Gå til innhold

Nye profetiar: Russland går til åtak på Norge jula 2016


Anbefalte innlegg

russiske%2Btank.jpg

 

Det har i den kristne vekesavisa Norge IDAG i det siste versert ein debatt om eit mogleg angrep på Norge frå Russland komande jul 2016. Kjeldene er personar som Tore Czilling, Steinar Handeland og Jeremy Hoff. Det er urovekkjande lesing desse kjem med. Norges forsvar er på ingen måte i stand til å forsvare seg mot trusselen frå aust. Verda er i kaos. Klovnen vert president og vil krevje betaling for å støtte allierte militært. Vår ven i Brüssel vil bruke lang tid på å mobilisere NATO. Samstundes kvesser den sovande russiske bjørnen klørne.

 

Eg ønskjer i denne tråden å diskutere eit mogleg komande storangrep på Norge frå Russland. Eg vil oppmode alle til å be til Gud for fedrelandet vårt, at han må sjå i nåde til oss nok ein gong. For det er ingen tvil - om dette skulle skje er det GUDS DOM. Det er straff for synd og ulydnad mot Himmelens konge. Kvar einskild må ransake si sjel og sjå om ein har det rett med Gud. Snart kan det vere for seint.

 

Handeland: "Da talte plutselig en alvorlig stemme i mitt indre:

«Snart skal folket i Oslo gå hungrige i tog i gatene uten mat, og russiske tanks skal holde dem i sjakk!»"

 

Slik som Gud sparte Ninive frå øydeleggjing, kan han også spare Norge viss vi vender om og angrar våre synder:

Jona 3:6-10 - "Kongen i Ninive fekk òg høyra om dette. Då reiste han seg frå tronstolen sin og tok av seg kongekåpa. Han kledde seg i botsdrakt og sette seg i støvet. Etter påbod frå kongen og stormennene hans ropa dei ut i Ninive: «Korkje menneske eller dyr, korkje storfe eller småfe skal eta noko; dei skal ikkje beita og ikkje drikka vatn. Men dei skal kle seg i botsdrakt, både menneske og dyr, og ropa til Gud av all makt og venda om frå si vonde ferd og den urett dei gjer. Kan henda Gud då vil endra sin plan og halda att sin brennande vreide, så vi ikkje går til grunne.» Dei vende om frå si vonde ferd, og då Gud såg det, endra han sin plan og sende ikkje den ulukka han hadde varsla."

 

Lenkjer til aktuelle artiklar:

 

http://toreblogginfo.blogspot.no/2016/11/4-nov-2016-alvorlige-tider.html

http://toreblogginfo.blogspot.no/2016/10/1-november-2016-advarsler-til-tv2-og-bt.html

http://toreblogginfo.blogspot.no/2016/10/28-oktober-2016-russland-norge-profetier.html

https://www.nrk.no/nordland/_-den-norske-kystbefolkningen-er-svaert-palitelig-1.13210981

http://smp.alda.no/bestillpluss?7&artRefId=13745869&aviskode=SPO&targetUrl=http%253A%252F%252Fwww.smp.no%252F%253Fservice%253DpaywallRedirect%2526articleUrl%253Dhttp%253A%252F%252Fwww.smp.no%252Fnyheter%252Farticle13745869.ece

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meh. Krig er dyrt, og Putin er ikke dum. Det vil koste veldig mye å starte en krig vestover, og hva har Russland å tjene på det? De har isfrie havner, oljen er på vei til å miste sin innflytelse, og det er billigere å kjøpe fisk enn å gå til krig for den. Der er heller ikke en ulmende borgerkrig som kan utnyttes relativt billig, slik som på Krim.

 

Jeg er nå av den oppfatning at på samme måte som at vold avler vold, vil dommedagsprofetering avle dommedagsprofetering.

Lenke til kommentar

Tror ikke Russland vil prøve seg på Norge, ikke fordi de ville hatt problemer med å ta deler av norge i en kjapp manøver men det vil koste dem på sikt og Nato ville blitt involvert, til at det ikke skulle skje er Norge litt for gode venner med USA.

Og om det hadde tatt tid hadde nok Nato kommet til unsetning til slutt.

Unasett så ville Russland bygget opp store leire og samlet mye mannskaper og utstyr langs norskegrensa før de anngriper så det ville blitt lett oppdaget i god til om noe skulle skje og alle var alarmert på forhånd.

Lenke til kommentar

 

Handeland: "Da talte plutselig en alvorlig stemme i mitt indre:

«Snart skal folket i Oslo gå hungrige i tog i gatene uten mat, og russiske tanks skal holde dem i sjakk!»"

