å endre fakta og være anti-vitenskap for at noen skal føle seg bedre. Det er bare tull.

Dessverre er argumentene dine på linje med "i dag har vi et vær". Men du sier knapt om været er bra eller dårlig. Mao har informasjonen din liten verdi, da du har glemt de viktigste relative egenskapene.

Lenke til kommentar

 

Trump ikke sagt noe rasistisk om Obama.

Bortsett fra at han nektet å tro at Obama var født i USA, og det var kun på grunn av hudfargen. Det er flere hvite presidenter eller presidentkandidater som har hatt et langt mer tvilsomt fødested, og da har rasistjævelen holdt kjeft.

 

 

lol, "rasistjævelen". Liten tøffing du tror jeg.

Ja man må virkelig være rasist for å sjekke om en med innvandrerbakgrunn er født i landet eller ikke.

Lenke til kommentar

 

 

Trump ikke sagt noe rasistisk om Obama.

Bortsett fra at han nektet å tro at Obama var født i USA, og det var kun på grunn av hudfargen. Det er flere hvite presidenter eller presidentkandidater som har hatt et langt mer tvilsomt fødested, og da har rasistjævelen holdt kjeft.

lol, "rasistjævelen". Liten tøffing du tror jeg.

Ja man må virkelig være rasist for å sjekke om en med innvandrerbakgrunn er født i landet eller ikke.

Hvorfor ikke Trump da, med sin mor fra Skottland? Hvorfor har ingen sjekket det? Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...