Gå til innhold

Nå er Apples nye MacBook Pro endelig offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så fremt ein betaler mens tilbudet pågår, så skal vel det går fint. Har gjort det før (med andre varer).

Joda, problemet er at akkurat nå så ligger de ikke i nettbutikken. Vanskelig å få betalt for et produkt de ikke har tilgjengelig. Men hvis de får lagt det til før tilbudet går ut så skulle det jo gå fint.
Lenke til kommentar

Er det noen her som har peiling?

 

Om vi ser på den "midterste" mac (13* med bar). Er det vits å oppgradere fra 8 til 16 ram? Eller det kan gjøres senere, om ein får behov?

 

Same med processor. Er det vits å oppgradere til bedre i5, evt i7?

Vil anta (basert på de siste generasjonene fra Apple) at det ikke er mulig å oppgradere noenting i ettertid. Altså - alt er loddet fast, ingenting kan byttes/oppgraderes.

 

Så hva du da trenger kommer helt an på bruksområdet ditt :)

Lenke til kommentar

 

Er det noen her som har peiling?

 

Om vi ser på den "midterste" mac (13* med bar). Er det vits å oppgradere fra 8 til 16 ram? Eller det kan gjøres senere, om ein får behov?

 

Same med processor. Er det vits å oppgradere til bedre i5, evt i7?

Vil anta (basert på de siste generasjonene fra Apple) at det ikke er mulig å oppgradere noenting i ettertid. Altså - alt er loddet fast, ingenting kan byttes/oppgraderes.

 

Så hva du da trenger kommer helt an på bruksområdet ditt :)

 

Bruksområdet er vel berre surfe på nett. Musikk, filmer, o.l. Driver ikke med noe foto/video eller spill. 

 

Så sånt sett, burde den rimeligste holde nokså greit. Men hvordan vil den være om 3-5år? Er det fordell med ein "bedre enn"?  Programvare blir jo oppgradert hele tiden og krever mer og mer...

Lenke til kommentar

Bestilte en 15" i farten i går, prisen ble solide 35000 men jeg finner utrolig nok ikke ut hvilken farge jeg får( gikk litt fort med ordren)

Burde ikke det stått på bestillingen

Skal erstatte min fantastiske 17" 2010 modell Pro som har vært problemfri i alle år

Det gledes

Steike, hvordan fikk du den til å bli så dyr?

Lenke til kommentar

Litt mer info om GPU, den topp specca GPuen (Radeon 460 Pro) viser seg å yte 1.86 TFLOPS

 

Noe som er så og si identisk med GTX 965M, TFLOPS gir ihvertfall et lite inntrykk av ytelse, men som dere ser. Ikke fantastisk.

 

Standard GPuen yter bare 1.00 TFLOPS, som er værre enn gtx 950m

 

Nei, den ligger faktisk like under GeForce 960M i ytelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderer å selge min early 2013 Macbook Pro 15" med retina, toppmodell som fortsatt går som ei klokke for å kjøpe denne. Noen som har noen formening om jeg vil få noe særlig for den? Er ganske sugen på å svi av 35000 for en såpass heftig maskin, spesielt når jeg vet at den kommer til å vare i minst tre år.

 

Min ASUS bærbare til 5000 kroner i 2011 går også fortsatt som ei klokke. Trenger ikke koste 35000 for det ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Vurderer å selge min early 2013 Macbook Pro 15" med retina, toppmodell som fortsatt går som ei klokke for å kjøpe denne. Noen som har noen formening om jeg vil få noe særlig for den? Er ganske sugen på å svi av 35000 for en såpass heftig maskin, spesielt når jeg vet at den kommer til å vare i minst tre år.

 

Min ASUS bærbare til 5000 kroner i 2011 går også fortsatt som ei klokke. Trenger ikke koste 35000 for det ;)

 

 

Vil gjerne ha mest mulig kraft da jeg klipper en del film og gjør mye tunge greier i Photoshop på jobb. Merker at klipping av 4K-materiale med den jeg har nå er litt slitsomt, selv om det faktisk går helt ok. Så jeg legger gladelig litt ekstra penger i enda mer ytelse :)

Lenke til kommentar

 

 

Vurderer å selge min early 2013 Macbook Pro 15" med retina, toppmodell som fortsatt går som ei klokke for å kjøpe denne. Noen som har noen formening om jeg vil få noe særlig for den? Er ganske sugen på å svi av 35000 for en såpass heftig maskin, spesielt når jeg vet at den kommer til å vare i minst tre år.

 

Min ASUS bærbare til 5000 kroner i 2011 går også fortsatt som ei klokke. Trenger ikke koste 35000 for det ;)

 

 

Vil gjerne ha mest mulig kraft da jeg klipper en del film og gjør mye tunge greier i Photoshop på jobb. Merker at klipping av 4K-materiale med den jeg har nå er litt slitsomt, selv om det faktisk går helt ok. Så jeg legger gladelig litt ekstra penger i enda mer ytelse :)

 

 

Skal man ha topp ytelse kjøper man vel en stasjonær? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det mest overraskende er jo hvor dårlig denne funker med iphone. Ikke kan man lade den fra Macbooken uten en ekstern overgang som man må kjøpe og drasse med seg rundt (eller kjøpe en ny kabel fra apple). Helt forferdelig hvis man f.eks. bruker telefonen for å koble Macbooken til internett og ikke får ladet den samtidig. Og har man kjøpt seg et headset som bruker lightning kan man heller ikke bruke det uten nok en overgang. Dårlig deal denne "pakka" begynner og gi syns nå jeg. Fryktelig dyrt for noe som fungerer så dårlig sammen er så tungvindt å bruke.

Endret av LoveAmiga
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...