Gå til innhold

Kreftforeningen vil ikke ha mer penger fra Mannegruppa Ottar - Enkelte bruker driver med hets!


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

 

 

Ingen blir korsfestet, de blir kritisert, noe som er mindre ille enn å bli truet med vold.

 

AtW

Njaa, det vi faktisk har sett er at de selv blir truet med nettopp vold, som er noe ironisk.

 

 

Så å true med vold er en korsfestelse? Men det er ikke greit den veien, kun den andre?

 

AtW

 

Det er opplagt ikke greit i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Den tidligere nevnte familiefar mente vel at man burde forstå at han be revet med...

 

Geir :)

 

Jeg har ikke sett han si at det var ment som trussel, han beklaget vel bare fordi at han hadde gått over en grense han ikke var komfortabel med å stå fram i media for å ha krsset. De fleste mennesker har høyere takhøyde når man tror man snakker privat enn når man går ut i riksdekkende media.

 

Hvis det er en quote jeg ikke har sett hvor han innrømmer trakassering fra hans side skal jeg legge meg flat, men link? 

 

 

Ment eller ikke ment, hva så? Det er alt for vanlig å true folk med vold, og folk må ta innover seg at det er det de gjør, uansett om de "Mener det" eller ikke.

 

AtW

 

 

Ja tenk f.eks på konsekvensene det kan ha for folk når meget aktive medlemer på et forum som er blitt "forfremmet" til en "ekstra" medlem kommer med sammenlikninger til Hitler mot folk... Tenk på det du AtW...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

De har valgt å fokusere på politikk og handlinger.

 

Hvorfor er ikke det greit? Det er helt vanlig å ha etiske retningslinjer for hvordan man skal kjempe for et formål. Er det ikke greit om de har i sine retningslinjer at "vi skal ikke plage folk på gata", enda det tar inn mer penger å gjøre det, og det er legalt?

 

AtW

Du mener kanskje det er greit at de fokuserer på politikk over sitt formål. Etter min mening så er det motbydelig..

 

 

Jeg mener det er greit å ha etiske retningslinjer som gjør at man ikke for enhver pris prøver å maksimere sitt formål ja, faktisk synes jeg det er langt mindre motbydelig enn alternativet.

 

AtW

 

vi får se hva du hadde syntes hvis barnet ditt hadde hatt kreft, vet ikke om jeg skal le eller gråte av dine innlegg

Lenke til kommentar

 

 

 

Den tidligere nevnte familiefar mente vel at man burde forstå at han be revet med...

 

Geir :)

Jeg har ikke sett han si at det var ment som trussel, han beklaget vel bare fordi at han hadde gått over en grense han ikke var komfortabel med å stå fram i media for å ha krsset. De fleste mennesker har høyere takhøyde når man tror man snakker privat enn når man går ut i riksdekkende media.

 

Hvis det er en quote jeg ikke har sett hvor han innrømmer trakassering fra hans side skal jeg legge meg flat, men link?

Ment eller ikke ment, hva så? Det er alt for vanlig å true folk med vold, og folk må ta innover seg at det er det de gjør, uansett om de "Mener det" eller ikke.

 

AtW

Ja tenk f.eks på konsekvensene det kan ha for folk når meget aktive medlemer på et forum som er blitt "forfremmet" til en "ekstra" medlem kommer med sammenlikninger til Hitler mot folk... Tenk på det du AtW...

Jeg har ikke sammenliknet brukere med Hitler. AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Ingen blir korsfestet, de blir kritisert, noe som er mindre ille enn å bli truet med vold.

 

AtW

Njaa, det vi faktisk har sett er at de selv blir truet med nettopp vold, som er noe ironisk.

Så å true med vold er en korsfestelse? Men det er ikke greit den veien, kun den andre?

 

AtW

Det er opplagt ikke greit i det hele tatt...

OK. Greit lurte på om du var enig med civilix, om at det måtte være "rom for uttale seg uheldig", men da tilsynelatende bare for denne fyren, ikke for de som truer han igjen. AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

De har valgt å fokusere på politikk og handlinger.

