Gå til innhold

Hvordan si "takk" i trafikken? Lys eller lyd?


Sheldon C

Anbefalte innlegg

Spørsmål i den forbindelse..
Hvis et saktegående kjøretøy svinger inn på busslomme for å slippe deg forbi, hvordan skal man takke?
Nødlys, blinklys, bremselys?
Vil gjerne takke, men er redd for at det kan tolkes som "hvorfor slapp du meg ikke forbi før?"

Endret av Hårek
Tråd splittet ut fra "Tråden for egne og andres dashcam-videoer"
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmål i den forbindelse..

Hvis et saktegående kjøretøy svinger inn på busslomme for å slippe deg forbi, hvordan skal man takke?

Nødlys, blinklys, bremselys?

Vil gjerne takke, men er redd for at det kan tolkes som "hvorfor slapp du meg ikke forbi før?"

Kommer an på situasjonen, men bruker somregel varsellys som "Takk" i trafikken :p

Lenke til kommentar

 

Spørsmål i den forbindelse..

Hvis et saktegående kjøretøy svinger inn på busslomme for å slippe deg forbi, hvordan skal man takke?

Nødlys, blinklys, bremselys?

Vil gjerne takke, men er redd for at det kan tolkes som "hvorfor slapp du meg ikke forbi før?"

Kommer an på situasjonen, men bruker somregel varsellys som "Takk" i trafikken :p

 

Jeg bruker enten ETT blink med nødblinken eller ett blink til høyre og kjapt ett blink til venstre.

Lenke til kommentar

Jeg har også kjørt bil i flere 10-år enn jeg har lyst til å fortelle om, og jeg bruker aldri lydhornet som "takk". 1-2 blink med nødblink er vel det mest vanlige. Eller, dersom jeg har øyekontakt med fører av annet kjøretøy, en hilsen med hånda (alle fingre, ikke bare en). Ett blink til høyre og ett til venstre bruker jeg når bil bak eller bil i møte kjører med blinklyset på.

Lenke til kommentar

Hvordan kan de se du blinker med lyset når du er foran dem...?

 

 

Vet ikke hva du kjører, men alt jeg kjører har speil, og jeg bruker de spesielt om jeg stopper for å slippe forbi andre kjøretøy.

 

edit: FØR du er forbi selvsagt, hah så det ikke før nå.

Endret av OhEasy
Unngå for mange siteringer om gangen.
Lenke til kommentar

Vet ikke hva du kjører, men alt jeg kjører har speil, og jeg bruker de spesielt om jeg stopper for å slippe forbi andre kjøretøy.

 

edit: FØR du er forbi selvsagt, hah så det ikke før nå.

 

 

Så du takker de for at de slipper deg forbi med å blinke med fjernlyset, før du overhodet vet om de slipper deg forbi da...?

Endret av OhEasy
Unngå for mange siteringer om gangen.
Lenke til kommentar

 

Vet ikke hva du kjører, men alt jeg kjører har speil, og jeg bruker de spesielt om jeg stopper for å slippe forbi andre kjøretøy.

 

edit: FØR du er forbi selvsagt, hah så det ikke før nå.

 

 

Så du takker de for at de slipper deg forbi med å blinke med fjernlyset, før du overhodet vet om de slipper deg forbi da...?

 

 

Hvis jeg surkler bak en traktor og han blinker til side for å stoppe så gir jeg noen pump, ja. Men da er det viktig at du ikke gønner på, da føler jeg de kan misforstå blinkene som "bra du endelig kom deg ut av veien, din sinke". Og det vil vi jo ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...