Gå til innhold

TEST: iLife X5 Robotstøvsuger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Grønnsåpe skal ikke brukes på parkett eller laminat gulv.

 

Snobberi. Er da ikke så nøye hva man vasker gulvet med. Bruker selv palmolive og klor på mine fliser.

Man må være forsiktig med bruk av vann på laminat. Blir det fuktig i skjøter vil det kunne svelle. Samme gjelder vel også parkett, men i mulig mindre grad..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Grønnsåpe skal ikke brukes på parkett eller laminat gulv.

Snobberi. Er da ikke så nøye hva man vasker gulvet med. Bruker selv palmolive og klor på mine fliser.

 

Fliser er bare bittelitt anerledes enn parkett og laminat ;)

 

Det ødelegger dog ikke parkett/ laminat, men hva er vitsen med å bruke noe annet enn det som er anbefalt.

http://www.dinside.no/bolig/bor-man-vaske-gulvet-med-gronnsape/60981866

 

Skal man ha vekk bakterier fra stuegulvet så kan man bruke sterk sprit, det fordamper før det skjer noe med parketten/ laminaten.

https://www.apotek1.no/produkter/antibac-instrumentdesinfeksjon-95-750ml-906129p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synd at den ikke holder på vannet i beholderen fremtil den starter å vaske. Da skulle jeg bestilt 2 av denne og latt maskin nummer 2 starte etter at maskin 1 var ferdig med støvsugingen. Hadde vært deiligt å komme hjem til freshe gulv hver eneste dag. Så kunne heller vaskehjelpa vasket og brettet klær, skifta på senga samt tørket støv. 

Endret av bojangles
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synd at den ikke holder på vannet i beholderen fremtil den starter å vaske. Da skulle jeg bestilt 2 av denne og latt maskin nummer 2 starte etter at maskin 1 var ferdig med støvsugingen. Hadde vært deiligt å komme hjem til freshe gulv hver eneste dag. Så kunne heller vaskehjelpa vasket og brettet klær, skifta på senga samt tørket støv. 

 

Har du vaskehjelp hjemme, så kan hun sette på maskinen før h?n starter gulvvask/støvtørk, og kan henge opp klærne etterpå. Gir nesten ikke økning i arbeidsmengden.

 

Brette sammen klær og legge dem i skapet tar maks en halvtime ekstra per gang, så da får du sikkert noen timer med dette for prisen av 2 slike, og du får bedre resultater av det.

 

;-)

Lenke til kommentar

 

Synd at den ikke holder på vannet i beholderen fremtil den starter å vaske. Da skulle jeg bestilt 2 av denne og latt maskin nummer 2 starte etter at maskin 1 var ferdig med støvsugingen. Hadde vært deiligt å komme hjem til freshe gulv hver eneste dag. Så kunne heller vaskehjelpa vasket og brettet klær, skifta på senga samt tørket støv. 

Har du vaskehjelp hjemme, så kan hun sette på maskinen før h?n starter gulvvask/støvtørk, og kan henge opp klærne etterpå. Gir nesten ikke økning i arbeidsmengden.

 

Brette sammen klær og legge dem i skapet tar maks en halvtime ekstra per gang, så da får du sikkert noen timer med dette for prisen av 2 slike, og du får bedre resultater av det.

 

;-)

 

 

 

Har 2 vaskemaskiner så kan sette på 2 vask på morningen, også kan vaskehjelpa tømme, henge opp og brette samt kjøre 2 maskiner til.  Ja det er vel en grunn til at denne roboten er rimelig. Er slett ikke sikkert den virker etter et halvt år. Ja nei det får heller bli en ekstra oppvaskmaskin så slipper stresset med å tømme oppvaskmaskinen og flytte over i skap. Da kan jeg ha en maskin for rent og en maskin for skittent. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Noen som vet hvorfor de ikke sender den oppgraderte versjonen(V5) til Norge? Rett før jeg bestiller X5, men om en kan få V5 til samme pris sendt til Norge går jeg heller for det!

 

EDIT: Der var plutselig V5 på lager i Kina og den er bestilt :)

fått den? Hvis ja, fornøyd med den?

 

 

Yes den kom ganske fort, tok under en uke. Veldig fornøyd med den til den prisen. Holder det ganske plettfritt på gulvet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...