 

Hvorfor er ikke det greit? Det er helt vanlig å ha etiske retningslinjer for hvordan man skal kjempe for et formål. Er det ikke greit om de har i sine retningslinjer at "vi skal ikke plage folk på gata", enda det tar inn mer penger å gjøre det, og det er legalt?

 

AtW

Du mener kanskje det er greit at de fokuserer på politikk over sitt formål. Etter min mening så er det motbydelig..

Jeg mener det er greit å ha etiske retningslinjer som gjør at man ikke for enhver pris prøver å maksimere sitt formål ja, faktisk synes jeg det er langt mindre motbydelig enn alternativet.

 

AtW

vi får se hva du hadde syntes hvis barnet ditt hadde hatt kreft, vet ikke om jeg skal le eller gråte av dine innlegg

Forhåpentligvis hadde jeg syntes det samme, selv om det ikke alltid er lett å være prinsippiel i en så dramatisk situasjon. AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Den tidligere nevnte familiefar mente vel at man burde forstå at han be revet med...

 

Geir :)

Jeg har ikke sett han si at det var ment som trussel, han beklaget vel bare fordi at han hadde gått over en grense han ikke var komfortabel med å stå fram i media for å ha krsset. De fleste mennesker har høyere takhøyde når man tror man snakker privat enn når man går ut i riksdekkende media.

 

Hvis det er en quote jeg ikke har sett hvor han innrømmer trakassering fra hans side skal jeg legge meg flat, men link?

Ment eller ikke ment, hva så? Det er alt for vanlig å true folk med vold, og folk må ta innover seg at det er det de gjør, uansett om de "Mener det" eller ikke.

 

AtW

Ja tenk f.eks på konsekvensene det kan ha for folk når meget aktive medlemer på et forum som er blitt "forfremmet" til en "ekstra" medlem kommer med sammenlikninger til Hitler mot folk... Tenk på det du AtW...
Jeg har ikke sammenliknet brukere med Hitler. AtW
Jeg skrev ikke noe om brukere AtW. Du har samenliknet Donald Trump med Hitler. Og etter dette har han fått en hel haug med drapstrusler på sosiale medier.
Lenke til kommentar

Jeg tviler på at noen kom med dødstrusler basert på den sammenlikningen, om de faktisk leste den, istedet for å framstille den på en lite ærlig måte som du insisterer på å gjøre. Jeg foreslår du siterer innlegget du snakker om i sin helhet, med referanse til diskusjonen, så kan jo folk gjøre seg opp sin egen mening. AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hva syns du om mannehateren Linn W. Rosenborg som skriver om å gi menn som er medlem av gruppa "en albue over nesa og kne i skrittet"? Helt greit? Forundelig nok har jeg ikke sett en eneste en artikkel om denne voldelige mannehaterens oppfordringer til vold, hvorfor ikke det Geir?

 

 

 

Jeg har ikke sett denne oppfordringen noe sted, kanskje fordi som du selv sier ingen har omtalt den. Hvorfor vet jeg ikke. Men nei, det er selvsagt ikke greit.

 

Det fremgår vel av det du siterte: "Ytringsfriheten verner både dumskap og smakløshet, men ikke oppfordringer til vold, ..." 

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Poenget mitt er nettopp at han hevder det ikke var en trussel. Selv om han beviselig oppfordret til at jenta skulle utsettes for vold og voldtekt. Skal det være "gjerningsmannen" som avgjør skyldspørsmålet her? "Ja, jeg oppfordret til vold, men det var ikke ment som trakassering"...?

 

Geir :)

Vi gamle folk glemmer fort vetu, hvor var det denne quoten var fra? (redigert: lenke?)

 

 

Det var ikke ment som et sitat, men som et eksempel på hvordan problemstillingen i forrige setning kunne arte seg. Det burde jeg kanskje sagt, så vi unngår forvirring. 

