Gå til innhold

Hjelp til å velge bredbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk! Det som kommer frem stemmer med det jeg har funnet før. Ca 2500 med til sentralen. Når jeg søker opp en bedrift som ligger 400 m fra der vi bor så kommer det opp at de er 1500 m fra sentralen og at der kan de levere bedre Internett.

 

Kjenner at dette var en skikkelig nedtur.

Lenke til kommentar

Hvor mange ledningspar går fra sentralen til huset ditt?

Aldri hørt om at det er vanlig med mer enn 2 par, heller aldri sett en telefonkontakt bruke mer enn det.

Men jeg jobber jo bare med telefoni og telefonsentraler så hva vet vel jeg...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Heisan. Jeg googlet og fant denne tråden her. 
Jeg ser mange opplever lav hastighet.  Jeg vurderer og gå for mobilt bredbånd fra Telia med 100 GB. Jeg har prøvd dekningen på dette og får 10 til 15 mb ned. Det er bedre en makshastighet med kobber via Telenor.
Jeg streamer ikke filmer, spiller eller laster musikk. Går mest i surfing på bla Facebook, VG og finne opplysninger på nettet + litt You Tube av og til.
Jeg har 10 GB på telefonen og er stadig inne på nett med den på dagtid og sliter med å bruke opp 10 GB pr mnd selv om jeg sjekker FB og kommenterer, sjekker også VG, været og laster opp litt bilder på FB. Har ikke Spotify.
Er det noen som har erfaring med 100 GB og vet om dette holder? Da tenker jeg som hjemmebredbånd hvor jeg surfer det meste av tiden.
Takker for svar :-)


 

Lenke til kommentar

Synd netcom\telenor ikke har swap på routere, det hadde vært fordel.

Da jeg har en Huawei E5186s som jeg vurder å ta på åpenkjøp.

 

Funger fint kan gi 120 mbit nedlasting og rundt 30 mbit opp.

Men er ikke noe super rask på ping hastighet.

 

Største problemet med Chess\Telia det er mange studenter på kundeservice virker det ut som har ikke peiling på utstyret de selger og tror 200 GB må brukes innen 14 dager ellers mister man pakken.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nei, prøver å vise at andre selskaper ikke er så lette å ha med gjøre.

Prøver å ta en router på åpenkjøp der, og det virker jeg får servert returskjema for abonnement der jeg må skrive inn telefonnummer man ønsker å si opp, viste det seg jeg fikk feil simkort\ jeg fikk feil åpenkjøp\returskjema og de som jobber der har lite kunskaper om produktene dems.

 

Det er faktisk unødvendig kredittvurdering jeg får fra strålfors.

Selv om jeg betaler full pris på ruteren og betaler med kredittkort. Så mener telia\chess det er nødvendig med ekstra kreditsjekk.

Det burde egentlig vær opp til kredittkort levrandøren å vurdere.

 

Hvis dere sjekke litt mere på forumet ser dere enkelte fra telia\chess som klager over høyere ping.

Fordi antakelig fri hastighet, så vær litt ops å tegne mobilt bredbånd. Få alle fakta på bordet i så fall.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Det er faktisk unødvendig kredittvurdering jeg får fra strålfors.

Selv om jeg betaler full pris på ruteren og betaler med kredittkort. Så mener telia\chess det er nødvendig med ekstra kreditsjekk.

Det burde egentlig vær opp til kredittkort levrandøren å vurdere.

Du vet jo ikke hva du klager over... Når man bestiller et abonnement vll det alltid bli gjort en kredittvurdering. Det har ingenting med ruteren eller betalingen av den å gjøre.

Lenke til kommentar

Hvor mange ledningspar går fra sentralen til huset ditt?

Aldri hørt om at det er vanlig med mer enn 2 par, heller aldri sett en telefonkontakt bruke mer enn det.

Men jeg jobber jo bare med telefoni og telefonsentraler så hva vet vel jeg...

 

Det går ikke nødvendigvis noen trådpar fra sentralen til huset overhode. Det interessante er hvor mange LEDIGE trådpar det er fra sentralen til endefordeleren (fra null til flere titalls), og hvor mange trådpar det er i kabelen fra endefordeleren og inn til huset (to, fire eller fem). Uansett brukes det som regel ikke mer enn ett, selv om f.eks. Broadnet velter seg i å videreselge 8-tråds SHDSL.

 

SHDSL er kanskje noe å tenke på for trådstarter. Noe særlig hastighet blir det neppe ut av det, men det er i alle fall synkront...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...