 

 

Leser man seg opp på selve opptakten til denne "åpenbaringen", skjønner man at vi har med en utspekulert predikant å gjøre. http://www.sokelys.com/?p=18573

 

Altså, denne Handeland er i Oslo sentrum å blir forskrekket vitne til årets Pride-parade, og han får "plutselig" dette indre synet at Russland skal invadere Norge:

 

"Pride-dagen 25. juni 2016 stod jeg på broen over gatekrysset i Oslo, fra jernbanen til buss-stasjonen, og så et forferdelig skue!"

 

"Da talte plutselig en alvorlig stemme i mitt indre:"

 

«Snart skal folket i Oslo gå hungrige i tog i gatene uten mat, og russiske tanks skal holde dem i sjakk!» Jeg protesterte momentant og tenkte: «Jammen Herre, russerne skal ikke lengre sør enn Narvik?» Jeg husket i ett nu på Lebesbymannen og mange andre profetier jeg hadde kjennskap til etter 45 år som forkynner i Norge. Svaret lød i mitt indre: «Min dom gjelder hele Norge! For landet har forkastet mitt ord, enda de visste bedre!» Da tok jeg til tårene og gikk derifra!

 

Så kan man spørre seg, hvorfor kom denne "åpenbaringen" hans om Russland akkurat mens han så Pride-paraden? Svaret er at også Handeland selvsagt han fått med seg via media at Putin & Co. holder en striks og konservativ linje ovenfor homo-bevegelsen.

 

Enkel psykologi forteller meg at det ikke er en "åpenbaring" fra Gud men tvert imot ren ønsketenking. Han (og likesinnede) ønsker nok at Russland hadde "reddet" Norge, og fått slutt på disse gay vederstyggelighetene. Det kan han selvsagt ikke gi uttrykk for, i stedet spiller han opprørt å dikter opp en dramatisk fortelling om "hendelsen"

 

For egen del tror jeg Putin kommer til å skuffe ham. Han vil nok ikke mobilisere invasjons-hær, sette hele verdensfreden i fare, for å hjelpe ultra-religiøse i Norge. Men de fortsetter nok med "drømmeriene sine" allikevel.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jula nærmar seg, og med den tidspunktet for den profeterte krigen mot Russland.

 

Jeremy Hoff har skrive nytt debattinnlegg:

 

http://idag.no/debattinnlegg/om-profetier-og-russland/19.25192

 

Sitat: "

Ja, dette er en alvorlig sak, og faren er reell. Selv hovedmediene rapporterer om en dramatisk opptrapping i spenningsforholdet til Russland. Så det er nok sunt for de fleste av oss å kjenne litt på alvoret i denne situasjonen. Vi bør alle være sikre på at vi er beredt til å møte Herren, for ingen av oss har noe løfte om morgendagen.

Vi kan også gjøre noen praktiske forberedelser, som det å lagre opp litt mat og vann, og snakke med de som står oss nærmest om hva vi bør gjøre dersom noe slikt skulle skje."

 

Tore Czilling er verdt å følgje bloggen til:

 

http://toreblogginfo.blogspot.no/2016/12/17-des-2016-en-krig.html

 

Sitat: "Kan man få en andre sjanse?
Men Ninive fikk ingen andre sjanse, når etterkommerne til Ninives slekt, de som omvendte seg, begynte å leve i fedrenes synder igjen. Da kom dommen, og byen ble totalt ødelagt. Spørsmålet, når det er så mange sovende kristne, er om vi egentlig får noen andre sjanse? Hvem tar det profetiske på alvor nå i vår tid? Vi nærmer oss profetisk midnatt, hvor dommer vil bli utført, pga syndene! Så våkn opp, styrk troen din, vend deg fra synd, og ta Guds Ord på alvor, og følg Kristus av hele ditt hjerte, helst når ingen andre ser deg!"

 

Min kommentar:

 

Eg har dessverre innsett alvoret i situasjonen, og at det mest truleg er ingen veg tilbake. Kanskje kjem ikkje Russland denne jula, kanskje kjem dei eller nokon annan på eit tidspunkt vi minst ventar det. Det skal kome krig og rykte om krig står det i Bibelen. Norge har fått mange sjansar, men har dessverre ikkje vendt om. Det er trist å tenkje på at det gode som Gud skapte og velsigna går dom og undergang i møte. Guds kjærleik har vorte møtt med ei kald skulder. Vi får klamre oss til håpet, sjølv om det ser mørkt og svart ut i verda idag.

Lenke til kommentar

Holy shit, jeg er glad jeg ikke er religiøs, så jeg slipper å beskymre meg for dette. Og til deg som er religiøs, hvorfor i all verden tror du på en gud som vil deg vondt?

 

Trådstarter skriver

 

 

For det er ingen tvil - om dette skulle skje er det GUDS DOM

 

Hvorfor i all verden skal jeg ønske meg til guds rike, dersom han sørger for å starte krig og elendighet. En slik sadist vil jeg helst være så langt unna som mulig.