 

Vi har en familiefar på 35 som skriver at den 13 år gamle jenta bør utsettes for både voldelige og seksuelle overgrep. Når VG konfronterer ham med det beklager han på det sterkeste. Unnskyldningen er som følger:

 

– Jeg har ikke vært klar over at det kunne få sånne konsekvenser. Jeg satt i min egen boble, hadde drukket tre pils, og jazzet med gutta. Du vet hvordan det er, sier mannen.
 
Det er et sitat.
 
Kilde: VG
 
Geir :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så hva syns du om mannehateren Linn W. Rosenborg som skriver om å gi menn som er medlem av gruppa "en albue over nesa og kne i skrittet"? Helt greit? Forundelig nok har jeg ikke sett en eneste en artikkel om denne voldelige mannehaterens oppfordringer til vold, hvorfor ikke det Geir?

 

 

 

Jeg har ikke sett denne oppfordringen noe sted, kanskje fordi som du selv sier ingen har omtalt den. Hvorfor vet jeg ikke. Men nei, det er selvsagt ikke greit.

 

Det fremgår vel av det du siterte: "Ytringsfriheten verner både dumskap og smakløshet, men ikke oppfordringer til vold, ..." 

 

Geir :)

 

 

 

Da har jeg googlet og fant dette blogginnlegget. Ser at hun  ble arrestert på det i kommentarfeltet, og derfor har slettet den setningen fra blogginnlegget. Den var selvsagt like ugrei som oppfordringene fra MGO-postene den omtalte. 

 

Geir :)

 

Edit: La til link.

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tviler på at noen kom med dødstrusler basert på den sammenlikningen, om de faktisk leste den, istedet for å framstille den på en lite ærlig måte som du insisterer på å gjøre. Jeg foreslår du siterer innlegget du snakker om i sin helhet, med referanse til diskusjonen, så kan jo folk gjøre seg opp sin egen mening. AtW

Joda begge deler er bevist utenfor enhver tvil. Kilde: www.google.no
Lenke til kommentar

 

 

Så hva syns du om mannehateren Linn W. Rosenborg som skriver om å gi menn som er medlem av gruppa "en albue over nesa og kne i skrittet"? Helt greit? Forundelig nok har jeg ikke sett en eneste en artikkel om denne voldelige mannehaterens oppfordringer til vold, hvorfor ikke det Geir?

 

 

Jeg har ikke sett denne oppfordringen noe sted, kanskje fordi som du selv sier ingen har omtalt den. Hvorfor vet jeg ikke. Men nei, det er selvsagt ikke greit.

 

Det fremgår vel av det du siterte: "Ytringsfriheten verner både dumskap og smakløshet, men ikke oppfordringer til vold, ..."

 

Geir :)

 

Da har jeg googlet og fant dette blogginnlegget. Ser at hun ble arrestert på det i kommentarfeltet, og derfor har slettet den setningen fra blogginnlegget. Den var selvsagt like ugrei som oppfordringene fra MGO-postene den omtalte.

 

Geir :)

 

Edit: La til link.

Så hvor blir det av mediedekningen og hatet mot Linn?

Og jeg regner med at du vil spandere en del innlegg på hennes voldelige mannshat, slik som du har mot denne mannen på MGO?

Lenke til kommentar

 

Jeg tviler på at noen kom med dødstrusler basert på den sammenlikningen, om de faktisk leste den, istedet for å framstille den på en lite ærlig måte som du insisterer på å gjøre. Jeg foreslår du siterer innlegget du snakker om i sin helhet, med referanse til diskusjonen, så kan jo folk gjøre seg opp sin egen mening. AtW

Joda begge deler er bevist utenfor enhver tvil. Kilde: www.google.no

 

 

Takk for at du fortsetter med usaklig sammenlikninger, og uærlig argumentasjon. Jeg skjønner ikke hva du mener du har å tjene på å late som nyanser ikke eksisterer, men jeg får ihvertfall ikke noe ut av å diskutere med deg.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvor blir det av mediedekningen og hatet mot Linn?

 

Det må du spørre media om. Edit: Og de som hater, men de er vel litt forsiktige om dagen, fordi de ikke vile havne i VG...

