Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bakterier i magen påvirker hjernen (psykisk sykdom)


Bladkiosken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hele kroppen er en organisme og vitenskapen på området er enormt primitiv.

 

Vårt samfunn og vår medisin er basert rundt et falsk uhelhetlig konsept som gjør folk syke og ikke har løsninger på disse problemen.

 

Akkurat det du snakker om med magebakterier og slik har jeg ikke noe grunnlag for å kommentere, foruten at jeg vet bakterier er en meget viktig del av menneskekroppen og menneskelig utvikling, og sannsynligvis spiller en langt større rolle enn det vi er klar over.

 

En del psykiske sykdommer skyldes kjemiske ubalanser og hormonell ustabilitet og ubalanse. Deter velkjent, så at magebakterier kan spille inn på psykisk helse hadde ikke vært en stor overraskelse iallefall.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Problemet er at folk får panikk og blander seg selv og kjemiske midler inn i kroppens egne prosesser for reparasjon av kroppen

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nei, men det er smart å forsøke det som ligger nærmest før man går for reparasjon fra utsiden

 

Edit: trasig at folk er opplært til å tro at ett annet menneske kan fortelle dem hva som er i veien med dem selv "bestandig"

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Sunn fornuft (og skepsis!) i forhold til andres meninger er alltid lurt. Noe som fungerer for én, fungerer ikke nødvendigvis for sidemannen. Ta kreftforskningen, noe av det nyeste der er at de (forskningsmiljøene) erkjenner at selv om to personer har samme type kreftform, er det ikke sikkert at de kan bruke nøyaktig den samme behandlingen: Den må individuelt tilpasses.

 

Tilbake til fordøyelsessystemet, utklipp fra NRK.no: «Sjarmen med tarmen» av Giulia Enders

 

Boken tar for seg det største nervesystemet i kroppen, nest etter hjernen. Den beskriver det finstemte samspillet mellom nerveceller, hormonproduserende celler, immunceller og mikrober, og forklarer hvordan ubalanse i tarmen gir alt fra småplager til alvorlige sykdommer som alzheimer.

 

Nå skrives livsstilsbøkene av eksperter

– I dag er det knapt en sykdom som ikke blir satt i relasjon til tarmfloraen. Den er «den siste villmark», og vi har såvidt begynt å skrape i overflaten, sier ph. d Jørgen Valeur om den tyske legen Giulia Enders` «Sjarmen med tarmen».

 

Lege og forsker Jørgen Valeur har skrevet forordet i «Sjarmen med tarmen», som er solgt til mer enn 25 land. Han tror at grunnen til at boken har blitt så populær er at mange selv erfarer at fordøyelseskanalen, mat og helse, spiller sammen.

– Vi kan vente oss mange overraskelser fra tarmfloraforskningen i tiden framover, sier Jørgen Valeur.

 

Kilde: https://www.nrk.no/kultur/bok/_sjarmen-med-tarmen_-og-andre-livstilsboker-1.12159635

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Man må være kritisk til alt, og ett aspekt som etter min mening er essensielt er å ikke misforstå slik at når kroppen blir syk, så hopper man til den konklusjonen at det i seg selv er "feil"

 

Jeg er syk noe er feil ..

 

Ha en frisk dag!

Lenke til kommentar

Hva har de to kildene med hverandre å gjøre? Såkalte toxins er bare svindel, som blir godt representert gjennom Jon Bergman sitt aktive salg av påståtte løsninger.

 

Han driver også med salg ja. Var ikke klar over det, men det burde jeg har tenkt. Det er jo så vanlig blant de som er "eksperter" på Youtube. Bergman burde feie for egen dør før han underviser andre i god helse!

Endret av Bladkiosken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...