Gå til innhold

30 bøtelagt for å ikke bruke blinklys i rundkjøring


Sheldon C

Anbefalte innlegg

 

Skulle ikke forundret meg så mye om de begynte å bøtelegge folk for å nyse snart........

Hvorfor skal man ikke bli straffet for å kjøre som et rasshøl i trafikken?

 

 

Det har jeg ikke sagt, jeg prøvde å komme med en litt humoristisk kommentar, som samtidig er litt relevant ettersom reglene for mange ting i Norge ser ut til å stramme seg inn til det punkt at at vi snart ikke kan puste gratis uten lisens....

 

Det du driver med minner om.....Forfølgelse? Jakter på ting du mener jeg tar feil i, i håp om å få ammunisjon mot de ekte argumentene du ikke klarer å svare på i andre tråder?

Endret av Ogalaton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har jeg ikke sagt, jeg prøvde å komme med en litt humoristisk kommentar, som samtidig er litt relevant ettersom reglene for mange ting i Norge ser ut til å stramme seg inn til det punkt at at vi snart ikke kan puste gratis uten lisens....

 

Det du driver med minner om.....Forfølgelse? Jakter på ting du mener jeg tar feil i, i håp om å få ammunisjon mot de ekte argumentene du ikke klarer å svare på i andre tråder?

Å bøtelegge folk som oppfører seg som rasshøl i trafikken velger du å sammeligne med å betale for å puste?

 

Når du møter kritikk velger du å kalle det forfølgelse? Snakk om å spille offer!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
 
Å bøtelegge folk som oppfører seg som rasshøl i trafikken velger du å sammeligne med å betale for å puste?

 

Når du møter kritikk velger du å kalle det forfølgelse? Snakk om å spille offer!

 

 

Nei. Du vrir på det jeg sier. Jeg mener at reglene her i landet kan virke så innskrenkende til tider, at jeg tenkte å svare med en litt humoristisk kommentar.

 

Jeg tar ikke noen offer-rolle, jeg observerte at det virker som om du bare driver å leter etter feil, selv om det ikke er noen feil å finne så kommenterer du. Om du ikke fikk det med deg, var det et spørsmålstegn etter ordet forfølgelse.

 

Skjerp deg nå.

Lenke til kommentar

 

Blir bedre flyt i trafikken da de som skal inn i rundkjøringen vet hvor du skal

F.eks om du skal til venstre så kan de som kommer fra høyre kjøre til høyre uten å måtte vente å se hvor du skal

 

Nå er de flest rundkjøringer i Norge for små til at det vil gå, men gitt at rundkjøringen er stor nok vil bilen fra høyre tydelig se hvor du skal ved å se i hvem kjørefelt du ligger. Dermed blir blinkinga redundant.

 

 

I teorien, ja, i praksis, nei. Opplevde det ganske greit i stad, da jeg stod og ventet på å kjøre til høyre i en rundkjøring som man kanskje kan si har 1,5 felt. En kar som ligger plassert slik at man ikke kan skille om han skal rett frem eller til venstre, skulle til venstre, og jeg hadde hatt mer enn nok plass til å kjøre til høyre. Noe jeg ikke kunne, siden jeg måtte avvente hvor han skulle.

 

Med andre ord; flyt i trafikken er gevinsten. 

Lenke til kommentar

Det er kjappere å oppfatte et blinklys, enn det er å avgjøre nøyaktig hvor i veibanen noen befinner seg i en rundkjøring, mener nå jeg. Sparer prosessering som kan brukes til andre ting i trafikkbildet. Senker også sjansen for misoppfatninger i tilfelle en person av en eller annen grunn ikke la seg mot den siden de tenkte seg.

 

Likens er det når man står i en fil hvor man kun kan svinge i en bestemt retning. Selv om man vet hvor man selv har lov til å kjøre, så er det ikke sikkert personen på andre siden av krysset vet det, spesielt dersom den personen ikke er kjent i området. Da er det kjekt å kunne bruke andres blinklys til å forutse trafikksituasjonen som snart kommer.

Endret av Pseudopod
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...