 

Og jeg regner med at du vil spandere en del innlegg på hennes voldelige mannshat, slik som du har mot denne mannen på MGO?

 

 

Nei. Hun kom med et utsagn som hun trakk tilbake når noen påpekte at det var det samme hun anklaget motparten for. Utsagnet var ikke greit, og nå er det borte. Den løsningen kunne Ottar-guttene også valgt når de ble utsatt for kritikk i første omgang, istedet for å voldstrue kritikerne...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var ikke ment som et sitat, men som et eksempel på hvordan problemstillingen i forrige setning kunne arte seg. Det burde jeg kanskje sagt, så vi unngår forvirring. 

 

Vi har en familiefar på 35 som skriver at den 13 år gamle jenta bør utsettes for både voldelige og seksuelle overgrep. Når VG konfronterer ham med det beklager han på det sterkeste. Unnskyldningen er som følger:

 

– Jeg har ikke vært klar over at det kunne få sånne konsekvenser. Jeg satt i min egen boble, hadde drukket tre pils, og jazzet med gutta. Du vet hvordan det er, sier mannen.
 
Det er et sitat.
 
Kilde: VG
 
Geir :)

 

Da har vi lest det samme, legg merke til at han ikke sier at han hadde sendt trussler og vg velger å ikke nevne hva han hadde skrevet i det omdiskuterte innlegget.

 

fra samme sak står det: Da VG tar kontakt med 35-åringen, legger han seg langflat og beklager ordbruken på det sterkeste.

 

Beklager ordbruken, han beklager ikke hva han sa men hvordan han sa det...

 

Inntil jeg ser den omtalte meldingen eller han sier seg skyldig i trakassering velger jeg å legge denne i haugen med "sementsko", en ting er sikkert og det er at meldingen ikke sa ordrett "den 13 år gamle jenta bør utsettes for både voldelige og seksuelle overgrep".

Lenke til kommentar

 

 

Jeg tviler på at noen kom med dødstrusler basert på den sammenlikningen, om de faktisk leste den, istedet for å framstille den på en lite ærlig måte som du insisterer på å gjøre. Jeg foreslår du siterer innlegget du snakker om i sin helhet, med referanse til diskusjonen, så kan jo folk gjøre seg opp sin egen mening. AtW

Joda begge deler er bevist utenfor enhver tvil. Kilde: www.google.no

Takk for at du fortsetter med usaklig sammenlikninger, og uærlig argumentasjon. Jeg skjønner ikke hva du mener du har å tjene på å late som nyanser ikke eksisterer, men jeg får ihvertfall ikke noe ut av å diskutere med deg.

 

AtW

Usakelige sammenlikninger og uærlig argumentasjon?

Kommer dette fra den samme AtW som omtaler politikere han ikke liker som Hitler, og som viser til google når kilder på hans virkelighetsfjerne påstander etterspørres gjenntatte ganger?

Er det personlighetsforstyrrelser som ligger bak denne ekstreme projeksjonen du fremviser her?

Lenke til kommentar

Beklager ordbruken, han beklager ikke hva han sa men hvordan han sa det...

 

 

Ja. Så får en hver gjøre seg opp sin mening om det. Finnes det noen pen og akseptabel måte å si at en 13-åring bør voldtas på?

 

Inntil jeg ser den omtalte meldingen eller han sier seg skyldig i trakassering velger jeg å legge denne i haugen med "sementsko", ...

 

 

Jeg vet bare det VG og andre media skriver om dette.

 

en ting er sikkert og det er at meldingen ikke sa ordrett "den 13 år gamle jenta bør utsettes for både voldelige og seksuelle overgrep".

 

 

Nei, han brukte sikkert mer folkelige uttrykk enn som så, uttrykk som beskrev volden og overgrepene. Men siden du ikke har lest meldingen, hvordan kan du være sikker? Den er sikkert slettet fra MGO, men skjermdumpen er kanskje postet et sted, om vi leter.)

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...