Gå til innhold

Samsung bygger inn Steam Link i sine nye TV-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor kan denne kjøpes?

 

Du må kjøpe den på ebay, amazon eller lignende. Er ikke til salgs "over disk" i Norge desverre.

 

Kult at de integrerer i tven. Det krever ikke mye av klienten, så dette burde alle tilby synes nå jeg. Jeg bruker steam streaming hele tiden og er temmelig fornøyd med det. Så kan den bråkebøtta av en spillpc stå i kjelleren.

Lenke til kommentar

Har en SHIELD-box med samme funksjonalitet. Men i og med at jeg kjører eksternt USB-lydkort får jeg null lyd via TV når jeg tester dette.

Bare ha det litt i bakhodet hvis dere går for en Link-boks ;)

Tipper det issuet har med måten Nvidia sin programvare plukker opp lyden og gjere. Har sjølv USB lydkort og har aldri hatt problem med lyden over steam sin løysning. Nvidia har sikkert vert lite late her og kun grabba lyden som kom inn til HDMI utgangen på skjermkortet kontra og grabbe lyden som gikk til den aktive lydutgangen.

Endret av entername
Lenke til kommentar

 

Hvor kan denne kjøpes?

Du må kjøpe den på ebay, amazon eller lignende. Er ikke til salgs "over disk" i Norge desverre.

 

Kult at de integrerer i tven. Det krever ikke mye av klienten, så dette burde alle tilby synes nå jeg. Jeg bruker steam streaming hele tiden og er temmelig fornøyd med det. Så kan den bråkebøtta av en spillpc stå i kjelleren.

 

 

Ja håper denne avtalen ikkje betyr at stema in-home streaming for alltid vil være knytta til ein tv produsent og deira high end modeller. Greit at samsung får ha det for seg sjølv i starten. Eit par år med monopol på innebygde funksjoner bør dei få. Spesielt om dei pusher dette over heile føjla. Tenk kor stor betydning det vil få i PC vs konsoll klimaet om ein Samsung TV i budsjett segmentet plutselig kjem med steam in-home streaming og ein kontroller :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

 

Wired network is strongly recommended.

Hvilken båndbredde krever dette? 1 Gbps?

Er nok hovedsaklig for å ha en stabil tilkobling med minimal latency. Er lettere å anbefale kablet nett enn å kreve stabilt trådløst nett.
Lenke til kommentar

 

 

Hvor kan denne kjøpes?

Du må kjøpe den på ebay, amazon eller lignende. Er ikke til salgs "over disk" i Norge desverre.

 

Kult at de integrerer i tven. Det krever ikke mye av klienten, så dette burde alle tilby synes nå jeg. Jeg bruker steam streaming hele tiden og er temmelig fornøyd med det. Så kan den bråkebøtta av en spillpc stå i kjelleren.

 

 

Ja håper denne avtalen ikkje betyr at stema in-home streaming for alltid vil være knytta til ein tv produsent og deira high end modeller. Greit at samsung får ha det for seg sjølv i starten. Eit par år med monopol på innebygde funksjoner bør dei få. Spesielt om dei pusher dette over heile føjla. Tenk kor stor betydning det vil få i PC vs konsoll klimaet om ein Samsung TV i budsjett segmentet plutselig kjem med steam in-home streaming og ein kontroller :)

 

Man kan sette opp sin egen steamboks med en variant av linux i bunn, så jeg tviler på at det finnes noen mulighet for monopol. Tror det er folk som har fått det til å funke på raspberry pie til og med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...