 

Jeg anbefaler både trådstarter og alle andre å nyte juletiden. Hittil er det vel ingen kristne profetier som har slått til, så hvorfor skulle denne gjøre det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Eg har dessverre innsett alvoret i situasjonen, og at det mest truleg er ingen veg tilbake. Kanskje kjem ikkje Russland denne jula, kanskje kjem dei eller nokon annan på eit tidspunkt vi minst ventar det. Det skal kome krig og rykte om krig står det i Bibelen. Norge har fått mange sjansar, men har dessverre ikkje vendt om. Det er trist å tenkje på at det gode som Gud skapte og velsigna går dom og undergang i møte. Guds kjærleik har vorte møtt med ei kald skulder. Vi får klamre oss til håpet, sjølv om det ser mørkt og svart ut i verda idag.

 

Du trenger ikke bibelen for å vite at bråk ikke er langt unna.

 

Se heller nærmere på fienden som sakte men sikkert har begynt okkupasjonen innenfor landegrensene rundt om i Europa.

Lenke til kommentar

 

Eg har dessverre innsett alvoret i situasjonen, og at det mest truleg er ingen veg tilbake. Kanskje kjem ikkje Russland denne jula, kanskje kjem dei eller nokon annan på eit tidspunkt vi minst ventar det. Det skal kome krig og rykte om krig står det i Bibelen. Norge har fått mange sjansar, men har dessverre ikkje vendt om. Det er trist å tenkje på at det gode som Gud skapte og velsigna går dom og undergang i møte. Guds kjærleik har vorte møtt med ei kald skulder. Vi får klamre oss til håpet, sjølv om det ser mørkt og svart ut i verda idag.

 

Du trenger ikke bibelen for å vite at bråk ikke er langt unna.

 

Se heller nærmere på fienden som sakte men sikkert har begynt okkupasjonen innenfor landegrensene rundt om i Europa.

 

 

Du trenger bare en god dose paranoia og en kilde (bibelen eller Youtube-kanaler) som driver med fearmongering om "impending doom".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Eg har dessverre innsett alvoret i situasjonen, og at det mest truleg er ingen veg tilbake. Kanskje kjem ikkje Russland denne jula, kanskje kjem dei eller nokon annan på eit tidspunkt vi minst ventar det. Det skal kome krig og rykte om krig står det i Bibelen. Norge har fått mange sjansar, men har dessverre ikkje vendt om. Det er trist å tenkje på at det gode som Gud skapte og velsigna går dom og undergang i møte. Guds kjærleik har vorte møtt med ei kald skulder. Vi får klamre oss til håpet, sjølv om det ser mørkt og svart ut i verda idag.

 

Du trenger ikke bibelen for å vite at bråk ikke er langt unna.

 

Se heller nærmere på fienden som sakte men sikkert har begynt okkupasjonen innenfor landegrensene rundt om i Europa.

 

 

Du trenger bare en god dose paranoia og en kilde (bibelen eller Youtube-kanaler) som driver med fearmongering om "impending doom".

 

 

"Impending doom" er kanskje å ta litt hardt i, men sånn masseimmigrasjonen fortsetter vil det ikke ta mange tiår før freden her i Norge og ellers i Europa tar slutt.

Lenke til kommentar

Holy shit, jeg er glad jeg ikke er religiøs, så jeg slipper å beskymre meg for dette. Og til deg som er religiøs, hvorfor i all verden tror du på en gud som vil deg vondt?

 

Trådstarter skriver

 

 

For det er ingen tvil - om dette skulle skje er det GUDS DOM

 

Hvorfor i all verden skal jeg ønske meg til guds rike, dersom han sørger for å starte krig og elendighet. En slik sadist vil jeg helst være så langt unna som mulig.

 

Jeg anbefaler både trådstarter og alle andre å nyte juletiden. Hittil er det vel ingen kristne profetier som har slått til, så hvorfor skulle denne gjøre det?

 

1. Eg trur på Gud fordi eg har opplevd han personleg. Det eksisterer for mykje evidens til at eg kan avvise det. Og det er lite logisk at noko så intrikat som skaparverket ikkje har ein intelligent skapar som står bak.

 

2. Kvifor tru på ein Gud som vil meg vondt? Gud ville meg aldri noko vondt, eg ser det så tydeleg no. Det er djevelen og hans helveteshær som vil meg og kloda vondt. Det er djevelen som er skuld i krig og elende, ikkje Gud. Eg fryktar at verda har gått til helvete pga synd mot den gode skaparen. Krig med Russland er berre ein manifestasjon av denne skrekkelege situasjonen.

 

3. Massevis av kristne profetiar har gått i oppfylling. Til dømes at Alexander den store sitt rike skulle delast mellom hans 4 generalar, eller opprettinga av staten Israel. Riktignok må vi skilje mellom bibelske profetiar (100% truverdige) og andre profetiar. Det er ingen garanti for at det vert krig med Russland no, men eg er overbevist om at krigen vil kome, og at utfallet vil verte fatalt for Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...